[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:15

Heel leuk cadeau geklust :D

Zo'n rieten mand (laag) met daarin 2 flessen wijn (rood & rose), 3 speciaalbiertjes, zak bugles, zak popcorn, bus pringles, reepchocolade, 3 DVD's, Bioscoopbon in zo'n filmdoosje en afgetopt met minitwixen :D :D en dan van dat inpakfolie er omheen met gekleurde linten :))

_Patriciaa

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:17

Wat leuk sizzy ;D !!
Origineel! :j

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:19

oh wat leuk Siz :D
En alvast heel veel plezier voor morgen, voor het geval ik het vergeet! :D

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:21

Zo nog ff wat bij te lezen :) Maar thanks voor de welkoms.

Je hoeft je nergens voor te schamen hoor Doom :n

Brood als ontbijt kan ik als afwisseling wel doen, maar weet dan niet wat ik overdag moet eten ipv brood :? En moet wel makkelijk mee te nemen zijn naar werk :j

Wat goed BA dat je al weer zo lang op gewicht blijft! Beter dat je toch merkt dat je slanker en strakker wordt met sporten!
Sauna is lekker!

Ell succees met het examen!

Kom straks nog ff posten wat mijn dag is geworden, stop nu ff met typen, zit al ingezwachteld voor kickboxen dus typt niet zo makkelijk :+

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:50

Dag allemaal,

hier is mijn dag, volgens mij wel veel gehad vandaag.

O: 2 boterhammen met filet american + glas optimel
T: boterham met smeerkaas
L: 2 boterhammen met smeerkaas
T: liga
T: eierkoek
A: macaroni
T: nog wat fruit voor vanavond.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:51

Ladies!
Mijn dag was prut.. :n

O: Brinta-shake-mix
T: Appel
L: waldkornbol 20+ kaas
T: Kaasbroodje van de AH :(
T: handje winegums
A: mie met kip en veel groente
T: shake

En de weegschaal staat hier ook even stil. Heb afgelopen weekend carnaval gevierd en bier/alcohol is echt niet goed voor je :n Maarja, 1x per jaar mag dat wel vind ik :) Ga er nu iig weer vol goede moed tegenaan!!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:02

Skipper, ik merk dat ik nu wel minder moet gaan eten om af te vallen omdat mijn lichaam eraan gewend is.
Patricia, ligt er wel aan wat voor sausjes bij je eten denk ik … mayonaise vind ik heel anders dan tomaten ketchup of curry ;). Ik denk dat je als je geen motivatie hebt, idd beter kunt stoppen..
Sizzy, zeker leuk cadeau! :) Veel plezier morgen!! :D
BA, lekker naar de sauna :D veel plezier :) rust maar even lekker uit volgens mij ben je super druk te zo te horen.
Ellen, leuk zeg hengstenshow! :) Veel succes met leren, kom op meid je haalt het wel! :)

Yeah net mailtje gehad dat ik waarschijndelijk (ondanks niet in Dronten) wel stage kan lopen bij beperkte mensen. Heb er zin in!! :)

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:34

Hai meiden, ik lees even niet bij hoor.

Maar kom voor de gëinterreseerden even een (klein) verslagje typen over hoe het bij SEIN was.
't was best een heftig dagje. Hele aardige neuroloog dat wel. Ik kwam daar binnen met de gedachte dat het vandaag nog niet zoveel zou voorstellen. Gewoon intake. Maar niets bleek minder waar, want het was de bedoeling om alvast een behandelplan op te stellen. Eerst een lang gesprek gehad, met wanneer het begonnen is, wat er precies gebeurd etc. Gelukkig had de beste meneer zich goed ingelezen en wist dus al wel in grote lijnen hoe of wat. Hij kon ons meer vertellen, dan welke neuroloog tot nu toe gedaan heeft. Zo vertelde hij dat het probleem zich waarschijnlijk in de rechter hersenkwab bevind. Hiervoor ga we nog uitgebreider onderzoek doen, over 2 weken wordt er een MRI scan gemaakt. En aan de hand daarvan hopen ze te weten waar het precies zit. Wie weet is het operabel, kan is klein, maar sowieso doen ze dit absoluut niet graag want zo'n operatie is geen 'kattenpis' en neemt behoorlijk was risico's met zich mee. Dus in principe gaan we 'gewoon' verder met uitdokteren van de juiste medicijnen. Ik heb dus nieuwe medicijnen gekregen, dit medicijn is een erg zwaar middel met een behoorlijk aantal 'leefregels.' Zo moet je in ieder geval anderhalf liter water drinken per dag om de kans op nierproblemen aanzienlijk kleiner te maken, elke 2-3 weken (vooral in het begin) moet ik bloedprikken en wegen, want door het medicijn is de kans erg groot dat je heel veel afvalt. Daarom willen ze je gewicht streng in de gaten houden. Daarnaast zijn er een tal van bijwerkingen, maargoed je kan niet alles hebben en dus moet ik het daar maar mee doen. Ik moet vaak langs om te bespreken hoe het gaat, of eventuele aanpassingen doen. Met dit medicjin doen we een paar maanden over om uit te bouwen, dus dat wordt een belangrijke tijd.
Opname hebben we het uiteraard ook over gehad, ik heb behoorlijk mijn best moeten doen. Maar uiteindelijk werd mijn standpunt min of meer begrepen. En dit staat dus ook helemaal onder aan de lijst, als laatste 'redmiddel.' Daarnaast wordt zo'n opname vooral gedaan om te kijken of ze een aanval kunnen registreren en uit te zoeken óf (en als dat zo is) waar dat het zich precies bevind. Dit is bij mij allemaal niet aan de orde, want dat ligt helemaal vast al. Het zou dan 'alleen' gaan om het instellen van medicatie en met hulp en strenge controle moet dat thuis ook kunnen. Wel werd me aangeraden om met iemand erover te gaan praten, van daar of gewoon hier in de buurt. Psychologen van daar zijn vooral gericht op het 'epilepsie' hebben en hoe daarmee om te gaan. Maargoed, hij zei dat het niet anders kan dan dit veel impact op je leven heeft en dat daarover praten wellicht iets kan verlichten. Goed, dat zullen we allemaal nog eens gaan bekijken. Al met al was het behoorlijk pittig en als ik eerlijk ben zit ik er wel doorheen, het is zo 'zwaar' allemaal. (Tranen rollen inmiddels weer over mijn wangen, dus ik ga ermee stoppen..) Vragen mag uiteraard. :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:41

Tuurlijk gaat dat examen lukken!! :P
Haha nouja we gaan van het beste uit!! :j.
Maar wel 1 probleempje.. als ik slaag moet ik trakteren, en weet je wat ze willen hebben??
Precies, berehap (bereklauw) met patat :\
Nouja, af en toe mag dat he??? :o.
Het is pas volgende week donderdag dus er nog maar even goed er tegen aan en dan kan het wel een keertje..

vandaag mij aan de planning kunnen houden, alleen was de gestoofde andijvie aangebrand en niet meer lekker :r
Dus heb nu mijn mix van yoghurt kwark met banaan, druiven en verse sinasappelsap in de koelkast staan, zodat ik toch nog mijn vitaminen binnen krijg! :)

Mijn planning voor morgen:

Ontbijt: 1 Volkorenboterham met halvarine en halvajam, en een kopje thee.
Tussendoor: Kopje koffie, met stuk fruit.
Lunch: 2 of 3 volkoren boterhammen met halvarine en mager beleg, en een glas melk.
Tussendoor: Stuk fruit, met een kopje thee of kopje koffie.
1 grote snack a jack cheese :9.
Avondeten: ?? Gewoon wat de pot schaft, en dan 1 bord, en niet 2x opscheppen :o.
Tussendoor: 1 of 2 glaasjes light drinken en ??

Beweging: Nog geen idee, iig wel gewoon het aanbevolen dagelijks half uurtje :j

@ Sanne, sorry was druk bezig met mijn eigen bericht te typen, terwijl jij ook je bericht poste.
Maar het is idd niet niks!!
Ik hoop wel voor je dat de medicijnen goed helpen, en dat de bijwerkingen zéér beperkt blijven!!
Ik wens je iig veel sterkte!!
Laatst bijgewerkt door ItsMe2 op 26-02-09 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:41

Lieve Sanne, meid als allereerste wil ik zeggen dat ik mij kan voorstellen dat dit een zware dag voor je is geweest!

Jeetje en wat veel nare bijwerkingen heb je van je medicatie. Ik hoop heel erg dat deze medicijnen wel aanslaan.

Fijn dat je een meneer had die je veel wist te vertellen.
Het klinkt mij in de oren alsof je je op je gemak voelde, en dat is natuurlijk wel zo prettig.

Heel veel sterkte met je MRI scan ik hoop dat er informatie uit komt waar ze wat mee kunnen. Hopelijk is het met medicijnen te redden, zo'n hersen operatie lijkt mij ook niets!

Ik weet gewoon niet zo goed er op te reageren, maar je mag hier altijd je hart luchten en het komt bij mij over alsof je een super sterke meid bent.
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 26-02-09 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:43

Slecht dagje, morgen er weer gewoon tegen aan! NEE, NU. :)

O: 2 bescuitjes + boter + jam + 1 plak ontbijtkoek met boter
T: 2 plakken ontbijtkoek (1 van de ontbijtkoeken besmeerd met boter) 1 baby mandarijntje hihi
L: 2 boterhammen + boter + kaas + 2 baby mandarijntjes
T: niets
D: flinke bord spagetti.
T: beetje vanillie yoghurt

Dit was mijn dagje. Of ik eet nog wat fruit ofzo, maar meer niet. :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:05

Sanne, dat was niet niets!Ik ben blij voor je dat je een fijne man had die je alles wist uit te leggen. Mag ik vragen wat je precies hebt? Ik lees van een hersenoperatie? Ik dacht dat je ging ivm je schouder :o Schaam schaam me! :o
Ingrid, fijn dat niels hét licht eindelijk ziet!
Ellen,succes met het examen! Klopt wat katia zei, hier heb je alleen les als je niet geslaagd bent maar ik het theorielessen gehad op school,was héérlijk! Overigens vind ik het wel gevaarlijk om de baan op te gaan zonder dat je uberhaubt weet wat welk verkeersbord betekent :oo

Welkom Skip! Net dagje heb je!
BA, rust maar lekker uit, volgens mij heb je het ook ff nodig?
Sauna's zijn héérlijk! Ga er zaterdag ook weer heen :)

Mijn dagje is niet zo best :o
o: 2bb met rauwe ham en mosterd, halve fruitwafel
t: / (was op onderzoek)
l: tomatensoep, frietjes met vol au vent en chocomousse en chocolademelk als dessert :)
t: / (was aan het slapen :o )
a: fruitwafel en fruitsalade, ben helemaal verzadigd :=

Vandaag ging ik te horen krijgen of ik geopereerd zou worden.
Eerst hebben we dus audiologische testen gedaan, deze x met een nieuwe externe implantaat(ik heb dus een interne en externe implantaat die op elkaar vastgesteld zijn) want na 5jaar heb je nog recht op een nieuwe externe implantaat(volgen jullie nog?:+)
Dus die testen gedaan, ging super! De spraakverstaanbaarheid is gestegen van 68% naar 75%!! Met de nieuwe implantaat dus :)
Daarna hebben we gepraat met de professor en dus besloten dat het beter is om de operatie nog een jaar minstens uit te stellen.
Dat kan géén kwaad aan het restgehoor(mocht ik achteruitgaan(wat momenteel aan het gebeuren is) heeft dat geen effect op het slagen van de operatie) dus dat is super :)
De voornaamste reden was dat allemaal op een hoopje is:

In april ga ik afrijden
Ik ga naar een nieuwe school, de hogeschool dus ook een nieuwe aanpassing én studeer dus af aan de middelbare school
Evt aanpassingen met vriendlief dat plannen heeft
Terug gaan werken
Er lopen aanvragen voor schrijftolk, nieuwe apparatuur zodat ik beter kon horen,...

Veel veel dus! En als ik dus dit jaar nog geopereerd zou worden zou daarbij komen:

Elke week logopedie
Om de paar weken gehoortesten en nieuwe implantaat aanschakelen en telkens aanpassen(wennen aan geluiden)
Hersens die moeten aanpassen aan de veranderingen.

En dat zagen we dus niet zitten :n Maar het is dus geen probleem :) Hélemaal happy dus! En daarom ga ik een piercing halen :P ( Kon evt niet met operatie aangezien deze eruit moet tijdens operatie en zou dan kunnen dichtgroeien)

Ook hebben we gevraagd of ik onder een NMR mocht(zou evt gevaarlijk zijn vanwege de magneet in mijn hoofd) ivm mijn prolactinoom(doen nu CT scan ter vervanging) maar dat mag dus :j Wel kan er een gebied rond de magnetische straling onzichtbaar zijn op de scanner maar aangezien de prolactinoom mooi centraal ligt zou dat geen probleem moeten vormen.

Wat wél mogelijk is: dat je, omdat je een interne magneet hebt, wordt aangetrokken naar de scanner. Dus het persoon-plak-aan-de-scanner-effect zou hebben _O- Dus moeten we voor de zekerheid een drukverband aanleggen :)

Daarna nog geregeld voor de nieuwe externe implantaat van welke kleur ik wil, pakket dat erbij geleverd is,...

Al bij al was het dus een leerrijk gesprek!! Ben ook gerustgesteld :)
Daarna zijn we gaan eten en sprinkhanen,krekels en wormen gaan halen voor mijn reptiel, kan ie zijn buikje rondeten :9

En het leukste!!!! De gas - en elektriciteitafrekening lag bij ons in de bus!
64,- euries!!! Vorige maanden was het 70,- euries, we zijn aan het zakken! Super dus :):)

Het was een zeer geslaagde dag dus!!

En heb tegen mezelf gezegd dat ik volgende week terug mijn beweging oppak :)

(En nu hoop ik dat ik niet téveel heb getypt :o )

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:44

Jeetje Sanne! hopen dat je nu goeie medicijnen vind/krijgt.
Z'on opname lijkt me ook niet echt fijn. :n

Sizzy, h""l veel plezier voor morgen meid! :D

jeetje wat een ingewikkelde boel zeg Monica. :P
Sorry; maar vond het grappig hoe je zei dat je messchien wel aan de scanner zou plakken :+
welke piercing wou je wel? of heb ik daar overgelezen . :)

En mijn dag trouwens:

o : bordje cornflaeks, met peer , fruitsap
t : Niets (was al dicht bij middag toen ik op was.)
L : aardappelen en eitjes met 1 glas cola & 2 water.
T : vitalinea koekjes, of hoe heten die weer? in een zakje :P
A : 2 glazen melk, boterham met kaas en nog boterham met choco.

Ziet er wat raar uit. :+

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:51

Idd ingewikkeld :P
aah, de professor, ik, mijn moeder en vriend lagen ook hélemaal plat, zie mezelf er al aan plakken :P

*Ow oliebol!! Mag hij ehm even uit?Ik plak eraan!! :P * _O-

Ik ga een tragus nemen :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:54

hahahah dat heb ik ook gevraagd met men metaal in men maag, dacht strakjs gaat dat omhoog en uit men lijf. Zag al heel horrorgebeuren :P

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:56

Meiden ik heb veelste weinig tijd voor jullie! :oo Hou het op het moment even niet bij met bijlezen ook, mijn excuses :o En moet morgenochtend werken en daarna ga ik naar m'n nicht een nachtje logeren :D Kom zaterdag weer terug, maar zondag ook de hele dag weg naar menwedstrijden kijken, maandag hele dag school en dan vanaf dinsdag weer wat rustiger denk ik, dus hoop dan weer gewoon gezellig mee te kunnen kletsen! :)
Voor nu slaap lekker alvast :*

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:59

Slaap lekker Wendy :wave:
Zo'n tragus , was dat niet aan dat dingetje van je oor?
of ben ik nu verkeerd :+

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:07

Haj allemaal!
Ik ga morgen weer even bijlezen, heb net een uur gestep & shape'd, Ben nu echt helemaal kapot! Was wel echt een heerlijk uurtje training ;D ! Wil dit elke week vol gaan houden!

Nu lekker kopje thee, dan mn bed in en morgen weer een hele dag werken (Gelukkig, want verveel me rot :') )

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:16

Komt even gedag zeggen. Weer niet bijgelezen internet ligt er bij mij op het moment ook uit dus zit even achter mama der pc.

Morgen heb ik een ingelast sportdagje waar ik totaal geen zin in heb de hele dag van die tuut balspellen spelen. Verder heb ik dit weekend voor mezelf een druk weekendje ingepland ben ook alleen dus kan doen en laten wat ik wil.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:29

Zo slecht ziet het er nu toch niet uit Petulan of ben ik gek en zie ik wat over het hoofd :o

Madeira, kan je beter niet hetzelfde blijven eten en proberen meer te bewegen? Anders kan je op den duur steeds minder eten denk ik voordat je afvalt.

Sanne, ik ken je niet maar pfff wat een heftig verhaal en heel dikke :(:) en sterkt ermee meid :*

Amaris, heb jij implantaat voor doofheid zoals ik het begrijp? :o Sorry dat ik het vraag, maar moet echt nog iedereen ff leren kennen :)
En wat is een tragus :o :D

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:32

Mijn schema nog voor vandaag

Skipper schreef:
Vandaag :
O : havermout met eetlepel lijnzaad erdoor :D
T : 2 rijstwafels
T : 2 vb achterham
L : 2 vb slankie smeerkaas 20+
T : 2 appels + handje noten (ongebrand, walnoten, hazelnoten etc)
A : aardappelgratin uit de oven en gewokte groente met kip (weinig groente en kip gegeten lukt met gewoon niet :o)
T : klein bakje yoghurt (had geen honger maar als ik niet iets eet na het sporten dan weet ik dat ik morgen heel de dag honger heb :+ )

1:15u kickboxen :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:47

Nah, het is niet echt slecht als je over de hele dag kijkt nee. Maar als ik dan weer zie dat ik zo makkelijk even zo'n kaasbroodje (moddervet, het was nieteens lekker!) achterover druk, dan zie ik dat echt wel als een slechte dag..
Heb net nog even een evergreen op trouwens :) Ach, morgen weer een dag!!

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:51

@ Sanne, ik kan me voorstellen dat je een zware dag hebt gehad. Hopelijk slaan de nieuwe med aan en heb je weinig last van de bijwerkingen.
@ Armaris, van joun kan ook al zo'n verhaal. Fijn dat je dit jaar nog niet geopereerd moeten worden. (snap het hele verhaal nog niet maar zit nog maar net bij dit topic)
@ Skipper, ik zit hier nog maar net dus kan nog weinig van je dag zeggen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:22

Oke. Paulien heeft net een 'vreet' (??) bui gehad.

Ik heb vanavond 3 mandarijnen, 3 stukjes augurk, 1 appel, 1 eierkoek en 1 boterham met pindakaas gegeten.

Skipper, ik probeer ook meer te bewegen (beweeg nu elke dag ongeveer een uur, wil nog gaan sporten na mijn operatie). Hopelijk werkt het.

Binnenkort laat ik nog wel 1x opspuiten. Ik heb een maagbandje genomen om af te vallen, maar op ten duur ben ik er zo aan gewend.. Heel vervelend.. En ja, het klinkt misschien alsof ik mijn best niet wil doen. Dat wil ik wel heel erg graag, maar ik wil wel dat ik mijn hulpmiddel voél.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:27