Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Chiqa schreef:Is al een topic over geweest met heel veel tips Sans
Chiqa @ [LZP] hoe frituurpan schoonmaken?
Ik frituur alleen nog maar met hard vet, dat vloeibare wordt een grote gum bende.
Mocht je hem schoon willen maken met water en een afwasblokje, let op, dit kan je je themostaat kosten omdat hij niet af zal slaan omdat vet een hoger kookpunt heeft dan water.
meggiemeg schreef:Ik laat m altijd iets warm worden, doe in een emmer 2 of 3 grote pendaalemmer zakken in elkaar (voor de stevigheid) giet daar het vet in en laat het stollen. Knoop de zak dicht en je kan het gestolde vet in de zakken zo eruit trekken.
De pan maak ik altijd schoon door er water en een vaatwasmachine tablet in te doen, even een poosje aan. Niet te vol anders bruist het er over heen! Goed spoelen en je pan is weer schoon.
sans6 schreef:Is het vet dan (als het warm genoeg is dat het aan de buitenkanten smelt) niet te heet waardoor het door die pedaalemmerzakken heen smelt?
meggiemeg schreef:Dit wist ik niet, doe de pan er regelmatig mee, maar laat m dan maar even aan staan...
it_is_me schreef:Let er wel op, dat als je frituurvet 'terug' giet in zo'n fles het niet te heet is! Ik heb namelijk eens gehad dat de onderkant wegsmolt en het vet alsnog door het putje wegspoelde.
haha..
dus als jullie wat kwijt willen,