Kun je pannenkoekbeslag invriezen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Kun je pannenkoekbeslag invriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 12:01

Een kennisje bewaart pannenkoekbeslag dat over is in de koelkast. Maar die heeft 3 kinderen, dus dat komt wel op :D
Ik ben alleen en ook in een week krijg ik een heel pak beslag niet op tijd op. Ik zou van die shakers kunnen nemen, maar die mislukken bij mij altijd :+
Zou het mogelijk zijn om dat spul (in porties) in te vriezen? Zou ontzettend handig zijn!

isabelleke

Re: Kun je pannenkoekbeslag invriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:02

ja, dat denkt althans mijn moeder

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:04

Je hoeft toch niet altijd het hele pak te gebruiken? ;)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:06

Ik gebruik van die kant en klaar rommel. Beetje water erbij et voilá. Dan hoef je het niet in te vriezen. Of het kan, geen idee?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:06

Bij de aldi hebben ze van die portiezakjes! shakers kan ik ook niet mee overweg :n
Haal je 5 a 6 pannekoekjes uit, dan bak je die en kun je een paar dagen bewaren in koelkast :j

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:09

Nee, je kunt pannekoeken beslag niet invriezen. Tenminste...als je het nog wilde gebruiken :Y) Heb het zelf wel eens geprobeerd, het is geen succes kan ik je vertellen. Je kunt wel pannekoeken invriezen. Ze worden er niet beter van, maar zijn na ontdooien best eetbaar.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:33

Volgens mij kan het best, mijn huisgenootje heeft het weleens gedaan en ze smaakten erna geloof ik nog prima. :D

Maar zoals WillemYntJee ook al zei, je hoeft toch niet het hele pak te gebruiken? Ik kijk zelf bijvoorbeeld nooit naar de hoeveelheden die er op het pak staan, doe het gewoon op gevoel, dus dat kan dan ook wel met een kleinere hoeveelheid toch? :D
Gewoon een eitje erbij doen en dan melk blijven toevoegen (en ondertussen weer roeren zodat het opgenomen wordt) totdat het de gewenste vloeibaarheid heeft. Op deze manier krijg je ook nooit klontjes in je beslag, omdat je die er als het ware 'uittrekt' door het roeren. Moet je er natuurlijk niet te veel melk ineens bij doen, het moeten in het begin nog wel echt 'draden' blijven, maar gewoon geleidelijk melk toevoegen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:35

Ik doe het wel, in porties, is echt geen probleem. Pannekoeken smaken altijd prima.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:41

Pannenkoeken kun je wel invriezen, het beslag niet.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:43

Je kan toch ook gewoon 1 ei, beetje bloem, beetje melk nemen en 3 pannekoeken bakken?
waarom iedereen toch alleen pannekoeken kan bakken uit een pakje is mij echt een raadsel :o? (ik vind ze vaak ook niet eens lekker)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:50

Waarom dan niet gewoon wel een boel pannenkoeken bakken en die invriezen? :+ Het beslag zou ik me ook niet aan wagen eigenlijk.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:52

Ik gebruik ook altijd in mijn uppie een half pak (met de helft van de andere ingrediënten). Net zo veel als ik zou gebruiken voor twee personen. In dat geval gaan ze meestal meteen op, in mijn eentje bewaar ik gewoon wat over is in de koelkast. Uiteindelijk komen ze wel op, ik eet ze ook koud. Dan maar drie dagen pannenkoeken. ;)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:26

IK zou in dat geval de pannenkoeken invriezen. Beslag gaat niet goed volgens mij.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:46

Naranga schreef:
Je kan toch ook gewoon 1 ei, beetje bloem, beetje melk nemen en 3 pannekoeken bakken?
waarom iedereen toch alleen pannekoeken kan bakken uit een pakje is mij echt een raadsel :o? (ik vind ze vaak ook niet eens lekker)

Zo deden wij het vroeger thuis ook gewoon, kan inderdaad prima. ;)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:13

Naranga schreef:
Wij bakken ze ook altijd zelf. Zo kan je de hoeveelheid kiezen, en het is idd nog eens lekkerder ook. :9

Gebakken pannenkoeken invriezen is idd geen probleem, maar het beslag weet ik niet..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:44

Ik gebruik altijd mix voor meergranenpannenkoeken, nooit de standaard mix. Vind ik lekkerder dan 'gewoon' bloem. ;)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:52

Ik krijg wel zin in pannenkoeken door dit topic, mmmm.

Pannenkoeken beslag gaat volgens mij klonteren bij het ontdooien en dat krijg je niet meer goed.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 23:40

Oke, niet invriezen dus ;) Ik zal gewoon een half pak gaan gebruiken, dat lijkt me inderdaad dan handiger. Die shakers heb ik er nu een stuk of 8 van versleten, maar het is altijd een drama, wat ik ook probeer. Bij de Lidl kosten ze geen drol, maar als ik daarna alsnog naar de frietboer moet, wordt het alsnog een duur grapje :+

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:18

Probleem van de shakers is dat je alle melk er in één keer bij moet doen en dan krijg je gegarandeerd klontjes. (Is dat ook het drama of doe je nóg iets fout? :P :D)
Probeer de volgende keer eens om eerst het ei erdoorheen te mengen en vervolgens de melk geleidelijk toe te voegen. Als het dan nog behoorlijk dik is trekt het beslag door het roeren als het ware 'draden' met de rand, waardoor de (eventueel aanwezige) klontjes ook meteen verdwijnen. Als je 'dikke' beslag dan klontvrij is gewoon steeds meer melk toevoegen en je het gegarandeerd een superglad beslag! :D

Edit: en het hoeft dus niet per se met een half pak, je kunt het ook gewoon met bloem doen, echt net zo lekker. :)

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:56

Als het probleem is dat die shakers niet lukken, waarom haal je dan de inhoud er niet uit en maak dat op de normale manier klaar? Ik moet zeggen dat ik geen enkele ervaring heb met die shakers, (Mijn favoriete soort pannenkoeken zit niet in dat soort dingen.) maar dat lijkt me dat het meest handige als je al van die dingen hebt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:05

Naranga schreef:

Melk wordt toch ook gemaakt in een fabriek en niet door de koe? Dus pannenkoeken komen uit een pakje...

Volgens veel Nederlanders :D

Ik doe idd ook gewoon een ei kloppen, beetje bloem en melk erbij tot het op pannenkoekenbeslag lijkt en dan bakken maar. Precies genoeg voor één persoon.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:08

ik maak ook noooooooit uit een pakje. bloem ei en melk.... net zo makkelijk, lekkerder, stukken goedkoper en ook nog eens een stuk minder E nummers = gezonder.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:24

Lenneke_ schreef:
Melk wordt toch ook gemaakt in een fabriek en niet door de koe? Dus pannenkoeken komen uit een pakje...

Volgens veel Nederlanders :D

:+

Smaken verschillen lijkt me. Ik vind pannenkoeken van 'gewoon bloem' niet lekker. Ieder z'n meug.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:38

pannenkoekmix is volgens mij ook niks anders dan 'gewoon' bloem, een snufje zout, melk poeder en een stapel E nummers hoor!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:40

Zal best, ik vind pannenkoeken van Koopmans meergranenmix het lekkerst en ik eet tenslotte pannenkoeken voor het lekkere, niet voor het gezonde. ;)