Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:13

Ik ben al vegan dus ik mag niet _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:14

Magrathea schreef:
Ik ben al vegan dus ik mag niet _O-

Misschien een zero waste challenge?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:19

Hmm, klinkt leuk maar dat zou echt als een wassen neus voelen voor mij want ik heb superveel afval in het lab op mijn afstuderen :')
Vindt het in huis niet echt een issue, heb eerder problemen met dat het te lang duurt om een afvalzak vol te krijgen dus ik heb veel fruitvliegjes :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:20

Het kan altijd beter... bijvoorbeeld bamboo tandenborstel, verzorgingsproducten zonder afval zoals tandpasta, zeep etc, wasbare make-up doekjes. :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:23

Tandpasta zonder afval? Ik denk dat ik onder een steen heb geleefd, maar die heb ik even gemist?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:24

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:33

O zeker :j die dingen wil ik inderdaad vervangen wanneer de oude op zijn maar ook dat duurt lang := ik heb anderhalf jaar geleden 2 tubes tandpasta gekocht en ze zijn nog steeds niet op... Terwijl ik toch wel minstens 1x per dag mijn tanden poets (maar gewoon met heel weinig tandpasta)
Maaar goeeed dit alles sterkt me wel in het idee dat op 'bedrijfs'schaal (voor zover een universiteit een bedrijf is) er echt veel meer moet gebeuren dan op de schaal van individuele burgers. Is wel een beetje offtopic denk ik :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:37

Klopt, maar zolang mensen plastic tandenborstels blijven kopen worden die nog gemaakt. :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 12:50

Zero waste challenge klinkt ook wel mooi :j

Ik ben deze maand met een 'no spend month' bezig, zo heet dat schijnbaar :+ Een maand lang niks uitgeven behalve noodzakelijke dingen.
Best lastig als je van die lekkere vega dingen in de aanbieding ziet liggen, die eigenlijk toch onder luxe vallen :))
De afgelopen weken dus echt alleen plantaardig gegeten, want dat is gewoon het goedkoopst.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:33

Huh wat is dat dan? Over het algemeen geef je toch sowieso alleen geld uit aan noodzakelijke dingen? :o?

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:50

Magrathea schreef:
Huh wat is dat dan? Over het algemeen geef je toch sowieso alleen geld uit aan noodzakelijke dingen? :o?

Nee hoor, zijn genoeg mensen voorraden aanleggen van bepaalde spullen. Dagcreme, tandpasta maar ook boeken, kleding enzovoorts.
Met een no-buy verbruik je eigenlijk eerst iets helemaal voordat je iets nieuws koopt.

Dus als voorbeeld nemende. Ik koop tandpasta altijd wanneer deze in de aanbieding is, hierdoor heb ik een voorraad waarbij ik zo'n 10 tubes heb staan. Met een No-buy koop ik pas weer tandpasta wanneer alles op is.

en wat ik van Annemiek begrijp mag zij nu geen 'luxe' items als vleesvervangers kopen en misschien ook niet wat lekkers voor bij de koffie :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:52

Magrathea schreef:

Nou... bepaalde dingen zijn niet noodzakelijk zoals: feestjes, alcohol, uit eten, kleding terwijl je genoeg hebt, sokken omdat ze zo leuk zijn, achtste paar schoenen etc. :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 14:05

Dat ja :)) Niet alleen qua voeding, maar ook andere spullen en uitjes.
Eigenlijk om een beetje het idee te krijgen hoeveel geld je echt minimaal nodig hebt om een maand te kunnen overleven (en dan schrikken van hoeveel je normaal uit geeft wat eigenlijk 'onnodig' is :+ )
We hebben een beetje vals gespeeld, namelijk wel een keertje naar de bios geweest, maar verder geen prulletjes gekocht bij de Action, geen nieuwe kleding, geen alcohol, geen kant- en klaar maaltijden, geen snoep, geen nieuwe kookspullen want dat botte mesje kan ik ook gewoon slijpen en water kan ik ook in een pannetje koken.. dat idee :j

Ik kom momenteel uit op 20 euro per week aan eten en verzorgingsspullen, voor twee personen :wow:
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 25-09-19 14:08, in het totaal 2 keer bewerkt

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:06

MarlindeRooz schreef:
Magrathea schreef:

Nou... bepaalde dingen zijn niet noodzakelijk zoals: feestjes, alcohol, uit eten, kleding terwijl je genoeg hebt, sokken omdat ze zo leuk zijn, achtste paar schoenen etc. :=

acht paar schoenen is nog redelijk :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:18

Oh haha ik hou al tijden mijn uitgaven bij in een excel sheet en dat helpt daar ook wel bij hoor :j
Gelukkig ben ik al heel lang af gestapt van het kopen van nutteloze prulletjes en kleding koop ik ook zeer zelden, alleen als het nodig is dus. Laatste paar schoenen dat ik heb gekocht was een paar veiligheidsschoenen waar ik als het goed is lekker lang mee ga doen (en vegan! :)ddd ). Niet een extreem noodzakelijke aankoop, wel een goede, want nu kan ik lekker shifts van 12u draaien zonder pijn in mijn voetjes :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 14:52

Dat doen wij ook al ruim een jaar, dat bijhouden :j Erg handig!
Hier sluipen er toch steeds weer wat stomme uitgaves in.. Kleine spulletjes als wat decoratie of een boek, laatst nog een krijtmarker en een usb stick.. en dat tikt toch stiekem aan in de maanduitgaven!
Goede schoenen valt wel onder de noodzakelijke uitgaves vind ik :D Zeker als je er veel en lang op moet lopen ja.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:20

Oh ik niet hoor, zolang ik het heb geef ik het lekker uit! ;) En niet dat ik maandelijks nieuwe kleren heb o.i.d. maar als ik een tweede paar schoenen zie die ik leuk vind dan koop ik ze ook.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 19:16

Ik hou al sinds mijn 21e mijn budget heel secuur bij. Spaar elke maand Laar geef ook lekker veel uit. Niet zozeer aan spullen maar vooral eten en wijntjes en bubbels :D

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:49

8nnemiek schreef:
Gaaf Margoooo! Wat vond je van de film? Ik vond deze erg makkelijk te volgen, beter dan Forks over Knives, en leuk dat ze zo veel voorbeelden lieten zien. Bij het erectie-stukje begon iedereen te lachen en hoorde je een hoop gefluister over dat ze dat toch maar eens moesten proberen dan _O-

.

Ik vond hem echt geweldig! Ik had er ook alleen maar over gehoord via Nimai, groot fan van hem haha. Was idd makkelijk te volgen, maar ik wil wel nog de wetenschappenlijke artikelen nalezen. Ik ben daar toch vrij kritisch in.. Ook omdat ze natuurlijk wel selectief artikelen hebben gekozen.

Hahahah ja het erectie stukje vond ik hilarisch, sowieos vrij veel gelachen

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:52

Ik wil ook wel mee doen met de vegan challenge maar ik ben er een beetje bang voor omdat ik heel erg bang ben dat ik ga falen zegmaar..
Ik ben 23 oktober jarig en ga sowieso 20 oktober mijn verjaardag helemaal vegan vieren :D.

Trouwens, hebben jullie ervaring/kennen jullie iemand die ervaring heeft met dit boek? Het lijkt mij wel iets om te vragen voor mijn verjaardag :)

https://www.bol.com/nl/p/no-meat-athlet ... oductTitle

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:02

Ik heb dat boek! Vind hem erg handig!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 23:03

liespower94 schreef:
Ik ben 23 oktober jarig

Wat leuk, ik ook! Zo te zien schelen we een jaartje :D
Check eens een recept voor vegan raw bounty cake. Dat valt hier heeeeel erg in de smaak.

Gaan er nog mensen naar den haag morgen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 04:59

Ik moet helaas werken, maar ik hoop dat het druk wordt!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 07:31

Ik haat drukte en ik moet werken. Dus zulke dingen doe ik nooit aan mee. Ik ben dan dagenlang overprikkeld. :=

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 07:36

mar_fay schreef:
liespower94 schreef:
Ik ben 23 oktober jarig

Wat leuk, ik ook! Zo te zien schelen we een jaartje :D
Check eens een recept voor vegan raw bounty cake. Dat valt hier heeeeel erg in de smaak.

Gaan er nog mensen naar den haag morgen?

Oh echt? Wat grappig :+ !
Dat is een goede tip, dankjewel!

Nee, ik mag ook werken (& leren voor mijn tentamen).

MarlindeRooz schreef:
Ik heb dat boek! Vind hem erg handig!

Dankjewel! Zou je misschien van een recept een foto willen sturen zodat ik een beetje weet wat ik kan verwachten? Ik kon online geen inkijk-exemplaar vinden :)