Dom dom dom, ik heb een aardappelschotel (van aardappel anders) met spinazie gemaakt voor vandaag en morgen en evt overmorgen. Maar ik bedacht me opeens dat ik morgen tot donderdag weg ben.
Ik vind het doodzonde om het rest weg te gooien, dus zou ik het kunnen invriezen?? (vast niet) of anders in koelkast bewaren tot donderdag?
(ik warm het sowieso niet meer op..)
Anders maar kijken of huisgenootje het lekker vindt.
Myrtje_
Geplaatst: 09-03-09 18:39
Geloof het wel toch... Zolang je het maar niet weer opwarmt voor het eten ivm de spinazie.
Dat je spinazie niet meer mag opwarmen is ondertussen ook al flink achterhaald. De hoeveelheid schadelijke stof is zo gering dat het vrijwel geen kwaad kan.
Het lijkt me niet echt lekker meer uit de vriezer eigenlijk.
Wat heb je eraan om het in te vriezen als je het daarna niet meer op gaat warmen? Koud lijkt me helemaal niet lekker... Nja maar invriezen op zich kan wel, heb ik ook een keer gedaan met een kerriegehaktprei ovenschotel. Het is natuurlijk minder lekker dan wanneer je het vers maakt maar het is te doen
Jawel kan wel, deden wij thuis ook wel eens. Langer zou ik het niet bewaren. Spinazie mag je geloof ik wel een keer weer opwarmen, vaker is niet zo'n goed idee.