Nog meer wokken!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Nog meer wokken!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 21:32

Vork Jammie, vandaag had ik weer iets nieuws verzonnen met wokken.

Benodigdheden voor 2 personen:

5 flinke asperges
stuk chinese kool
halve komkommer

miehoen

zalmfilets

voor de marinades: olijfolie, oestersaus, soyasaus en ketjap manis.

Bereidingswijze:

Groenten schoonmaken, asperges in stukjes van ca 3 cm. snijden, de zaadjes uit de komkommer halen en in schijfjes snijden, kool snijden en wassen.

De zalm marineer je in 2 theelepels soyasaus, 2 theelepels oestersaus en een scheut olijfolie.

De zalm doe je nu apart in een koekenpan, zodat hij goed knapperig gebakken wordt. Je hoeft geen extra olie te gebruiken, de olie in/van het marineren is genoeg.

Maak de wok goed heet, en doe er een scheut olijfolie in. Doe eerst de aperges in de wok, dan de komkommer (na 3 minuten) en dan de kool. Voeg dan een scheutje ketjap toe en laat nog even op een goed heet vuur doorbakken. De miehoen maak je klaar zoals op het pak vermeld staat.

Het bord opmaken:

De groenten spreid je uit als een soort bedje, hierop komt de zalmfilet te liggen. De mihoen serveer je apart.

EET SMAKELIJK!!!! Vork [/b]

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 23:14

Oei, dat klinkt lekker! Die gaan we uitproberen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:17

Is dit dezelfde die je mij had ge-pb-t?
Ik meen mij te herinneren dat daar ook zalm in voor kwam Haha!

Het lijkt me iig erg lekker
Mijn vriend moet het alleen wel bereiden voor mij, want als ik met potten en pannen aan de slag ga Lips are sealed dan wordt het ten eerste een giga puinhoop in de keuken en daarnaast smaakt al dat heerlijke voedsel naar helemaal niks Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 11:23

Picasso schreef:
Is dit dezelfde die je mij had ge-pb-t?
Ik meen mij te herinneren dat daar ook zalm in voor kwam Haha!

Het lijkt me iig erg lekker
Mijn vriend moet het alleen wel bereiden voor mij, want als ik met potten en pannen aan de slag ga Lips are sealed dan wordt het ten eerste een giga puinhoop in de keuken en daarnaast smaakt al dat heerlijke voedsel naar helemaal niks Haha!


Dit is weer een andere uit mijn creatieve geest. Vanaaf gaan we asperges eten met ipv de geijkte aardappelpuree, tagliatelli met tonijn… Lijkt me ook wel een aanrader. Is het lekker, dan zet ik dat recept er ook wel op. Ben er alleen nog niet uit hoe en wat ik precies voor ingrediĆ«nten ga gebruiken!