Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:44

Jamy schreef:
Ik heb wel goede motivatie nu! Ik ga zeer waarschijnlijk naar Ibiza deze zomer, wil er wel leuk uitzien in bikini!

Ik ook! Weet je al wanneer? Ik heb al geboekt.

seabert schreef:
Wie helpt mij ff aan een lekker verantwoord toetje!!!

Yoghurt/kwarktaart met lekker veel fruit. Aardbeien, kiwi etc etc.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:46

Wat is een SASdag? Schijnheilig

En uhm... ik begon mijn dagje heel erg mooi, maar ben geëndigd in een vreetbui. Ben ook wéér door de pil heen ongesteld. Echt heel erg vervelend, want dat heb ik de laatste vier maanden dus al gehad. Scheve mond Normaal slik ik twee strips door, omdat ik zo ziek ben als ik ongesteld ben, maar nu gaat dat niet omdat die doorbraakbloedingen doorzetten. Ben nu volgens mij twee weken geleden nog ongesteld geweest en nu weer doorbraakbloeding inclusief buikpijn en honger naar chocolade. Lips are sealed
Ik ga maandag bij de dokter een andere pil vragen, want zo gaat dat niet echt lekker.

Komt ook nog bij dat ik gefrustreerd ben omdat ik niet kan paardrijden. In de binnenbak zijn er heel wat platen van het dak gestormd. Als je in de bak staat hoor je nu ook van alles piepen, kraken en flapperen en de manegeëigenaar vreest dat er van alles loszit en de bak niet meer veilig is. Ik heb vanmiddag ook alle manegeklanten afgebeld t/m 29januari (volgende week zaterdag) maar ik hoop toch wel dat wij wat eerder in die binnenbak mogen! Ik heb potverdorie een paard te trainen en die eigenaar betaald te manege daarvoor. Zou wel erg banketstaaf zijn als ik die training nu twee weken stil moet leggen,, terwijl het net zo goed ging. De wei is ook geen optie want dat is veel te glad. Buitenbak is niet aanwezig. Bos is het paard nog nooit mét ruiter geweest en ik kan d'r nu niet longeren van te voren, dus dat lijkt me ook geen slim plan om uit te proberen nu... Scheve mond

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:46

Ik bedenk met net dan mijn moeder eens fruitsatéstok had gemaakt. Verschillende soorden fruit aan een spies en warme chocosaus erover. Bolletje ijs ernaast en een toef slagroom.

Ooohhhh wat fout!

Maar wel lekker Vingers aflikken

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:48

Rot voor je Annetje!

Een SASdag is een

Schijt aan Sonja dag!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:48

Wahahaha *LOL* Dan heb ik elke dag een SASdag geloof ik Schijnheilig

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:49

Jamy schreef:
Mocca ik vroeg me af wat er met jou paardje gebeurt is? Kon ik zo snel even niet vinden..

Gisteren met de storm stond de stal op instorten, en ik zat hier vreselijk te stressen omdat ik ook niet even kon gaan kijken. Maar gelukkig is alles oké, en heeft de stal het overleeft. Party!!

Mocca

Annetje schreef:
Wahahaha *LOL* Dan heb ik elke dag een SASdag geloof ik Schijnheilig

Ik dus ook, heb het niet op Sonja Bakker. *LOL*

Jamy

Schijt Aan Sonja (bakker) dag Tong uitsteken

Sokje! Wat leuk Cool waar ga je heen?
Ik ga waarschijnlijk pas eind augustus, de 22ste ong. Dan was het een stuk goedkoper! Ja
Ik ga naar San Antonio met mn vriend Lachen

Ik zou lekker fruit doen met eventueel bolletje ijs, kan je jezelf altijd minder/niet geven Lachen

Irritant is dat het Annetje, heb het ook heel lang gehad. Heb nu een zwaardere pil (micro 50) maar kan hem maar 1,5 maand slikken langer niet..
Hopelijk kan de bak snel gemaakt worden! Ik vind het ook niet leuk dat ik nog niet kan rijden (dinsdag komt zadelmaker pas)

Gelukkig Mocca Lachen

Nienke_

Als je af en toe één hebt geniet je er dubbel van. Geloof me!

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:50

Ik bedoel natuurlijk af en toe een SASdag. De post gaat nu zo snel!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:55

seabert schreef:
Als je af en toe één hebt geniet je er dubbel van. Geloof me!

Ik heb elke dag een SAS dag omdat ik het Sonja Bakker dieet absoluut niet goed vind, en er echt niet achtersta. Dus eet me niet elke dag vol, maar heb wel elke dag schijt aan Sonja. Knipoog

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:56

hmm Seabert ik krijg echt honger van al dat lekkers!!!

zou een mooooord doen voor een bigmac haha!
of fruit met ijs..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:59

ilske schreef:
zou een mooooord doen voor een bigmac haha!
of fruit met ijs..

pralinéklokjes, of roomboterspritsen, stroopwafels of een plak cake met slagroom en hagelslag Kwijl Kwijl (ligt dus allemaal hier voor het grijpen nu Bloos! )

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:01

Maroush schreef:
Gaaaf Sylhouet, trouwjurken kijken Haha! Heel veel plezier!!!

Doei!

Ik ben nu pas net weer thuis, zit nu met een bord warm eten voor me (hongerrrrrrr Haha!!)

Maar jullie raden het nooit:

ik ben geslaagd voor een trouwjurk !!!

Ben echt zo blij, had het nooit verwacht!! Hoef dus morgen geen jurken meer te passen Haha! !

Ik heb foto's van mij in de jurk, dus voor wie én nieuwsgierig is naar mijn huidige figuur, én naar de jurk:
PM mij dan even je e-mail adres dan mail ik je de foto's toe.

Ze zijn helaas wel zwart-wit maar het geeft wel een beetje een beeld (veel minder mooi dan echt, dat wel).

Het is een maat 38, pas er al netjes in en wat extra kilo's er nog af is ook geen probleem.
Eind maart/begin april ga ik afpassen, dan wordt hij voorzover nodig nog helemaal op maat gemaakt (hij zat nu al behoorlijk goed, toeval, want er was maar 1 van deze jurk) en dan ga ik ook alle accesoires erbij uitkiezen zoals schoenen, haaraccessoires etc.

Iemand nog tips hoe je je armen (bovenarmen) strakker in het vel krijgt trouwens Haha! ??

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:03

haha Ik hou erover op. Heb vanavond zelf mijn buikje vol gegeten en heb nu geen trek meer gelukkig.
(aardappelen, groente, rauwkost en een tartaartje. (bijna volgens sonja bakker)
Ik beweeg vrij veel dus eet ik meer dan sonja voorschrijft. Ik vind het vooral makkelijk dat ik een stok achter de deur heb met sonja. Al mijn dieetpogingen liepen stuk omdat ik het eetplan in eigen hand had.
Puur psychisch dus!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:04

Gefeliciteerd met je trouwjurk Lachen we mogen hem vast nog niet zien he Haha! ?

Ik heb helemaal nergens trek in, goed he Tong uitsteken heb trek in afvallen Schijnheilig

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:05

[quoteMaar jullie raden het nooit:

ik ben geslaagd voor een trouwjurk !!!

Ben echt zo blij, had het nooit verwacht!! Hoef dus morgen geen jurken meer te passen Haha! !

Ik heb foto's van mij in de jurk, dus voor wie én nieuwsgierig is naar mijn huidige figuur, én naar de jurk:
PM mij dan even je e-mail adres dan mail ik je de foto's toe.

Ze zijn helaas wel zwart-wit maar het geeft wel een beetje een beeld (veel minder mooi dan echt, dat wel).

Het is een maat 38, pas er al netjes in en wat extra kilo's er nog af is ook geen probleem.
Eind maart/begin april ga ik afpassen, dan wordt hij voorzover nodig nog helemaal op maat gemaakt (hij zat nu al behoorlijk goed, toeval, want er was maar 1 van deze jurk) en dan ga ik ook alle accesoires erbij uitkiezen zoals schoenen, haaraccessoires etc.

Iemand nog tips hoe je je armen (bovenarmen) strakker in het vel krijgt trouwens Haha! ??
[/quote]

Wat goed zeg!!!!
Ben je in de stad geslaagd? Ik ben in drachten geweest. Mooie jurken alleen een vreselijke verkoopster. (Merk: sincerity)

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:08

Jamy schreef:
Gefeliciteerd met je trouwjurk Lachen we mogen hem vast nog niet zien he Haha! ?

Ik heb helemaal nergens trek in, goed he Tong uitsteken heb trek in afvallen Schijnheilig

Jawel, PM je e-mail adres maar, dan stuur ik je de foto's toe Ja !
Zie mijn tekst hierboven Knipoog

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:09

seabert schreef:
Wat goed zeg!!!!
Ben je in de stad geslaagd? Ik ben in drachten geweest. Mooie jurken alleen een vreselijke verkoopster. (Merk: sincerity)

Nee, ik ben in Assen geslaagd!
Maar dat is ook lekker dichtbij voor mij gelukkig Lachen.

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:13

super zeg... lijkt mij zooooo leuk.. trouwen..

Ik ben heel benieuwd naar je jurk, dus ga je PM-en!!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:14

Als je je bovenarmen strakker/sterker wilt maken kun je het beste met gewichtjes aan de slag. Neem van die kleine lichte haltertjes.
. Staande barbell curl
Uitleg trainingswijzen

Bij deze oefening heb je een stang nodig waar je gewichten op kunt schuiven. De EZ-stang (stang met krommingen) ontlast je polsen in tegenstelling tot de standaard, rechte stang (zie foto). Indien je zwakke polsen hebt, raden wij daarom aan om bij deze oefening de EZ-stang te gebruiken. Zorg ervoor dat je je voeten stabiel, op ongeveer schouderbreedte plaatst. Hou je rug recht gedurende de gehele oefening. Je bovenarmen dienen tijdens de oefening tegen je lichaam aan gehouden te worden en mogen niet tot slechts lichtelijk meebewegen. Hou je polsen de gehele serie recht. Je ellebogen zijn als het ware de scharnierpunten. Je beweegt slechts je onderarmen bij het omhoog en omlaag brengen van de stang. Strek je armen niet volledig uit, maar hou ze onderaan licht gebogen.

Droog

Pak bij de eerste serie dat gewicht waarmee je maximaal 15 herhalingen / reps kunt maken. Pak bij de tweede serie dat gewicht waarmee je maximaal 12 herhalingen / reps kunt maken. Pak bij de derde serie dat gewicht waarmee je maximaal 12 herhalingen / reps kunt maken. Pak bij de vierde en tevens laatste serie dat gewicht waarmee je maximaal 15 herhalingen / reps kunt maken.
Bij alle bovenstaande series moet de laaste herhaling moeizaam gaan en moet je je nog steeds kunnen houden aan de bovengenoemde houdingseisen. Zorg ervoor dat je de oefening in een aanzienlijk tempo afwerkt. Dit bevordert het effect van droog trainen. Neem tussen de series in niet langer dan 1 minuut rust.

Massa

Pak bij de eerste serie dat gewicht waarmee je maximaal 10 herhalingen / reps kunt maken. Pak bij de tweede serie dat gewicht waarmee je maximaal 8 herhalingen / reps kunt maken. Pak bij de derde serie dat gewicht waarmee je maximaal 6 herhalingen / reps kunt maken. Pak bij de vierde en tevens laatste serie hetzelfde gewicht als bij de derde serie en maak daarmee wederom 6 herhalingen / reps.
Bij alle bovenstaande series moet de laaste herhaling moeizaam gaan en moet je je nog steeds kunnen houden aan de bovengenoemde houdingseisen. Zorg ervoor dat je de oefening in een beheerst / langzaam tempo afwerkt, waarbij je ook de stang zo langzaam mogelijk moet laten zakken. Dit bevordert het effect van trainen voor massa. Neem tussen de series in tussen de 1,5 en 2 minuten rust.

Kracht

Pak bij alle vier de series dat gewicht waarmee je maximaal 6 herhalingen / reps kunt maken. De laatste herhaling moet moeizaam gaan en je moet nog steeds in staat zijn te voldoen aan de bovengenoemde houdingseisen. Zorg ervoor dat je de beweging omhoog explosief uitvoert en de beweging omlaag beheerst. Dit bevordert het effect van trainen voor kracht.
Neem tussen de series in tussen de 1,5 en 2 minuten rust.

Combinatie

Pak bij de eerste serie dat gewicht waarmee je maximaal 12 herhalingen / reps kunt maken. Pak bij de tweede serie dat gewicht waarmee je maximaal 10 herhalingen / reps kunt maken. Pak bij de derde serie dat gewicht waarmee je maximaal 8 herhalingen / reps kunt maken. Pak bij de vierde en tevens laatste serie dat gewicht waarmee je maximaal 6 herhalingen / reps kunt maken.
Bij alle bovenstaande series moet de laaste herhaling moeizaam gaan en moet je je nog steeds kunnen houden aan de bovengenoemde houdingseisen. Zorg ervoor dat je bij serie 1 en 2 de oefening in een aanzienlijk tempo afwerkt. Bij serie 3 en 4 moet je de oefening beheerst en in rustig tempo uitvoeren. Dit bevordert het effect van gecombineerd trainen. Neem tussen de series in circa 1,5 minuut rust.

1. Dippen tussen bankjes
Uitleg trainingswijzen

Bij deze oefening heb je twee bankjes nodig die je evenwijdig aan elkaar moet plaatsen. De bankjes dienen zo ver uit elkaar te staan dat je op het ene bankje je voeten op ongeveer enkelhoogte kunt laten steunen, terwijl je met je armen op het andere bankje steunt (zie foto). Je moet vanuit deze positie in staat zijn een 'dip' (= jezelf laten zakken) kunt maken. Bij deze oefening moet je je handen op schouderbreedte op het bankje achter je plaatsen, terwijl je met je hielen (iets uit elkaar) op het andere bankje steunt. Je lichaam en benen moeten een hoek van 90 graden vormen. Buig je ellebogen en laat jezelf beheerst zakken, zover op comfortabele wijze mogelijk is. Dan keer je weer terug in de uitgangspositie door je armen weer te strekken. Als het dippen erg makkelijk gaat, kun je je trainingsmaatje (of iemand die in de buurt is en er even bij kan blijven staan) vragen om wat gewichten (schijven) op je bovenbenen te leggen. Doe dit alleen als iemand bij je kan blijven staan gedurende de oefening!
De dip tussen bankjes is goed geschikt voor het droog trainen, vooral als je al een tijdje hebt getraind en zonder gewichten een groot aantal herhalingen / reps kunt maken. Voor diegenen die inderdaad met gemak de dip tussen bankjes kunnen doen, raden wij aan de dip op de zogenaamde 'dipsteunen' (vraag ernaar op je sportschool) uit te voeren. Hierbij is het van belang dat je niet voorover hangt en dat je je ellebogen dicht tegen het lichaam houdt.

Droog

Bij de eerste serie moet je maximaal 15 herhalingen / reps kunnen maken. Bij de tweede serie moet je maximaal 12 herhalingen / reps kunnen maken. Bij de derde serie moet je maximaal 12 herhalingen / reps kunnen maken. Bij de vierde en tevens laatste serie moet je maximaal 15 herhalingen / reps kunnen maken.
Bij alle bovenstaande series moet de laaste herhaling moeizaam gaan en moet je je nog steeds kunnen houden aan de bovengenoemde houdingseisen. Zorg ervoor dat je de oefening in een aanzienlijk tempo afwerkt. Dit bevordert het effect van droog trainen. Neem tussen de series in niet langer dan 1 minuut rust.

Massa

Bij de eerste serie moet je maximaal 10 herhalingen / reps kunnen maken. Bij de tweede serie moet je maximaal 8 herhalingen / reps kunnen maken. Bij de derde serie moet je maximaal 6 herhalingen / reps kunnen maken. Bij de vierde en tevens laatste serie moet je wederom 6 herhalingen / reps kunnen maken.
Bij alle bovenstaande series moet de laaste herhaling moeizaam gaan en moet je je nog steeds kunnen houden aan de bovengenoemde houdingseisen. Zorg ervoor dat je de oefening in een beheerst / langzaam tempo. Dit bevordert het effect van trainen voor massa. Neem tussen de series in tussen de 1,5 en 2 minuten rust.

Kracht

Maak bij alle vier de series maximaal 6 herhalingen / reps.
De laatste herhaling moet moeizaam gaan en je moet nog steeds in staat zijn te voldoen aan de bovengenoemde houdingseisen. Zorg ervoor dat je de beweging omhoog explosief uitvoert en de beweging omlaag beheerst. Dit bevordert het effect van trainen voor kracht. Neem tussen de series in tussen de 1,5 en 2 minuten rust.

Combinatie

Bij de eerste serie moet je maximaal 12 herhalingen / reps kunnen maken. Bij de tweede serie moet je maximaal 10 herhalingen / reps kunnen maken. Bij de derde serie moet je maximaal 8 herhalingen / reps kunnen maken. Pak bij de vierde en tevens laatste serie moet je maximaal 6 herhalingen / reps kunnen maken.
Bij alle bovenstaande series moet de laaste herhaling moeizaam gaan en moet je je nog steeds kunnen houden aan de bovengenoemde houdingseisen. Zorg ervoor dat je bij serie 1 en 2 de oefening in een aanzienlijk tempo afwerkt. Bij serie 3 en 4 moet je de oefening beheerst en in rustig tempo uitvoeren. Dit bevordert het effect van gecombineerd trainen. Neem tussen de series in circa 1,5 minuut rust.

1. Wrist roller
Uitleg trainingswijzen

Bij deze oefening heb je een stang nodig waaraan een touw bevestigt is met een gewicht eraan (zie foto). Je bent zelf in staat meer of minder gewicht aan het touw te bevestigen. Pak de stang zo beet dat je palmen naar beneden wijzen en strek je armen zodat je armen met je lichaam een hoek van 90 graden vormen. Ga zo staan dat je goed in evenwicht bent en hou je rug goed recht. Gedurende de oefening dien je in deze houding te blijven. Vanuit deze positie draai je met je polsen zodat je het touw met het gewicht eraan omhoog rolt. Wanneer je op het punt komt dat het gewicht niet verder kan, moet je het beheerst weer terugrollen zodat het gaat zakken. In principe is het niet nodig om je onderarmen zwaar te trainen, omdat je deze al bij de meeste andere oefeningen meetraint (biceps, triceps, borst, rug, schouders), tenzij je werkelijk daarop de focus wilt leggen. Met deze oefening train je zowel de buiten als de binnekant van je onderarmen.

Droog

Pak bij de eerste serie dat gewicht dat je vrij gemakkelijk omhoog en omlaag kunt rollen. Pak bij de tweede serie dat gewicht dat je iets moeizamer dan bij de eerste serie omhoog en omlaag kunt rollen (scheelt meestal tussen de 1 en 2 kilo met het gewicht uit serie 1). Pak bij de derde serie hetzelfde gewicht als bij de tweede serie. Pak bij de vierde en tevens laatste serie hetzelfde gewicht als bij de eerste serie.
Bij alle bovenstaande series moet je een branderig gevoel in je onderarmen krijgen en moet je je nog steeds kunnen houden aan de bovengenoemde houdingseisen. Zorg ervoor dat je de oefening in een aanzienlijk tempo afwerkt. Dit bevordert het effect van droog trainen. Neem tussen de series in niet langer dan 1 minuut rust.

Massa

Pak bij de eerste serie dat gewicht dat je vrij moeizaam omhoog en omlaag kunt rollen. Pak bij de tweede serie dat gewicht dat je iets moeizamer dan bij de eerste serie omhoog en omlaag kunt rollen (scheelt meestal tussen de 1 en 2 kilo met het gewicht uit serie 1). Pak bij de derde serie hetzelfde gewicht als bij de tweede serie. Pak bij de vierde en tevens laatste serie hetzelfde gewicht als bij de eerste serie.
Bij alle bovenstaande series moet je een branderig gevoel in je onderarmen krijgen en moet je je nog steeds kunnen houden aan de bovengenoemde houdingseisen. Zorg ervoor dat je de oefening in een beheerst / langzaam tempo afwerkt, waarbij je ook het gewicht zo langzaam mogelijk omhoog moet rollen en moet laten zakken. Dit bevordert het effect van trainen voor massa. Neem tussen de series in tussen de 1,5 en 2 minuten rust.

Kracht

Pak bij alle vier de series dat gewicht dat je moeizaam omhoog en omlaag kunt rollen.
Bij alle series moet je een branderig gevoel in je onderarmen krijgen en je moet nog steeds in staat zijn te voldoen aan de bovengenoemde houdingseisen. Zorg ervoor dat je het omhoog rollen en het laten zakken explosief uitvoert. Dit bevordert het effect van trainen voor kracht. Neem tussen de series in tussen de 1,5 en 2 minuten rust.

Combinatie

Pak bij de eerste serie dat gewicht dat je vrij gemakkelijk omhoog en omlaag kunt rollen. Pak bij de tweede serie hetzelfde gewicht als bij de eerste serie. Pak bij de derde serie dat gewicht dat je vrij moeizaam omhoog en omlaag kunt rollen (scheelt meestal tussen de 2 en 3 kilo met het gewicht uit series 1 en 2). Pak bij de vierde en tevens laatste serie hetzelfde gewicht als bij de derde serie.
Bij alle bovenstaande series moet je een branderig gevoel in je onderarmen krijgen en moet je je nog steeds kunnen houden aan de bovengenoemde houdingseisen. Zorg ervoor dat je bij serie 1 en 2 de oefening in een aanzienlijk tempo afwerkt. Bij serie 3 en 4 moet je de oefening beheerst en in rustig tempo uitvoeren. Dit bevordert het effect van gecombineerd trainen. Neem tussen de series in circa 1,5 minuut rust.

Zooo tadaaaa hier wat oefeningen!!!
Sterkte dames!!!!
(oh en let niet op die lelijke mannen!!)Oh laat maar de foto's zijn weg gevallen!
Handige link:
http://www.fitness-island.com/

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:17

Ik ga slapen!
Tot morgen

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:18

seabert schreef:
Ik ga slapen!
Tot morgen

weltruste..

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:32

Thanks, shcmarathon ! Super Lachen !

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:37

Jemig, maat 38! Dat had ik al niet meer met mijn bruiloft en toen woog ik 65 kg.
Leuk dat je in 1 x geslaagd bent, scheelt weer trouwjurkenstress Knipoog
Hoe doe je dat met vervoer naar Costa Rica? Gaat de jurk apart, want ik neem niet aan dat je die in je koffer propt Knipoog

Ik bedenk me net dat het wel een mooi streven is om weer in mijn bruidsjurk te passen. Clown