een maaltijd zo goedkoop mogelijk kunnen jullie dat ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ariana24

een maaltijd zo goedkoop mogelijk kunnen jullie dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 11:29

ben eigenlijk heel benieuwd of iedereen voor een klein budget toch een lekker en gezonde maaltijd op tafel kunnen zetten

misschien ook leuk om ideeën uit te wisselen ?

Eeffii

Re: een maaltijd zo goedkoop mogelijk kunnen jullie dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:31

heb op dit moment geen goede ideen. maar ben zeker benieuwd wat hieruit gaat komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:32

Kip met rijst en dan uitjes en bonen er door heen, erg goedkoop en lekker. Of zelf broodjes maken, een afbakstokbroodje gevuld met gehakt,tomaat,kaas, paprika en dergelijke.

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:33

1 zakje krieltjes
1 pakje gehakt
1 zakje roerbakgroente

eerst het gehakt aan bakken dan de aardappeltjes erbij en als laatste de roerbak groente.
Eventueel kruiden met kerry of andere kruiden.

En je hebt een maaltijd voor 6 euro!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:35

Ik had van de week een hele goedkope zeg! De boomstammetjes waren in de aanbieding voor 1,50, een zakje aardappeltjes half mets schil voor 50 cent, en een zakje sla voor 37 cent. Ik was dus voor 2 euro en 37 cent klaar! En dat voor 2 personen! Het enige wat ik van thuis nog heb moeten gebruiken was boter om te bakken en wat dressing voor door de sla.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:36

lekker koken onder de 1.50 ;)

isbn 9789027416506

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:36

Investeer in een paar zakken goede kruiden (Indiaas, Oosters) van de toko, of de markt. Dit kun je overal doorheen gooien. Groenten zijn op de markt ook vele goedkoper. Ik doe bijvoorbeeld: knoflook, ui, aardappelen, groenten (bijv. doperwtjes, bloemkool, courgette) en een blik gepelde tomaten met Indiase kruiden en evt. van wat bloem, olie en water 'pannenkoekjes' er bij, en voila, je hebt een flinke Indiase curry voor veel mensen voor maar ongeveer 6 euro! :)

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 11:37

gehakt
uitje
paprika
spekjes
kruiden (paprika. kerrie, zout peper en knoflook)
aardappel schijfjes

alles bakken en doorelkaar en als laatste een beetje kaas erover! mjammie!! :9 :9
ongv. €3,00

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 11:38

@anca wat houd isbn in ?
of ben ik nu zo :o?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:38

Stanzie, neem macaroni, gehakt, twee blikjes tomatensaus, kruiden en prei. Dan kun je een overvolle pan macaroni maken en porties invriezen. Dan heb je het gelijk over een heel ander bedrag dan 6 euro, dat is nog een aardig bedrag hoor!

Dan kun je waarschijnlijk beter gewone aardappels schillen en in blokjes snijden. Evenals losse groente halen en snijden om de rest de volgende dag in een ovenschotel of pasta te doen..

Voorverpakt is allemaal makkelijk, niet godkoop.. :n

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:40

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:43

Grote zak rijst uit de supermarkt, stukje kip, currysaus uit een zakje en appelblokjes erdoorheen. Kost niks, heel lekker

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:43

Ik moest 3 weken terug koken op school voor 2 personen..
Sperziebonen, 2 taartaartjes en een zakje ongeschilde aardappels.. Dit was bij elkaar ongeveer 4 euro!

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 11:44

aha ff koekeloeren ;-)

altijd leuk om zo goedkoop mogelijk een gezonde maaltijd op tafel kunnen zetten

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:49

Een grote zak aardappelen kopen (per portie ligt de prijs dan heel erg laag)
Groenten op de markt halen (eind van de dag = het nog goedkoper)
Vlees in de aanbieding kopen

En invriezen :) Aardappels die over zijn van de vorige dag, de volgende dag opbakken.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:02

Een flinke zak spagetti, maceroni of penne , 2 potten tomaten saus met kruiden en olijf bij de aldi, 2 of 3 blikjes tonijn ( wat je zelf lekker vindt) en 2 uitjes.

De spagetti opzetten, uitjes fruiten in een hoge koekenpan, dan de vis erdoor, en de potten saus, een beetje aromat en een beetje ketchup erdoor en dan een paar minuten laten sudderen. En je hebt voor heel weinig hele lekkere pasta!! voor ongeveer 5 a 6 personen, ben je met minder personen? dan kun je gewoon de rest invriezen en later nog is er van eten.

Evt. op je bord nog wat kaas erover, en smullen maar!

Nog een kleine tip: Bij de albert-heijn heb je op producten die dezelfde dag nog op moeten 35% korting.

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:07

2 zakjes bami soep smaak kip
Gebakken kipfilet
1 prei
zak kroepoek

kosten 3,50

Zo beter??

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:07

ik moet zeggen dat ik het wel grappig vind dat bij goedekope maaltijden verwezen wordt naar producten die kant en klaar zijn :) weet niet of je met meerdere personen woont/studentenhuis en vriezer tot je beschikking hebt, maar inderdaad vlees in de actie kopen, of grotere verpakkingen zodt je het kan invriezen, veel dingen van de euroshopper en van de aldi e.d. zijn vaak goed te eten!!

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 12:16

ChantalSmook schreef:
ik moet zeggen dat ik het wel grappig vind dat bij goedekope maaltijden verwezen wordt naar producten die kant en klaar zijn :) weet niet of je met meerdere personen woont/studentenhuis en vriezer tot je beschikking hebt, maar inderdaad vlees in de actie kopen, of grotere verpakkingen zodt je het kan invriezen, veel dingen van de euroshopper en van de aldi e.d. zijn vaak goed te eten!!

ben ik met je eens ik haal ook veel groot pakketten vlees en verdeel het in porties en hup de vriezer in zo ben je uiteindelijk veel goedkoper uit

ook halen we ong 1x in de maand boodschappen in duitsland heb ik echt een mega volle kar vor ong 140 euries voor die zelfde hoeveelheid boodschappen betaal ik hier 200 een aardig verschil dus

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:52

Pannekoeken is ook heel goedkoop
Melk, bloem, eieren en een beetje zout.
Verder heb je vaak wel dingen in huis die je er op kan doen stroop, kaas, suiker enz.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:15

Zo doe ik het ongeveer.

shan schreef:
Ik heb net bouillon staan trekken voor de kippensoep met kippenpoten. (uit de reclame)

Ik had zat kip over en had nog een bakje selleriesalade ( is heel goedkoop) staan, de overgebleven kip heb ik door de selleriesalade gemengd en aangevuld met hamblokjes die ik nog in de koelkast had liggen..
Een deel van de sellerie/kipsalade wordt gebruikt als broodbeleg en het andere deel doe ik morgen door de overgebleven bloemkool die we vanavond eten.

Van afgekoelde bloemkool kun je nl een heerlijke maaltijdsalade maken, een stukje stokbrood erbij en smullen maar.
En natuurlijk gaat er een deel van de kippensoep in porties de vriezer in!

Oja en de katten heb ik verwend met de velletjes e.d van de kip.

Nog wat tips, koop slim in, niet teveel dus en let natuurlijk op de aanbiedingen.
Dan hoef je niets weg te gooien.
Bijv. geen 3 ons vleeswaren als je er maar 2 gebruikt.
Zakjes kant en klare aardappelen zijn duur.
Wees creatief met de dingen die je over hebt: als je bijv. nog een halve paprika hebt liggen gebruik die dan voor op je brood.
Bruine boterham met kaas en paprika is heerlijk bijv. en nog gezond ook.
Dit kun je met van alles en nog wat doen, komkommer, tomaat enz.

Heb je aardappelen over kun je ze opbakken maar er ook een lekker slaatje van maken: stampen, wat overgebleven vlees fijnsnijden of hamblokjes oid, beetje mayo oid, gekookt eitje in stukjes, fijngesneden augurk, peterselie en alles wat je nog in huis hebt en wat je lekker lijkt om er doorheen te doen.
En dan het hele boeltje even goed mengen en een poosje in de koelkast zodat de smaken lekker door kunnen trekken.

Vries je brood in en haal eruit wat je nodig hebt.
Kook niet te grote porties zodat je veel weg moet gooien, na enige oefening weet je ongeveer best wat je eet.
Behalve als je bijv. soep, of macaroni ofzo maakt, dat vries je in.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:48

Wij zijn met zijn 2n en wat we over hebben vriezen we in, voor een andere keer.
Koop bijvoorbeeld geen gesneden groenten, je kan ook zelf snijden.
Idd op de markt kopen.
Eigen merk, niet alles is even lekker, maar het is het proberen waard!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:51

Ik heb van de week een pondje witlof gekocht bij de supermarkt, hier heb ik 4 plakjes ham door gesnipperd, een half pakje monchou in blokjes, en een klein beetje normale kaas er bovenop..

Al met al was ik volgens mij voor een 1,50 klaar en ik zag scheel van de hoeveelheid eten die ik op had :') En ik had zelfs nog over ook, dat ligt in de diepvries ;)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:22

Groot blikje tomatenpuree, 1 paprika, uitje, spekjes, beetje pasta.. Voor nog geen 3€ kan ik twee keer eten. Moet ik wel de paprika bij de Aldi halen, de AH is echt belachelijk duur qua groente.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:48

Bij de AH kijk ik altijd naar vlees wat nog tot die dag goed is, dan zit er zo'n roze/blauwe 35% stikker op. Scheelt ook een boel :)