Hartige 'blender' recepten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Hartige 'blender' recepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 08:31

Door een operatie moet ik de komende 6 weken mijn eten prakken/pureren/blenderen. Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd of er bokkers zijn die nog leuke en lekkere recepten hebben. Ik heb op dit moment vooral zin in hartige dingen. Helaas is het veel makkelijker om zoete dingen glad te krijgen dan de hartige dingen. Op dit moment neem ik dus regelmatig een lepeltje smeerkaas, wat erg goed bevalt O:) Maar daar kan ik natuurlijk geen 6 weken mee doorkomen. Verder mag ik bijna alles eten, zolang het dus maar glad/vloeibaar is zonder al teveel grove vezels.

madeliefw

Re: Hartige 'blender' recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:04

Soepjes? Stampot? Smeerkaas afwisselen met smeerbare brie?
Ik kom niet verder dan houmous en auberginepuree. Maar dat smaakt eigenlijk het beste met een stukje brood...

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:07

Kan je niet wat maken á la Olvarit groente babyhapjes?

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:08

Ochjee...6 weken vloeibaar eten.......succes iig vast!

ik heb laats ivm een schimmelinfectie ook paard dagen vloeibaar/ iig niet kauwbaar moeten eten. wat ik vnl at was pap ( en dan brinta, is niet zo grof) vla, yoghurt, aardappelpuree ( kan je ook door kruiden/groente afwisseld maken) .

nog wat ideetjes,
smooties, groentesapjes, fruitdrankjes, puree ( bv, doperwten met munt,) eig. kan je van veel groente wel puree maken, gewoon met staafmixer ofzo, evt wat verdunnen met melk, sap ( ligt aan de groente) zodat et voro jou het makkelijkst "eetbaar" is.

Hoop dat je hier wat aan heb! en succes met hertsel van je operatie! en met je vloeibare voeselideëen!