zoete popcorn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evelien14

zoete popcorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 19:30

ik heb van me tante een popcorn maker gehad. gewoon een soort bakje dat je moet vullen met boter en mais. dan een paar minuten in de magnetron,zout erover. en klaar! maar dat is zoute popcorn. ik lus het wel maar vind het niet zo heel lekker. dus nu mijn vraag.
hoe maak je in zo een ding. zoete popcorn?

zonnebloem18

Re: zoete popcorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:39

Mijn vriend denkt dat als je boter, mais en suiker in het bakje doet je misschien zoete popcorn kan krijgen maar in principe is dit geen handige manier om popcorn te poppen.
In de bioscoop hebben ze speciaal poeder van Jimmy's wat ze over de mais deden voor het poppen.

Evelien14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 19:41

zonnebloem18 schreef:
Mijn vriend denkt dat als je boter, mais en suiker in het bakje doet je misschien zoete popcorn kan krijgen maar in principe is dit geen handige manier om popcorn te poppen.
In de bioscoop hebben ze speciaal poeder van Jimmy's wat ze over de mais deden voor het poppen.

ja ik zag ergens staaan als je het in een pan maakt dat je er suiker en zout bij moet doen. ik dat net in het bakje gedaan maar het is niet bepaald gelukt. wel lekker dat suiker erover maar niet de bedoeling :P

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:21

eerst poppen en daarna pas suiker? Of gecarameliseerde suiker? Ik weet het ook niet. Mijn moeder maakte het vroeger wel, zal het haar een keer vragen. Ik lust ook alleen zoete popcorn en geen zoute

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:23

wij hebben ook een popcorn machine, maar dan anders, en dan doe je er mais en boter in en op het laatst pas suiker!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:23

Wij strooiden er wel eens poedersuiker overheen, maar dat carameliseerd niet zo lekker, dus wellicht voor de tijd erover, of de korrels in honing rollen?

Evelien14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 20:24

rijoyco schreef:
Wij strooiden er wel eens poedersuiker overheen, maar dat carameliseerd niet zo lekker, dus wellicht voor de tijd erover, of de korrels in honing rollen?

en dan poppen?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:25

ik zou het gewoon proberen...geen idee of het lukt..hahaha

Evelien14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 22:25

rijoyco schreef:
ik zou het gewoon proberen...geen idee of het lukt..hahaha

haha. nou ik zal wel even kijken dan ;)