Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Liezel1 schreef:bedenk je dan ook dat je bijna geen snoep meer mag eten.
In heeeeel veel snoep zit gelatine en dat is gemaakt van vermalen botten.
Alvaron schreef:Natuurlijk stremsel komt uit de leb-maag van het kalf. Echter tegenwoordig wordt vrijwel uitsluitend chemisch stremsel gebruikt en geen leb meer.
Mindfields schreef:In vrijwel alle kaas zit dat stremsel nog wel.
Alleen biologische kaas eten dus, daar zit een ander stofje in dat niet uit de lebmaag van een kalfje komt, zoals normaal stremsel wel.
HorsesWoman schreef:Liezel1 schreef:bedenk je dan ook dat je bijna geen snoep meer mag eten.
In heeeeel veel snoep zit gelatine en dat is gemaakt van vermalen botten.
ik hoorde juist laats dat dat niet meer mocht ,
in verband met de gekke koeien ziekte.
Maar ik snoep ook niet (veel).
Als kaas van zuivel is heb ik er geen probleem mee ,
maar als er dus iets van een kalfe maag in zit wel.
Ik drink wel melk ,
omdat ik toch wat moet ,
ik moet van m'n ouders een grens stellen ,
geen vlees en dier eten ,
wel hun voeding ,
omdat ik 13 ben , en anders word het wel heel moeilijk met eten.
Leren schoenen enzo koop ik ook niet meer.
MRmichiel schreef:Toevallig ben ik kaasmaker en weet er dus wat vanaf.
In kaas zit vaak dierlijk stremsel, deze stof is afkomstig uit de lebmaag van een geslacht nuchter kalf. Echte vegetariers eten dus ook geen kaas.
Er bestaat wel chemisch stremsel, dit wordt gebruikt voor vegetarische kaas. Dus als je vegatarisch bent kun je ervoor kiezen deze kaas te kopen.
smokey17 schreef:Dat vind ik raar. Waarom heb je wel problemen met kaas, en niet met snoep.
In de meeste taarten en koeken zit ook gelatine. Kom je bijna niet onderuit. Of je moet volledig biologisch worden. Maar zelfs in biologisch eten zit wel eens gelatine.
Duke schreef:smokey17 schreef:Dat vind ik raar. Waarom heb je wel problemen met kaas, en niet met snoep.
In de meeste taarten en koeken zit ook gelatine. Kom je bijna niet onderuit. Of je moet volledig biologisch worden. Maar zelfs in biologisch eten zit wel eens gelatine.
Mee eens. Je ontkomt er toch niet aan om iets dierlijks binnen te krijgen, tenzij je overal op gaat letten, maar dan word je wel erg beperkt in je voedingskeuze. Als 13-jarige, opgroeiende jonge meid, lijkt me dat niet verstandig. In veel producten zit wel iets dierlijks, zoals idd. in koek enzo. En wat dacht je van lijm? In lijm zit ook vaak vermalen beendermeel. Dus kan je ook geen lijm meer gebruiken en zo kan je nog wel even doorgaan.