Schuim cappuccino verdwijnt door soort suikerklontjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flor

Schuim cappuccino verdwijnt door soort suikerklontjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 13:36

Hier op mijn werk hebben we een raadsel... we hebben een automaat, waar ook cappuccino uitgehaald kan worden. Nooit iets aan de hand. Nu hebben we andere suikerklonten dan normaal. Er staat geen merk op de doos, alleen 'extra grote suikerklonten' o.i.d. En dan nu het raadsel: als ik zo'n klont in de cappuccino doe, begint die te sissen en verliest hij vervolgens bijna al z'n schuim. Het lost gewoon op! Naar mijn mening ruikt de cappuccino ook anders. Ik heb het net getest, direct achter elkaar 2 kopjes gepakt, in de 1e gewone kleine merkklontjes, in de 2e de grote merkloze. En hij doet het echt alleen bij de 2e. Iemand een verklaring? Zal wel een natuurkundig verschijnsel zijn ofzo, maar ik snap er echt niks van!

Brittol

Re: Schuim cappuccino verdwijnt door soort suikerklontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:06

Zijn die suikerklontjes niet gemaakt van 1 of andere zoetstof ofzo?
Kan me ook herinneren dat ik vroeger van die zoetjes in m'n koffie deed en toen begonnen die dingen ook te sissen.
Maar,goed.. Weet natuurlijk niet of het zo is, heb er niet zoveel verstand van. :')

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:08

Hahah, dat is best wel banketstaaf :P
Ik heb echt werkelijk waar geen idee hoe het zou kunnen komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:28

Ik zou geen verklaring weten, maar ik weet wel dat mijn voorkeur daardoor uit zou gaan naar de "oude" klontjes (en dat terwijl ik geen koffie drink en nooit ergens suiker in gooi)... Klinkt alsof Merkloos iets doet wat niet helemaal de bedoeling is.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:53

Hihi wij hadden dat ook op mijn werk! maar dat lag achteraf gezien gewoon aan het aparaat.
ons apparaat geeft ook weleens klontjes, maar dan geen suikerklontjes maar vieze klontjes, bah... klontjeskoffie.
en inderdaad ook sissen en weg was het schuim, mijn verklaring: cappuccino kan niet tegen klontjes, van welk soort dan ook!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:34

Bij de Senseo gebeurt dat ook :j
Wat wel (een beetje) helpt is om eerst het suikerklontje in je beker te doen en dan de cappucino te tappen.