Ik was vant weekend even aant brainstormen met m'n vriendinnen over wat we zouden eten met nieuwjaar.
Vorig jaar hebben we fondue gegeten, maar 1 van m'n vriendinnen is vegatariër en vind het absoluut niet lekker om haar vegi-bolletjes (om het zo maar even te noemen) in dezelfde olie te steken als onze vleesbolletjes... Bovendien staan zowel ik als 1 van m'n vriendinnen op dieet waardoor we eigenlijk iets lekkers maar calorie-arm willen maken.
Het zou voor 4 tot 6 personen moeten zijn, moet makkelijk klaar te maken zijn (eventueel mag er zelfs een deel op voorhand klaargemaakt kunnen worden zodat we de avond zelf alles alleen even moeten opwarmen).
Liefst ook niet te ingewikkelde gerechten vermits ik maar een kleine keuken heb en we niet bepaald met 4 man kunnen staan koken, bovendien wil ik graag ook wat van mijn avond hebben en niet de hele tijd achter het fornuis vertoeven.
Ik zou zeggen: laat jullie creativiteit de vrije loop! Want de mijne is eventjes op...
Ik heb wel al gedacht om twee fondue stellen te zetten, maar dan wordt mijn tafel denk 'k een beetje te klein...
Ik heb ook al gedacht aan een raclette/gourmet set, maar ik vrees dat zo'n ding te groot gaat zijn voor mijn tafel, bovendien heeft niemand van ons zo'n toestel en zou'k dat moeten lenen van m'n ouders. De kans is groot dat zij dat toestel zelf nodig hebben.
Kaasfondue of chocoladefondue zijn geen optie ivm ons dieet...