Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:02

Ik heb natuurlijk wel lang stilgezeten dus de opgespaarde energie gebruik ik nu :P
Jij bent ook altijd heel actief hoor bhri!

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:07

Ah, zo doe jij dat!

Enne, nee hoor, dat lijkt alleen maar zo :')

Maar gelukkig is het in oktober weer school voor mij, en dan heb ik weer een vast dagritme met veel gezellige drukte.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:21

Haha inderdaad :)
Njaa je studeert, sport, zorgt voor je paarden en werkt dus druk genoeg! :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:51

o: speltcracker met jam
l: broodje gezond
t: cracker met houmous en handje ongebrande noten
a: tomatensoep

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:22

O: overnight oats met melk en cacao
T: appel, stuk komkommer
L: 2bb salami, pistoletje rosbief/rucola
T: pakje crackertjes
D: opgebakken aardappeltjes, salade

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:36

Ik pak nu pas m'n ontbijt; manlief heeft vanmorgen een epileptische aanval gehad en ik ben alleen maar met hem bezig geweest. Ik ga voor de rest gewoon eten wat ik wil vandaag en helaas heb ik ook geen emotionele energie voor een workout.
Ik zit nu aan het speltbrood met hummus, linzenspread en ik wil wat spekkoek en de rest van m'n vegan chocola.
Vanavond simpel wat tempeh stomen met wat komkommer, tomaat en een stokbroodje en daarna, als manlief het een beetje doet, lekker even wat chips eten, daar heb ik nu echt trek in.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:40

Mm dat klinkt goed Phormicola :9
Geniet ervan ChantalSmook!! :D
Die workouts klinken goed Bhriseis!
Jeetje Phormicola, hopelijk gaat het snel beter met je man :(:)

O: bananenkwark (250 gram magere kwark 1 banaan)
T: 5 amandelen, appeltje
L: 1 vkbb met een gekookt ei en kruiden, 2 waldkornbeschuiten (1 kaas tomaat 1/2 hummus 1/2 pindakaas)
T: kleine kwart meloen, 10 blauwe druiven
A: gebakken aardappelen, vleesvervanger, salade (sla, mais, boursin blokjes, slasaus, augurk) meloen
T: ?

D:: water en thee
B: 20 km fietsen, 30 minuten op stal bezig geweest, 10 minuten paardrijden, 4,5 km hardlopen

Iemand tips of op/aanvullingen voor mijn lijstje? Of nog een goed tussendoortje voor vanavond? :)

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:05

Hallo allemaal !

Nette lijstje weer zeg ! En sterkte Phormicola, hopelijk gaat het snel beter met je man ! :(:)

Heb hier al een tijdje niets meer geplaatst, dus bij deze mijn lijstje voor vandaag :)

O:40 g havermout, 10 g lijnzaad 250 ml melk en 40 gram rozijnen.
L: 2 snee roggebrood met plak kaas, 2 crackers, stuk komkommer.
A: rijst met kip en ananas.
T: appel

Tips en opmerkingen zijn altijd welkom natuurlijk!

Morgen gaan we met de klas lunchen bij Ni Hao en ik vroeg me af of iemand weet wat daar het gezondst is om te eten.
Laatst bijgewerkt door Smileyy op 04-09-13 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:11

Sterkte phor!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:39

Sterkte Phor!

O: Yoghurt met kwark, chia, gepofte quinoa en bramen
T: Druiven
L: Salade van kropsla, cherrytomaatjes, paprika, komkommer, dressing en gerookte kipfilet. Paar hapjes bloemkoolsoep, maar dat was wat zurig en heb ik dus weggegooid. Roggecracker met kaas en een vijg.
T: Piel de sapo-meloen, twee salmiakballen. Handje borrelnootjes gemaakt van kikkererwten.
A: Gewokte spitskool met ui en paprika en een stukje rundvlees. Zelfgemaakte vanille/banaanmouse met stukjes chocolade na. :9
T: Klein stukje rabarbercrumble
D: Groene thee, water en slimpie

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:41

Jeetje Phor das ook schrikken meid... Hoe gaat het inmiddels met je hubbie? :(:)

Mooi lijstje Many :)

Dankje Lis :* Vervelen doe ik me niet gauw inderdaad. Maar ik vind gewoon té veel leuk om te doen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:03

Heftig phor!

Mijn lijstje in alle drukte:

O: havermout met appel, lijnzaad en rijstmelk
T: -
L: 1 oberlanderboterham en 3x roggebrood met hummus, sla, komkommer en basilicum
T: handje walnoten
A (uit): paprika gevuld met quinoa, lagen nog dingen omheen: kaas (mozzarella?), courgette, pijnboompitten, pompoenpitten, rucola

B: halfuur fietsen, 40 min paardrijden

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:05

Bhriseis schreef:
O: 100 g havermout, lijnzaad, 200 ml rijstmelk, water; glas soja intens
B: Paarden verzorgen
L: Bord wok: Thaise wokgroenten (kool, ui, peper, paprika, prei) en sojascheuten met sojasaus, gember, peper en curry, 35 g rijsttagliatelle; toetje 200 g magere kwark met lijnzaad en 4 kleine groene pruimpjes er in
T: Appel, 2 x groene thee met 2 gezonde vijgenkoekjes
T: 2 nectarines, 2 kleine hapjes banaan, 3 vk crackers (2 met philadelphia light, 1 met geitenkaas) met paprika en tomaat
B: Zwemmen *\%/* inclusief baantjestrekken
A: Vermoedelijk salade met geitenkaas, appel, rode biet, donker stokbrood met boter; latte macchiato

Ik heb echt enorme honger! Ik denk dat ongesteld + zware Jillian workout even veel van me vraagt; ik heb ook spierpijn. Maar die zwem ik er zo meteen wel uit *D

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:07

Sterkte phor! Mijn moeder heeft epilepsie gehad(inmiddels geopereerd), dus ik weet hoe zwaar het is :(:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:27

Jeetje, een operatie? Wat hebben ze dan gedaan?

Bedankt dames :) Het gaat nog steeds niet goed, inmiddels slaapt hij. Nu maar zien of ie tijdens het wakker worden stabiel blijft.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:59

Phor wat heftig dat je de hele dag met die aanval van je man bezig bent! Hoe komt dat zo? Komt hij er niet goed uit ofzo?

Mijn lijstje vandaag, aantal grammen weer tussen haakjes

O: 2 speltboterhammen (70) met boter (10), hagelslag (15) en rookvlees (7)
T: banaan (125) + stuk monchoutaart (oeps :o )
L: 2 speltboterhammen (71) met boter (5) en rookvlees (19) en tomaat (100)
T: 2 perzikken (120)
A: zivervliesrijst (200, gekookt gewogen), 100 gr kipfilet gebakken in olijfolie (1 el) met chicken tonight tandoori (100) en harico verts (200)
T: magere yoghurt (150) met lijnzaad (1 el) en tarwezemelen (2 el)

Totaal: 1719 kcal

Beweging: 20 km fietsen, 1 uur zumba

Die monchoutaart is gemaakt door een collega en echt de lekkerste die ik ken dus ik kon t niet weerstaan. Maar achteraf is het qua kcal nog niet zo slecht geweest dat ik dat genomen heb, anders was het wel een mager lijstje geweest in verhouding tot mijn beweging van vandaag.
De monchoutaart is niet afgewogen, heb geen weegschaal op m'n werk, maar het was niet zo'n groot stuk en volgens de site van valtaf is een gemiddeld stuk 120 g, dus daar ben ik voor het gemak maar even vanuit gegaan.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:36

Oh Phor, wat naar! :(:) Is 'ie inmiddels wakker geworden? Gaat het al beter? Groot gelijk dat je even niet op je eten let, je hebt nu wel andere dingen aan je hoofd!

Bhris, zwemmen is echt een goede remedie voor spierpijn idd! En als je echt trek hebt, dan heeft je lichaam het blijkbaar nodig. Net als dat je soms ook wat minder eet als je even geen trek hebt! :)

Nomarjet, ik vind je lijstje vooral erg karig. Eet je geen tussendoortjes? En wat daar het gezondste is weten wij natuurlijk niet zonder de kaart te zien. Zelf vind ik wel dat als je uit eten gaat, je daar ook van moet genieten. Dan maar een keertje iets minder gezond, overkomt je niks van!

Mijn lijstje vandaag:
O: havermout met rijstmelk, chiazaad, amandelpasta en speculaaskruiden; banaan
T: appel, handje noten
L: quinoa (1/4 cup ongekookt), halve tomaat, halve paprika, olijven en feta
T: 3 flinke wortels, 2 pepernoten :')
A: 1/3 quiche met prei, paprika en cashewnoten, slamix met pijnboompitjes

B: 40 minuten fietsen, 1 uur paardrijden (les)

Vanaf morgen volgen er allemaal dagen met traktaties, uit eten gaan, dagjes weg etc, dus dan is het even gedaan met de voorbeeldige lijstjes haha!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:56

Geniet er lekker van Many!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:05

Ga ik ook zeker doen :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:07

Phor jeetje wat heftig, je zal wel enorm geschrokken zijn. Hoe is het nu met hem?
Bhri lekker bezig met je workouts!
Nomarjet, ik zou inderdaad ook lekker wat extra tussendoortjes pakken

Mijn lijstje:
O: 1 banaan, 35 gr. Havermout/melk en 1 cracker met tonijn op water, beetje rode ui en wat yoghurt dressing
T: Appelgebak met thee ( die bleek in het arrangement te zitten := )
L: Meergranenbroodje met noorse zalm, salade, ui en wat dressing
A: Boeren kaas salade met Brie, geitenkaas, oude, jonge en Parmezaanse kaas(kcal bommetje)
T: Had nog zin in wat te snacken en omdat het toch zo’n lekker relaxt dagje was heb ik thuis nog 2 pakjes toastje met houmous en restje tonijn op olie/ui en yoghurt dressing gegeten.
B: Gewoon helemaal niks. Komt zelden voor, zelfs niet gefietst/gewandeld.

Morgen op tijd eruit voor dagje zwemplas, planning alvast.
O: 50 gr. Havrmout/melk/lijnzaad
T: Appel
L: 4 BB met kaas
T: 3 mandarijntjes
A: BBQ bij vriendin wss en anders thuis chinese kool/rauwkost en vega burger
B: 2 x 45 minuten fietsen minimaal gok ik.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:41

mandy358 schreef:
Mm dat klinkt goed Phormicola :9
Geniet ervan ChantalSmook!! :D
Die workouts klinken goed Bhriseis!
Jeetje Phormicola, hopelijk gaat het snel beter met je man :(:)
geniet ervan Many!! :D

O: bananenkwark (250 gram magere kwark 1 banaan)
T: 5 amandelen, appeltje
L: 1 vkbb met een gekookt ei en kruiden, 2 waldkornbeschuiten (1 kaas tomaat 1/2 hummus 1/2 pindakaas)
T: kleine kwart meloen, 10 blauwe druiven
A: gebakken aardappelen, vleesvervanger, salade (sla, mais, boursin blokjes, slasaus, augurk) meloen
T: schaaltje magere yoghurt met een appel en kaneel erdoor

D:: water en thee
B: 20 km fietsen, 30 minuten op stal bezig geweest, 10 minuten paardrijden, 4,5 km hardlopen

Iemand tips of op/aanvullingen voor mijn lijstje? Of nog een goed tussendoortje voor vanavond? :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:03

Uiteindelijke lijstje gisteren:

Bhriseis schreef:
O: 100 g havermout, lijnzaad, 200 ml rijstmelk, water; glas soja intens
B: Paarden verzorgen
L: Bord wok: Thaise wokgroenten (kool, ui, peper, paprika, prei) en sojascheuten met sojasaus, gember, peper en curry, 35 g rijsttagliatelle; toetje 200 g magere kwark met lijnzaad en 4 kleine groene pruimpjes er in
T: Appel, 2 x groene thee met 2 gezonde vijgenkoekjes
T: 2 nectarines, 2 kleine hapjes banaan, 3 vk crackers (2 met philadelphia light, 1 met geitenkaas) met paprika en tomaat
B: 30 min baantjes trekken
A: Hamburgerbroodje, geroosterd en opengesneden. Bestreken met humus en daarop 2 gigantische torens met gegrilde groenten (aubergine, paprika, courgette, zongedroogde tomaat, rucola, tuinkers, olijven) met kruiden, olijfolie en azijn :~ ; latte macchiato + mini stukje appelcake bij de koffie

Dank je Many voor de bevestiging! Ik heb me al een 3-talweken niet gewogen, en als ik dan een dikke buik heb (ongesteld) én enorme honger, ben ik stiekem een beetje bang dat ik weer dik ga worden -O- Ik wéét dat zoiets onzin is hoor, en gelukkig heb ik zelden zo'n buien en eet ik gewoon als mijn lichaam het vraagt. En zoals Chantal het zegt... Als ik niet meer ongesteld ben, voel ik me dan weer heel slank :P

Veel plezier met het zwemmen Chantal!

Jeetje Phor, dat is zeker heftig... Weten ze al wat de epilepsie triggert? Hoe gaat het nu met hem? Moet best een klap zijn voor zijn lichaam, zo'n lange periode... Een vriend van me wilden ze ook opereren, maar aangezien ze niet met zekerheid kunnen zeggen wat de oorzaak is van de epilepsie, is de operatie uitgesteld.
Zorg je ook goed voor jezelf? :(:) Want het lijkt me heel zwaar om mee te maken :n

Mijn avondeten gisteren was zooo lekker! Ga ik thuis ook eens maken! Ik had bijna een foto genomen van mijn bord om hier te posten, maar dan zou vriendlief me maar raar aangekeken hebben :))

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:13

Welnee, foto is niet raar haha.

Hier mijn eten voor vandaag op kantoor:

Afbeelding

3 bruine boterhammen met ham, banaan en mandarijn, mn water, mn cappuccino en multivitamines ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:42

Bhris: Het komt uit z'n temporale kwab, daarom gebeurd het altijd als ie net wakker is en vaak veroorzaakt dit ook een aura (met dubbele tong praten, hallucineren). Vervolgens verspreidt het zich over z'n hele brein, waarbij hij dus een volledige (tonisch-clonische) aanval krijgt. We kunnen het goed onder controle houden met dieet (koolhydraatarm, of iig suikervrij) en geen wekkers en andere fratsen waarbij hij spontaan wakker moet worden. Maar ja, gisteren was er een harde knal en zat ie dus rechtop in bed. Tien minuten later had ie een aanval.
Hij heeft dit pas een jaar nadat we getrouwd waren ontwikkeld trouwens. Met allerlei leuke grappen ten gevolge natuurlijk :')

Ik ga vandaag weer proberen de boel op te pakken, maar ik moet zeggen dat ik emotioneel nogal een wrak ben. Maar ik ga het proberen!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:46

Jeetje zeg, en ik kan me voorstellen dat er vast 101 dingen zijn die je plots uit je slaap kunnen halen... Wat erg!
Wees maar extra lief voor jezelf, je verdient het :(:)