Andijvie wat ermee te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Andijvie wat ermee te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:54

Nee, dat is wel zo, maar als je er sla bij maakt, kom je alweer een heel end! En als je de stamppot de tweede dag opbakt, smaakt het heel anders!

Hahaatje

Berichten: 1500
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:05

ik kook tegenwoordig ook voor mijzelf alleen en bleef altijd met een halve zak andijvie zitten. Zelfs als ik een klein zakje kocht, bleef er vaak nog wat over en ik vond het zonde om dat weg te gooien. Daarom geef ik het lekker aan de paarden! :D Koop tegenwoordig zelfs een grote zak (in verhouding veel voordeliger) en wat er overblijft neem ik dus mee. De paarden vinden het heerlijk ;)

Ik maak altijd stampot rauwe andijvie: aardappels (van die lekkere kruimige, die na het koken bijna uit elkaar vallen) koken en afgieten. Daar puree van maken met een klontje boter en wat warme melk. Ondertussen een potje mais opwarmen en dat ook afgieten. Een uitje heel fijn snipperen en dan de rauwe andijvie, de warme mais en het rauwe uitje door elkaar scheppen en smikkelen maar :9 :Y)

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:07

Citaat:
van die lekkere kruimige, die na het koken bijna uit elkaar vallen


GRuwel, gruwel, nee ik heb liever een goeie vastkokend, zoals de Nicola of annabelle

MaritBR
Berichten: 377
Geregistreerd: 23-09-08

Re: Andijvie wat ermee te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:09

bij ons doet mijn moeder altijd eerst koken en dan aanmaken met maizena? en dan door de aardappels prakken. Ik vind het erg lekker :9