[HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Re: [HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:54

Net terug van stal. Longeerbak was redelijk te doen, wel erg zwaar en midden wel met sneeuw en hard eronder.
Meneer begon heel rustig, tot er mensen langs liepen... toen ging de kop erop en staart erop en rennen als een idioot...
Hij had na 10 min al hele wijde neusgaten... dus maar buiten over t fietspad uit gaan stappen. Maar ik vond het niet helemaal lekker lopen toen. En hij liep ook terug rustig, hij ging niet eens dribbelen... en wilde even in de draf kijken, maar moest moeite doen hem aan te laten draven... Vind ik dan gelijk verdacht... want normaal dribbelt hij terug en draaft hij maar al te graag aan... Vind hem niet helemaal lekker lopen, lijkt rv.. Maar ja ik vind dat altijd lastig te zien als ze niet helemaal lekker lopen (als ze echt kreupel lopen dan zie ik t wel) Misschien heeft hij zich verstapt met gek doen...

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:57

Oei Pivanti, maar even in de gaten houden dan, hoop dat het meevalt!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:18

zo, net even bespreking gehad, zo lekker naar huis toe!
Vanavond lekker rustig aan, even rattenkooi schoonmaken en verder beetje bankhangen en filmpje kijken :Y) Nog even laatste was voor deze week draaien, kan maar gedaan zijn!

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:19

Fijne avond ingrid!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:47

Pivanti dat is vervelend!
Ik had dat vorig jaar winter, ik zou even 2 dagen met hem gaan stappen en daarna weer wat beweging geven.
Ik vertrouwde het steeds maar niet en ben 2 weken gaan stappen
Vorig jaar winter was het ook zo koud en de mijne bleef stijf door de kou gezien hij vanwege alleen stappen zo weinig zijn stal uit kwam.
Ik ben er daarna op gegaan en lange stukken gedraafd, na een paar dagen was de stijfheid eruit.
Uiteraard als je het allemaal niet vertrouwd niet doen !!
Maar ik bedoel alleen maar aan te geven dat hij zich wat verzwikt heeft en door de kou stijfer wordt als je alleen maar met hem gaat stappen en dus onregelmatig blijft om te zien maar dit dus eigenlijk niet is ;) Snap je hem nog? haha

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:39

Met dit weer is verstappen natuurlijk wel een waarschijnlijke optie. Ik heb Kveld vandaag van de ijzers af laten halen. Hij was er eentje kwijt en de rest was aan vervanging toe, dus eraf laten halen. Zodra de sneeuw weg is komen er nieuwe onder.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:13

Oei das wel vervelend Patricia!

Zo, alles weer gedaan voor vandaag, vind het wel weer gezegend :Y)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:17

:wave: pfoe vandaag was weer pittig, ben nu echt echt gaar :)) morgenochtend weer om 7u op werk staan := dan rijden we door naar Amsterdam om alle spullen om te halen, zal pittig zijn morgen ochtend zo vroeg mn bed uit...

Gezellig ingrid, eten & kroegentocht :j

Wij hebben gelukkig ook een koelkast op ons werk, erg handig om eens wat in te leggen!

Doom is goed afgevallen, netjes hoor!

Hopelijk valt het mee met Pablo Pivanti!

Ik ga ff lekker douchen, daarna Wie is de Mol kijken en dan naar bed maar denk ik :O

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:22

Sterkte mogen Sizzy!

Ik heb een off dag met eten.

O: de vieze muesli met biogarde. Te weinig muesli genomen.
T: boterham met eiersalade.
L: nog een boterham met eiersalade en twee met 30+ kaas.
T: bakje magere aardbeien yoghurt.
A: Meloen met ham en bakje erwtensoep met roggebrood met katenspek.
T: heb nu havermoutkoekjes in de oven staan en al van het deeg gesnoept :o

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:49

Doom, haha ja ik snap je wel! ;) Maar even kijken hoe die morgen loopt. Zaterdag kan ik toch niet, dus heeft hij rust. Nou ja hij loopt 24/7 buiten, dus blijft wel in beweging ieder geval.

Zoooo ik wordt zooo gek van die mensen bij wie ik oppassen pfff Weer op het laatste moment afzeggen. Nu 1,5 uur later beginnen, terwijl ze dat allang hadden kunnen voorzien van te voren En dan de reacties die ik krijg als ik er wat over zeg..(voor de zoveelste keer, want heb al vaker wat gezegd over op t laatste moment afzeggen) :(

Mijn dag:

O: havermout
T: yoghurt met muesli
L: 2 mais boterhammen thee worst en magere ham
T: -
D: hachee, aardappelpuree, rode kool en bitterkoekjes vla (op het werk)
T: 1 caffee noir koekje

Beweging: 15 min fietsen, 15 min longeren (sta nooit stil haha), en 10/15 min stappen

Nu snel slapen morgen weer bij dezelfde woongroep werken van 7.30 tot 10.30

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:18

Morning ladies!!!

Was gisteren zo moe, ben echt vroeg gaan slapen haha.
Mijn schema voor vandaag:

O: 2 beschuitjes met komijnenkaas + glas joghurtdrink
T: manderijntje
T: crackers
L: 2 Vk brood 1 met kipfilet en andere met fricandeau (heb nu al vaker er 3 mee genomen maar krijg de 3de gewoon niet op, het gaat me zo tegenstaan!)
+ een glas joghurtdrink
T: manderijntje
T: crackers
D: 2 vk brood met 2 maal fricandeau en een glas joghurtdrink
T: wat fruit

Ja ik weet het, het is een waardeloze dag, probeer het daarom ook al wat meer op te vullen met joghurtdrink enzo.
Maar vrijdag is nou eenmaal altijd rommelig... werk van kwart voor 8 tot half 7 in V'dam. Daarna ga ik direct door naar het paard dus voordat ik thuis ben is het al gauw half 10 het lijkt mij dan niet verstandig om nog te gaan avond eten.
Daarom eet ik vaak een maaltijdsalade of brood op de vrijdag.

*sport: wise rijden

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:21

Op hoeveel calorieën kom je uit Doom?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:24

Morning :O

Doom, waarom eet je dan niet iets anders bij je lunch? een bakje yoghurt oid erbij? dan gaat het misschien minder tegenstaan?

Patricia, dát is irritant van dat kort van tevoren afzeggen :=

Siz, das vroeg :O

Ik is moe :O was erg vroeg wakker, en niet meer geslapen daarna :O

Dag vandaag:
O: 500 ml/gr kwark (hihi, weet niet meer of dr nou ml of gr op het pakje stonden :')
T: vb halvajam
T: eierkoek
L: 2 vb achterham, 1 vb filet americain
T: banaan
T: appel
D: geen idee, eet bij vriendinnetje

Vanavond uit mn werk direct door naar Utrecht, naar vriendinnetje, dus wat de avond gaat brengen weet ik niet :=

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:29

Katja schreef:
Op hoeveel calorieën kom je uit Doom?

Ik zou het echt niet weten, ik houd me daar eigenlijk ook niet zo mee bezig.
Het zal vandaag wel mager zijn, daarom even wat meer joghurtdrink om het wat op te vullen..
Ik probeer gewoon een aantal tussendoortjes te nemen zodat ik aldoor voldaan blijf.
Het gaat me dan ook zoals ik al aangaf sinds dat ik bezig ben ( vorige week maandag) erg goed af, ik heb geen hongergevoelens en stop als ik vol zit.

Ik ben ook wel nieuwschierig om mijn dag, ik ga wel ff kijken op caloriechecker.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:32

ingrid, misschien is tegenstaan het verkeerde woord bedoel gewoon dat ik dan geen trek meer heb.
Had gisteren ook geen tijd om boodschappen te doen, anders had ik ook wel even een salade of iets dergelijks gekocht!
Het is gewoon een waardeloze dag vandaag ik ben me daarvan bewust omdat mijn avondeten gewoon te weinig is.
Het is alleen vandaag even niet anders...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:38

Even snel bijgelezen. Ik zag mooie taartjes en een mooie babykaner voorbij komen.
Voor zangere collega's ben ik meetlatten aan het borduren en er ligt nog een abc van bambi. Ook een babycadeautje maar was heb ik niet alles op tijd af

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:51

Ik ben niet zo'n fan van calorieën tellen Doom maar ik zou jou toch adviseren omdat gewoon eens voor een week of twee te doen. Heb constant het gevoel dat je dagen echt te mager zijn.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:55

Het totale aantal kilocalorieën dat je vandaag hebt binnengekregen is: 1531 kcal
Heb je alles goed ingevuld?
Het advies is gebaseerd op wat je hebt ingevoerd in de Caloriechecker. Daarom is het belangrijk dat je alles hebt ingevoerd wat je hebt gegeten en gedronken. Dus ook bijvoorbeeld de suiker en melk in je koffie, koekjes tussendoor, sausjes bij de maaltijd en de boter op brood. Belangrijk is ook of de ingevoerde dag een normale dag is of niet. Heb je meer gesnoept dan normaal? Of heb je juist minder gegeten? Dan zal het advies minder passen bij je normale eetpatroon. Daarnaast is het belangrijk dat je je persoonlijke gegevens goed hebt ingevuld. Pas je profiel aan als je bent aangekomen of afgevallen

Hoeveel calorieën heb je nodig?
Hoeveel calorieën je nodig hebt, hangt af van je leeftijd, geslacht en gewicht, en hoeveel en hoe intensief je beweegt. De meeste mannen tussen 20 en 50 jaar hebben genoeg aan 2500 kilocalorieën per dag en de meeste vrouwen in die leeftijd aan 2000. Het advies is daarop gebaseerd.

Jouw eten bevat vandaag minder dan het gemiddelde aantal calorieën dan iemand als jij nodig heeft op een dag. Was dit een speciale dag? Als je altijd zo weinig eet, dan is dat niet erg want je bent aan de zware kant. Let er op dat je gezond eet, ook als je wilt afvallen. Met de groen geschreven producten zit je goed. De energie die per dag minimaal nodig is om voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen is ca. 1400 kcal voor vrouwen en 1700 kcal bij mannen. Zorg ook voor voldoende beweging. En blijf je gewicht in de gaten houden.

Dit advies is gebaseerd op de door jou opgegeven voeding van slechts 1 dag. Het geeft dan ook géén oordeel over jouw gemiddelde voedingspatroon!

Vet percentage: Het aantal grammen verzadigd vet is: 24 gr
Het aantal grammen vet is: 57 gr
Hoeveel (verzadigd) vet mag je binnenkrijgen?
Je hebt vet nodig, maar te veel verzadigd vet verhoogt het cholesterolgehalte van het bloed. Omdat eten altijd wel wat verzadigd vet bevat, wordt gestreefd naar zo min mogelijk verzadigd vet. Voor de gemiddelde volwassen man geldt maximaal 28 gram en voor vrouwen maximaal 22 gram verzadigd vet.
Bij mannen mag de totale hoeveelheid vet in het eten tussen de 55 en 110 gram vet per dag liggen. Bij vrouwen is dat tussen de 45 en 90 gram. Het maximum ligt lager als je overgewicht hebt: 95 gram voor mannen en 80 gram voor vrouwen.

De hoeveelheid vet in je eten is prima: niet te veel en niet te weinig.

Je krijgt te veel verzadigd vet binnen. Dat vergroot je kans op hart- en vaatziekten. Je kunt je eetpatroon verbeteren door vaker te kiezen voor producten met weinig verzadigd vet. Neem bijvoorbeeld magere en halfvolle melkproducten, 20- of 30+-kaas, mager vlees en magere vleeswaren. Besmeer brood met margarine uit een kuipje en maak eten klaar met vloeibare margarine of olie. Let ook op dat je niet te veel vette extraatjes neemt, zoals chocolade, koek, gebak, snacks en zoutjes. Vaak zit daar veel verzadigd vet in. Op de Vetwijzer vind je gezondere alternatieven.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:59

Ik zag alleen komijnenkaas 40+ staan maar dat is die van mij volgens mij helemaal niet.
Ik schrok wel van de hoeveelheid verzadigd vet in die drinkjoghurt namelijk 5!!!
Ik zag de mijnes er ook niet tussen staan, dat is topvit.. ik ga even kijken op de verpakking! :j

Als ik dus gewoon normaal avond eet, kom ik wel tegen de 2000 cal aan, ik vind het dus prima zo ;)

Edit: net gekeken op de verpakking maar bij die van mij zit helemaal geen vet in!! Dus mijn caloriechecker klopt dus zo ie zo niet. Ik had activia joghurtdrink ingevuld dacht zal wel hetzelfde zijn maar blijkt dus toch van niet.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:06

Goedemorgen ladies!

Mijn dag vandaag wil ik wel met jullie delen maar ik heb geen ontbijt.... solly.....was zo misselijk vanmorgen.

O: (niets)
T: 1 boterham met Filet American
L: 3 boterhammen met Filet.
T: mineola en banaan
A: aardappels (gekookt) sla en schnitzel, glas melk

Kalorien tel ik niet.
Als ik - hoop ik volgende week - weer serieus aan de slag ga dan ga ik punten tellen a la Weight Watchers.

Ingrid: gezellig naar Utrecht naar vriendinnetje! Zal wel druk zijn..daar is de vakantiebeurs geloof ik.
Wat voor kwark eet jij? Welk merk/smaak?
Die van de optimel is volgens mij mager en in smaakjes te verkrijgen!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:06

Als ik jouw dag invul Doom kom ik net aan 1200cal :?

Edit: even duidelijker gemaakt.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:08

Je bedoeld mijn dag?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:11

:j

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:11

Ik had nu kwark van Danone..gewoon magere aardbeienkwark :j wel prima, heb nog geen trek! Optimel kwark is ook erg lekker!

Idd vakantiebeurs, nou ja, ga met de trein dus last zalw el meevallen :)

Ik ben nog op zoek naar de puntenlijst van WW, ben de mijne kwijt ^) en had gister zitten kijken naar zo'n pakket, maar dat vind ikw el beetje duur :=

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:13

Staan die dingen niet ergens online Ingrid.

Ik heb mijn eten van vanmorgen er voor een gedeelte uitgegooid dus ik ga maar even rustig aan doen qua eten vandaag.