[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:54

jouw oren zijn echt veel meer getraind dan die van ons paulien. gelukkig maar ook, daar moet je het wel van hebben zeg maar.
geef niet op omdat het een dagje minder is gegaan. geef bij je ouders aan dat je wilt dat ze je tegenhouden als je wilt gaan snaaien, misschien dat dat helpt?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:59

Karin, gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd.

Flevo, ik vind je dag wel meevallen hoor! eigenlijk is alleen de vla en de nootjes een beetje slecht. verder vind ik het wel meevallen! maar 13 kilo! goed zeg!
Misschien kan je ook aan je ouders vragen of ze geen slechte dingen meer in huis willen halen? maar alleen gezonde alternatieven?

Wij BBqen best wel vaak dus dan eten we niet echt veel omdat het al gewoon is geworden. meestal twee stuks vlees en wat salade en een aardappel oid.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:08

@BA: klopt, mijn oren zijn er meer op getraind, maar dat heb je best wel gauw als je zeg maar een paar zintuigen minder werken..

@BA&Sash: mijn ouders halen eigenlijk nooit echt slechte dingen. Alleen vandaag hadden we dus 200 gram katjang ofzoiets pinda's. Ik heb 3 handjes gehad. En die vla, zat ongeveer in een mini mokje. Dus ik durf te zeggen: minder dan 100 ml. Maar ja, voel me gewoon slecht. Ik heb het ruim uitgerekend, ik kom op 1313 kcal dan uit. (Maar ik heb dan 1 appel in gevuld en niet een halve zoals ik heb gehad bijvoorbeeld, en de avond maaltijd heb ik niet helemaal opgegeten).

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:28

Flevo Ach gut niet opgeven... Ik moet zeggen, ik vind het een nette dag.
Dit moet toch kunnen??

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:02

Goedemorgen!

Karin, gecondoleerd Ach gut

Planning vandaag
o: 2 vb boter/geschilde appel
t: kano?
l: 2 bb met boter, 1x hagelslag, 1x gekookt ei, glas Optimel, zespri
t: cup a soup tomaat, 2 volkoren knackebrod met sandwichspread
t: ?
a: ?
t: yoghurt, fruit

Nu even opschieten, kan ik nog langs de AH om die Optimel te halen, anders krijg ik bij die meneer volle melk Clown

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:22

Ook hier een goedemorgen!

Vandaag eten we:
o: brinta, kop thee
T: fruit en muslireep
L: 2 BB met gebakken ei met ham en augurk
T: fruit
A:zelfgemaakte pizza met tonijn en mozarella
t: 1 bakje yoghurt

Beweging: ga zo paardrijden en vanavond sporten

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:33

Gelukkig heeft mijn dag gisteren niets gedaan Haha! ben weer een 0,5 kilo kwijt. Lachen

Dus vanaf maandag is dat al 3 kilo!!
Maar ja, begin gaat altijd snel he.

Bedankt voor jullie lieve reacties, maak me altijd dan een stuk minder druk.

Ik zie ook hele nette dagen voorbij komen!

Vandaag ga ik op vakantie, dus ik ben pas 8 aug. terug. Voordat iemand denkt: waarom reageert Paulien niet meer Tong uitsteken

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:52

Goedmorgen weer Lachen ben blij dat het een klein beetje afgekoeld is. hier is het lekker zonnig maar er staat ontzettend veel wind. lekker weer voor een flinke buitenrit dacht ik zo Haha!

lekker vakantie! waar ga je naartoe? fijn dat je toch een halve kilo bent kwijt geraakt!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:08

Haaj allemaal Haha!.

Paulien ; Sorry, maar ik kan niks bedenken wat ik slecht aan jouw dagen vind Scheve mond. Het enige probleem met de 'katjang pedis' nootjes is, als je eenmaal begint, kun je er niet meer van afblijven Knipoog.
1313 kcal vind ik nou niet bepaald veel op een dag. Ik weet natuurlijk niet wat jou geadviseerd is aan kcal, maar ik ga er niet van ondersteboven ofzo. Je doet het prima, houdt zo vol Kusje. Fijne vakantie trouwens!

Angelique ; Hmmm, nee dat zou ik inderdaad ook niet doen hoor. Een bruiloft is, in principe natuurlijk dan, toch iets wat je eenmalig doet en als je het doet wil je het goed doen. Het is toch uiteindelijk een van de mooiste dagen van je leven, dus dat wil je dan wel op een mooie manier vieren natuurlijk. Ik snap Lachen.

Karin ; Hoe gaat het met jou meid? Ik wil je alle sterkte wensen, het is niet niks als iemand ineens wegvalt .

Ik eet trouwens, áls we al BBQ'en, niet heel veel ervan Lachen. Meestal zit ik na een worstje, een hamburger en een sateetje wel vol Huilen van het lachen. Daarnaast eet ik wel altijd braaf een groene salade, weinig saus en nog een gepofte aardappel ofzo.
Ik ben trouwens 0.6 kilo kwijt Haha!! Toen ik begon te posten in dit topic, woog ik 80.1 en vandaag al 79.5. Het gaat misschien niet ultra snel, maar ik heb liever dat het langzaam gaat dan dat ik weer ga jojo'en Lachen.
M'n buikomvang is inmiddels ook wat kleiner geworden, van zo'n 106 cm naar 102 Lachen.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:27

Fijn dat je afgevallen bent blinni!

Ben druk geweest vandaag, echt een paardendagje! Vanochtend buitenrit gemaakt met Pim en Tiara. Op het eind liep Pim toch weer kreupel en werd het steeds erger. nu gaan we natuurlijk een week weg met Tiara dus kan hij mooi op rust staan. daarna laten we de DA maar komen want denk dat het niet iets is wat vanzelf weg gaat.

Tiara gewassen en haar zadel gepoetst want ze moet natuurlijk wel mooi zijn Lachen

Mijn dagje:
O: 2 bruine boterhammen 1 met rookvlees 1 met magere kaas
T: stukje chocolade, stukje ontbijtkoek
L: 3 dunne crepes met 3 knakworsten
T: -
A: BBQ

We hebben geen fruit in huis, erg vervelend dat vind ik echt nog missen aan mijn dagen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:56

Ik moest vanmorgen halsoverkop naar stal omdat de DA belde dat ze er binnen een uur zou zijn. Het is een half uur fietsen en moet paard ophalen, dus ben 3 kwartier bezig, en ik liep nog in pyjama. Clown Had wel net een bak yoghurt met rode bessen gegeten, dus kleren aan, tanden poetsen en op de fiets. Ze was er 5 minuten eerder dan ik. Jónas is aan alle kanten bevoeld en bekeken, buigproeven gedaan op beide achterbenen. Hij loopt niet helemaal lekker op rechtsachter, dat merk je vooral tijdens het rijden. Maar uit de buigproeven kwam dat hij linksachter niet goed is. Bij het longeren op het harde was ie soms rechtsom niet goed, soms linksom. Hij is niet kreupel, wel stijf op rechts, en zet zijn achterbenen niet altijd goed neer. Echt een duidelijke oorzaak kon ze niet vinden.

Ik mag nu voorlopig niet rijden, maar alleen onbelast en zoveel mogelijk rechtuit met hem bezig (fietsen dan maar), longeerwerk de komende week ook niet. Heb net een berichtje ingesproken bij de fysio, die komt vrijdag voor een ander paard op stal, hopelijk kan ze Jónas ook meteen meenemen. Ik vind de spieren in zijn achterhand op rechts vrij stijf, de DA vond zijn heiligbeen niet goed voelen, maar ze zij ook dat een fysio dat beter kon beoordelen. Ik kon hem ook op pijnstillers zetten, maar dat vond ik nog niet nodig, en zij ook niet. Eerst maar eens kijken of hij wat opknapt van rustig aan loswerken en een paar flinke massages. Heb ook Easy Action van NAF opgehaald bij de Paardendrogist vanmiddag, dat houdt zijn spieren en gewrichten soepel.

Op zich was rijden in het bos ook geen ramp, dat is natuurlijk ook lekker rechtuit en geen zwaar werk in de bak, maar dat doe ik de komende week nog even niet. Ik wacht eerst af tot de fysio naar hem heeft gekeken en eigenlijk wil ik er pas weer op als ik onder de 80 kilo zit. Hard aan het werk dus!

Door mijn rare start is mijn eten ook niet helemaal juist verlopen.
O: vanilleyoghurt met rode bessen
T: pakje liga
L: pakje liga
T: bb met smeerkaas
D: aardappels, vlees, groente
T: kiwi

Beweging: 10km fietsen, half uurtje wandelen

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:45

@Blinni: geweldig dat je omvang zo afgenomen is, dan zul je ook wel snel aan je kleren merken dat je smaller wordt.

@sash:hopelijk is het niets ernstigs is met Pim.
En in plaats van fruit kun je ook altijd nog een glas sinasappelsap of multivruchten drinken. Dat staat ook voor 1 stuk fruit, zo krijg je in ieder geval íets binnen.

@Wind: ik hoop voor je dat Jonas snel weer opknapt en dat de fysio misschien iets voor hem kan doen.
Je hebt nu in ieder geval een goede motivatie om weer lekker met jezelf aan de slag te gaan.

Morgen wedstrijd dus van te voren maar alles meenemen wat ik wil gaan eten zodat ik niet in de verleiding kom om een patatje of kroket te kopen.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:02

Goed idee inderdaad een glas vruchtensap!

Wat voor wedstrijd heb je mahitri?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:59

Ik ben weer terug van m'n werk, pfoe wat ben ik moe Bloos!.
Ik ben ook echt dólgelukkig dat ik afgevallen ben. Het is misschien nog niet veel, maar het is wel een reuze opsteker Haha!!

Saskia ; vervelend dat Pim ging kreupelen zeg. Wel prettig dat hij nu sowieso even lekker kan rusten, hopelijk is het daarna weer iets beter Lachen. Wel vervelend dat je sowieso al denkt dat de DA moet komen, ik hoop dat hij niks blijvends heeft hoor!

Mahitri [wat is je echte naam Lachen] ; ik ben er ook reuze blij mee haha Haha!.

Imre ; jeetje, ik hoop dat Jonas snel opknapt hoor.. Hopelijk is het ook voor hem niks blijvends.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:09

balen saskia dat pim weer niet goed is. Fijn dat je hem nu even kan laten hersrtellen en de arts laat kijken. ben benieuwd wat er uit komt, hopelijk niets erntigs.

mahitri: succes morgen!

imre, nou weet je dus eigenlijk nog niet veel... ben benieuwd wat de fysio gaat zeggen (als ze je er tussen gepropt krijgt)

ik vandaag druk geweest. noob gelongeerd, esprit gelongeerd, nagelstyliste geweest, met mams naar de forddealer om haar auto weg te brengen voor reparatie, hans op het werk opgehaald en daar nog even wezen borrelen en daarna 2 nieuwe slaapmatjes gekocht voor op vakantie. vervolgens voor hans op jacht naar een overhemd (paars en witte strepen, uberhip) en alletwee een veel te dure zonnebril gekocht.
net lekker wezen eten bij de pizzaria, dus echt een leuke avond gehad!

de dag is geworden:
o: yoghurt met fruit 'n fibre
t: banaa
l: 4 wb met aardbeien
t: 2 droptoffees, 2 toastjes brie
a: pizza funghi

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:30

Klinkt goed Angelique! Lachen Ik heb lekker op de bank gehangen met mijn vriend en een film gekeken. Vlak daarna belde een goede vriendin dat het uit is met haar vriend, relatie van ruim 3 jaar, wonen ook samen. Het zat er al een beetje aan te komen, het ging al een tijdje niet helemaal zoals het zou moeten, maar het blijft natuurlijk ontzettend vervelend. Scheve mond

Heb intussen ook de fysio gesproken en ze had nog wel tijd om Jónas er vrijdag bij te doen. Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 07:50

hm irme, dat zijn geen fijne berichten nee! drukt je weer even met je neus op de feiten altijd vind ik. Besef je weer even dat wat je hebt eigenlijk helemaal niet vanzelfsprekend is.
Fijn dat de fysio Jonas tussendoor kan doen zeg!

vandaag vrijgezellenfeestje, dus geen idee wat het eten gaat doen helaas. Vanochtend maar extra mager ontbeten met 2 glazen yoghurt gemixed met jus d'orange

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 08:00

Goedemorgen!

Ik ben verrassend genoeg niet eens heel erg zenuwachtig voor de wedstrijd (dressuur) en heb dus keuring ontbeten.
Mijn planning is als volgt:
o: magere yoghurt met F&F, glas jus en kop thee
t: sultana hartig
l: 2 bb met kipfilet en paprika
t: 2 plakken ontbijtkoek
a: vis, aardappelkroketten, groente
t: fruit

@Benangelique: veel plezier vandaag op het vrijgezellenfeestje.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 08:01

en jij succes! je dagplanning ziet er in ieder geval goed uit.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:46

Succes met je wedstrijd!

Leuk een vrijgezellenfeestje! enig idee wat er gaat gebeuren?

Fijn Wind, dat de fysio snel kan komen. hoop dat er wat uitkomt.

Mijn dag:
O: Bolletje met filet americain, 1bb met rookworst
T: Appel
L: 2 bb met ?
T: stukje ontbijtkoek
A: iets met vis. (ben vergeten wat het ookalweer was Tong uitsteken)

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:49

@ Mahitri: Succes met je wedstrijd!

@ Wind & Sash: Hopelijk valt het met allebei jullie paardjes mee.

Ik moet nog ontbijten, iemand een idee? Bloos
* Oe rent nu wel eerst snel even naar medicijndoosje. *

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:53

pff ontbijt vind ik altijd zo lastig om variatie in te brengen, iets fris vind ik altijd wel erg lekker. Kijk net naar mijn foto's van thailand, daar at ik iedere ochtend Pancakes met fruit en honing mmmmm

Heb je pijn Sanne? Hoe gaat het nu?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:59

Ik hou nooit van ontbijt, ik denk dat yoghurt doe. Vork

Nog steeds heb ik koorts, gisteren neuroloog gesproken en die zei dat het maandag echt weg moet zijn. Dus op hoop van zegen. ( Zit nu op mijn 9e dag koorts.)
Verder heb ik niet gevraagd (vergeet ik dan weer), wat anders? Als het niet weg is?
Dat hoor ik dan vanzelf wel.
Echt pijn heb ik niet, althans, ik heb wel wat hoofdpijn, duizelig, heel snel moe, last van mijn spieren. Maar dat valt (denk ik) niet echt onder pijn, zeg maar.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:00

oliebol zeg zo lang koorst. Hopelijk is het maandag weg! je kan zeker ook weinig doen nu?

Yoghurt is lekker Lachen

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:04

Klopt, kan niet zoveel. Maar dat kon ik sowieso al niet.

Yoghrt is inderdaad lekker ik ga het er even bijpakken. Lachen

Ga jij nog wat doen vandaag?