Mijn man en ik gaan binnenkort een weekendje Maastricht doen. Onze wens is om ooit nog eens bij Beluga te gaan eten maar...dat blijft nog maar even een droom. Wie weet nog andere goede adressen in Maastricht waar je lekker culinair kunt eten? Hoeft absoluut geen sterrestaurant te zijn maar waar je smaakpapillen wel enorm verwend worden?
Mikkie
Geplaatst: 29-03-09 12:56
Als je chiquer wilt eten dan zijn het kruisherenhotel, chateau Neercanne en Chateau St Gerlach een aarader. Het Kruisherenhotel ligt midden in Maastricht, de andere twee er net buiten (St Gerlach in Valkenburg en Neercanne ligt wel nog in Maastricht, de gemeente, maar dan iets meer richting de Belgische grens) Alle drie vallen ze onder dezelfde groep en meer info kun je vinden op http://www.chateauhotels.nl
Daarnaast is ook het restaurant dat heeft meegedaan aan mijn tent is top geopend. Het heet Gold Delicious en ligt direct aan de maaskade.
En je hebt natuurlijk Beluga next door. Ik weet niet precies hoe het in elkaar steekt, maar het wordt omgeschreven als het kleine zusjes van Beluga. Op de website vind je ook de menukaart, dus kan je alvast even rondsnuffelen of het iets voor je is. Beluga nxt ligt net voorbij het Onze lieve vrouw-plein. Als je voor de kerk gaat staan, kijkend richting plein, dan moet je het plein aan de linker-achterhoek aflopen en dan loop je er practisch tegenaan.
Voor mij is Maastricht echt bekend om zijn gezellige brasseries en eettentjes, dus aan hoog aangeschreven kan ik je verder helaas niet helpen.
Veel plezier.
karijn
Dank voor je reactie. Beluga Next Door klinkt goed. Net zoiets als Zusje van Librije. Ligt het aan dezelfde kant als het theater? Ga even de website checken. St. Gerlach ken ik wel, we zoeken liever iets midden in de stad.
Gauchos ken ik, is zo'n ketenrestaurant. Ik weet niet hoe het theater heet, ik ben daar in 2002 naar een voorstelling geweest. Weet alleen nog dat het aan het plein ligt op de kopse kant.
De momus op het vrijthof is een aanrader, apart en gezellig interieur en lekker eten.
maar na jaren in Maastricht gewoond te hebben tijdens mijn studie is mijn favo tentje nog steeds Los Amigo's. Als je van tapas en Spaans houdt echt een aanrader, gezellig kitsch ingericht, goede vriendelijke bediening en lekker eten. het ligt aan de stationskant aan de maas, linksaf aan de kade als je vanaf het station de stad inloopt.
karijn
Laat je weten of het gesmaakt heeft Veel plezier in ieder geval!
karijn
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-09 19:01
Muchos gracias!
Macusa
Geplaatst: 09-04-09 19:06
Bij Toine Hermsen: http://www.toinehermsen.com/. Dat is vrijwel naast de Lieve Vrouwe basiliek. Uit de kunst en voortreffelijk voor een zeer exclusief avondje uit.
Flore
Geplaatst: 12-04-09 08:50
Los Amigos is inderdaad erg lekker en gezellig
Pays Bas op het Vrijthof is ook een heel leuk restaurantje. Sowieso zijn op het Vrijthof heel veel leuke restaurantjes.