Spoedje: astronautenvoeding. Lekkere feestrecepten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Spoedje: astronautenvoeding. Lekkere feestrecepten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 10:33

Dit weekend geef ik een feestje.
BBQ/gourmet of iets anders komt op tafel.
Maar nu hoor ik gisteren dat 1 van mijn gasten de tanden heeft laten trekken en alleen astronautenvoeding kan eten.
Dit neemt ze dan zelf mee, maar nu heb ik zoiets van, kan ik niet zelf iets feestelijks maken?

Dus ik heb eigenlijk jullie hulp nodig, want ik ben geen keukenprinces.
Ik heb dus nodig, feestelijke, lekkere astonautenvoeding :D
(recept of kant en klaar)

RelarDevi

Re: Spoedje: astronautenvoeding. Lekkere feestrecepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:40

Blenderen?
Soepje, spinaziestamppotje, of andere soorten groente gebruiken. (na het maken nog even extra pureren wanneer nodig)

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:43

Of een soep zonder stukjes, bijvoorbeeld courgettesoep of spinaziesoep oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:34

Idd een soepje en misschien iets van zacht witbrood zonder korstjes met wat kruidenboter erbij?
En daarna een lekkere fruitsmoothy, al dan niet met bv wat dikke yoghurt erdoorheen?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:39

Een stevige en dikke soep is altijd wel erg lekker! Uiteraard zonder stukken, maar geen dun helder soepje. Hoorde laatst van iemand iets over pompoensoep. Geen idee hoe het smaakt, maar was redelijk simpel te maken (zoiets als pompoen kleinsnijden, met beetje water koken, pureren/blenderen en op smaak brengen..)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:43

Ik maak wel eens een tomaten maaltijd soep op oma's manier. lekker veel vleestomaten, wortels, uien, prei, selderie en peterselie, en ee paar grote aardappelen. Deze op grote stukken in de pan koken met zout en peper, als alles goed gaar is flink met de staafmixer er door. (zelf 500 gr rul gebakken gehakt er door) en klaar

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:28

Olvarit :) haha, nee geintje, wat zuur zeg..voor diegene dan he :P
Astronautenvoeding komt uit een pakje met een rietje, dus al zou je eten pureren, het moet dan door een rietje passen..ennuh, een braadworstje door een rietje lijkt me heul apart :P

Een lekkere soep zonder iets erdoor is denk het enige waar je wel behoefte aan zou kunnen hebben met pijn in je smoeltje?
Of een vruchtenbowl, waar diegene het sap van kan drinken?

Gut, tot zondag :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:31

Een lekkere broccolisoep?
Als toetje geschaafd ijs?

Lastig #)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:27

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:28

guacamole

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:30

Wat ontzettend lief dat je toch iets wilt maken wat zij ook kan eten!

Ik kom niet verder dan spinazie a la creme met aardappelpuree.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:35

kijk gewoon naar de receptjes die je in van die potjes babyvoeding ook vind. mijn vriend heeft hetzelfde gehad en toen heb ik gezellig alles door de blender gegooid...
spagetti bolognaise door de blender was een succesnummer hier en ook spinazie met een beetje rijst (puree) en zalm was eigenlijk echt lekker.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:39

mn moeder heeft twee jaar vloeibaar moeten eten ( vragen PB)
maar misschien iets met rijst en saus en soep ossenstaartsoepnog ff blenderen

suc6

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:46

vrijwel alles kun je zelf vloeibaar maken. Gewoon in de blender, met een vloeistof (melk, room, water, sap, bouillon, iets wat er iig bij past) erbij, hoeveelheid vloeistof langzaam opvoeren, tot je een goede consistentie hebt.
Probeer producten te kiezen met verschillende kleuren, dat maakt de maaltijd een stuk interessanter. Als ze alleen tanden kwijt is, en de wondjes al geheeld zijn, zouden zachte stukjes (bijvoorbeeld in de aardappelpuree) of heel zacht vlees (stoofvlees) geen probleem moeten zijn, maar misschien is het niet handig hiermee te experimenteren, want dat is voor iedereen naders (zou zonde zijn als ze het uiteindelijk toch niet kan eten).

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:08

secricible schreef:
vrijwel alles kun je zelf vloeibaar maken. Gewoon in de blender, met een vloeistof (melk, room, water, sap, bouillon, iets wat er iig bij past) erbij, hoeveelheid vloeistof langzaam opvoeren, tot je een goede consistentie hebt.
Probeer producten te kiezen met verschillende kleuren, dat maakt de maaltijd een stuk interessanter. Als ze alleen tanden kwijt is, en de wondjes al geheeld zijn, zouden zachte stukjes (bijvoorbeeld in de aardappelpuree) of heel zacht vlees (stoofvlees) geen probleem moeten zijn, maar misschien is het niet handig hiermee te experimenteren, want dat is voor iedereen naders (zou zonde zijn als ze het uiteindelijk toch niet kan eten).

Creme fraiche kan er ook bij als vloeistof

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:44

En is het gelukt ts?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:40

HeleneDas schreef:
secricible schreef:

Creme fraiche kan er ook bij als vloeistof

Klopt, maar met creme fraiche krijg je wel een dikkere, " blobberige" brij, geen vloeistof. Daar moet je rekening mee houden als je creme fraiche gebruikt...