lekkere recepten van gevulde courgette?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sundance11

lekkere recepten van gevulde courgette?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 11:31

Sinds kort hebben we een courgetteplant, en het gaat nu wel erg hard met de courgettes. Heb van de week al een courgettesoep gemaakt, die echt heerlijk was. Maar ik heb dus nu een gevulde courgette op het menu staan.

Wie heeft er nog lekkere recepten daarvoor. En wat eten jullie daar zoal bij ( mijn vriend is geen pasta liefhebber, wel rijst)

Laat maar horen!

Groetjes Esther

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:35

Wij hebben ook courgette in de groententuin.. vorig jaar heeft de hele familie courgette gegeten en moest
mijn broertje ze nog verkopen aan de weg..
Mijn ma doet altijd courgette schijfjes met kaas op haar brood, oma deed het tussen de macaronie en mijn
tante maakte er soep van.. Mijn ma deed het ook soms tussen de salade..
mijn ma dacht ook dat je ze kunt bakken maar dat heeft ze nog niet uitgeprobeerd..
veel suc6

Lielle

Re: lekkere recepten van gevulde courgette?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:47

met gehakt en kaas, evt wat kruiden en dan gekookte rijst erbij.
Courgetteplakjes in de grillpan met wat olijfolie
ik heb ook ergens een recet voor gebakken/gefriturrde courgetteballetjes, met feta, munt en komkommer. Als je dat lekker lijkt, zoek ik het voor je.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:28

Ik ben wel benieuwd naar je courgettesoep eigenlijk :o

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 18:54

die was heerlijk haha.

Je neemt 2 liter water met 2 kippenbouiilon blokjes, 2 courgettes ( die van mij waren wel 2 x zo groot als die in de winkel), samen met 2 aardappels dit breng je aan de kook, 20 min. Dan met de staafmixer pureren, tot slot 150 gram boursin cuisine en wat peper en zout er in en klaar is kees!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 06:56

Turkse courgette salade is ook errug lekker.
Je bent er wel even mee bezig en het geeft een vreselijke troep, maar ik ben er persoonlijk gek van. :o
Een recept kun je wel vinden als je gewoon Turkse courgette salade intypt op google. :j

Die soep ga ik trouwens ook een keer proberen, klinkt namelijk errug lekker. :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:54

Benodigd voor 2 personen:
* 200 gram variatie rijst
* 2 middel grote courgettes
* 2 el zonnebloem olie
* 300 gram shoarmareepjes
* 1 gele paprika
* 100 gram geraspte jong belegen kaas

Halveer de courgettes in de lengte en steek met een meloenboor zo veel mogelijk vruchtvlees uit de courgettes zodat bakjes onstaan. Kook de courgette helften in ruim water met zout ongeveer 4 minuten en laat ze daarna uitlekken op keukenpapier.

Zet de rijst op en kook deze volgens de gebruiksaanwijzing. Verwarm de oven voor op 200 °C. Snijd de paprika in reepjes. Verhit de olie en bak de shoarma al omscheppend 3 minuten. Voeg de paprika toe en bak deze 2 minuten mee. Vul de courgettehelften met de shoarma en zet ze in een ovenschaal of op een bakblik.
Verdeel de geraspte kaas erover en schuif de courgettes in de oven tot de kaas gesmolten is. Serveer twee delen courgette en rijst op een bord

En smullen maar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:36

Gevulde courgette:

Voor elke persoon een halve courgette.
Voor elke persoon een halve uit en een tomaat.

Ui roerbakken, eventueel een beetje knoflook erbij. Van de halve courgette het vruchtvlees eruit schrapen en dit bij de ui toen. Tomaten fijn snijden en ook toevoegen.
Op het laatst ongeveer een half bakje roomkaas voor twee personen toevoegen en even door roeren.

Een ovenbakblik invetten, de lege, halve courgettes er in leggen en vullen met het roomkaas mengsel. Ongeveer 20 minuutjes in een voorverwarmde oven op 200 graden. :9

Ook erg lekker maar niet gevuld:

Courgette in dunne plakken snijden, ongeveer een halve centimeter. Verwarm de oven voor op ongeveer 200 graden en vet weer een bakblik in. Begin met een plak courgette, en smeer die in met tomatentapanade, leg er een plak boven op en smeer die in met zachte (honging) geitenkaas, leg er een plak boven op en besmeer die weer met tapanade om vervolgens met de laatste plak te eindigen die je met de zachte geitenkaas bedekt.

Even in de oven en goed in de gaten houden dat de kaas niet verbrand.

Per persoon heb je ongeveer 1,5 courgette nodig.

chb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:59

sundance11 schreef:
die was heerlijk haha.

Je neemt 2 liter water met 2 kippenbouiilon blokjes, 2 courgettes ( die van mij waren wel 2 x zo groot als die in de winkel), samen met 2 aardappels dit breng je aan de kook, 20 min. Dan met de staafmixer pureren, tot slot 150 gram boursin cuisine en wat peper en zout er in en klaar is kees!

Ik fruit een uitje, doe er de courgetten en aardappels bij, de kippenbouilon en maak het af met tijm. (na het pureren).
De volgende keer zal ik het zoals bovenstaande maken; lijkt met ook erg lekker.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:55

Oeh heerlijk, ook lekker is courgette met geraspte kaas en wat kruiden erover en dan op de bbq :9 (niet omdraaien).