Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:17

O: Yoghurt met chia, aardbeien en bramen
T: Galia, paar dropjes
L: Bloemkoolsoep en een salade van sla, tomaat, komkommer, paprika, dressing en gerookte kipfilet. Roggecracker met filet americain.
T: Galia en 5 dadels
A: Pastasaus van rul gebakken tartaar, bleekselderij, ui, knoflook, champignons, tomaat, paprika, Heinz sofrito en een blikje tomatenpuree met quinoa en parmezaanse kaas
T: Handje choco-zonnebloempitten
D: Groene thee, slimpie en water

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:17

Dankje voor het recept Danoesje!

Hier heb ik nog geen pompoenen gezien in de winkels.

Nou dan eet ik de pudding maar lekker op :Y)

Mooi lijstje Laura! Falafel heb ik nog nooit gehad.

Netjes hoor Many :)

Bhriseis schreef:
O: 80 g haver, 200 ml bio sojamelk, water, beetje amandelschaafdel, lijnzaad; glas soja intens
B: Paarden verzorgen en boodschappen doen
L: 50 g donker meergranenbroodje, dubbel belegd, met brie, tomatentapenade, gegrilde courgette en tomaat, als toetje wat ananas
T: Schaaltje watermeloen, dubbele kop groene thee
B: BR Workout 6, 20 min. cardio aansluitend (spinning)
A: 150 g gekookte aardappelen met 4 grote opscheplepels gestoofde sperzieboontjes met uit, 1 vega schnitzel
T: 10 dadels
T: Chocolademousse van avocado (100 g)

Ik ben best blij met mijn lijstje, want ik heb best zin in troep. Alleen jammer genoeg niet erg veel eiwitten.

Proteïnepoeder, is dat nou zinvol of niet? En verkopen ze dat ook bij de natuurwinkel?

KarinvdM

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:19

Eiwitpoeder? Waarom zou je dat willen nemen? Je bent geen bodybuilder. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:22

Doordat ik geen vlees eet, is het niet altijd even makkelijk om aan voldoende eiwitten te raken (en ik wil best een beetje spieren aankweken :o ) Ik gooi maar overal lijnzaad en amandelschijfjes bij, maar erg veel aantikken doet het niet. Vandaag zit ik maar op 60 gram bijvoorbeeld.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:23

Many hoe maak jij zelf falafelburgers? :)

Bhri net lijstje voor je behoefte aan troep :) . Hoe smaakte de chocolademousse?

Mijn lijstje toch nog wat veranderd:
O: witte beschuitbol en wit broodje met ham/kaas uit tosti ijzer en wat ketchup
T: Appel
L: 50 gr havermout/melk
A: 2 MG wrapjes met laagje zuivelspread en vulling van 100 gr. kip (In boemboe marinade) champignons, rode ui, 2 tomaten en wat sla
T: Magere yoghurt met 2 schijfjes meloen, wat aardbeien, 20 gr. rozijnen en wat kaneel.
T: 2 MG crackers met 2 plakjes rookvlees en 1 tomaatje.
B: 40 minuutjes fietsen, half uurtje ABS en uurtje spinning.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:35

mandy358 schreef:
Wat een leuke recepten FSCA!!
Mm je ontbijt ziet er goed uit Phormicola :9
Leuke dag gehad bij het festival Chantal? :)
Misschien inderdaad 1 avocado voor de volgende keer Bhriseis?

(Heel laat): bananenkwark (250 ml magere kwark 1 banaan, heerlijk <3 ) 1 vk knackebrod met kaas en tomaat
T: appeltje, wat snoepen van het beslag van kwarktaart
Planning
A: vleesvervanger, bruine bonen, aardappelen. Meloen
T: flink stuk kwarktaart := wat aardbeitjes

D: water en thee
B: 2 km fietsen, ongeveer 45 minuten op stal bezig geweest, 4,5 km hardlopen

Afgemaakt

Oeps Bhriseis := maar kan vast niet veel kwaad :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:38

Voor de spieren hoef je het niet te nemen Bhris.
Ik zit soms ook op 60 en ook nog wel eens minder.
Maar 60 is voor mij ook ruim voldoende als je uit gaat van 1 gr per kg lichaamsgewicht.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:48

Ik denk dat eiwitpoeder juist een best goede toevoeging kan zijn :j Ik ben ook vegetariër en vind het net als Bhris best lastig om voldoende eiwitten binnen te krijgen. Je wilt ook niet elke dag twee eieren eten en eiwitten uit bonen en noten zijn voor je lichaam best lastig op te nemen. Eiwitpoeder kan dan best handig zijn! Gebruikt Phor het soms ook niet? Misschien kun je die eens om raad vragen, Bhris. Als je het trouwens gaat gebruiken, let dan wel op dat je de meest 'pure' variant kiest. Er zijn namelijk ook heel veel zwaar bewerkte poeders op de markt, en of die nou zo goed voor je lichaam zijn, dat betwijfel ik een beetje :))

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:00

Een vegetariër moet inderdaad wat meer dan 1 gr/kg eten. Maar alsnje een keer wat minder binnenkrijgt lijkt me dat geen ramp. Ik heb ook wel dagen dat ik geen vlees weten dan zit ik ook lager.
Maar veel mensen nemen het voor de spieren en dat heeft voor gewone sporters als wij geen zin. :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:27

Haha Bhri, lekker een beetje extra bite in je chocolademousse := Net lijstje trouwens!

Hmm dat ontbijt een paar pagina's terug :9

Many ben jij niet stiekem een of andere chefkok :)) ? Je maakt altijd zo veel zelf enzo, knap!

Pff het hectische leven is weer begonnen hoor, vandaag begon mijn minor, heb ik mijn sportkaart op kunnen halen en samen met stal en baantje enzovoorts wordt dat weer ouderwets druk :D
Nu dus weer even naar een balans zoeken met eten en niet al te veel doen i.v.m. heup..
Ik denk ook dat ik wat minder strikt ga wegen anders moet ik elke morgen vroeg op om mijn eten voor school te maken dus ik ga het gewoon ongeveer bij houden met de calorieteller app en dan maar niet op de gram nauwkeurig.

O: 80 gram havermout, 10 gram haverzemelen, 10 gram lijnzaad, 175 ml ongezoete sojamelk & 100 gram blauwe bessen
T: 2x snee speltbrood met 27 gram kipfilet
T: 1 appel
L: 1 zuurdesem cracker, 1 wilde perzik
T: 150 gram bospeen, 10 gram pittenmix
A: 90 gram biotofu, 150 gram (na koken) zilvervliesrijst, half bord verse groentes (broccoli, paprika, bleekselderij, ui, courgette, champignons) in beetje olie met knoflookpoeder
T: 150 gram magere kwark met 1 mineola, 8 gram vk beschuit
T: 8,3 gram 72% chocolade
1735kcal
D: 1x koffie, 1x thee, veel water
B: 20 minuten fietsen, 30 minuten wandelen

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:37

Hahaha Lis, verre van _O- Ik hou gewoon van koken en nieuwe dingen proberen, dus dan ontdek je nog wel eens wat!

Voor jou begint het echte leven dus ook weer. Wel voorzichtig doen met je heup! Ik denk dat je na al het afwegen inmiddels ook wel aardig de hoeveelheden kunt schatten, of niet? Je gaat vast niet ineens veel meer of minder eten!

Chantal, falafelburgers maak ik meestal door een blik kikkererwten in de keukenmachine te vermalen met een rode ui, een teentje knoflook, wat groene kruiden (peterselie, koriander) en flink wat komijn. Eventueel kun je er nog wat (spelt)meel bij doen, zodat het iets meer een deegje wordt. Burgers vormen en dan bakken tot ze aan beide kanten bruin en knapperig zijn. Ze blijven aan de binnenkant wel redelijk zacht trouwens. Op internet staan heel veel recepten, dus ik zou eens googlen en kijken wat jou aanspreekt qua smaken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:37

Anoniem schreef:
O: havermout met appel, lijnzaad en havermelk
T: -
L: hard pompoenpitbroodje + 1x roggebrood met hummus en komkommer; 2x roggebrood met kaas en komkommer
T: handje walnoten
A: 2 bruine boterhammen met een omelet (ei, ui, tomaat, gruyere, champignons); grapefruit

B: 45 in fietsen, 45 min dressuurles, 15 min NTC

+ appel
+ kapje met pindakaas
+ ijsbergsla met mierikswortel :9

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:56

Haha nou als ik je lijstjes zo lees kom je echt over als iemand die goed kan koken hoor!
Je recept van de falafelburgers bewijst dat toch wel weer :P

Ja havermout enzo blijf ik wegen kost niet veel tijd en anders kloppen de verhoudingen niet, maar moet eigenlijk wel stoppen met sneetjes brood en grammetjes beleg wegen.. In ieder geval op drukke dagen :)
Fysio let goed op en mijn familie houdt me ook goed in de gaten, dus ik doe veelal rustig aan :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:59

Many dat klinkt niet heel moeilijk, ik zal s gaan googlen :) .

Liserm94 Hectische leven weer begonnen ja? Ook wel leuk weer aan de studie! Welke minor volg je?
Moet zeggen dat ik stiekem ook wel blij ben als alle leuke dingen achter de rug zijn en ik weer meer structuur in mijn dagen heb. Ook al was het super leuk allemaal afgelopen weken.

Hmm ik krijg ook weer trek door alle lekkere dingen die ik lees. Filmpje af kijken en mijn bed maar in.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:08

Ja weer begonnen maar ben er ook wel blij mee aangezien ik het vanwege de revalidatie echt rustig gehad heb de afgelopen maanden :) Verslavingskunde, super interessant! :D
Structuur is inderdaad ook wel weer fijn, helemaal nadat je een tijdje veel leuke dingen gedaan hebt dan kun je er weer helemaal tegenaan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:31

Proteinepoeder kan zinvol zijn. Ik geloof niet zo in proteine shakes, maar je kan proteine poeder prima gebruiken om je eiwitten wat op te schroeven. Morgen heb ik bijvoorbeeld een dagje ingepland waarbij ik bleef steken op 45gr eiwit. Dat is te weinig, niet alleen voor het rekensommetje, maar ik weet dat ik dan suikerdipjes ga krijgen. Dus voeg ik wat poeder toe aan m'n ontbijt :)

60gr eiwit op een dag is overigens een prima hoeveelheid voor iemand van jouw gewicht, Bhris. Maar veel lager zou je niet moeten gaan en al helemaal niet als je eetaanvallen gaat krijgen :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:56

Many schreef:
Hahaha Lis, verre van _O- Ik hou gewoon van koken en nieuwe dingen proberen, dus dan ontdek je nog wel eens wat!

Voor jou begint het echte leven dus ook weer. Wel voorzichtig doen met je heup! Ik denk dat je na al het afwegen inmiddels ook wel aardig de hoeveelheden kunt schatten, of niet? Je gaat vast niet ineens veel meer of minder eten!

Chantal, falafelburgers maak ik meestal door een blik kikkererwten in de keukenmachine te vermalen met een rode ui, een teentje knoflook, wat groene kruiden (peterselie, koriander) en flink wat komijn. Eventueel kun je er nog wat (spelt)meel bij doen, zodat het iets meer een deegje wordt. Burgers vormen en dan bakken tot ze aan beide kanten bruin en knapperig zijn. Ze blijven aan de binnenkant wel redelijk zacht trouwens. Op internet staan heel veel recepten, dus ik zou eens googlen en kijken wat jou aanspreekt qua smaken!

Als je ze maakt van gedroogde kikkererwten blijven de burgers steviger.
Gewoon een portie kikkererwten een nacht laten weken. Of een dag, wat je wil, zolang je ze maar 8uur weekt. Dan verder verwerken zoals je met de ingeblikte erwten zou doen.
Dan gaar je de erwten pas bij het bakken van de burgers ipv dat je gare erwten nog eens bakt.

Dan gaar je de kikkererwten

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 07:05

O: 150 ml yoghurt, banaan
T: appel, pakje crackertjes
L: 2 vkb met oude kaas
T: 1 vkb met salami, stuk komkommer
D: ?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 07:51

bhriseis, gewoon weer naar de turkse supermarkt dan maar :P

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:30

totaal off topic en ik ben vreselijk aan het spammen, maar ze hebben gisteren weer op mijn paard gezeten! Hij staat inmiddels al heel wat maandjes in training, kwamen er 2 maanden geleden achter dat hij KS had en is de afgelopen twee maanden alleen vanaf de grond getraind icm met beenstand aanpassen, osteopaat, natuurlijke ontstekingsremmers en fysio.
Totaal onverwachts (voor mij dan) hebben ze gister besloten om er maar weer eens op te kruipen en dat is goed gegaan! Hij vond het eng (niet zo gek, want hij zal best behoorlijk pijn gehad hebben) maar bleef braaf! Ik was zooo bang dat hij zou gaan bokken na 2 maanden zonder zadel! En nu hopen dat we dit zo door kunnen zetten. Met een maandje mag hij naar zijn nieuwe stal en dan kan ik weer lekker zelf met hem (vanaf de grond) aan de slag! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:54

Wat goed! Kan me voorstellen dat je helemaal blij bent.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:53

Danoesje wat een goed nieuws zeg!! Super fijn, hopen dat het de goede kant op blijft gaan :) .

Sonja bedankt voor de tip! Ik zal 's kijken om ze te maken binnekort!

Sta versteld hoelang aardappelen in mijn aardappelbak goed blijven. Liggen er al een week of 3 in? en nog steeds geen groene uitschieters.
O: 35 gr havermout/melk en 2 MG crackers met houmous
T: Appel
L: In het park met vriendin, neem zelf iig Meloen, gekookt eitje en tonijnsalade (met wat yoghurtdressing en een uitje :) ) . Halen denk ik broodjes bij de super markt
T: mandarijntjes
A: Vega burger sate met 250 gr. rode kool en 100 gr. aardappelen
T: Magere yoghurt met lijnzaad
B: uurtje spinning, half uurtje buikspieren en 40 minuutjes fietsen
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 03-09-13 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:58

O: Boterham met muisjes
T: Bakje meloen
L: 2 boterhammen met eiersalade
T: Mineola
D: Uit eten, dus nog geen idee wat ik precies neem.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:04

Dank u dank u. Kan het nog niet zo goed geloven aangezien ik nogal een doemdenker ben er zeker dacht te weten dat hij gek zou gaan doen. Zooo opgelucht dat dit goed is gegaan en vreselijk benieuwd naar het filmpje dat ze vanmiddag gaan maken. Ergens ook wel blij dat ik me nu niet echt zenuwachtig heb kunnen maken haha.
Hopelijk worden mijn vreetbuien ook weer minder als mijn stress straks afneemt door al het gedoe en financiële ellende en komen er weer mooie lijstjes aan zonder zoveel gesmokkel :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:17

Ik ga vandaag lekker een all you can eat dagje houden, ik ga een veganistische taart bakken en ik ga nu toch eens naar die Vegetarische Snackbar :D