Taartschelp recepten gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Taartschelp recepten gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 08:40

Ik ben al even aan het google-en, maar ik vind alleen maar recepten voor taarten met kant en klare taartschelpen... -O- En laat ik nou net zelf lekkere taartschelpjes willen maken om te vullen. Heeft iemand misschien een (of meerdere) lekker recept voor een goede taartschelp?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 08:49

Simpel receptje
Plakje bladerdeeg om een soepkom plakken (soepkom invetten en de bolle kant natuurlijk gebruiken) bladerdeeg insmeren met eigeel, door de suiker halen
Soepkom op zijn kop in de oven op 180 graden en dan bakken tot het gaar is

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 08:58

Ik heb geen soepkommen... -O- Ik heb alleen maar taartvormen... := Maar ik kan vanmiddag natuurlijk wel even vlug naar de marskrame om te kijken of ze goedkope soepkommen ofzo hebben... Het mag van mij trouwens ook een recept zijn voor een schelp van een wat steviger deeg dan bladerdeeg. Meer zandkoekjes achtig zeg maar. Maar het moet natuurlijk ook weer niet te hard worden waardoor het verpulverd als iemand een hapje taart wil prikken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:21

Meeste schelpen is van bladerdeeg, al het andere valt idd gauw uit elkaar.
Heb je niet van die glazen toetjes bakjes of grote mokken kun je het ook mee proberen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 09:50

oh, dessert schaaltjes heb ik wel :j . Die zouden ook de perfecte maat zijn, ik moet dus alleen even kijken of ze in de oven mogen :) .