Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fourth

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:52

O: 3 stukken zelfgemaakt meergranenbrood, komt denk ik neer op 4 boterhammen.
T: 1 galiameloen , 2 stukjes appel
L: Tomatensalade + ijsbergsla + knäckebrötjes
T: Kwark, appel
A: Geen idee.

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:29

Wat drinken jullie op een dag? Ik drink alleen water, zo'n 2,5 liter dagelijks en 's avonds 250 ml thee Als het echt warm is drink ik ook weleens Aquana. Als ik in de week iets anders drink, dan drink ik 180 gr magere melk/vruchtensap, als het aangegeven wordt op het voedingsschema.

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:37

Ik drink ook eigenlijk aleen water en 's avonds eigenlijk altijd twee koppen thee.
Als het echt mooi weer is wil het nog weleens een witbiertje tijdens het eten zijn. In het weekend drink ik wel vaak en wijntje, maar nooit in grote hoeveelheden

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:39

Ik drink ook alleen water of water met wat siroop (light) en 's ochtends 1 kopje koffie

Heb alle vruchtensappen en frisdranken afgezworen, haal ze gewoon niet meer in huis.

Pantykous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:46

Water, en 's ochtends altijd een pakje vifit. =)

NIemand commentaar op mijn overzicht btw? Mooi

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:56

Wat voor salades eet je eigenlijk Sokje?

Pantykous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:59

uhm, rucola, met gemengde krulsla, eikenblad sla, dat soort troep.
Pijnboom pitjes erbij, cherry tomaatjes, soms een beetje feta, kipfilet kan erdoor, soms een eitje...
Eigenlijk van alles en nog wat, net waar ik zin in heb.

Als dressing gebruik ik meestal een beetje olijfolie met oregano ofzo.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:06

Klinkt lekker

Pantykous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:08

Is het ook

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:40

Vandaag:

O: muslie met biogarde en wat aardbeien en frambozen.
T: twee liga evergreen.
L: twee boterhammen met filet american.
T: appel of nectarine (de laatste is vrees ik nog niet rijp)
A: salade van kip, ananas en bleekselderij met walnoten. En een stuk donkerbruin stokbrood.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:46

Ik drink bijna alleen water (ong. 2,5 liter per dag, waarvan 1 glas met siroop ivm medicatie) en 1 beker melk. Gisteren heb ik een appelsap en een cola light op, maar dat is bij mij echt een uitzondering. Ik hou ook niet van frisdrank.

Menu van vandaag:

o: 2 boterhammen met boter, 1x filet americain en 1x kaas
t: knackebrod met hagelslag
l: 1boterham met boter en mager rundergehakt, beker melk, halve eierkoek
t: opkikker + appel
a: geen idee wat er op de planning staat, iig aardappels, 100gr vlees, groente en komkommer/tomaatsalade
t: bakje vruchtenvla en stuk meloen

Joyce1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:50

oke lekker... ben maandag begonnen, heb me zaterdagavond gewogen en er was gewoon al 2,3 kilo af!
Ben hier blij mee, want ik had het zaterdagavond zo moeilijk, nadat ik op de weegschaal gestaan had ging t weer goed.
startgewicht op 8 mei: 69,4 kilo
doel: 62 kilo
tussenstand 67,1 kilo

ik moet wel zeggen, hele week geen 1 snoepje, chippie of ijsje gegeten. Wel wat biscuitjes en veel fruit en groente

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:54

orri schreef:
Wat drinken jullie op een dag? Ik drink alleen water, zo'n 2,5 liter dagelijks en 's avonds 250 ml thee Als het echt warm is drink ik ook weleens Aquana. Als ik in de week iets anders drink, dan drink ik 180 gr magere melk/vruchtensap, als het aangegeven wordt op het voedingsschema.

Ik sta mezelf max. 2 cappuccino's toe, liever 1. Verder water [moet mezelf er wel echt toe zetten, ik vergeet het altijd] en thee. Frisdrank hou ik niet zo van
Soms haal ik nog wel optimel in huis.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:42

Mijn dag:

O: 4 boterhammen met hagelslag
L: bakje all-bran met melk + plakje ontbijtkoek
T: mueslireep + knorr vie
A: noodles + groenten
T: ?

Ik drink voornamelijk water op de dag, eigenlijk tegenwoordig helemaa geen frisdrank meer.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:10

Ik drink eigenlijk altijd spa blauw (komt uit de koelkast hier ) of wat vurchtendrank, coolbest of spa fruitofzo, maar niet teveel. En een enkele keer wat fris, 7-up of fanta of ice-tea. Maar dat is meestal alleen als ik uit ben of op een terrasje zit ofzo.

Mijn dag:
O: 2 volkorenbolletjes, 1 met sellerie, 1 met hagelslag enboter, plakje ontbijtkoek met boter.
T: appel en manderijn
T: notenkoek
D: ?

Vanavond weer rijden met Utah (les).
Ik kwam pas 12 uur me bed uit ofzo vandaar dat ik niet echt lunch ofzo nog een tussendoor. Daar heb ik helemaal geen trek in.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:24

Ik drink vooral water en groene thee. Sinaasappelsap ook wel, maar dan alleen 100% en dus niet die pakken waar ze iets aan toegevoegd hebben (heeeel veel suiker en andere zooi waarschijnlijk)
Verder ook af en toe een flink glas karnemelk.

Ik heb mijn moeder trouwens voor moederdag een blender gegeven, kan ik zelf ook mooi gebruik van maken, gaat veel sneller dan die staafmixer.
Ik had al yoghurt met aardbeien gemaakt, lekker

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:27

lekker ja

Mijn tussendoortje was een appel en cracottes met appelstroop geworden

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:46

Hee dames! Ik kom ook maar weer eens aankakken na een weekend vol drank en slecht eten. We hadden studenten wedstrijd op de manege, ben twee dagen in de weer geweest. Maarrr het was wel heel erg leuk.

Mijn dag planning:
o:
t: magere yoghurt met beetje cuesli en framboosjes
l:salade met wortel, cashewnootjes en kipfilet (beleg) en wat dressing
t: twee wraps met kruidenkaas (boterhammen waren op)
a: kip cordon blue en veel sperzieboontjes

Vanavond Zouk-les, dus mag weer lekker intensief gaan dansen.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:36

Ik drink standaard 2 liter water of meer, maar ik sport dan ook elke dag intensief. (dan wil je wel water drinken) 's ochtends drink ik groene thee, zo'n 2 kopjes en 's avonds soms nog een kopje thee.

Ik had niet echt een geweldig weekend, de zaterdag was superslecht en de zondag nog wel redelijk. Maar goed, vandaag heb ik het makkelijk want ik kan niks aan vast voedsel doorslikken van de keelpijn...

Ik heb wel honger... dus heb maar vloeibaar voedsel ingeslagen... Kan alleen geen zuur hebben nu in mijn keel dus heb niet zulke geweldige dieetproducten gehaald. Beter dan niets eten want morgen wil ik weer gewoon flink spinnen natuurlijk.

O: b2b smoothie aardbei banaan... (deed zeer... te zuur in mijn zere keel)
T: af en toe eens een suikervrije keelpastille om te verzachten... (ben nu wel verplicht ze helemaal op de zuigen ipv doorbijten )
L: Vanmiddag heb ik mezelf getrakteerd op chocolade mouse, wel light van mona... was nog maar 86 kcal. De smaak was heerlijk alleen het doorslikken En een fruitshake van de AH... (wederom te zuur)
T: waterijs... (raket)
A: bak warme griesmeelpap
T: Bakje 0% vet vanillevla.

Tja vandaag ben ik inactief en het eten doet me te zeer dus meer dan dit gaat het ook niet worden denk ik.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:50

Ik zit even 5 minuten achter de computer...

Vanmiddag flink van Amo gevallebn. Was lekker naar het bos gegaan, doen we zo vaak dus niks nieuws. Lekkere galop op een lang stuk gras, haalt meneer het ineens mídden op het gras in zijn hoofd dat hij wel een hapje wil nemen; kop omlaag en boem, stil. Had het totaal niet zien aankomen, dus met een salto over zijn hoofd. Landde flink pijnlijk op mijn rug en hoofd, had het echt even niet meer van de pijn. Nouja, 10 minuutjes blijven liggen (Amo stond te eten dus daar hoefde ik me geen zorgen over te maken ), toen proberen op te staan waarna ik direct flauwviel. Na 5 minuten weer geprobeerd, toen ging het beter. Wel zwart voor mijn ogen maar kon gelukkig blijven staan. Heb me toen toch maar met pijn en moeite in het zadel gehesen, want stond aan de andere kant van het bos (waar ook geen auto's kunnen komen). Naar stal gereden en daar gelukkig goed opgevangen, bekertje water, Amo werd voor me afgezadeld en in de wei gezet. Mijn vader me op komen halen (was op de fiets), en nu zit ik thuis. Even afwachten hoe het met mijn rug gaat, ik voel een rare bobbel naast/op mijn ruggegraat en het doet echt pijn, dus even aankijken hoe het gaat. Verder dacht ik dat ik was flauwgevallen van de pijn, maar mijn moeder geloofd er niet zo in, omdat ik ook ontzettende hoofdpijn heb en wazig zie, denkt ze dat er misschien meer is.

Nouja, ik weet het allemaal niet, wacht het nog even af. Was iig geen lekker ritje. Net toen ik thuis kwam een banaan op, even wat energie, en drie dropjes (maar dat meer om mezelf te troosten ).

Aanpassen van plannen doe ik straks wel, ga nu weer even achter de computer weg want dat is niet echt bevorderlijk voor mijn hoofdpijn, en ik kan toch maar de helft lezen door mijn wazige oog.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:52

Oehh dat is zeker niet lekker Mocca, sterkte Klinkt niet goed met je rug, zou toch even langs de dokter/EHBO gaan, beter voor niets dan dat het iets is..

Ben vandaag ongesteld geworden en had vanmiddag last van een vreetbui (normaal nooit zo last van als ik ongesteld ben) en heb een kwart zak paprikachips op. Heb er gelijk buikpijn van
Dus vanavond maar niks meer..

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:53

Bah Mocca dat is echt heel vervelend
Idd niet slim om nu achter de computer te gaan zitten, veel sterkte dan maar!

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:00

Sterkte Mocca! En Flair, ik ben 4x in de week intensief bezig op de sportschool en drink die dagen alleen in de 2 uur dat ik daar zoet ben makkelijk een liter weg Spinning doe ik 2x in de week, is wel leuk, ik heb nu ook last van mijn keel dus ben op een iets rustiger tempo aan het trainen zodat ik hopelijk donderdag weer volop mijn zwaarste dag kan draaien

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:02

Jeetje Mocca, doe maar even rustig aan he! Misschien heb je wel een hersenschudding, lekker veel plat liggen en rust nemen hoor, anders blijf je die hoofdpijn houden! Sterkte en ga even langs de ehbo!

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:03

Ik zou idd ook langs de huisarts/ehbo Mocca, als je namelijk een hersenschudding hebt dan moet je om de zoveel uur wakker gemaakt worden als je gaat slapen. Ook je rug is te belangrijk om zo maar te negeren!