Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:18

Heel goed...lekker genieten. Heb alleen zaterdag een vrijgezellendagje dus dan wil ik toch graag een beetje lekker in t velletje aangezien we een glamourshoot gaan doen:P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:21

Phor geniet er van! Ben benieuwd wat jij eet op een all you can eat dagje :) .

Danoesje zou fijn zijn als je daardoor lekkerder in je vel zit en meer controle hebt over je eetpatroon :) .

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:22

Klopt Karin, een dagje wat minder eiwit kan inderdaad helemaal geen kwaad...

Bedankt iedereen voor het eiwitpoeder-verhaal; ik kijk het nog even aan :) In elk geval heb ik veel minder honger tussendoor nu ik op mijn eiwitten let.

Mmm, ik heb geen idee hoe falafelburgers smaken, maar toch heb ik er zin in door dat recept...

Wat een super nieuws Danoesje! Geen wonder dat je helemaal happy bent! En ik moet dan toch écht eens naar de Turkse supermarkt :P

Geniet er van Phor!

Die avocadodinges was echt niet mijn ding; na enkele tl ben ik een bakje magere kwark met lijnzaad gaan halen :o Best jammer!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:25

Eiwitten.. Ik moet er ook weer om gaan denken dat ik die wat meer eet. Merk dat ik toch snel weer honger heb nu ik standaard lunch met 3 volkoren boterhammen en wat fruit tussendoor.
Maar ik vind het ook lastig om te bedenken wat ik dan als alternatief mee kan nemen naar mijn werk, m.n voor de tussendoortjes.

Vandaag:
O1: Vk cracker hüttenkäse, glas sinaasappelsap
B: 5,5km hardlopen
O2: 35g havermout, 10g spelt, sojamelk, lijnzaad, agavesiroop en cacao. En een glas karnemelk
T: Banaan
L: 3vk bth, 2x kaas, 1x hüttenkäse
T: Volkorenbiscuitje
B: 45 min fietsen
A: ?? Eet bij een vriendin
T: Klein restje soyayoghurt bosbessen

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:26

Ben echt opgelucht maar zoals ik zei, het is nog niet geland. En daarbij zit ik er voorlopig niet op, krijg al spanning in mijn buik als ik er alleen maar aan denk om er ooit weer op te moeten stappen! Ik heb vanaf nu een paard die altijd een gebruiksaanwijzing zal hebben EN met een flink karakter waardoor hij (gelukkig) niet door zijn pijn heen loopt en vrij heftig reageert. Weet niet of ik dat zelf kan handlen in combinatie met mijn angst. Maar voorlopig maar gewoon van genieten dat het beter lijkt te gaan en hopen dat ie weer wat spieren op gaat bouwen!
Ik vind de Turkse supermarkt echt heerlijk, vooral omdat ze vaak heel veel kruiden en groenten verkopen die je bijna nergens anders kunt krijgen of normaal heel duur zijn. Ook bijv citroen en paprika is vaak stukken goedkoper!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:12

Hmm maar als ik zie waar eiwitten inzitten dan denk ik dat ik toch best wel wat binnen krijg. Eet wel vaker geen vlees bij mijn avondmaaltijd maar wel veel andere dingen. Ingewikkeld :P .
Als het goed is heb ik vanavond die meting bij de voedingsconsulent. Er was wat mis gegaan bij de reservering dus hoop dat ik er gewoon heen kan. Ben benieuwd. Toch spannend :=
DAnoesje ik snap wel dat het even lastig is, maar het gaat nu in ieder geval de goede kant op! En is in ieder geval weer een stapje in de goede richting :).
Turk is leuk he. heb me ook voorgenomen om daar vaker binnen te wandlen als ik weer speciale dingen nodig heb.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:18

chantal, met peulvruchten kun je je eiwitten goed omhoog helpen. Maar lekkere dips van canellinibonen met verse kruiden en knoflook (en een beetje creme fraiche) en ga helemaal los met je groente. het schijnt dat de oergranen als spelt en boekweit ook meer eiwitten bevatten dan de reguliere dus misschien ook een idee? en dan heb je natuurlijk nog het good old kippe-eitje in de pan. lekker groente erdoor en een heerlijke omelet is geboren:P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:26

Als ik de meeste lijstjes zie langskomen dan zit daar ruim voldoende eiwit in hoor, dames :) In rijkere landen eten mensen chronisch teveel eiwit, daar horen wij Nederlanders ook bij :)

Het is maar heel afentoe dat ik een lijstje voorbij zie komen met te weinig eiwit, en dat zijn karige lijstjes met alleen maar ongezonde dingen, of 'misser' lijstjes :)
Enige uitzondering is Many, volgens mij. Many, weet jij ongeveer hoeveel eiwitten jij binnenkrijgt op een dag? Ik vind dat lastiger inschatten bij een vegan/vegetarisch eetpatroon :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:07

Gisteren een slecht dagje gehad met maar 2 maaltijden. s'Ochtends een kleine en s'avonds een grote. Eerste dag binnen mijn nieuwe functie dus was druk druk.
Vandaag beter:

07:00 5 plakjes ham + cappuccino
50 cl water
10:30 Banaan, bruine boterham met ham + cappuccino
50 cl water
12:30 2 bruine boterham, 1 met kipfilet en 1 met ham, mandarijn
50 cl water
15:00 Mandarijn
50 cl water
18:00 Rode bieten, 2 aardappelen en 2 ballen rundergehakt met kruiden
22:00 Glaasje frambozen limonade

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:32

Waarom ontbijt je met 5 plakjes ham, Matheno?

O- 70gr havermout met banaan en kaneel
T- 1 minneola
L- tosti met kaas en avocado :9 200gr kwark met frambozen
T- 2 zuurdesemcracker met coburgerham, 1 nectarine
A- couscous met wokgroenten
T-

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:35

phormicola schreef:
Als ik de meeste lijstjes zie langskomen dan zit daar ruim voldoende eiwit in hoor, dames :) In rijkere landen eten mensen chronisch teveel eiwit, daar horen wij Nederlanders ook bij :)

Het is maar heel afentoe dat ik een lijstje voorbij zie komen met te weinig eiwit, en dat zijn karige lijstjes met alleen maar ongezonde dingen, of 'misser' lijstjes :)
Enige uitzondering is Many, volgens mij. Many, weet jij ongeveer hoeveel eiwitten jij binnenkrijgt op een dag? Ik vind dat lastiger inschatten bij een vegan/vegetarisch eetpatroon :)

Uitzondering als in dat ik structureel te weinig eiwtten eet? Of juist niet? Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoeveel eiwitten ik binnen krijg. Ik moet echt maar eens beter bijhouden wat ik eet en dat invullen, dat geeft me veel meer inzicht.

Wat voor taart ga je bakken? :9

Danoesje, wat een goed nieuws! Hopelijk blijft het zo goed gaan!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:47

many, thanks. heb zoveel horror-verhalen gehoord over KS dat ik er amper op durf te hopen maar wie weet!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:40

Best heftig danoesje, als je paard zo'n letsel heeft. Godzijdank is hij wel lekker communicatief!

O: 90 g havermout met 250 ml bio-sojamelk, glas bio-sojamelk, lijnzaad, amandelschaafsel, water
B: Paarden verzorgen en boodschappen doen
T: 1 kleine appel
L: 100 g meergranen stokbrood, opengesneden en dubbel belegd: tomatentapenade, gegrilde courgette (halve), halve gegrilde paprika, light-brie; toetje schaaltje watermeloen
T: kop groene thee met een clean vijgenkoekje (recept van Gast7391), paar kleine groene pruimpjes, 150 g magere kwark met lijnzaad
A:?
B: Workout 7 BR
T: 2 vijgenkoekjes met groene muntthee

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:47

Daenerys schreef:
Waarom ontbijt je met 5 plakjes ham, Matheno?

Geeft me een vol gevoel s'ochtends :Y)

Ooit eens met een dieet moest ik ontbijten met brood met gebakken ei,of een gekookt ei, ham of kipfilet.
Vond dat lekker! En het vulde zo goed :D

Dus dat hou ik voor nu nog maar even aan; totdat ik de moed gevonden heb om te ontbijten met groene smoothies haha.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:53

Bhriseis, dat wassie zeker. Was wat minder fijn voor mij aangezien hij het goed gedaan zou hebben als rodeopaard maar daardoor is het wel relatief snel aan het licht gekomen. Ook doordat ik zelf dacht: dit is niet goed, dit is niet hufterigheid.
Ik eet ook geregeld roereitjes als ontbijt hoor, heeeeeeerlijk!sowieso altijd op zondag maar soms ook doordeweeks, al bevallen de speltpannekoekjes me ook prima :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:56

Ocharme zeg :(:) En voor jou was dat ook allemaal schrikken natuurlijk. Ik duim voor jullie hoor!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:13

Many schreef:
Uitzondering als in dat ik structureel te weinig eiwtten eet? Of juist niet? Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoeveel eiwitten ik binnen krijg. Ik moet echt maar eens beter bijhouden wat ik eet en dat invullen, dat geeft me veel meer inzicht.

Wat voor taart ga je bakken? :9

Danoesje, wat een goed nieuws! Hopelijk blijft het zo goed gaan!

Lekker duidelijk idd, excuus :+ Ik denk dat het kan zijn dat jij te weinig eiwitten binnen krijgt. Maar ik weet niet eens hoe lang en zwaar je bent, dus het kan best meevallen :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:12

Danoesje bedankt voor de tip :j maar in kip, vis, melk, kaas, yoghurt, eieren enzo zit sowieso ook al best wat eiwit toch? Dat eet ik allemaal al regelmatig.
Mathaneo waarom ontbijt je dan niet gewoon met een boterham met ham ipv 5 plakken ham weg te werken :P . Dan heeft je lichaam ook wat om op te werken?

Phor eten ze in rijkere landen chronisch minder eiwit ja? Is dat omdat er veel alternatieven zijn qua producten waar dan minder eiwit in verwerkt zit.

Ik vind eier ontbijtjes ook altijd lekker. Lekker warm en het vult goed dus heb er een lang vol gevoel van. Fijn met onregelmatig werken, heb ik regelmatiger tijd om lekker een eitje te koken/bakken.

Heb net al mijn avond eten gegeten want moet om half 5 al gaan vanwege die test en het sporten is nu ook allemaal weer een uur vroeger met het nieuwe lesrooster. Heb de aardappelen maar weg gelaten. Werd anders teveel. Als ik na het sporten nog honger heb dan kan ik naast mijn yoghurt altijd nog een boterhammetje of cracker pakken. Vind het trouwens wel spannend die body check merk ik. Bang dat ik enorm faal ofzo :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:32

Nee, meer eiwit ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:48

Veel succes Chantal! Komt wel goed!

Hm. Ik moet mezelf toch wel inhouden om niet op bed te gaan liggen met een bak Ben & Jerry's... Wat is ongesteld zijn toch een feest he.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:55

O: banaan, havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel.
L: Twee vk crackers met smeerworst. Twee kleine maisboterhammen met pindakaas en komkommer.
T: Appel
T: Pakje crackers
A: Restje van gister: gekookte aardappels, met sperziebonen met uitje en groenteschnitzel.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:24

Bhriseis schreef:
Veel succes Chantal! Komt wel goed!

Hm. Ik moet mezelf toch wel inhouden om niet op bed te gaan liggen met een bak Ben & Jerry's... Wat is ongesteld zijn toch een feest he.

:(:)

Ik heb me dit weekend laten gaan met een reep Milka.. resultaat: %) Ben ik meteen weer een maandje genezen van de zoete troep. Helaas ben ik dat bij de volgende feestweek vaak alweer vergeten :')

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:49

O: 2 boterhammen met pindakaas en hagelslag
T: 1 boterham met sandwichspread
T: 3 plakken ontbijtkoek
L: 2 boterhammen met aardbei, 1 boterham met sandwichspread, 3 pruimen
T: 2 beschuiten met kaas
T: yoghurt met een banaan en lijnzaad
A: ? eten bij vriendinnen :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:17

Wat een afschuwelijk verschijnsel he Daenerys... Alsof het gedoe op zich nog niet erg genoeg is -O-

Ik zou het mezelf nog wel willen toestaan, mocht ik me er nadien beter van voelen. Maar nee, ik voel me sowieso al een tientonner tijdens mijn maandelijks feestje, dus voel ik me na zo'n bak Ben & Jerry's vast nog gigantischer (waarna ik een reden zou hebben om heel verdrietig in een hoekje te kruipen) :Y)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:25

Matheno schreef:
Dus dat hou ik voor nu nog maar even aan; totdat ik de moed gevonden heb om te ontbijten met groene smoothies haha.

Groene smoothies zijn zoooo lekker! :9

Ja, ik ken het tientonner gevoel. Maar weetje, als je hem opeet ben je er wel vanaf :P Moet je natuurlijk wel geen nieuwe kopen want dan zit je straks weer met hetzelfde probleem.