Lunchpakket

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Lunchpakket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 08:33

Ik wil lunchpakketjes maken voor m'n grooms, maar ik weet niet zo goed wat ik erin moet doen :o Een broodje kaas en een broodje ham vind ik niet echt wat.

Dus wie kan me helpen?
Hoeveel brood moet ik er bijvoorbeeld in doen?
Hoeveel drinken?
Wat doe je er nog meer in?
Het moet vegetarisch zijn.
Het is voor een hele lange dag (van 's ochtends 6 tot 's avonds een uur of 8-9, misschien nog wel later)
Tussendoor hebben ze wel tijd om bijvoorbeeld een patatje te halen, maar ze zullen vooral veel in de auto zitten
Hebben jullie nog andere ideeën?

Ik vind het leuk om dingen te maken en wil er best een uurtje of twee voor in de keuken staan. Maar het moeten geen hele ingewikkelde dingen zijn en ze moeten wel een dag goed blijven zonder koelkast (koeltasje met koelelementen kan wel)

Kristie

Re: Lunchpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:05

Mmm lastig, je zou misschien een pasta salade kunnen maken en die meegeven in tupperware bakjes, of lekkere broodjes bij de bakker kopen en daar (uitgebreide) broodjes gezond van maken. Bij zo'n lange dag zou ik zeker een stuk of 8 broodjes meegeven.
Verder zou je er een lollie/zakje drop oid bij kunnen doen om te snoepen. En voor het drinken gewoon een paar flessen of pakjes kopen; die kun je later ook nog opdrinken als er over is.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 09:07

Dat is een goed idee, gewoon een paar pakken sap en wat flessen fris en een paar bekers. Ik zat te denken aan kleine flesjes, maar dit is net zo makkelijk.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:16

Ik (als groom) ben zelf altijd heel blij met simpele broodjes hoor maar even mijn mening... Ik zou idd ook voor een stuk of 8 broodjes gaan. Als ham/kaas te saai is kan je ook voor roomkaas met tomaat en komkommer gaan oid. Een koud eitje op een broodje is ook altijd heel lekker. Verder zijn kleine pakjes drinken het makkelijkst, heb je geen glazen nodig en ik zou ook nog voor iets zorgen dat energie geeft zoals muesli repen, sultana of fruitkick ofzo. Ow en misschien nog een stuk fruit erbij. Dan moeten ze de dag wel door komen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 09:34

8 broodjes dus. Daarom opende ik dit topic, ik eet namelijk hooguit 2 broodjes op een dag en wil niet iedereen mijn ongezonde dieet voorschotelen :D

Ik moet het trouwens wel een dag van te voren maken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:55

een paar wraps zijn een lekker alternatief, wat rauwkost, evt een gekookt eitje of een stuk omelet.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:07

Wat ik zelf zou doen is in de koelbox van alles stoppen zoals kaas, komkommer, tomaatjes, boter evt. roomkaas/salade oid en dan broodjes appart. Dan kunnen ze zelf kiezen wat ze lekker vinden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:08

het nadeel daarvan is dat je niet snel even iets kunt pakken als trek hebt maar geen tijd.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:11

Mn moeder maakt altijd gebakken ei voor me voor op brood.
Als je brood niet gekoeld kunt bewaren, maar echt mee neemt in een rugzak ofzo, zou ik niet zo snel wit brood nemen, dit wordt sneller oud dan bruin/volkoren brood.

En een krentenbol er bij is altijd lekker. Zakje chips, als je in de warmte veel zweet en zout verliest doet het ook goed!

Wat ook wel handig kan zijn, als je dit klaar moet maken voor een dag in de warmte, je kunt plastik water flesjes, gevuld, de avond er voor in de diepvries stoppen. Dan heb je smorgens een flesje ijs voor in het pakket. Het koelt je voedingsmiddelen en gedurende de warme dag heb je erg koud drinken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:37

Verse italiaanse bollen met verse kruidenroomkaas. En eventueel komkommer er op. Die doen het hier altijd erg goed. Zijn grote broodjes, en vullen ook gelijk.

Volgranen bollen met rauwe ham voor eventuele vlees eters.
Krentenbollen met kaas zijn ook altijd erg lekker. Verder neem ik altijd verschillende soorten drinken mee in een koelbox en een thermoskan heet water. En wat soorten fruit. (hoewel die halverwege als nog aan mijn paard gevoerd worden...)

Voor de koekjes e.d. maken mijn grooms standaart maar hun eigen wensenlijstje. Dan zit er altijd wel iets tussen wat ze lekker vinden.

Als er veel tijd over is tussen de nakeuring en prijsuitreiking neem ik soms sla, komkommer, kaas, tomaatjes e.d. mee zodat ze zelf hun eigen sla kunnen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:25

Als je er echt even tijd voor wilt maken om wat klaar te maken voor ze : maak ook een doos met wat muffins bijvoorbeeld. Of maak zelf kleine worstenbroodjes (van brooddeeg en mini-knakworstjes. Dat zijn van die kleine hapjes die ze snel kunnen pakken om weg te werken en het vult goed + is hartig ter afwisseling + blijft ook goed als het butst. Oh, beginpost nog eens gelezen, het moet vegetarisch wezen :+ Nouja, die cakejes kunnen iig wel :)*

Verder een zak drop / winegums / iets anders.

Qua drinken zou ik eerder voor kleine flesjes en pakjes met zo'n rietje gaan ipv een grote fles en bekertjes. Puur omdat het eerste handiger is.

Ook handig : een doos van die snoetenpoetsers of hoe dat ook heet. Van die kleine velletjes met wat vocht ofzo om je handen een beetje mee te fatsoeneren zonder kraan / water. Of anders wat servetjes.

En laatste punt : vraag het ze na, wat ze lekker vinden of absoluut niet lusten. Ik gruw bijvoorbeeld van sla of komkommer op mijn brood / beleg, na een hele dag heb je dan soppig brood :r