Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:05

Klopt Espoir :)

Ik vind het een mooi lijstje Phor!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:07

Espoir_ schreef:
Haha ja Ntlie, maar dat komt waarschijnlijk omdat je heb gekozen voor lekkere dingen of niet? Ik compenseer dan vaak ook hoor.

Ja klopt deels wel, was behoorlijk vol van de scones.. :))

Maar over t algemeen zijn mijn lijstjes wel karig vergeleken bij die van jullie hoor.. Ik zou m'n ontbijt graag wat uitbreiden om te beginnen, dus hoop uit jullie lijstjes ook wat ideetjes te halen. :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:28

O: quinoapap met amandelmelk, cacao nibs, amandelschaafsel, gebroken lijnzaad en verse frambozen
T: twee bananen, vier walnoten
L: salade van eikenbladsla, rode biet, avocado, puntpaprika, tomaat, komkommer, gekookt ei, zachte geitenkaas, pijnboompitten en olijfolie extra vierge
T: twee rijstwafels met roomboter. Blokje 85% chocolade
A: kabeljauw in kokosolie gebakken. Gestoomde bospeentjes. Salade van waterkers, rode ui, lenteui, peterselie, knoflook en zelfgemaakte honing/mosterddressing
T: peer

D: 2 l spa, veel groene thee, 1 innocent smoothie
B: uur wandelen, 25 min aerobics low impact

Nu ben ik wel benieuwd, vinden jullie mijn lijstje(s) ook karig?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:46

Ntlie_ schreef:
Espoir_ schreef:
Haha ja Ntlie, maar dat komt waarschijnlijk omdat je heb gekozen voor lekkere dingen of niet? Ik compenseer dan vaak ook hoor.

Ja klopt deels wel, was behoorlijk vol van de scones.. :))

Maar over t algemeen zijn mijn lijstjes wel karig vergeleken bij die van jullie hoor.. Ik zou m'n ontbijt graag wat uitbreiden om te beginnen, dus hoop uit jullie lijstjes ook wat ideetjes te halen. :)

In ieder geval wat goed om wat meer te ontbijten, breng je alles lekker op gang :j

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:57

En dat van mij? Ik zit er behoorlijk vol mee, maar wanneer ik 'tdan geschreven zie, lijkt het niet zoveel. Terwijl ik altijd maar denk "wow, da's veel, krijg ik dat wel op?" bizar... :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:36

Kay, de meeste mensen eten gewoon veel te weinig zonder het zelf te beseffen :) Ik ben meer beginnen eten door dit topic (en het Jillian topic), en ik heb me in tijden niet zo goed gevoeld!

Ntlie, als je niet zo van de tussendoortjes bent, is het een goede richtlijn om voor jezelf drie volle maaltijden te voorzien. Ik eet eigenlijk nooit onder de 600 kcal per maaltijd als ik maar 1 of 2 tussendoortjes neem.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:37

Even snel mijn lijstje, morgen zal ik weer een keer fatsoenlijk op lijstjes reageren :)
Vandaag een wat voller dagje, moet echt opletten niet te weinig te eten.
O: 170 gram magere yoghurt, 50 gram volle kwark, 11 gram whey, 16 gram notenmox, 5 gram lijnzaad, 2 gram cacao, 20 gram havermout, 130 gram appel, 2 gram kaneel, 40 gram ongezoete amandelmelk
T: 280 gram (restje) bloemkool, 1 perzik
L: (stage) kipsaucijs, gok 100-110 gram rijst, gok 150 gram mix boontjes, erwtjes, worteltjes, mais, 1 kleine banaan
T: 1 perzik, 65 gram speltroggebrood met 3 gram roomboter, 11 gram pre-workout
T: 28 gram whey
A: groenteburger, 212 gram courgette, 136 gram paprika, 135 gram champignons, 5 ml olie. 50 gram volle kwark, 175 magere kwark, 11 gram whey, 101 gram aardbeien
T: flesje la chouffe bier, 33 gram pure tony chocolony chocolade
D: 2xkoffie, water, theee
B: 20 min fietsen, stagedienst, 20 min lopen, uur intensity training, stalwerk

Lunch geschat, maar ongeveer:
70.7 gram vet, 135.8 eiwit, 272.2 khd, 2358

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:46

Bhriseis schreef:
Kay, de meeste mensen eten gewoon veel te weinig zonder het zelf te beseffen :) Ik ben meer beginnen eten door dit topic (en het Jillian topic), en ik heb me in tijden niet zo goed gevoeld!

Ntlie, als je niet zo van de tussendoortjes bent, is het een goede richtlijn om voor jezelf drie volle maaltijden te voorzien. Ik eet eigenlijk nooit onder de 600 kcal per maaltijd als ik maar 1 of 2 tussendoortjes neem.

Klopt, zelfs mijn lijstje is qua kcal nog wat summier, kom maar op 1800 uit. Nou ben ik vandaag niet veel in beweging geweest, maar dan nog! Zeker als je lang bent kan je behoorlijke porties gezonde (!) voeding naar binnen werken zonder dat je je over je dagelijkse kcal behoefte heengaat.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:59

Sorry helemaal vergeten neer te zetten!! Kiki gefeliciteerd! :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:04

Gefeliciteerd Kiki!

O: Grutten met cacao, cacao-nibs en DV bosfruit
T: Dadel
L: Salade van courgette, champignons, knoflook, linzen, gerookte kipfilet met sesamolie en sojasaus
T: Zelfgemaakte warme choco met slagroom, galia, dadel
A: Roerbakgroente, champignons, tomaat, paprika met het restant van de zero-noodles met tonijn en wat parmezaanse kaas er over. Beetje custardvla
T: handje power-bessenmix, rolletjes van sla, paprika en rode pesto en wat zelfgemaakte, mislukte, courgettechips
D: Thee, water en slimpie
B: weinig, pokkeweer.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:25

Kiki gefeliciteerd! :)

O1: glas smoothie (appel, verse sinaasappelsap, dv aardbeien, havermout, magere kwark, nectarine, chia)
O2: 65 gr havermout, 1 appel, 3 gr chia, 10 gr rozijnen kaneel/cacaopoeder
L: 1 rode biet, ijsbergsla, komkommer, cashewnoten, citroenazijn, mosterd, feta, kidneybonen, 2 wasa zd crackers, 1 met hummus en komkommer, 1 met brie en komkommer, 1 rijstwafel met kaas
T: grapefruit, pakje liga continue koekjes, rijstwafel
T:handje hamkas chips
A: wokgroente met mais, kidneybonen, tomatenpuree; vegaburger
+ half mars ijsje :D

D: 1x koffie met gekloptemelk, dolce gusto cappuccino, water
B: 7 stallen mesten, wei mesten, paar stukjes wandelen

1992 kcal, 2030 verbrand

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:42

O - Smoothie havermout, soyamelk, chiazaad, blauwe bessen, cranberrys, schep cacao, 1 banaan
T - 1 nectarine, 1 kiwi, handje blauwe bessen
L - Salade spinazie, rucola, kikkererwten, courgette, tomaat, paprika, hummus
T - 2 rijstwafels hummus en alfalfa, 2 rijstwafels pindakaas
A - sperzieboontjes, spekjes en kip in een lekker Indo achtig sausje
T - 2 rijstwafels pindakaas, 1 rijstwafel pure hagelslag, 1 rijstwafel kaas en tomaat. IJs van 2 bevroren banaantjes, frambozen, 2 eetlepels griekse yoghurt, kaneel en honing.

En nog een klein chocolaatje

Avondse vreetbui door mijn toch wat magere dagje.. Maar dat geeft niet, heb het redelijk gezond gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:59

Hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad Kiki!

Mijn lijstje:

O: appel, 2x dikke bruine zonnebloempitten-boterham
T: -
L: olijven, 2 aardappels met knoflook-mayo, ijsbergsla met ei en tomaat
T: perzik, nectarine
A: 4 stukjes brood met gesmolten kaas, gevulde aubergine met kaas, 2 stukjes gebakken aardappel
T: banaan

B: lopen door de stad (niet zoveel vandaag)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 08:27

Planning vandaag
O: 200 ml ongezoete amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, 1 appel, handje blauwe bessen en kaneel + kopje koffie met koffiemelk
L: 2 speltboterhammen met hummus, 1 speltboterham met plak 30+ komijnekaas
T:1 rode paprika en stuk komkommer
A:biologische hamburger, 5 aardappelkroketjes uit de oven, 2 ol maïs en een beetje rauwkostsalade met dressing
T: verjaardag (2-3 wijntjes en hopelijk van de snacks afblijven)

B: 3 paarden rijden + veeeeeel stal werkzaamheden

Even soort "balans" dagje, beetje karig misschien

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 08:57

phormicola schreef:
Verbaasd me niets Jespri, je lijstje was erg karig. Vandaag ook weer :)

Mijn planning voor vandaag:

T: half schepje creatine aangelengd met water
O: halve cup havermout en 2el Bambix, 1 banaan, 1 el pindakaas, 1el appelstroop, halfvolle melk en water
T: stuk ananas
B: 12km fietsen, 4.5u lesgeven
L: flinke bak groene linzen met veel broccoli, heirloomtomaat, ui en een half blikje tonijn, 1 hele avocado, beetje azijn en kruiden
T: 1 sinaasappel
B: 12km fietsen
A: gestoomde tempeh in tomatensaus, ui en knoflook, basmatirijst, kruiden en wat kokosolie 1 pitabroodje, 2 braadworsten, mayo en ketchup
T: 1 glas halfvolle melk, watermeloen slushie

Commentaar is welkom

Manlief had gisteravond toch geen zin in gezond :Y)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:10

O: roerei van 2 biologische eieren met groene kruiden, 2 kleine kapjes speltbrood met avocado en knoflook-pepermix en een plakje kaas
T: /
B: 6 km wandelen
L: in een pannenkoekenhuisje, weet nog niet
B: 6 km wandelen
B: stalwerkzaamheden
A: wraps met een salsa van verschillende groentes en fruit, ijsbergsla met paprika en een beetje dressing ernaast
T: 2 mandarijnen

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 09:23

Helemaal vergeten Kiki te feliciteren, dus alsnog gefeliciteerd! *\o/* heb je een leuke dag gehad?

Nog van gister:
Many schreef:
O: havermout met rijstmelk, een halve mango, lijnzaad, chia en pittenmix
T: 3 kleine worteltjes, paar noten
L: 100gr kikkererwten met 1 rode biet, 1 zoete aardappel, snijbiet, rode ui en een dressing van olijfolie/rodewijnazijn/mosterd
T: nog een paar noten, banaan, sinaasappel
A: volkoren spaghetti met verse tomatensaus, paprika en courgette (klein bordje, niet veel tijd om te eten)
T: appel

B: 1 uur paardrijden

En de planning voor vandaag. Ik ga aan het eind van de middag naar een festival, dus vanaf dan is het maar afwachten wat er daar te krijgen is.
O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad, hennepzaad, cacao nibs en honing; appel
L: flinke kom linzensoep met tomaat, bleekselderij en wortel; roggecracker met pindakaas
T: rawbite reepje (200kcal)
A: op het festival, dus vast iets wat niet zo gezond is :+
T: drankjes

B: halfuur lichaamsgewicht training, heel wat uurtjes dansen
Laatst bijgewerkt door Many op 29-05-14 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:26

Nada schreef:
O: Havermout, amandelmelk, banaan, agavesiroop, kaneel, half glas verse jus de orange, kop munt thee
L: Drie bruine boterhammen met 1 avocado, wat peper en zout en hummus met een stuk komkommer, glas water
T: Appel en kop thee
A: Iets van wokgroentes of gegrilde groentes? , glas water Grote gepofte aardappel met kruidenboter/creme fraiche sausje, vega burger met ui en kastanje champignons, bloemkool met kaas en kruiden uit de oven
T: Kop thee of glas water en handje noten

B: Uur zonder zadel rijden

Planning vandaag:

O: O: Havermout, amandelmelk, banaan, agavesiroop, kaneel, , kop munt thee
L: Drie bruine boterhammen met 1 avocado, wat peper en zout en hummus met een stuk komkommer, glas water
T: Appel, glas water
A: Maaltijd salade, glas water water
T: Iemand een idee? Ik moet werken en ben dan steeds aan het lopen, dus het moet makkelijk zijn maar wel een beetje vullend. Anders ga ik altijd snacken

B: 25 min. hardlopen

Veel plezier Maartje !!!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 09:29

Thanks Nada :D Misschien wat noten meenemen in een plastic zakje, en dat in je zak stoppen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:30

Hangt er vanaf wat voor festival :)) Op Reggae Sundance (13 jaar geleden, omg, ik word oud :') ) was er alleen maar gezond eten te verkrijgen!

Mijn planning voor vandaag:

O: Iets grotere portie van: http://chocolatecoveredkatie.com/2011/0 ... -pancakes/ + half schepje creatine aangelengd met water
T: stuk ananas
L: halve cup havermout, haverzemelen en lijnzaad, geraspte kokos, halve el appelstroop, 1 peer, kaneel, 2 el volle melkpoeder
B: 12km fietsen, 3u lesgeven
T: 3 mgb, 1x dubbele met jonge kaas en Gelderse worst, 1x pindakaas, 1 sinaasappel
A: gestoomde tempeh, restje groene linzen met broccoli, ui en knoflook, 1 avocado, 1 tortilla wrap

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:32

eetlijstje + planning

O: volle yoghurt met halve sinaasappel, 25 gr notenmix en chiazaad
T: bakje verse ananas
L: salade met gerookte kip, ei, komkommer, paprika en ui
T: meergranen boterham met kaas
T: Nog verzinnen
D: spaanse gnocchoschotel
T: bakje vla

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 09:36

Lekker lijstje Phor! Als jij tempeh stoomt, kruid je het dan ook nog? Ik heb laatst de tempeh ontdekt en ben nu op zoek naar de lekkerste manier om het klaar te maken :D
Op de website van dit festival staat wel dat er ook gezond eten zal zijn, zoals belegde broodjes, maar hoe gezond die zullen zijn, is natuurlijk maar afwachten :))

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:39

Veel plezier Many!

O: 100 g haver, 300 ml rijstmelk Alpro
B: Paarden verzorgen
T: Banaan
L: 100 g speltbrood met 400 g aardbeien en 2 tl bruine suiker
T: Watermeloen, 1 x Whey perfection
B: 1 uur ballet
A: 150 g zoete aardappel/pastinaak puree, 70 g meergranenrijst, 90 g couscous, 80 g quiche, 200 g champignons in wat saus; salade (sla, tomaat, komkommer, rode kool, sojascheutjes, el bonen)
T: 150 g ananas in 150 g kwark

2100 kcal tov 2100 te verbranden kcal, 90 g eiwitten, 32 g vetten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:59

Nee, ik vind tempeh gewoon gestoomd en puur het allerlekkerst, maar ik ben wdb een vreemde vogel hoor :Y)
Voor manlief bak ik het daarna altijd met wat zout en andere gedroogde kruiden, of ik marineer het eerst even in de ketjap :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:26

Hmm wilde eindelijk weer mijn banaan/havermoutpannekoek. Bleek er een dopje van het deksel in de blender te zitten die me gecrunchd was := . en ik had maar 1 banaan. Had daar zo'n zin in!

O: havermoutpannekoek van 1 ei, havermout, kaneel, lijnzaad, stroop en TL honing
L: 50 gr havermout/melk/lijnzaad/kaneel + 1 muesliboterham met kokosolie
T: Peer
A: Restje wrap(gehakt/groente/kruidenmix)vulling met zilver vlies rijst + extra rauwkost
T: Magere kwark met 1 appel/kaneel
B: 50 minuten fietsen