Hierbij de poll dat bij de brainstormtopic van de maand februari hoort. Stemmen kan t/m 31 januari waarna er een topic geopent zal worden met de thema van januari.
Als je stemt, laat dan in het topic weten welk thema jouw voorkeur heeft en waarom om verwarring te voorkomen. Bedankt voor jullie input!
Ik ben voor de wintersportgerechten gegaan. Die lijkt me leuk. De koolsoorten heb ik zelf aangedragen (en ga ik dan niet op stemmen), risotto heb ik pasgeleden nog gemaakt, koken met wijn heb ik ook de afgelopen tijd gedaan (zie mijn topic), aziatische gerechten doe ik regelmatig en ik ben niet zo van de stamppotten. Budget koken was ook wel wat geweest, maar toch voor de wintersportgerechten gegaan.
F_Orumster
Geplaatst: 29-01-11 19:14
gemske schreef:
Ik heb voor risotto's gekozen, heb het nog nooit zelf gemaakt en wil het graag eens leren. Een topic met variaties lijkt me erg handig!
De basis is hetzelfde; uitje en knoflook fruiten in olie, dan de rijst eraan toevoegen en roerend bakken tot ze glazig zien (droog ja). Dan afblussen met een beste scheut witte wijn en al roerend laten opnemen. Dan 3 maal een portie bouillon toevoegen (mag van blokje zijn) en steeds al roerend het vocht laten opnemen. (In totaal ong 30 minuten, de korrel moet nog bite hebben). Net voor het serveren is het lekker om wat mascarpone/room en evt parmezaanse kaas toe te voegen, maar hier kun je eindeloos variëren met allerhande ingrediënten.
Anoniem
Geplaatst: 29-01-11 19:36
Ik moet toch eens fatsoenlijk leren koken van mezelf, dus ik heb me eens naar VT begeven. Maar dan wel graag goedkoop, mijn stem is dus naar budgetkoken gegaan.
Ik heb voor stamppotten gekozen, want ik wil nou wel eens een keer een andere stamppot dan de andijvie of boerenkool
IJp
Geplaatst: 29-01-11 23:43
Stamppotten: en wat je voor iets lekkers kan maken van de winterpenen die je anders toch maar aan je paard geeft
Amigo_tje
Geplaatst: 30-01-11 19:02
Ik koos voor " Recepten met koolsoorten" omdat er toch redelijk wat koolsoorten bestaan en het toch soms zoeken is wat je nu weer gaat maken met die ene bepaalde koolsoort
Toch mijn stem uitgebracht, ik heb gekozen voor budget koken omdat ik graag meer wil gaan koken maar het gevoel heb dat ik er veel meer geld voor kwijt ben dan de standaard recepten als aardappels-groente-vlees/vis.
Ik heb gestemd op budgetkoken, omdat we hier in huis niet veel dingen standaard in huis hebben dus zijn vaak veel gerechten te duur omdat je bijv. maar 100 gram voor iets moet hebben maar dan koop je er meteen 400.