Recepten met fruit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Recepten met fruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 13:12

Aangezien ik vrijdag naar de markt ga en van plan ben om een hele voorraad fruit in te slaan vroeg ik mij af of jullie nog lekkere recepten hadden? Mag vanalles zijn, van smoothies t/m iets voor het avondeten.

_Tara_

Re: Recepten met fruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:14

Ik weet zelf zo snel niks maar in de allerhande van deze maand staan best veel recepten met fruit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:54

Wat voor soort fruit ga je inslaan? Fruit is zo heerlijk veelzijdig, je kan er vanalles mee :)

Taarten, gebak, salades, maaltijden, pffff :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:55

Of in bv curry's, pastasauzen, soepen etc :j

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 13:58

Ik weet het nog niet, ik hoop hier wat lekkere recepten vandaan te halen, heb zondag tijd zat en eventueel vrijdagavond om ook nog wat te gaan bakken ofzo ;) Zoals wat Sonja zegt in curry's, pastasauzen enz, ik heb echt geen idee wat waarin lekker smaakt :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:00

Soep? Dat kende ik nog niet. Curry en pastasauzen, maar ook voor rijst, of met vlees wel.

Met rijst : bijvoorbeeld ananas / perzik in kerriesaus, of zoetzuur smaakt vaak goed.

Aardbei is lekker met wat balsamico en een salade.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:01

Of gewoon bakbananen, hmmmm :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:05

Ik combineer bv in curry's heel vaak hete smaken met het frisse van citrusfruit. Heerlijk.
Bv een hete viscurry, daar doe ik citroenen in. En lamscurry wordt heerlijk zoet/pittig door er sinaasappel, citroen en mango in mee te stoven.

Soep? Bijvoorbeeld aardbeiensoep met room en zwarte peper als toetje.
Maar ook kerriesoep bijvoorbeeld kun je lekker opleuken met ananas en/of appel.
Of wat dacht je van duivelse tomatensoep (heet dus) met perzik of nectarine erin? Yummmm!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 14:06

En hoe maak je die curry's dan voorderest? Kerrie kan ik niet tegen dus valt af :+ En zo'n aardbeiensoep hoe maak je dat? :D

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:07

Wat wij altijd op zaterdagavond eten:

Witlofsalade met fruit, plus een pizza (gedeeld) en stokbrood.

Voor 4 personen gebruiken wij 2 à 3 witloven, die worden gewoon in kleine strookjes gesneden, binnenkantje eruit, en in een plastic bak. Daarna heel simpel: De rest van het fruit erbij.
Hier standaard appel, kiwi, banaan, mango, maar ook wel eens meloen, en evt. een bakje cashewnootjes of andere nootjes en heel soms kleine blokjes kaas. Om te voorkomen dat het snel verkleurt doen we er soms citroensap overheen, maar hoeft niet per se.
Stokbroodje+pizza in de oven, kruidenboter erbij, heerlijk! En ontzettend makkelijk gemaakt. :)

Appeltjes in de rooie kool, ananas in de zuurkool, chocolade fondue met aardbeien, citroen bij de witte vis, jammie :9
Offeh Tutti frutti ;)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:11

Op de sitie van de AH staat een heerlijk recept voor kiwisoep.

En verder is het ook enorm aan te bevelen om aardbeien of bv bramen in te maken met suiker en wodka en dan een paar weken/maanden te laten staan (heerlijk met 7up of tonic).

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:12

Jam maken van rode vruchten is ook leuk en lekker :j !!

Ik ben zelf dol op de combi witlof en mandarijntjes, daar kun je heerlijke salades van maken. Bijv. ook met banaan, appel en kiwi erbij en dan een dressing van een beetje yoghurt en/of mayonaise met bieslook en kerriepoeder.

De (duivelse) tomatensoep met perzik is ook erg lekker inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:20

Njen, bijvoorbeeld een lekker viscurry'tje:

Stevige vis (ik zeg bij de visboer dat het voor in een curry is en dat de stukken niet te makkelijk uit elkaar mogen vallen), 2 tomaten in stukjes, handje champignons in vieren, 2 rode uien heel grof gehakt, blikje cocosmelk, naar smaak (ik doe een eetlepel of 5) sambal die je lekker vind (ik vind badjak bv erg lekker hierin), 4 theelepels gehakte knoflook, een eetlepel Thaise vissaus, theelepeltje suiker, snufje zout, en dan 1 citroen in grote stukken.

Vis, groenten en citroen in een ovenschaal. Rest vd ingrediënten even door elkaar kloppen en eroverheen gieten. Alufolie over de schotel, en dan een half uurtje in een warme oven.

Ik eet het het liefst met rijst, bij voorkeur eentje met smaak dus geen witte :D

Erg lekker voor erbij:
Komkommer in stukjes uurtje laten trekken in een dressinkje van azijn met sinaasappelsap.
Of bv een combi van komkommerstukjes met stukjes ananas erdoor.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 14:23

Ok, daar kan ik zeker wat mee, ik denk dat ik dat binnenkort eens ga maken :D Klinkt echt heerlijk :9 Ik heb tot nu toe nog niet zelf curry gemaakt, alleen vanuit die patak's pakjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:25

O maar die zijn ook hartstikke lekker, als je d'r maar 't een en ander mee fröbelt :D

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 14:29

Sonja schreef:
O maar die zijn ook hartstikke lekker, als je d'r maar 't een en ander mee fröbelt :D

Hahah, ze zijn wel lekker, maar dit klinkt veel beter :+

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:30

hmm hier ben ik ook erg benieuwd naar, hou dit ff in de gaten.

HMMMMMM fruit!!!!

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:38

Bobotti.., Heerlijk gerecht waar je ook fruit naar believen aan toe kunt voegen.. Echt ontzettend lekker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:09

Wat ik zelf heel erg lekker vind is een saus voor bij de rijst. Babymais roerbakken, schijfjes mango er bij en nog wat kerstomaatjes. Een (half) potje zoetzure saus er doorheen op warmen en over de rijst serveren.

Geraspte worstels en appel door elkaar mengen, grofgehakte walnoten en wat gewelde rozijnen. Beetje yoghurtslasaus erbij en je hebt een lekkere salade.

Wilofsalade met een pittige holandse kaas (of grano padano), stukjes appel, augurk, gekookt hij en gehakte cashewnoten.

1 deel gele paprika, 1 deel vleestomaten, 1 deel lekkere zoete appel (pink lady vind ik zelf erg lekker en 1 deel komkommer. Door elkaar mengen en als salade aan maken met zoete chillisaus.

1 deel banaan en 1 deel komkommer met een vinegrette van olie, azijn, moster en naar smaak een heel klein beetje suiker/zout toevoegen.

Zoals je misschien kunt zien ben ik meer van de salades. Fruit door curry klinkt ook erg lekker.

Er loopt ook een smoothie topic over lekkere combinaties. :)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 22:17

Klinkt lekker :D Ik ben zelf ook gek op salades, zeker als het weer wat warmer word :)