Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:26

Breng me niet op ideeën.. maar momenteel ben ik helemaal ijs-loos... Gelukkig zijn alle winkels al dicht :))

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:28

Gelukkig maar! :))

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:40

phormicola schreef:
Many schreef:
Uitzondering als in dat ik structureel te weinig eiwtten eet? Of juist niet? Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoeveel eiwitten ik binnen krijg. Ik moet echt maar eens beter bijhouden wat ik eet en dat invullen, dat geeft me veel meer inzicht.

Wat voor taart ga je bakken? :9

Danoesje, wat een goed nieuws! Hopelijk blijft het zo goed gaan!

Lekker duidelijk idd, excuus :+ Ik denk dat het kan zijn dat jij te weinig eiwitten binnen krijgt. Maar ik weet niet eens hoe lang en zwaar je bent, dus het kan best meevallen :)

Te veel leek me ook al sterk :)) Ik ben 59 kg bij 1.70. Ik ga eens in jouw lijstjes letten op de eiwitbronnen! Heb je verder nog aanraders qua producten die veel eiwitten bevatten?

Bhris :(:) Wel heel sterk dat je er tot nu toe niet aan toegegeven hebt!

Lijstje:
O: havermout met lijnzaad, cacao, agavesiroop en kaneel; appel
T: banaan
L: halve broccoli, half blik kidneybonen, spitskool, rode ui en dressing
T: magnum mini, 3 wortels met hummus, 1 pruim en iets van 5 noten
A: zoete aardappel met 100gr tofu en broccoli
T: handje noten

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:45

laat ik dit ook maar eens doen :)
als jullie tips hebben voor een beter eetpatroon zegt het gerust :o
O: wit brood+pasta en thee
T: yoghurtkoekje
L: 2x wit brood met pasta
T: mandarijn
A: kipkerrie

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:53

Oh, dan valt het wel mee hoor, Many! Ik denk dat je dan vaak nét op het nippertje zit kwa eiwitten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:27

O: havermout met appel, lijnzaad en havermelk
T: Beatz peer, Beatz aardbei
L: hard donker broodje en 2x roggebrood met hummus en komkommer
T: 2x roggebrood met hummus
A: basmatirijst met gewokte kip en groenten (champignons, chinese kool, paprika, tauge, broccoli en sambal)

B: halfuur fietsen

Comments zijn welkom!

Sorry dat ik verder niet meeklets! Beetje druk zo vlak voor de go-live. Ons filmpje is trouwens live :) http://www.youtube.com/watch?v=c1gfEuk0BTw

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:12

O: Yoghurt met chia, bramen en gepofte quinoa
T: Handje choco-zonnebloempitten
B: uur fanatiek paardrijden
L: Bloemkoolsoep en een salade van kropsla, paprika, cherrytomaat, komkommer, dressing en geitenkaas. Roggecracker met kaas.
T: Galia en piel de sapo-meloen, havermout/banaan/dadelkoekje
A: Bataat met peen en een stukje extra pure chocolade 99%, dat is wel heel erg puur...
T: 3 Napoleon salmiakballen
D: Groene thee, water, slimpie en Alpro vanilledrink

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:23

O: havermout, rietsuiker, sojadrink, aardbeien, frambozen, amandelpasta
B: 8km fietsen, bij vriendin teveel koffie gedronken
B: 8km fietsen
T: (op fiets, ivm giga dip) 1 stukje vegan tulband, 1 vegan speltkoekje
L: 6 sneetjes spelt zonnebloempitbrood, seitan preparé, linzenspread, beetje amandelpasta, dun sneetje spekkoek, 25gr 'chocolade'reep van carob en sojamelk (daarna dutje gedaan door foodcoma :') )
B: Killer Abs, dag 10
A: Heb net Surinaams besteld :9 Roti ketjap tempeh, telo pindasaus, bakbanaan en bara.

Ik verwacht niet dat ik daarna nog wat ga eten want ik zit nu eigenlijk nog vol van de lunch en dat was 5u geleden _O-

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:28

Nou ik heb de uitslag van de voedingstest. :)! Het was wel kort, maar wel interessant.
In April bij de bloedbank woog ik 71 kg en woog nu bij haar 67,6 kg. Ga er vanuit dat die ‘goede’ weegschalen echt kloppen want mijn weegschaal zegt sowieso een kilo minder. Maargoed dat is ook in de ochtend nuchter na het plassen. Maar best tevreden. Toch 3,5e kilo en mijn gewicht is de laatste twee maanden al stabiel.
Eigenlijk viel ik bij alles tussen alle min en max waarde precies in het midden. Alleen mijn vet percentage was iets hoger maar wel nog steeds gewoon netjes binnen de waarde. Dus als ze me advies zou moeten geven dan zou het daarop gericht zijn. Maar eigenlijk was ze tevreden.
Zelf zou ik nog steeds mijn buikje/benen slanker/steviger willen. Maar wel fijn om te weten dat ik qua waardes verder gewoon prima zit. Dus ga lekker op dzelfde voet verder als waar ik mee bezig ben.

Trouwens over eiwitten. Ze gaf aan dat als je geen spierafbraak wilt hebben en max 3 keer per week intensief sport je minimaal 30 gr. Kaas (20/30+), 100-125 gr. Vis/vlees/tofu en 450 gr zuivel en dan vooral magere kwark. Dan had je meer als voldoende eiwit binnen en zat je al ruim.

Mijn lijstje vandaag. Had mijn aardappelen geskipt ivm vroeg eten. Als ik straks nog honger krijg pak ik nog een cracker, maar zit nu vol van mijn tussendoortje net :)

O: 35 gr havermout/melk en 2 MG crackers met houmous
T: Appel
L: 2 afgebakken meerganen/zaden broodjes van de Lidl. Halfje met 1 gekookt eitje, halfje tonijnsalade (Tonijn op water met wat yoghurtdressing en een uitje ) . halfje houmous en halfje tomatentapenade en wat meloen
A: Vega burger sate met 250 gr. rode kool en 1 tomaatje
T: Magere yoghurt, 1 eetlepel lijnzaad, 2 mandarijntjes, rozijntjes en wat kaneel
B: uurtje spinning, half uurtje buikspieren en 40 minuutjes fietsen

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:32

Ik durf het niet zeggen wat ik vandaag geschransd heb. maar kan iemand mij, liefst via pb *om niet relevante reacties* zeggen hoe ik vreetbuien kan onderdrukken en voor gezondere alternatieven kan kiezen. Ben echt ten einde raad.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:36

Wat fijn om te weten, Chantal! Ik ben best nieuwsgierig naar je vet% trouwens :)

Morrow_less: :(:) Als je vreetbuien emotioneel zijn dan zit daar de clue natuurlijk :(:)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:37

Nee verveling, suikerverslaving, geen nee kunnen zeggen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:38

Bhri ben je aan de pil, kun je niet doorslikken? Scheelt bij mij een hoop ellende
Een voordeel van jezelf een tientonner voelen. Na je feestje voel je jezelf weer super slank :P

Pietaa wat is je doel, wil je op gewicht blijven, aankomen of afvallen? Zelf zou ik wit brood vervangen door bruin/meergranen brood en het zoete beleg ook door iets anders. Maargoed als je gewicht goed is dan is zoet beleg ook echt niet erg zo af en toe. KipKerrie misschien wat extra groente toevoegen? Of zit dat wel voldoende erin. Goed dat je lekker fruit eet! :) .
Daenerys, lastig he als je meteen last krijgt. Ik merk het meteen aan mijn stoelgang als ik ongezond eet maar gelukkig word ik niet ziek.

Phor je All you can Eat dagje klinkt lekker. En Surinaams, hmmmm geniet er van! Ik zit nog steeds te wachten op de actie bij social deal van het Indonesisch restaurant die ik laatst heb misgelopen. Een rijsttafel voor 16,- voor 2 personen. Dat is zó lekker en daar kan ik echt lang mee vooruit in de vriezer.

Morrow Less, hoe ziet jou eetpatroon er normaal gesproken uit wanneer je geen schrans periode heb. Kan me je niet herinneren dat je eerder lijstjes hebt gepost? Gewoon plaatsen hoor, wij hebben ook allemaal wel eens schaam lijstjes!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:40

Phor mijn vet% was 28,6% en dat mag tussen de 21% en 32,9% liggen. Dus zit er nog steeds tussen in. Ik heb alleen denk ik die 28,6% precies op mijn billen/benen/buik :') .
Verder nog wat waardes wat me nog niet zoveel zegt.
Wisten jullie trouwens dat ik als ik 'normaal' zou zijn ik 2,4 kg aan bot zou hebben. Ik vond dat zo weinig. Had echt gedacht dat puur je bot veel meer gewicht in beslag zou nemen. Het excuus met enorm gewichtverschil vanwege zware botten wat ik wel eens hoor kan dus niet echt :P Ik zat zelf op 2,5.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:41

Ik post hier vaak hoor, alleen verzwijg ik dingen...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:41

Leuk Gast7391!

Is dat fruit lekker? Ik zat op hun site neuzen, maar dat is hier niet verkrijgbaar.

Dan houdt je jezelf dus voor de gek Morrow_Les

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:43

Oh, wat interessant dat bottengewicht :D Ik weet dat van mij niet _O-

Hoezo is de ondergrens 21% vet, Chantal? Heeft ze dat uitgelegd? Ik zit momenteel op 21%, maar vind mijzelf nou niet bepaald te mager :=

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:43

Ja eigenlijk wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:44

KarinvdM schreef:
Leuk Gast7391!

Is dat fruit lekker? Ik zat op hun site neuzen, maar dat is hier niet verkrijgbaar.

Dan houdt je jezelf dus voor de gek Morrow_Les

Thanks! Wij zijn er ook erg blij mee.

Dat fruit is idd best lekker, droog en bros door het vriesdrogen maar met veel smaak. Ik heb het bij de Spar gekocht.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:48

Gast7391, wat een goed filmpje! En geen probleem dat je niet mee kletst, het is tenslotte geen HK! :)

Chantal, interessant! Leuk om te weten dat je overal goed zat! Ga je nu ook specifiek sporten en eten om je vetpercentage te verlagen? En heb je daar ook tips voor gekregen?

Morrow_Less schreef:
Nee verveling, suikerverslaving, geen nee kunnen zeggen.

Ben jij degene die de boodschappen doet? Zo ja, dan kun je beginnen met gewoon geen ongezonde dingen in huis halen. Zo nee, probeer er dan in ieder geval voor te zorgen dat er wél gezonde dingen in huis zijn. Dan heb je een alternatief!
Eten tegen verveling, daar ben ik zelf ook gevoelig voor. Ik probeer dan gewoon streng voor mezelf te zijn en me af te vragen of ik écht trek heb, of dat ik gewoon simpelweg iets wil eten. Wat natuurlijk ook helpt is iets gaan doen. Al is het de afwas, je kamer stofzuigen of een rondje wandelen: dan verzet je je gedachten even, en denk je niet meer aan eten.

[edit] Ik heb ook even op de website van Beatz gekeken, had er nog nooit van gehoord! Wat grappig zeg, gevriesdroogd fruit. Ik vind vers fruit alleen nog wel iets lekkerder klinken :))

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:51

Ja ik doe de boodschappen, maar haal koekjes en snoep in huis voor mijn vader en daan profiteer ik natuurlijk ook van. :)
Bedankt voor de goede tips zowel in het topic als pb :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:54

Phor zover ik begreep zijn dat ook gemiddelde wat iemand van mijn leeftijd/lengte hoort te hebben. Maar het procent geeft het aantal procent van je lichaamsgewicht aan. Waarschijnlijk als je lichaamsgewicht hetzelfde blijft en je vetpercentage word minder dan zal je spiermassa gegroeid zijn. Ik denk dat je daarin niet echt telaag kan zitten. Het is juist alleen maar bevorderlijk voor je lichamelijke prestaties denk ik.
Maar mijn visc. vet was bv maar 2 en dat geeft aan het vet rondom je organen. (dat ligt tussen de 0 en 13) Ik denk dat dat ook voornamelijk is wat kwaad kan.

Many wat jammer is, is dat ik niet weet waar ik zat toen ik echt begon met sporten. In gewicht ben ik al afgenomen. Dus ik gok dat mijn vetpercentage ook hoger lag. Wil gewoon doorgaan met de BBB/ABS les in combinatie met spinning en denk dat het dan nuttig is om over een paar maanden nogmaals de meting te doen.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:56

ChantalSmook schreef:
Trouwens over eiwitten. Ze gaf aan dat als je geen spierafbraak wilt hebben en max 3 keer per week intensief sport je minimaal 30 gr. Kaas (20/30+), 100-125 gr. Vis/vlees/tofu en 450 gr zuivel en dan vooral magere kwark. Dan had je meer als voldoende eiwit binnen en zat je al ruim.

Bedoel je hierbij dat je per dag binnen moet krijgen? Of in de hele week.
Of bedoel je of 30gr kaas of 125gr vlees, enz.

Anders krijg ik denk ik te weinig eiwitten binnen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:57

Leonie dat is per dag dat advies.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:18

Sorry Morrow Less, heb helaas weinig tips en hetzelfde probleem.

Morgen maar weer in het gareel:
O: 2 oberlanderboterhammen + tahin
L: Prei/courgette/aardappelsoep + 200 ml volle yoghurt + lijnzaad/cacao
T: 2 appels
A: Soep + kikkererwten/prei/spitskool/paprika
T: 300 ml volle yoghurt + lijnzaad/cacao