Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:05

waarvoor moet je eigenlijk om de zoveel uur wakker worden gemaakt als je een hersenschudding heb ?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:13

Jeetje Mocca, dat is niet zo mooi . Ik ben het wel met de rest eens dat je beter even langs de EHBO/huisarts kunt gaan.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:22

RaQuKA schreef:
waarvoor moet je eigenlijk om de zoveel uur wakker worden gemaakt als je een hersenschudding heb ?

Dat heb ik altijd geleerd, ook ivm kinderen die weleens flink willen vallen enzovoorts zei de huisarts altijd dat dat moest. Als de hersenschudding zwaar is moet je ook voorkomen dat iemand in slaap valt.

Citaat:
HERSENSCHUDDING
Ieder kind valt wel eens. Vaak valt het achteraf wel mee, maar soms kan er sprake zijn van lichamelijk letsel. Een hersenschudding is een klacht die nogal eens voorkomt. Het kind is dan suf/slaperig, ziet bleek en is angstig. Als er sprake is van bewusteloosheid, laat het kind dan liggen (maar blijf er wel bij) en zorg direkt voor deskundige hulp. Blijf bij het kind en observeer de ademhaling (diepte en frequentie van de ademhaling) en de bloedcirculatie (door regelmatig de polsslag te voelen).
Bij een hersenschudding is het belangrijk om het kind de eerste 24 uur, ieder uur even wakker te maken om zo te controleren of hij/zij nog wekbaar is. Krijgt u het kind niet wakker of blijft het erg suf, neemt u dan direct contact op met de afdeling Acute Hulp.
Laatst bijgewerkt door orri op 15-05-06 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:23

RaQuKA omdat je anders in coma kan raken ofzo, tenminste dat dacht ik?
Sterkte iig Mocca!

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:38

Oei Mocca, dat klinkt behoorlijk pijnlijk! Beterschap

RaQuka; hier ook last van de maandelijkse periode en heb net een tosti naar binnen gewerkt.....gr.....

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:46

Gedver Mocca, wat rot zeg. Sterkte Hoop dat t meevalt!

Bleeh ik heb een rotdag, uit zich gelijk weer in mn eetgedrag :/ Had vakantiefoto's van mezelf gezien en daar schrok ik toch wel van, ik zag er zo opgeblazen uit :/ Kan daar echt onzeker door worden, vooral omdat ik het idee had dat het wel meeviel enzo :/

Vanmiddag gegeten na de lunch:
1,5 kaasstengel, stukje rozijnenbrood, paar stukjes pannekoek [ik denk nog niet eens een halve maar goed], en nu eet ik als diner oid een LU Time Out, ik heb echt GEEN zin om te koken en al helemaal niet meer in groenten ofzo, niet in the mood.
Maar ik stop nu wel met eten voor vandaag om de schade te beperken.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:00

Mocca!!! Wil je nu heel snel verdwijnen richting dokter...
Klinkt helemaal niet best en vooral met waar jij last van hebt nu moet je uitkijken, straks is dr iets verschoven of beschadigd en sta je morgen niet meer op...
Beterschap en ik hoop echt dat je iig even voor de zekerheid naar je laat kijken...

Theake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:02

veel beterschap Mocca
Klinkt niet goed zeg, zou toch eens naar de dokter gaan hoor!!

O: 4 kleine sneetjes geroosterd brood met klein beetje choco
T: fitness graanreep
L: stukje meergranenstokbrood met light kaas en groenten en stukje met light krabsla en groentjes (wortels)
T: special K
A: spaghetti met mijn eigen dieetsaus (miracolisaus met champignons en stukjes wortel bij)

de nieuwe pilletjes van dokter/dieetist zijn wel zwaar zeg pff, word er enrm duizelig van als ik er niets bij eet. Dosissen zijn serieus verhoogd.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:58

Bedankt allemaal voor het medeleven.
Het gaat alweer ietsje beter. Zie nu iig weer wat scherper, heb nog steeds hoofdpijn. M'n rug is ietsje minder, dus wel al verbeterd. Als het morgenochtend nog het zelfde is ga ik bij de dokter langs.

Ben van de spanning en stress gelijk aan het eten geslagen vanavond. Avondeten viel nog mee, heb alleen kale spaghetti en sla op en geen vlees, maar daarna beetje doorgeslagen. Heb joghurt met hagelslag op, koekjes, merci's, een dove amicelli, nog wat fruit en wat dropjes.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:17

Oww dat van dat hersenschudding gedoe wist ik niet joh. Heb er nooit een gehad vandaar
Volgens mij hebben meerdere mensen vandaag een slechte dag

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:22

Gelukkig maar, dan ben ik niet de enige.
Rotgevoel hè, ik voel me echt schuldig nu, maar op dat moment denk ik daar niet aan, dan wil ik alleen maar eten eten eten...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:24

Ik heb er zelfs buikpijn van gekregenAfbeelding
Op zulk soort momenten voel ik me echt dom, want ik weet dat er ik buikpijn van krijg maar toch doe ik het..

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:30

Ik wou dat ik buikpijn kreeg, dan stopte ik misschien.
Net als dat sommige mensen na een tijdje dieeten niet meer goed tegen vet voedsel kunnen. Daar heb ik geen last van, ik kan overal prima tegen. Als ik me nu een keer goed beroerd voelde zou ik me de volgende keer wel twee keer bedenken, maar helaas.
Voel me op dit moment beroerd genoeg, maar hier ga ik helaas alleen maar méér van eten.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:31

Bleugh ja, ben niet eens zo over de schreef gegaan maar voel me echt enorm küt.
Al zal dat meer met mn totale zelfbeeld van dit moment te maken hebben :/

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:46

Oef Mocca dat is inderdaad niet lekker, zorg je dat je goed in beweging blijft? Dan blijven je spieren nog een beetje soepel.

Ik heb best wel goed gegeten vandaag naar mijn zin eigenlijk, ik kom weer steeds een stapje dichterbij mijn streven .

O: Muesli met magere yoghurt en wat zoetstof en een knackebrodje droog
T: -
L: 2 volkorenboterhammen met Becel light en Slankie 20+ kaas en 1 volkorenboterham met Becel light en een soort ham
T: Appel en een Danoontje
D: Macaroni (met macaronisaus, rundergehakt ed.), klodder ketchup en een bordje lekker gevulde sla.
Als toetje een klein bakje dieetvanilleijs (maar 37 kcal! )

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:25

Ik kan ook niet zo goed tegen vet eten als ik een tijd gezond heb gedaan, krijg dan last van me darmen enzo.
Opzich heeft het een klein voordeel, je laat het sneller liggen.

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 23:47

Ik post alvast voor morgen aangezien ik zowel vroeg naar de sportschool alswel direct door hobbel naar mijn afspraak met de dietiste (niet te verwarren met de sportschool waarvan ik dit voedingsschema volg ) En daarna echt aan de gang wil met mijn corset want volgende week zijn mijn kinderen jarig en dan wil ik de zooi aan kant hebben thuis!

O: 5 volkoren boterhammen, 25 gr dieet halvarine, 45 gr rookvlees, 30 gr jam, 15 gr honing
T: Banaan, 250 gr magere vruchtenyoghurt
L: 5 volkoren boterhammen, 20 gr dieethalvarine, 45 gr kaas 20+, 30 gr kipfilet, 15 gr appelstroop
T: Banaan, kiwi
A: 100 gr kipfilet, 140 gr gek. rijst, 150 gr sla, 5 gr sla dressing, kiwi
T: Appel (halve)

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 07:46

Nou, met mij gaat het beter hoor.
Ik zie weer scherp en de hoofdpijn is weggetrokken. Rug nog wel pijnlijk, nu iets erger maar dat is omdat ik stijf ben van het liggen.

Planning;
O: 2 volkoren beschuiten (1 halvajam 1 hagelslag), plakje ontbijtkoek
T: Appel, rijstewafel
L: 2 volkorenboterhammen, 1 rookvlees 1 appelstroop
T: Schaaltje magere joghurt met kiwi
A: Geen idee
T: -

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 07:57

Goedemorgen.....

Jeetje Mocca dat is niet best, hou je het wel allemaal een beetje in de gaten?

Ik ben ziek wel op het werk trouwens maar zo'n buikpijn en diarree. Nou ben ik ook ongesteld en dan heb ik dat altijd wel een beetje mara nooit zo erg. Misschien dat ik straks ook wel weer huiswaarts vertrek maar dat zie ik nog wel even.
Gisteren goed aan mijn plannig gehouden, alleen voor het avond eten heb ik nog een groot stuk komkommer met een plakje kaas er om heen gehad. Was wel magere kaas trouwens.

Planning voor vandaag:
o: magere yoghurt met allbran
t: boterham met magere kaas
l: boterham met magere kaas en sinaasappel
t: plakje ontbijtkoek en opkikker
a: aardappels, verse worteltjes en een rundvlees gehaktbal
t: ik denk niet, ik moet namelijk collecte lopen voor het anjerfonds

sport: nou ja wandelen met de collecte bus dus en ik wil eigenlijk een poosje op de crosstrainer staan vanavond. Nou ja ik wil, ik moet eigenlijk meer anders val ik niet af en dat moeten we ook niet hebben

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:21

Goeiemorgen!
Beterschap Sakkia....
Hoe is het met Mocca vandaag?

Mijn planning:
o: plak ontbijtkoek en glas optimel
t: druifjes, yakult light, 1 liga, mandarijntje
l: 2 donkere boterhammen met slankiekaas, opkikker
t: sinaasappel, peer, 1 liga
d: iets met kip

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:23

Mocca leeft nog.
Voelt zich nog een beetje beroert en de rug is pijnlijk van het slapen, maar verder is het wel redelijk.

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:24

gelukkig maar. Even flink aan de pijnstillers en rustig aan doen he

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:43

Mijn dag planning:
o: twee volkoren boterhammen met dieet halvarine en aardbeienjam en een glas optimel
t: liga en een liter thee
l: wortel-paprika salade met cashewnootjes en een volkoren cracker met light kaas
t: twee kiwi's
a: nog geen idee, wsl kipfilet in de gril met rijst en sambalboontjes

Gisteren nette dag gehad, heb nu extra motivatie om goed op te letten want ik heb over een week audities voor een showgroep (salsa). Ik wil dan wel een beetje strak verschijnen

Vanavond flink trainen met Hagar.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 09:20

Gelukkig gaat het alweer wat beter Mocca
Beterschap Sakkia, hier ook beetje ziekig. Keelpijn, ongesteld bluh

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:01

Het lijkt wel alsof iedereen in dezelfde periode ongesteld is. Ik dacht dat het alleen werkte met vrouwen in 1 huis maar blijkbaar gebeurt het ook als je te veel met elkaar op internet omgaat.
Moet alleen zeggen dat voor mij de maandelijkse periode echt een feest is. Heb nergens last van doe alleen veel meer dan tijdens de rest van de maand en de weegschaal is altijd supervriendelijk. (vanmorgen -1,3kg)

Alle zieken heel veel beterschap en ik ben blij te horen dat je een beetje opgeknapt bent Mocca. Het blijft altijd schrikken als er zoiets gebeurt. Had je wel een cap op?

Mijn planning:
O: muslie met biogarde.
T: nectarine en een liga.
L: twee boterhammen met filet american.
T: appel en een liga.
A: maaltijdsalade ik moet nog even bedenken wat precies.