Voorgerecht is op zich gemakkelijk: soep. Maar welke soep? Iets dat een beetje feestelijk is, maar toch niet té apart. Zelf houd ik gewoonlijk niet van culinaire uitspattingen en exotische ingrediënten. Ik wil best alles een keer uitproberen, maar ik vind niet dat ik op kerst iets moet klaarmaken waaraan ik twijfel of ik het zélf wel lekker vind...
Vis en champignons zijn geen optie, verder alle 'normale' groenten wel, maar ik weet om eerlijk te zijn niet welke een lekker combinatie vormen...
Nagerecht wordt sowieso zelfgemaakte chocomouse, en eventueel een ijstaart. Ik sta altijd open voor andere leuke ideeën, maar ik weet dat mijn chocomouse altijd erg geapprecieerd wordt, en ondertussen maak ik het met mijn ogen dicht

Ik wil wel eens iets nieuws uittesten, maar weet niet zo goed wat. Het moet iig iets zijn waar je NIET op moet kouwen.
Hoofdgerecht
...
géén idee
Zelf was ik aan het denken aan verschillende soorten stomp. Dus spinaziestomp, wortelstomp, savooienstomp, ... zoiets. Alleen wil ik het graag toch een beetje feestelijker maken, heb alleen totaal geen idee hoe ik dat kan doen. Verder zou ik er graag iets van vlees bijhebben. Als ik geen ideeën vind voor vlees dat niet gekouwd moet worden, dan maak ik gewoon apart een gebraadje, en moet mn moeder maar even vegetarisch eten die dag...
Ik ben redelijk handig in de keuken, en kan ook op alle hulp en ervaring van mijn zussen en mijn moeder rekenen. Een uitdagend gerechtje om klaar te maken is dus geen probleem.