Ik moest vanmorgen halsoverkop naar stal omdat de DA belde dat ze er binnen een uur zou zijn. Het is een half uur fietsen en moet paard ophalen, dus ben 3 kwartier bezig, en ik liep nog in pyjama.
Had wel net een bak yoghurt met rode bessen gegeten, dus kleren aan, tanden poetsen en op de fiets. Ze was er 5 minuten eerder dan ik. Jónas is aan alle kanten bevoeld en bekeken, buigproeven gedaan op beide achterbenen. Hij loopt niet helemaal lekker op rechtsachter, dat merk je vooral tijdens het rijden. Maar uit de buigproeven kwam dat hij linksachter niet goed is. Bij het longeren op het harde was ie soms rechtsom niet goed, soms linksom. Hij is niet kreupel, wel stijf op rechts, en zet zijn achterbenen niet altijd goed neer. Echt een duidelijke oorzaak kon ze niet vinden.
Ik mag nu voorlopig niet rijden, maar alleen onbelast en zoveel mogelijk rechtuit met hem bezig (fietsen dan maar), longeerwerk de komende week ook niet. Heb net een berichtje ingesproken bij de fysio, die komt vrijdag voor een ander paard op stal, hopelijk kan ze Jónas ook meteen meenemen. Ik vind de spieren in zijn achterhand op rechts vrij stijf, de DA vond zijn heiligbeen niet goed voelen, maar ze zij ook dat een fysio dat beter kon beoordelen. Ik kon hem ook op pijnstillers zetten, maar dat vond ik nog niet nodig, en zij ook niet. Eerst maar eens kijken of hij wat opknapt van rustig aan loswerken en een paar flinke massages. Heb ook Easy Action van NAF opgehaald bij de Paardendrogist vanmiddag, dat houdt zijn spieren en gewrichten soepel.
Op zich was rijden in het bos ook geen ramp, dat is natuurlijk ook lekker rechtuit en geen zwaar werk in de bak, maar dat doe ik de komende week nog even niet. Ik wacht eerst af tot de fysio naar hem heeft gekeken en eigenlijk wil ik er pas weer op als ik onder de 80 kilo zit. Hard aan het werk dus!
Door mijn rare start is mijn eten ook niet helemaal juist verlopen.
O: vanilleyoghurt met rode bessen
T: pakje liga
L: pakje liga
T: bb met smeerkaas
D: aardappels, vlees, groente
T: kiwi
Beweging: 10km fietsen, half uurtje wandelen