Vet vrij dieet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ris

Vet vrij dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:54

Heeft iemand ervaring met het vet vrij dieet?
Ik start hier woensdag mee.
En wil graag wat ervaringen met dit dieet hooren.
Ik wil ongeveer 15 kilo afvallen met dit dieet.
Weet iemand of het kwaad kan als je het ei eruit weg laat? (dit is namelijk lastig wanneer ik moet werken)
Laatst bijgewerkt door ris op 22-06-09 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:56

is dat het zgn. ziekenhuisdieet wat je niet langer als 3 weken mag doen???? Veel tomaat en ei en beschuit en biefstuk en sla??????

ris

Re: Vet vrij dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:03

ja
3 weken dieet en daarna weer normaal met alleen op maandag een dieet dag en eventueel naa 3 weken weer beginnen

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:13

Ja dat ken ik......ik heb het ook gedaan....ben er toen 8,5 kg mee afgevallen en daarna zat het er heeeeel snel weer bij.....en je mag het echt niet langer doen want je krijgt er veel te weinig mee binnen.

Ik doe nu Sonja Bakker (al 3 jaar lang) ben er in 1,5 jaar tijd 15 kg mee kwijt geraakt en doordat ik me nu nog steeds aan het SB ritme hou blijf ik op gewicht.......GELUKKIG ;)

Ik zou zeggen....je kunt het vetvrij dieet proberen maaar kijk er alsjeblieft mee uit dat je het echt niet langer als 3 weken doet want het is echt niet goed hoor !! Tuurlijk is het GEWELDIG dat je er in korte tijd heel veel kiloos mee kwijt raakt maar je krijgt ze er daarna weer net zo snel bij aan want je gaat toch wel weer anders eten als alleen de sla en tomaat en biefstuk (en die komen na 3 weken ook echt je neus wel uit :D )

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:14

Heb jij na die 3 weken de maandag als dieet dag gehouden?

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:15

Ja een poos wel maar ben gestopt toen ik zag dat ik toch wel weer aankwam ! En dat is zoooo jammer

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:19

ok.
Mocht het bij mij ook niet werken heb je dan een goede tip voor een ander dieet dat makkelijk uitvoerbaar is inverband met werk en school.
De dieten waarbij je tussen de middag biefstuk moet eten ofzo zijn niet te doen.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:20

Ja Sonja Bakker.....daar heeft iedereen ook zijn eigen mening over maar bij mij blijft het werken. Er zullen ongetwijfeld meer goede dieeten zijn maar die zou ik niet weten.....

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:32

Ik heb het gedaan maar bij mij werkte het totaal niet. Ik was 1 kilo afgevallen in de drie weken en vond het eten vreselijk. Voor mij gevoel was mijn lichaam direct in de spaarstand gegaan (alles vasthouden wat er binnen komt als het zo karig is). Ik denk dat je beter gewoon gezond kunt blijven eten, en meer bewegen.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 20:37

Ik vroeg er niet om of jij vindt dat ik wel of niet op dieet moet gaan want dat ga ik gewoon doen.
Ik vroeg welke dieten geschikt zijn voor iemand die maar 15 kilo wil afvallen (dat is bij mij van 38 naar 36) en die tussen de midag geen biefstuk kan gaan bakken inverband met werk en school.
(ja inderdaad ik voel me aangevallen)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:08

Je hoeft je niet aangevallen te voelen, maar dit dieet is bedoeld voor mensen die in korte tijd (bijvoorbeeld voor een operatie) veel moeten afvallen. Je kan geen 15 kilo vet verbranden in drie weken... Dan gaat het dus ergens anders af (spieren?). En laat zeker dat ei dan niet achterwege (kook het desnoods van tevoren en doe het door de sla ofzo) want dan mis je helemaal de eiwitten.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 21:28

Ik ben er nog niet helemaal uit en ben toch even met behulp van de website van het voedingscentrum zelf een dieet aan het samen stellen

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:31

ik heb het ook gedaan en als je het al volhoudt val je lekker af
maar het zit er ook zo weer bij, want je eet te weinig en te sober
het droge geroosterde brood komt na een week je strot uit, tenminste bij mij
verder eet je alleen maar brood met vlees en groente zeg maar

je hebt ook het vetvrij XL dieet
is minder streng

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 21:35

Ja ik had al het weekrooster van dat dieet.
Wat vinden jullie trouwes heb je liever iets meer calorien of iets meer vet in je dieet?
Ik dacht zelf dat een dieet met weinig tot geen vet het beste is en dan wel calorien. (allebij niet is niet mogelijk)

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:58

Maar is het dan niet zo dat je dagelijks toch een kleine hoeveelheid vet dient binnen te krijgen?

Ik heb geen ervaring met dit dieet wat je noemt, maar ik vind het vrij heftig als ik dat zo lees. Sonja Bakker heb ik wel ervaring mee. Dat is goed vol te houden.
Ik begrijp dat je nog op school zit, pak het lijnen dan niet te rigoreus aan. Je hebt toch ook de energie uit eten nodig voor je dagelijkse bezigheden.

Doe vooral waar je zelf een goed gevoel over hebt, maar het zou zo zonde zijn als het om wat voor reden dan ook niet vol te houden is of als de reslutaten uitblijven. :)
Misschien kun je hulp krijgen van een voedingsdeskundige?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:22

ris schreef:
Ik vroeg er niet om of jij vindt dat ik wel of niet op dieet moet gaan want dat ga ik gewoon doen.
Ik vroeg welke dieten geschikt zijn voor iemand die maar 15 kilo wil afvallen (dat is bij mij van 38 naar 36) en die tussen de midag geen biefstuk kan gaan bakken inverband met werk en school.
(ja inderdaad ik voel me aangevallen)

wat dacht je van een dieetist raadplegen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:32

Het lijkt mij niet verstandig om uberhaupt aan dit diëet te beginnen als je er niet voldoende van weet.
Wil je niet aanvallen maar van maat 38 naar 36 en dan zo streng dieëten lijkt me niet gezond.

Ik heb op internet gezocht wat je te eten krijgt en dat is erg karig en eenzijdig voedsel. Als je daarnaast ook nog eens de eieren weg laat blijft er nog minder aan voedingsstoffen nodig.
Slik iig vitamines er bij om je tekorten wat te compenseren.

Als je dit voor 3 weken doet en je valt er echt 15 kg van af dan ga er maar van uit dat je die er langzaamaan wel weer bij krijgt.
Je lichaam kan dit niet elke keer volhouden zonder ook goede stoffen af te breken. Voor de korte termijn lijkt het leuk maar voor de lange termijn erg ongezond.

Wat de anderen ook aangeven. Misschien is het verstandig om een dieetiste in te schakelen of aan de Sonja Bakker te gaan.
Dan heb je wel een uitgebalanceerder dieet dan wat je nu wilt gaan doen en daar heb je op de lange termijn veel meer plezier van.

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:16

Moeder Natuur heeft niet voor niets vetten gestopt in voedsel. Je hebt het nodig! Er is natuurlijk nog wel een verschil tussen de soorten vet. Plantaardige vetten zijn wel oké, in beperkte mate, maar dierlijke en geraffineerde vetten moet je zoveel mogelijk vermijden.

15 kilo op 3 weken zou overigens véél te véél op een te korte termijn zijn. Je zou dan 5 kg per week verliezen, terwijl dat eigenlijk maar max. 0,5-1 kg mag zijn.

Om af te slanken, moet je gezond worden. Vermijd dierlijke vetten, geraffineerde producten en afvalstoffen, en ga volop voor volle graansoorten, plantaardige vetten, vezels en vooral veel groenten en fruit.
Geraffineerde producten zijn: kristalsuiker en afgeleide producten, witte meelwaren (witte pasta, wit brood, bladerdeeg...), witte rijst etc. Ook die zogenaamde 'energierepen' die je in de supermarkt vindt, zijn pure rommel. Kijk eens bij een natuurvoedingswinkel, je zult verstelt staan wat voor lekkers en gezonds je daar vindt.

Nog iets heel belangrijks: sport veel. Probeer dagelijks minstens 20 minuten te bewegen en 2-3 keer per week eens volledig tot het uiterste te gaan. Dat bevordert de vetverbranding en remt de eetlust.

Verder kan ik je alleen nog aanraden om naar een diëtiste te gaan. Het is misschien een grote stap om jezelf ertoe te zetten, maar het is het beste voor je. Een diëtiste heeft de meeste kennis en ervaring met afvallen en betere eetgewoontes.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 12:21

Ik ben wel eens naar een dietiste geweest maar die wou me niet helpen omdat mijn vet zich net boven de randen waar mijn kleding sluit opslaat waardoor ik gewoon een maatje 38 heb en geen maatje 42 ofzo.
Bewegen doe ik, ik loop elke dag minstens een half uur hard en fiets ook een half uur.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:03

jeutje, ik zou echt súper, maar dan ook echt súper blij zijn met een maatje 38 :=
die diëtiste zal zeker gelijk hebben gehad. iedereen heeft tegenwoordig een randje boven de broek hoor. dat komt door het heupmodel van tegenwoordig, niet omdat iedereen zo dik is.. meiden die wél in hun broek passen vind ik meestal juist vies dun... (persoonlijke mening)
voor wat ik van de foto in je profiel kan opmaken lijk je ook móói slank (en een beetje alcoholistisch :P). ik denk dat je een graatje wordt als je 15 kilo af gaat vallen. mag ik vragen hoe lang je bent en hoeveel je weegt? en de grootste vraag: wáárom wil je afvallen?

ik zeg niet dat je het niet moet doen, ga vooral je gang. ik denk alleen dat het totaal niet nodig is...
lees je het nieuws niet? mannen willen liever een maatje 42 dan een 36 he ;)

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:25

Ik ben bezig met een opleiding tot gewichtsconsulente en daar wordt dit dieet ook besproken. Kort maar krachtig: Niet aan te raden....

Misschien als je extreem overgewicht hebt om het wat te versnellen (dan alsnog zou ik het niet aanraden)
Maar voor de kilo's die jij kwijt wil raken kan je het misschien beter anders aan pakken zodat het er voor de langere duur af is.
Dit dieet klinkt leuk door het zogenaamde snelle resultaat maar wat ze er niet bij vertellen is dat zodra jij weer normaal gaat eten het er binnen no time dubbel en dwars bij zit (met nadruk op dubbel) + je lichaam krijg ook nog eens een opdonder van door alle vitamines en mineralen die je er door misloopt.
Als je dan echt wilt afvallen ga dan voor kleinere porties en wat je eet moet gezond zijn. dus 3 maaltijden 2 tussendoortjes.
Bijvoorbeeld: s'ochtends 2 volkoren krakers
tussen de middag: donkerbruin brood met filet american. Of neem voor de afwisseling magere Yoghurt mee met wat muesli er door en fruit.
s'avonds: gewoon wat de pot schaft maar schep niet je bord over vol.

Als tussendoortjes: Fruit, groente, sultana's enz enz

En een paar liter water en wat thee....
En veel beweging ga eens een paar keer in de week skate/hardlopen of iets derg. Of doe voor je gaat slapen nog even wat oefeningen als buikspieren/opdrukken enz. Begin met 20x ofzo en doe er elke dag 1 bij. Dus maandag 20 op dinsdag 21.
Meestal werkt dat nog het beste voor dat laatste vetrandje ;)

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 15:30

ik heb geen randje maar een echte buik zeg maar alleen dan niet bluberig waardoor het op het randje van mijn broek zit maat stevig waardoor het er net boven zit.
Overgens ben ik en bezet en samenwonend en wil ik niet afvallen voor andere maar voor mezelf.
Wat andere ervan denken kan me echt niks scheelen.
Overgens is die foto al ruim een jaar oud.
EN ben ik zinds dien behoorlijk aangekomen

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:50

Ow dat je wil afvallen moet je helemaal zelf weten hoor... Als jij je nu niet prettig voelt dan kan het geen kwaad.
Maar op de lange duur heb je er gewoon meer aan om geleidelijk aan af te vallen zodat het er niet gelijk weer bijzit zodra het dieet is afgelopen. Schiet je niks mee op.
En je vroeg om ervaringen: ik ben op dit moment met mn zelfgeschreven dieet bezig en dat bevalt prima. Wat ik weet van het vetvrije dieet vanuit mn opleiding is dat het gewoon niet al te best voor je is. En niet werkt als je die kilo's er ook weer af wil houden. Je eetpatroon verandert daarvoor te drastisch en te tijdelijk.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 21:35

Ik hoef niet percee snel af te vallen.
Dat heb ik geloof ik een beetje verkeerd verwoord.
Maar binnen een maand of 4 die 15 kilo kwijt raken zou erg fijn zijn.
Overgens wat sommigen blijkbaar ook denken is het mijn probleem niet dat ik veel snoep over het algemeen eet ik heel gezond alleen zit ik nooit vol en heb ik bijna altijd honger.
1 broodje smorgens is gezond maar ik kan er 10 eeten en nog niet vol zitten.
Weeten jullie trouwes iets wat gezond is en goed vult?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:49

Groentes zijn gezond en vullen heel goed :)
Extra drinken helpt ook wel wat. Bij je avondeten zou je bijv. veel groentes kunnen nemen en een flink stuk gegrilde vis.

Maar Ris (voel je ajb. niet aangevallen want het is goed bedoeld ;)), heb je al geprobeerd om zonder een echt dieet wat af te vallen? Vaak kom je al een heel eind door je niet aan allerlei dieetregels te houden maar alles 'met mate' te eten.
Met de hoeveelheden eten heb ik zelf ook best wat moeite (ik ben ook een grote eter), maar als je wat minder gaat eten dan went dat ook weer snel. Je maag went er als het ware aan, en na een week minder eten krijg je echt minder honger. 't Is even afzien, maar hopelijk sterkt het je een beetje als je weet dat maar tijdelijk is :)
Je geeft zelf al aan dat je best gezond eet, ik denk dat je al een heel eind geholpen bent als je dan de hoeveelheid wat terug kunt brengen en evt. nog wat calorierijkere producten vervangt door wat minder calorierijke voeding. Zo'n afvalrace gaat dan niet supersnel, maar het is wel makkelijker vol te houden en op termijn ben je er vaak beter mee geholpen dan met supersnel afvallen.

In elk geval heel veel succes, ik hoop dat het je gaat lukken zodat je straks weer lekker in je vel zit :)