Wat vonden je (schoon)ouders van kerstdiner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Wat vonden je (schoon)ouders van kerstdiner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 21:11

Zoals de titel al zegt Lachen

Wat zijn de reacties van je ouders of schoonouders geweest op jullie zelf gemaakte Kerstdiner. Positief of juist kritisch en is die evt. kritiek wel terecht geweest? Knipoog

Ik ben benieuwd Haha!

Leonie

Re: Wat vonden je (schoon)ouders van kerstdiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:55

Ik woon nog thuis en mijn ouders proeven sowieso elke dag van mijn kook'kunsten'. Met Kerstmis kook ik altijd heel uitgebreid, omdat ik dan veel tijd heb en de andere feestdagen niet echt iets fatsoenlijks binnenkrijg (wat wil je, als enige vegetariër in de familie).
In ieder geval, mijn ouders vonden het zeer lekker. Het was alleen nogal veel/zwaar, maar we hebben de volgende dag nog lekker kunnen smullen. Lachen

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:58

Ik ben nu mijn dessert (verse chocomousse & tiramisu) aan het maken voor morgen, de familie komt morgen avond plus nog een paar vrienden van mijn ouders dus ik ben benieuwd wat ze van de desserts en het voorgerecht vinden Haha!. Zal natuurlijk laten weten wat ze er van vonden Lachen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:03

Mijn moeder en zus vonden de diner dat mijn vriend en ik hebben gemaakt erg lekker, vooral de tiramisu-ijstaart Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 16:21

Oeh, tiramisu ijstaart klinkt ook gewoon goed Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:35

Ik heb het bij mijn ouders gevierd, en om te voorkomen dat mijn moeder de hele dag in de keuken stond, hebben alle uitwonende kinderen een voorgerecht gemaakt. Ik had een garnalensalade met appel en een gorgonzola soepje gemaakt en dat viel zeer in de smaak.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:30

Bienotje schreef:
Oeh, tiramisu ijstaart klinkt ook gewoon goed Lachen

Ik hou er niet van, maar de rest vond het heerlijk Knipoog

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:15

Ik heb bij mijn vriend samen met zijn zusjes voor het eten gezorgd. Zijn ouders waren heel tevreden voor zover ik weet. Ja

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:38

Mijn moeder en zusje zijn hier wezen gourmetten met kerst en vonden het heerlijk! (Nu is gourmetten dan ook niet zo ingewikkeld Clown)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:39

Wanneer ik nu eens dat restaurant ga beginnen Cool

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 23:09

Allemaal positieve reacties dus, fijn!

Ben ik toch een uitzondering, schoonpapa is nu eenmaal niet zo'n makkelijke eter. Daar ben ik tijdens het Kerstdiner wel weer aan herinnerd Knipoog

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:44

Nou, mijn desserts vielen erg in de smaak Haha! Verse tiramisu en natuurlijk ook verse chocomousse Vingers aflikken. Beetje lang in de keuken gestaan maar goed, voor 16 man 2 verschillende desserts maken kun je niet in een uurtje Haha!

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:52

Ik heb van mijn moeder, broertje en schoonzusje gelukkig alleen maar positieve reacties gehad Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:54

Wij hebben hier thuis kerst gevierd met mijn vader, zussen+zwagers en hun kinderen. In totaal waren we met 15 man, best veel dus Knipoog
't Is best een uitdaging om het ze allemaal naar de zin te maken. Het grootste gedeelte is nl. van "wat de boer niet kent dat vreet ie niet" terwijl er ook een paar bij zitten die het wel heel leuk vinden als er wat aparter eten op tafel staat.
Uiteindelijk is het allemaal wel gelukt, soms via de gulden middenweg, maar ook door vooral veel verschillende dingen op tafel te zetten. Varierend van oerhollandse pot tot wat apartere dingen, zodat iedereen zelf kon kiezen.
Zoals altijd bleef er weer heel veel over. Dat ligt niet aan hen maar aan mij, ik maak altijd veel te veel klaar.
Maar ze waren erg tevreden en ze hadden lekker gegeten, ze hadden het er gisteren nog over dus da's wel positief *LOL*

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:16

Wij zijn met kerstavond gaan koken bij mijn schoonouders. We hadden eerst: Perzik met tonijnsla dan hadden we paprikasoep gemaakt. Als hoofdgerecht hadden we varkenshaasje met peperroomsaus en worteltjes, dat met kroketjes. En als dessert had ik chocomousse gemaakt.

Ze vonden het heel lekker Haha!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:32

Positief, ik heb gekookt voor pap, mam en twee zusjes Schijnheilig en iedereen vond het lekker Haha!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:19

hier ging het ook goed, iedereen versteld dat kipfilet zo lekker kan zijn.
Had als voorafje, speciaal voor oma, gerookte paling op toast (past er niet echt bij, maar deed ik voor oma), gevolgd door gevulde kipfilet omwikkeld in coburger ham gestoofd in wijn met bouillon en een gevulde aubergine met penne, tomaat, auberginevlees, wijn, oregano en mozarella op een bedje van sla. Parmezaanse kaas had er ook op gemoeten, maar dan rennen ze hier helaas van tafel. Als toetje koffie kwarkmousse, het was allemaal perfect en niet eens lang in de keuken gestaan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:27

Antheman schreef:
Wanneer ik nu eens dat restaurant ga beginnen Cool

idem hier Ja

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:33

Ik heb het "geluk" Schijnheilig dat mijn schoonvader uit Frankrijk komt en zelf nogal onderlegd in culinaire zaken. En voor hem is het niet gauw goed, en hij zal het zeker niet zeggen mocht het wel een keertje redelijk gelukt zijn. Hij is zelfs zo dat hij niet uit eten gaat naar een restaurant, hoeveel sterren ook, omdat hij dat gewoon nooit goed genoeg vindt Ziek

En daar mocht ik voor koken....DRIE gangen.....Ik kreeg het al benauwd toen ik het menu moest bedenken....

Voorgerecht: garnalencocktail met koriander en limoendressing
Hoofdgerecht: gebakken zalmfilet met romige sinaasappelsaus
Nagerecht: pecan-caramelijs met pecannoten

Aan tafel: doodse stilte, weinig conversatie, gespannen sfeer (ben ik aan gewend dus ach)

Toen ze de auto instapten: "Tot ziens, het was lekker" It's not much, but it's something, right?! Ik was blij iig Haha!