GZ: leuk en makkelijk toegankelijk restaurant in Groningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

GZ: leuk en makkelijk toegankelijk restaurant in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 20:32

Mijn oma neemt mij en mijn familie mee uit eten na de uitreiking van mijn BA-bul. Mijn oma is slecht ter been, we rijden haar in Groningen rond in een rolstoel, maar ze kan nog wel kleine stukjes lopen. Ik woon zelf nog maar kort in Groningen, ken dus nog niet alle restaurantjes :P
Ben op zoek naar een leuk, gezellig restaurantje met vegetarische gerechten wat toegankelijk is voor een minder-valide. Geen trappen en dat soort dingen dus. Oma is niet zo van het hele exotische eten, maar lust verder wel veel.

Wie heeft een leuk idee?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:52

ik weet zo even niet hoe het restaurant heet..
Het is iig in buurt van boterdiep (weg richting station noord)

er zit volgens mij wel een minitrappetje daar maar aangezien je oma wel kleine stukken kan lopen denk ik dat het geen super groot probleem wordt?
Ik weet niet of ze een vegetarische menu's hebben maar iig geen exotische gerechten..

edit: dank aan google streetview, nieuwe ebbinge straat, de groene weyde..

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:50

Brussels Lof is echt vegetarisch. De Apedans is goed te bereiken, vlakbij parkeergarage en gelijkvloers, wel iets duurder. Is wokken geen idee? Shu Fu State kan je parkeren voor de deur, alles gelijkvloers en errrrg lekker eten.

Berdien

Re: GZ: leuk en makkelijk toegankelijk restaurant in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 22:21

Alles vegetarisch hoeft niet, alleen ik en mijn moeder zijn vegetariër. Iets duurder mag vast wel, zolang het niet té duur wordt :+
Zal de Apedans eens googlen :j

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:07

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 08:10

Dat ziet er inderdaad erg leuk uit! Is dus ook goed toegankelijk voor een minder-valide?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:12

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:17

Een heerlijk grieks restaurant: http://www.restaurant-delfi.nl/ . Zit aan de nieuwe ebbingestraat, vlakbij noorderplantsoen. Is toegangelijk voor minder-validen.. Alleen weet ik niet hoe de vegetarische gerechten zijn, maar de ossehaas is echt goddelijk. :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 16:45

Bedankt voor het meedenken, ik heb voor Land van Kokanje gekozen :j dat is goed toegankelijk met een rolstoel, en ze hebben een fijne kaart :j

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:30

En was het eten lekker?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 10:56

Ja echt super!!
Het was alleen niet toegankelijk was voor een rolstoel :? maar we hebben oma de twee treden aan de achterkant op en af gekregen :D

Heel mooi pand, fijne sfeer en ontzettend goed eten. Ik had als voorgerecht een salade met franse toast en geitenkaas ( :~ ) en als hoofdgerecht een tortilla'schelp' gevuld met groene en witte asperges in een tuinkruidenroomsaus, met gegraneerde hollandse geitenkaas. En als dessert New York Cheesecake, die was góddelijk :~ :~
Mijn ouders, broertje en oma hebben ook heel lekker gegeten.

Borden bleven na het hoofdgerecht wel wat lang op tafel staan, maar verder was de bediening ook oké. Zeker een aanrader. Wat prijzig, maar zeker in verhouding met de kwaliteit van het eten :j