Ik vind koriander namelijk heel erg naar zeep smaken en vind dat dan meteen heel erg overheersend voor het gerecht waar het in verwerkt is. Echt net alsof er een beetje afwasmiddel doorheen gedaan is. (Geldt overigens alleen voor verse koriander, met poeder -ketumbar in bijvoorbeeld Indische gerechten- heb ik dit niet.)
Nu vind ik veel gerechten waar koriander in zit erg lekker, maar het liefst zou ik de koriander dus weglaten. Is dit heel erg zonde van de smaak of kan dit eigenlijk prima?
Ik heb bijvoorbeeld een keer in een Thais restaurant een heerlijke salade gegeten, maar na een paar happen werd de koriander zo overheersend zeperig dat ik het er tussenuit gevist heb (en nog smaakte het naar zeep
en bovendien houd ik niet van mensen die vissen in eten
). Nu ga ik dus vrijdag bij een Thai eten (en van de zomer ook nog eens reizen naar o.a. Thailand) en was benieuwd of gerechten met koriander ook prima zonder zouden kunnen of dat ik dan maar gewoon wat selectiever moet bestellen.

En natuurlijk ook wat jullie van koriander in het algemeen vinden en misschien wel tips hebben om de smaak te 'verzachten'. Ook recepten zijn overigens welkom, misschien moet ik het gewoon vaker eten.

Wel beperkend, want de gerechten minus de K zijn vaak enorm aantrekkelijk!
) : Smaakt het dan ook naar citroen-afwasmiddel of niet?