Cocktails! Nog tips of ideeën?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Cocktails! Nog tips of ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 21:13

Gezien Bokt altijd zoveel weet, ben ik wel benieuwd naar jullie kennis over cocktails :+
Ik vier volgende week mijn verjaardag met vriendinnen, en ik ben een enorme cocktailliefhebber :9

En het allerleukste is als ze er een beetje leuk uitzien! Alleen over gelaagde cocktails/shooters kan ik helaas vrij weinig vinden (alleen de b52) -O-
Ik kan me vaag iets herinneren dat het ook heeft te maken met de dichtheid van de drank (alcoholpercentage?) en dat je op die manier gelaagde cocktails kan maken?

Ik heb nog best wat bessen likeur en amaretto staan, wat ook graag op mag, dus tips voor recepten met deze dranken zijn zeer welkom.

Daarnaast heb ik het volgende al op het boodschappenlijstje staan :list: :
* Grenadine
* Kristalsuiker (voor de suikersiroop)
* Ijsblokjes
* Fruit
* Wodka
* Blue Curacao
* Korte houten stokjes en andere decoratieve dingen
* Spa citroen/jus/citroensap/ananassap

Nou moet ik natuurlijk niet extreem geld kwijt zijn, dus het liefst hou ik het bij deze ingrediënten. Maar tips/aanvullingen/vervangende opties zijn zeer welkom. Ik ben erg benieuwd wat nu de beste, mooiste cocktails zijn die we kunnen verzinnen en ik zal ook zeker foto's plaatsen van het resultaat *D

Eight

Re: Cocktails! Nog tips of ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:15

Ik vind het persoonlijker altijd leuker als het ijs dat erin gaat 'gecrunched' is, allemaal heel kleine stukjes, vind ik er mooi uitzien!
Leuk topic trouwens :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 21:16

Jups, icecruncher is ook van de partij :j
Ik maak ook vaker cocktails (vind ik echt leuk), maar dit keer wil ik het gewoon allemaal even net wat specialer en professioneler...

Ja, er is nog niet echt een topic over cocktails hier op bokt tot mijn verbazing! Was namelijk al via de zoekfunctie aan het kijken voor tips maar kon het niet echt vinden :D

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:55

Wat erg leuk is is shotjes "stapelen"

Ik weet alleen niet meer precies hoe je moeten stapelen :P
Geloof dat wij er altijd 1 maakten met Kahloa, daarboven op Baileys en daarboven op cauntrou ( okay ik kom er qua spelling even niet uit, maar begrijpt vast wat ik bedoel )

Je pakt dus een klein borrelglaasje. Daar giet je omgeveer 1 cm kahloa in, dan heel voorzichtig 1 cm baileys erboven op gieten. Dat het op de kahloa blijft liggen, en dan daar boven op 1 cm cauntrou ( kan denk ik ook wel amaretto zijn )

Dan krijg je dus een torentje van 2 drankjes.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:04

Ik vind de screaming orgasm heel lekker :j kalua, vodka en nog iets :o

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:30

caipiroska: gecrushed ijs, vodka, verse limoen en rietsuiker, zalig :-)

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:39

gebruik de spa citroen met blue curacau, en gooi er dan een flesje flugel in, geeft een leuk paars effect!! Misschien dat het ook wel met grenadine kan, geen idee.. zal nog even nadenken wat je nog meer kan met de drankjes die je hebt. Amaretto cassis is ook heel lekker, maar ziet er niet echt heel speciaal uit ofzo. Leuk topic iig:)!!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 17:27

Monster_tos schreef:
Wat erg leuk is is shotjes "stapelen"

Ik weet alleen niet meer precies hoe je moeten stapelen :P
Geloof dat wij er altijd 1 maakten met Kahloa, daarboven op Baileys en daarboven op cauntrou ( okay ik kom er qua spelling even niet uit, maar begrijpt vast wat ik bedoel )

Je pakt dus een klein borrelglaasje. Daar giet je omgeveer 1 cm kahloa in, dan heel voorzichtig 1 cm baileys erboven op gieten. Dat het op de kahloa blijft liggen, en dan daar boven op 1 cm cauntrou ( kan denk ik ook wel amaretto zijn )

Dan krijg je dus een torentje van 2 drankjes.

Ja, dat was idd wat ik bedoelde! Lagen/stapelen :j Klinkt erg als de B52, alleen met cointreau had ik m nog niet gehoord. Dan zou het missch. ook met limoncello kunnen... Daar heb ik nog wat van nl haha!

Knabbelgirl: Kahlua en Wodka haal ik sowieso, dus dan gooien we er wel wat bij haha. Kahlua is toch koffielikeur? Hmm, misschien iets met aardbeienlikeur samen ofzo, haha (ik hou van aardbeien :D )

Binoche: Bedoel je niet Caipirinha? Die is inderdaad erg lekker en je kan er allerlei varianten mee maken :j

Linsey1: Jaa, zoiets had ik al gevonden inderdaad, de spa citroen met blue curacao :j Wat je zei was ik inderdaad al van plan te maken, en misschien kan je er wel een paar druppels grenadine in laten vallen, dat schijnt wel met ander alcohol te kunnen :j

Nog meer tips? :D

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:41

Caipirinha is met cachaca, caispiroska de vodka variant :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:42

Bij het stapelen van de drank, is het het makkelijkst om de 2e laag over de bollekant van een theelepeltje te gieten.
Geen idee waarom, maar het werkt wel echt :')

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:56

Oh dat is wel logisch! Niet dat ik dat ooit heb gedaan, maar bij het vullen van een aquarium adviseren ze ook te gieten over een omgekeerd bord om teveel 'golven' te voorkomen :D

Ik ben niet zo creatief wat koken betreft, dus ook die cocktails willen niet zo. Maar wat ik wel heb geprobeerd laatst was een zooitje aardbeien in de blender, bacardi cocos erbij, daarna het ijs erdoorheen crushen. Afhankelijk van de zoetheid van de aardbeien kan er nog wat suiker doorheen. Ik vond het erg lekker. Dit kan ook met wodka, maar ik vond de kokos erbij wel lekker. En dan zo'n limonade-suiker randje op de glazen natuurlijk :D Maakt het helemaal af.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:01

Wat ook erg lekker is om te maken!

Bacardie razz 7-up. En dan echte frambosen en gechrushed ijs toevoegen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:50

JAAAAAAAAAAAAA Razz - 7-up! Had ik gisteren ook <3

[Hakt er alleen wel hard in als je niet oppast, je drinkt het als limonade, tot je op wilt staan en het niet meer gaat...]

TS: ik heb een doos vol met cocktailrecepten :D

Zal ik voor je kijken of er iets bij zit met de ingrediënten die je nu hebt?

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:53

ik drink laatste tijd dit drankje ( naam weet ik niet, alleen hoe je het maakt)

coeberg, liquer 43, limoen sap vers geperst flink shaken en dan nog 7-up bij

het smaakt een beetje naar het ijsje twister.

en anders heb je cocktail split ook erg lekker

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:00

liquer 43 is een bekende dat vaak in kroegen word gebruikt voor cocktails

kan kijken of ik van een vriends kroeg de bekende cocktails voor je kan krijgen?