tess_84 schreef:Jessix, dat doen wij ook, helaas is hier op het platteland in de restaurants erg weinig keuze aan vegan gerechten. Als we zelf het restaurant kunnen uitkiezen, doen we dat en kijken dan op voorhand op de kaart. Maar soms is het niet anders... Moet zeggen dat ik kaas absoluut niet mis en na het eten van kaas zelfs last heb: slijmen in mijn keel, zwaar gevoel in de maag etc.
Hier in de restaurants ook, je hebt vaak maar één of twee vegetarische opties. Ik ga een paar keer per jaar uiteten, dus wil daar dan niet te moeilijk over doen.
Slijm in de keel herken ik nu ook ja. En een ijsje of milkshake maakt dat ik kort daarna gewoon leegloop. Dus dat helpt mij goed om daar van af te blijven!
Kaas vind ik nog wel eens lekker in de meest simpele vorm, op een bruine boterham. En dan wel de extra belegen ofzo. Ik heb daar nog geen goede vegan variant voor gevonden. Maar ik blijf er wel naar zoeken.
Ach weet je, ik wil gewoon geen politieagent zijn in mijn eigen regels. En natuurlijk kan ik best zonder, maar tot nu toe doe ik dat nog steeds niet. En ik ben trouwens best trots op mezelf. Ik maak mijn keuzes echt in het belang voor de dieren, niet omdat ik het niet lust.