Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:23

Bhriseis schreef:
O: 90 g havermout met 250 ml bio-sojamelk, glas bio-sojamelk, lijnzaad, amandelschaafsel, water
B: Paarden verzorgen en boodschappen doen
T: 1 kleine appel
L: 100 g meergranen stokbrood, opengesneden en dubbel belegd: tomatentapenade, gegrilde courgette (halve), halve gegrilde paprika, light-brie; toetje schaaltje watermeloen
T: kop groene thee met een clean vijgenkoekje (recept van Gast7391), /, 150 g magere kwark met lijnzaad, schraapsel van het koekjesdeeg dat aan de bakplaat bleef hangen
A: 3 opscheplepels gestoofde sperzieboontjes met ui van gisteren, 1 opscheplepel gebakken aardappelen, 2 opscheplepels rauwe witlof (met dressing van mayo en poedersuiker en water -O- )
B: / Ik heb het nieuwe filmpje van BR nog niet en voel me sowieso zielig, dus ik ga gamen
T: 1 vijgenkoekje groene muntthee

He wat goed Chantal! Ik zou ook erg blij zijn met zo'n positief advies! En bedankt om dat van die eiwitten te posten :)
Ik besloot slim te doen en deze maand inderdaad door te slikken. Maandag is altijd mij stop-dag, en mijn menstruatie kwam zondag gewoon al door, ik had vreemde trek in van alle zoete troep, en ik kreeg buikpijn -O- Heb ze maandag dan maar niet meer ingenomen (normaal moest ik nog twee weken).

Veel succes Gast7391! *\o/*

Dankje Many :o Ik heb wel met mijn vinger in het clean-koekjesbeslag gezeten, maar nou ja :')

Morrow Les :(:) Probeer kracht te putten uit hoe ontzettend ellendig je je nu voelt. En volgende keer dat zo'n bui opkomt, niet toegeven aan dat ene koekje of ene chipje. Hoe vaker het lukt, hoe vaker het ook zal blijven lukken :j Rebel_Jits heeft een heel leuke tumblr in haar onderschrift vol motiverende plaatjes. Spreek met jezelf af dat je pas mag emo-eten als je heel haar tumblr doorgelezen hebt, en dan nog steeds écht iets lekkers wil? Of dat je eerst een workout moet doen? Enne, wees vooral niet te streng voor jezelf :(:) Velen kampen met dezelfde strijd, en echt iedereen gaat wel een keer aan het emo-eten...

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:27

Hoe waren de vijgenkoekjes Bhri?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:33

Echt héérlijk. Niet normaal.

Het beslag is mierzoet, maar de vijgenvulling is erg zuur, dus het is een echte smaaksensatie. De koekjes druipen zowat van de honing en zoete sappen; het lijken wel van die Turkse delicatesse-koekjes :~

Het is mijn eerste paleo-dessert dat ik bak, en achteraf bekeken had ik het deeg langer dan een uur moeten laten opstijven en veel dunner moeten uitrollen, want tijdens het bakken werd het bijna een aaneenklevende smurrie, veel te liquide. Ik heb er dan wat met een spatel in zitten porren en ze 5 minuten extra laten bakken. Een uurtje opstijven (ipv 5 minuten) en ik kon er toch nog heerlijke koekjes van snijden. Ze worden mijn beste vrienden deze week :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:36

Oh klinkt goed! :9

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:42

Ik had ook bijna geen afwas en het was op 1 2 3 klaar :)

Hmz, inmiddels is BR 7 er, dan toch maar aan het trainen...

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:45

Gaaf je site Gast7391!! :D
Geniet ervan Phormicola! :)
Interresant al die metingen ChantalSmook! :)
Verveling eten herken ik helaas heel erg en heb er ook geen oplossing voor, behalve proberen gezond te snacken: groente fruit.crackers ect.
Super van je paard Danoesje!! *\o/*
Bhriseis :(:)

O: bananenkwark (ong 250 ml magere kwark 1 banaan) 1 vk knackebrod met kaas en tomaat
L: (op school was een lunch) wit stokbrood met kleine beetjes beleg (kruidenkaas, alioli, tonijnsalade, zalmsalade ect.) 1 pruim
T: schaaltje magere yoghurt met 1 appel en kaneel poeder erdoor
A:.2,5 zelfgebakken 6 granen pannekoeken met stroop en poedersuiker
T: klein stukje kwarktaart

D: water en thee
B: ong 22 km fietsen, 30/40 minuten op stap bezig geweest, 30/40 minuten tennisles

De dag werd steeds slechter :')
Laatst bijgewerkt door mandy358 op 03-09-13 22:09, in het totaal 4 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:48

Yo, ze hadden zelfgemaakte frieten bij de bestelling gedaan. Beste patat ever, 2 á 3 vingers dik, niet zout en niet vettig :wow:
Weer veelsteveel gegeten :') Burp!

Wow, badass Bhris, you go girl *\o/*

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:55

Oh Bhris, dat klinkt echt héérlijk! Grote kans dat die binnenkort ook hier de oven in gaan :))

Mandy, het was danoesje d'r paard ;)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:58

Sorry bedoel danoesje!
Jij had een heerlijk falafelburger recept Many, die gaan hier binnenkort uitgeprobeert worden :)

Ex_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:03

Hier komt mijn vreselijke eetpatroon

O: 3 crackers
L: pistoletje met kruidenkaas en komkommer en een met brie
T: chips
A: aardappel kroketten, biefstukje en sla
T: niks

D: water, sapje en bitter lemon
B: uur gefietst

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:27

Wat fijn Danoesje! *\o/*
Netjes Chantal dat je al vooruit gegaan bent!
Goed hoor Bhris dat je nog aan de slag gaat :D
Gast7391, van het weekend neem ik zeker een kijkje op je site!

O: 80 gram havermout, 10 gram haverzemelen, 175 ml ongezoete sojamelk, 1 sinaasappel
T: 1 appel, 1.5 snee roggebrood (49kcal p/s) met plakje rookvlees
L: 1,5 snee roggebrood met plakje rookvlees, 1 banaan, bekertje gado gado soep
T: bospeen, 10 gram amandelen
A: 3/4 slavink, gekookte aardappels, salade (sla, tomaat, paprika, ei)
T: 200 gram magere kwark met 10 druiven
D: 1x koffie, 1x thee, veel water
B: 35 min fietsen, 1 uur body workout, 30 min paardrijden

Nou ik ga weer verder stressen :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:57

Dankje meiden :D Wow Week 7 is echt niet normaal... Ik werd misselijk van de push-up-varianten, maar ik zou het zo nog een keer doen, alleen al om mijn armen te zien nadien. Die waren dubbel zo dik als anders :=

Mmm hoe je die frietjes beschrijft Phor... Klinken heerlijk. Van perfecte frietjes kan ik ook niet afblijven.

Valt wel mee Mandy! Wat gaaf dat je tennist.

Edit: Stressen, Lis, heb ik iets gemist?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 23:20

1515

Bhri fijn dat je iets met die eiwitten kunt :) . Balen dat het doorslikken niet echt gelukt is dan. Ik sta versteld dat ik ook nog steeds geen doorbraak heb. Misschien dat mijn lichaam er aan went inmiddels.

Je koekjes klinken goed trouwens :j . En met welk trainingsschema ben jij bezig? Ik vind pushup/planking oefeningen ook verschrikkelijk, maar merk wel dat het steeds makkelijker gaat. Ik kan inmiddels mijn ellebogen al buigen :') En met mijn kont naar beneden ipv omhoog de oefeningen doen.

Mandy klinkt wel als een lekker dagje in ieder geval :j En je hebt veel bewogen dus dat zit wel goed.

Trouwens een vraagje. Ik heb volgens harris-benedict dmv mijn vetpercentage/gewicht mijn BMR nu uitgerekend. Die staat op 1407 kcal
Heb intensiteitsniveau 2 ingevuld en kom dan op 1935 kcal. (Lichte training/sport 1-3 dagen per week). Ik sport minimaal 2 en max 3 keer per week maar fiets elke dag eigenlijk minimaal een uurtje in mijn normale routines. Zou dat betekenen dat ik nog een intensiteitsniveau hoger moet pakken?(Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week) Want dan zou ik 2181 moeten eten voor onderhoud.

Ik kan me ook herinneren dat het verschil om af te vallen niet groter mag zijn dan 300 kcal van het onderhouds aantal omdat het anders onverantwoord is en je lichaam op langer termijn het op kan slaan? Of heb ik dat verkeerd begrepen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:49

Morrow_Less schreef:
Ik post hier vaak hoor, alleen verzwijg ik dingen...

:(:)

Het is niets om je voor te schamen, wij zijn hier niet om je af te branden maar hier kun je juist mensen vinden met gevoel van herkenning.
Ook ik had last van de zogenoemde 'suikerverslaving'. Dronk elke dag minimaal een fles frisdrank, vooral cola, en nam tussendoor vaak van die chocolade koekjes. s'Avonds kon ik prima nog wat chips wegwerken.

Nu zorg ik er voor dat ik elke dag ontbijt, zelfs als ik haast heb, en neem ik elke dag brood met hartig beleg mee naar werk, en fruit voor tussendoor. Als je niets anders bij je hebt dan eet je het ook.
Maar het belangrijkste: Ik heb ook een 50cl water flesje op mijn bureau, en ik dwing mezelf om tussen elke koffie/lunch pauze minimaal zo'n flesje op te hebben. Veel water helpt tegen eetbuien en de drang naar ongezonde dingen.
Bij de paarden ook weer minimaal zo'n flesje, en s'avonds op de bank, als ik ineens zin krijg in chips oid dan stel ik mezelf eerst de vraag: Honger? Ook zin in gewoon een bruine boterham? Nee? Dan is het geen echte honger.
Eerst zo'n flesje water voor ik mezelf dan toe sta om wat ongezonds te pakken. Meestal voor ik het flesje op heb dan is het hongergevoel al weg.

Al zondig ik ook af en toe hoor, en dat is ook hartstikke normaal. Gisteravond nog lekker wezen smikkelen met een broodje gyros/shoarma/kip kebab/döner kebab en knoflook saus. :D

Water, water, water. Het helpt!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:08

Nou k heb een goede week uitgekozen voor mijn vakantie. het weer word prachtig en had nog leuke dingen op de planning!
Ga vandaag een dagje naar de sauna. Meestal eet ik daar een beetje hetzelfde omdat ik die dingen het lekkerst vind. Fijne dag allemaal :)

O: 35 gr havermout/melk, 1 banaan en 1 MG cracker met Tonijnsalade op water, wat rode ui en yoghurt sla dressing
L: Broodje zalm/carpaccio of iets met ei en bruin brood.
T: Misschien nog iets te snacken
A: Kleine salade, ik gok geitenkaas met ontbijtspek en noten, wat frietjes met mayo
T: Magere yoghurt met vers fruit
B: Lekker lui vandaag.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:48

Veel plezier Chantal! Geniet er van!
Ik ben nu bezig aan Body Revolution. Je doet 4 x per week kracht, 2 x per week cardio en 1 rustdag. Elk krachtfilmpje doe je 2 x per week, en in totaal 4 keer (je doet t twee weken). Dus een schema ziet er zo uit: BR 1 - BR 2 - cardio - BR 1 - BR 2 - cardio - rust. En na 2 weken zijn er 2 nieuwe filmpjes :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:58

Bhriseis schreef:
Veel plezier Chantal! Geniet er van!
Ik ben nu bezig aan Body Revolution. Je doet 4 x per week kracht, 2 x per week cardio en 1 rustdag. Elk krachtfilmpje doe je 2 x per week, en in totaal 4 keer (je doet t twee weken). Dus een schema ziet er zo uit: BR 1 - BR 2 - cardio - BR 1 - BR 2 - cardio - rust. En na 2 weken zijn er 2 nieuwe filmpjes :)

Doe je dit thuis of in een sportschool, en met of zonder gewichten?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:19

Chantal veel plezier in de sauna!
Bhriseis, klinkt goed die BR :).

Mijn lijstje vandaag:
O: 40g havermout, sojamelk, agavesiroop, cacao
T: Plakje roggebrood met 7-vruchtenstroop
L: 3vk bth, 2x sojaboter/runderrookvlees, 1x hüttenkäse
T: Schaaltje sojavla
A: Nasi (zilvervliesrijst, groenten, spekjes, atjar tjampoer, kruiden)
T: Schijf meloen
B: 2x20 minuten fietsen, 45min yoga

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:35

@ Matheno: Body Revolution is een programma van Jillian Michaels. Ik doe het gewoon thuis, met gewichtjes en een sportmatje :) Elk filmpje duurt 30 minuten, en ook van de cardio heeft ze filmpjes, maar die vervang ik door cardio die ik leuker vind. Eer je de volgorde van een workout kent, mag je alweer een nieuwe doen :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:37

O : 3 beschuitjes met confituur
T : /
L : rijst met tomatensaus en kippenreepjes
T : weet ik nog niet
A : kippenrollade met gekookte aardappels en erwten/wortels
T : weet ik nog niet

B : poetsen (4 kamers), sport video's blogilates

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:28

Morrow_Less schreef:
A : kippenrollade met gekookte aardappels en erwten/wortels

Kiprollade, I loveeeee... ! <3

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:52

O: 100 g havermout, lijnzaad, 200 ml rijstmelk, water; glas soja intens
B: Paarden verzorgen
L: Bord wok: Thaise wokgroenten (kool, ui, peper, paprika, prei) en sojascheuten met sojasaus, gember, peper en curry, 35 g rijsttagliatelle; toetje 200 g magere kwark met lijnzaad en 4 kleine groene pruimpjes er in
T: Appel, 2 x groene thee met 2 gezonde vijgenkoekjes
B: Zwemmen *\%/* inclusief baantjestrekken
A: Vermoedelijk salade met geitenkaas, appel, rode biet, donker stokbrood met boter; toetje?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:11

O- 70gr havermout met banaan en kaneel
T- nectarine
L- 2bh coburger, kaas/tomaat, 200gr kwark met frambozen
T- 2 rijstwafels hüttenkäse, minneola
A- rijst met oosterse wokgroenten en cashewnoten
T- 200gr citroenkwark

Een vrij karig lijstje, ik kom nog niet eens aan mijn BMR in rust (1511kcal). Ik denk dat ik maar wat extra cashewnoten door het avondeten doe.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:41

Je mist niet echt iets, behalve mijn briljante idee om sporten, minor, baantje allemaal in dezelfde week weer op te pakken dus ik ben continue aan het reizen omdat ook nog alles ergens anders is :P Gelukkig kan ik elke dag heerlijk bijkomen op stal en heb ik tussendoor fysio waar ik kan relaxen. Maar ik heb niks te klagen want het is allemaal leuk :D
Chantal, ik zou je bmr pakken en dan zelf uittellen hoeveel je verbrand met bewegen. Stuk nauwkeuriger :) En sowieso nooit onder je bmr en max 500 onder wat je in totaal verbrand, maar beter ongeveer 300.

O: 80 gram havermout, 15 gram zemelen (verschillende soorten), 175 ml ongezoete sojamelk, 10 gramgedroogde cranberry's & 1 sinaasappel
L: 175 gram magere kwark met 2 kiwi's, 98 kcal aan vk roggebrood met plakje rookvlees, 150 gram bospeen
T: 1 appel
Ik heb nog 98 kcal aan vk roggerood met 10 gram appelstroop bij en 15 gram gepelde amandelen. Avondeten is nog een verrassing want ben onderweg naar een vriendinnetje in Leiden waar ik tot morgenvroeg blijf.
D: 1x koffie, 2x groene thee, veel water & vanavond mis iets met alcohol/lightfrisdrank..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:58

Aha :P En waar is al die extra energie precies te koop? :Y)
Klinkt goed hoor Lis! Wou dat ik dat ook allemaal kon zonder spontaan om 20.00 uur in slaap te vallen na zo'n dag!