'Verbeterde' producten van Vivera (vegetarisch)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

'Verbeterde' producten van Vivera (vegetarisch)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 20:14

Hallo allemaal,

Tot voor kort kocht ik regelmatig Vega Balletjes en Vegaburgers van Vivera, maar sinds de recepten zijn verbeterd vind ik ze niet meer te pruimen! Huilen Niet alleen de smaak is veranderd maar vooral ook de textuur. De oude producten waren lekker stevig, misschien een beetje droog, maar daar kon ik wel mee leven. De nieuwe smaken echt naar snot. Misselijk Niet dat ik dat ooit geprobeerd heb natuurlijk. Schijnheilig Het vervelende is dat de supermarkt in ons dorp bijna alleen producten van Vivera heeft, dus ik zal voortaan maar flink andere merken inslaan als ik in de stad ben. Wie heeft nog meer kennis gemaakt met de 'verbeterde' producten van Vivera en vinden jullie ze wel te eten? Als iedereen die het met me eens is nu even een e-mailtje stuurt naar info@vivera.com, wie weet valt er dan nog iets terug te draaien, ik hoop het! Vork

Groetjes, Mariska

Flew

Re: 'Verbeterde' producten van Vivera (vegetarisch)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:14

Ik vind de balletjes nu juist veel beter smaken!!

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:11

Vind ze ook niet lekker meer. En die dingen van Valess vind ik ook niet te pruimen. Meestal maak ik zelf wat of haal vega dingen bij de bio winkel. Alleen de vega rookworst die je bij AH kan kopen blijft een must voor mijn vega erwtensoep. Maar dan meer om het idee dan om de smaak Knipoog

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:22

Ik ken dat merk helemaal niet? Waar kan je het kopen?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:26

In veel supermarkten vind je wel producten van Vivera en/of Valess, ik ken ze ook. Vivera vond ik altijd wel lekker, heb t nu al tijdje niet gegeten dus zal dat even moeten proberen.. Valess vond ik altijd naar rubber smaken..

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:12

Wij halen eigenlijk alleen nog maar de Vegaburgers van AH huismerk!

Die zijn echt superlekker! Ik vond de Vivera en/of Valess eigenlijk altijd al een beetje droog en niet te vergelijken met de vegaburgers van AH.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:57

Valess vind ik vaak zo heel erg neppig smaken, inderdaad beetje rubber smaakje. Vivera moet ik dan nog maar eens proberen nu ze het vernieuwd hebben... Van het AH huismerk heb ik sowieso nog nooit iets geproefd, die is namelijk verder fietsen dan de plus Huilen van het lachen

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:06

...volgens mij vond ik de Vivera produkten nog nooit lekker...
..doe mij maar de Tivall balletjes...en verder ben ik gek op Quorn in alle variaties...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:09

Quorn is inderdaad ook lekker Ja Die gehakt en die stukjes. Alleen de saté-saus bij die stukjes vind ik erg pittig Nagelbijten / Gniffelen

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:12

Heb de vernieuwde balletjes gisteren ook gehad, jakkes. Was net een meelbal, vind het ook geen verbetering. Inderdaad een goed idee om een mailtje te sturen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:17

Ik vind vooral de kroketten en bitterballen lekker Haha! Ik weet alleen niet van welk merk die zijn.. Bij de C1000 en de Konmar hebben ze die regelmatig.
En verder de knakworstjes en rookworsten van de AH..
Oja, en het boterham'vlees' van de AH (vooral de gerookte ham) en de smeerworstjes zijn erg lekker voor op de boterham.
Maar de rest vind ik ook meestal te weinig smaak hebben. De normale valess vind ik nog wel lekker als het in de jus is gebakken, dan wordt het lekker zoutig. En dat geldt ook voor de balletjes van tivall (dacht ik).
De roerbakmix doe ik wel eens tussen een broodje met een plakje kaas en wat mosterd erop, dat is ook wel lekker, maar niet te vaak.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:28

qourn had vroeger lekkere sate, maar die van tegenwoordig smaakt helemaal niet meer lekker.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 17:57

Odi schreef:
Heb de vernieuwde balletjes gisteren ook gehad, jakkes. Was net een meelbal, vind het ook geen verbetering. Inderdaad een goed idee om een mailtje te sturen.

Ik heb inmiddels een e-mail terug. Ik weet niet zeker of ik hem mag plaatsen, maar ik neem aan van wel, aangezien het er uitziet als een standaardberichtje dat iedereen krijgt die een e-mail stuurt. Clown Ik zal namen en telefoonnummers wel even verwijderen. Vork

Citaat:
Geachte mevrouw *mijn naam*,

Wij hebben de afgelopen maanden hard gewerkt om de Vivera producten te optimaliseren. Hierbij is er niet alleen gekeken naar smaak en structuur, maar ook naar een gezonde samenstelling zodat bijna alle Vivera producten nu aan de eisen van Ik Kies Bewust voldoen. De vernieuwde producten zijn daarna uitgebreid getest door een consumentenpanel, waarbij alle producten beter werden beoordeeld ten opzichte van de ‘oude variant’.

Met al onze inspanningen spijt het ons dan ook zeer te moeten lezen dat onze vernieuwde balletjes en burgers niet hebben voldaan aan uw verwachtingen. Wij nemen uw opmerking (en die van andere consumenten) dan ook zeer serieus en hebben inmiddels een terugkoppeling gegeven aan onze afdeling productontwikkeling. U hoort van ons, zodra er besloten is wat er met de vernieuwde producten gaat gebeuren.

Wij willen u bedanken voor uw reactie en vertrouwen erop dat wij u met bovenstaande uitleg vooralsnog naar behoren hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

*naam*
Vivera consumentenservice
Telnr. *

Hier maak ik toch (voorzichtig) uit op dat ze meer kritiek hebben gehad. Iedereen die ze niet meer lekker vindt dus vooral blijven e-mailen, wie weet helpt het! Dat stomme 'Ik kies bewust'-logo ook, ik snap sowieso al niet dat mensen zich daardoor laten neppen, bijna alles is zo onderhand een 'bewuste keuze'. Hamer

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 18:00

arans schreef:
qourn had vroeger lekkere sate, maar die van tegenwoordig smaakt helemaal niet meer lekker.

Ja, daar was ik inderdaad ook verzot op, maar de laatste paar keer dat ik dat gegeten heb zaten er harde stukken in. Nors opkijken Mede daardoor heb ik het al een poos niet gegeten, jammer, want het was echt mijn favoriet! Ik geloof dat het met veel vegetarische producten niet echt de goede kant op gaat, verandering is blijkbaar niet altijd verbetering. Boos!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:02

Eerst at ik ook altijd de vega balletjes van vivera.

Drie had ik er op mijn bord, waarvan één nog uit een oud
pak, nou die at ik met smaak op! Bij de tweede dacht ik
dat het de oude was en dat die over de datum was.. Maar
de derde smaakte precies zo vies! Dat bleken dus de balletjes
uit het nieuwe pak. Die uit het nieuwe pak vond en vínd ik
dus niet te eten.. Niemand thuis die mij geloofde, nee dat is
onzin, het zijn gewoon dezelfde.

(Wij wisten namelijk niet dat ze waren 'verbeterd') Sigaar

Maar ik heb dus toch gelijk!
Wel balen want ik at ze bijna iedere avond..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:05

Ok, die balletjes ga ik dus al niet aan beginnen Nagelbijten / Gniffelen

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 14:47

De oude balletjes komen terug! Go jij! Go jij!

Ik vond vandaag een brief op de mat waarin staat dat er veel mensen hebben geklaagd en dat ze de oude receptuur weer gaan gebruiken. Pling Begin januari liggen er weer nieuwe oude balletjes in de winkels. Haha! In de brief staat dat de verpakking ongewijzigd blijft, wat ik wel een beetje gek vind want met het nieuwe recept voldeden de producten aan de normen voor het Ik kies bewust logo en volgens mij staat dat er ook op. Maar ach, dat zal me een vegetarische worst zijn, volgens mij kiest iedereen die vegetarische producten koopt daar heel bewust voor. Vork Er zat trouwens ook nog een Irischeque van 7,50 euro bij, dat noem ik klantenservice. OK dan! *LOL*