Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wipher

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:42

Ikheb het in Tanzania rauw gegeten, dat vond ik niet lekker. Maar heb hier thuis ook een blikje staan en wil dr een keer een lekkere stoofschotel ofzo mee maken. Iemand goed receptje?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 09:30

Kijken er hier meer mensen naar het programma Dirty Vegan? Komt op NPO3, volgens mij elke donderdag om half 11 's avonds.
Best leuk, er komen veel leuke recepten en ingrediënten voorbij, waaronder ook jackfruit.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:51

Berdien schreef:
Dat ziet er inderdaad lekker uit!

Heeft een van jullie ook ervaringen met jackfruit?

laatst gemaakt, uit laten lekken en uit elkaar getrokken en een nachtje gemarineerd in chilipoeder en een half potje AH huismerk hot taco sauce. Dat gegeten op wraps met en beetje mayo, spinazie, gebakken ui, champignons en (rauwe) paprika

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:02

Magrathea schreef:
Berdien schreef:
Dat ziet er inderdaad lekker uit!

Heeft een van jullie ook ervaringen met jackfruit?

laatst gemaakt, uit laten lekken en uit elkaar getrokken en een nachtje gemarineerd in chilipoeder en een half potje AH huismerk hot taco sauce. Dat gegeten op wraps met en beetje mayo, spinazie, gebakken ui, champignons en (rauwe) paprika

Verschillende keren gegeten, als pulled pork op een bao bun, als shaorma, als gyros, als kipfilet stukjes in bv nasi. Over het algemeen komt het neer op uit elkaar trekken, marineren, droog laten bakken in de oven en nog even in de pan.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:22

Ik gebruik het soms en het is erg lekker, maar ik vind producten die van dichterbij komen ook prima alternatieven. Wel leuk om zo nu en dan eens mee te experimenteren.

De achterbuurman plukt z'n vijgen niet, dus in de afgelopen twee weken heb ik vijgen op siroop gemaakt en nu heb ik net vijgen-gember-sinaasappel confituur in de pot zitten. Die laatste is erg goed geslaagd :9 als er weer vijgen zijn dan moet ik eens bedenken wat ik daarmee kan - heeft er iemand ideeën?

Verder hebben we hier elke avond appelmoes of verse stoofpeertjes, hebben we appel-olijfkomkommer chutney, en verschillende jams gemaakt met pruimen/appels/bramen etc. en worden de druiven rijp, dus daar ga ik ook mee aan de slag.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 12:58

Vijgen kun je ook drogen.
Ik gebruik gedroogde vijgen om waterkefir te maken, maar heb altijd te weinig vijgen om zelf te drogen.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:00

Ik koop liever gedroogde vijgen en eet/verwerk deze vers. Er is bovendien nu te weinig zon om ze in hoog tempo te kunnen drogen en we hebben echt veel fruitvliegjes. Vooralsnog heb ik ze elke morgen in mijn havermout <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:00

Ik stelde de vraag over het jackfruit natuurlijk niet voor niets, bedankt voor jullie antwoorden! Hierbij mijn probeersel:
Afbeelding

Absoluut lekker! Maar als avondmaaltijd zijn twee broodjes wellicht net wat te weinig. Gelukkig heb ik nog een stapel fruit als toetje :))

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:12

Quorn broodbeleg is in de aanbieding bij de Appie! Vandaag voor het laatst.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 09:25

Oh dat is echt mijn favoriete beleg :9
Hoeveel korting geven ze?
Ik probeer ze vaak met 35% te scoren, maar die liggen er bíjna nooit tussen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:43

8nnemiek schreef:
Oh dat is echt mijn favoriete beleg :9
Hoeveel korting geven ze?
Ik probeer ze vaak met 35% te scoren, maar die liggen er bíjna nooit tussen.

25% korting!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:54

Ik heb quorn broodbeleg volgende week ook weer in de persoonlijk bonus net dezelfde korting

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:24

Verhip, ik heb ze volgende week ook in de persoonlijke bonus inderdaad. Plus 25% korting persoonlijke bonus op Alpro go on!

Ik ben nu deze taart aan het maken:
https://veggiedesserts.co.uk/best-vegan-chocolate-cake/
Het beslag smaakte wel lekker, benieuwd naar het eindresultaat :) heeft iemand nog het perfecte recept voor de beste vegan brownies ooit?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:18

Die go on had ik deze week :+

Ik heb zelfs Heineken in de pb ??
Dat Koop ik nou echt nooit :+ houd het wel bij hertog jan en duits hefe en weizen :9

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 17:10

Coop heeft volgende week alle Alpro yoghurts voor 1 euro :):)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 19:46

Zijn er nog mensen naar de film The Game Changers gegaan in de bios vandaag?
Ik zag het helaas nét te laat, maar donderdag draait ie hier in de buurt ook.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:13

Ik ga hem niet in de bios kijken, maar zit al lang te wachten op deze film... ben heel benieuwd!! Hij is vast straks wel ergens op internet te vinden. Ik ben vooral benieuwd hoe het bij het grote publiek valt... Mijn game is immers al ge-changed. ;)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:25

Draait niet bij veu denk ik.
En voor een andere bios zou ik moeten reizen.
Geen tijd voor voorlopig.
Heb wel interesse in die film.
Hoi ik ben een meelezer trouwens.
Die geniet van jullie recepten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:59

Onlangs had ik een barbecue . Voor de nieuwelingen, ik eet amper vlees vanwege gezonheid en milieu ondanks dat ik veel wel lekker vind.
Enfin, bekend was dat ik weinig of geen vlees eet. We kregen een voorgerecht vd barbecue:champigons met blauwe kaas :9 , so lekker.
Er was een heeeerlijke bieten en groene salade. Fijn stokbrood en er werd groenten gebarbecued.
Ik kreeg 2 piep kleine stukjes vlees waaronder kipstukjes EN veel bijzonderder, de overige vleeseters hadden misschien 120 gram vlees pp. Ik was perplex. Zonder mijn kritische houding weet ik zeker dat iedereen echt heel veel vlees zou hebben gegeten zoals gebruikelijk bij barbecue. Toetje was een stuk ananas gelegen id rum en klaargemaakt op de barbecue.
Het werkt wel degelijk bewustmakend als mensen geen of weinig vlees eten.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:01

Klinkt goed Pien :9
Wij hadden ook laatst pizza´s besteld voor een heel feest. Mijn ouders waren er een beetje huiverig voor om deze keer helemaal geen vlees te doen, maar echt niemand heeft het zelfs maar opgemerkt.

Alleen de vegan pizza viel op, die ´kaas´ is echt niet ok :+ . Ik dacht de vorige keer dat dat misschien eenmalig was maar echt, zonder die smurrie is de pizza veel beter.. Was de vegan shoarma van NY pizza.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:09

Ik kom volledig binnenvallen,maar ik vind de naturli boter nog steeds echt ver veruit de beste en meest "romige" boter. Ook het meest lekker in vegan appeltaart etc.

De quorn chicken-free slices combineren op brood super met de jean-baton vegan mayo.

De vegafit vegan cordon bleu is wat mij betreft samen met de sofish "zalmstukken" en de nieuwe soorten verse burgers (waar ik super blij mee ben!!) de meest smakelijke en rralistische vleesvervanger.

De paté bolletjes van de vegetarische slager vind ik het lekkerste nep-vlees-beleg.

De magnum vegan almond het lekkerste ijs uit pak en de b&j coco caramel het beste schepijs.

Hopelijk heeft iemand hier wat aan, haha. Ik ben een luie vegan in de zin van dat ik dingen graag 1 op 1 vervang zoals ik "normaal" zou eten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:28

Sintara schreef:
Klinkt goed Pien :9
Wij hadden ook laatst pizza´s besteld voor een heel feest. Mijn ouders waren er een beetje huiverig voor om deze keer helemaal geen vlees te doen, maar echt niemand heeft het zelfs maar opgemerkt.

Alleen de vegan pizza viel op, die ´kaas´ is echt niet ok :+ . Ik dacht de vorige keer dat dat misschien eenmalig was maar echt, zonder die smurrie is de pizza veel beter.. Was de vegan shoarma van NY pizza.

Ik heb die ook 1 keer op
Laat maar ... hele smerig vette bedoening :=.
En se shoarma was vreemd gekruid , zat iets zoetigs aan :?
Ik houd het wel bij de vegan pizza’s van de domino’s
Die zijn honderd keer beter

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:11

Ik vind de shoarma van de NYP echt heerlijk :=
Volgens mij verschilt het per vestiging soms ook nog hoe hij wordt gemaakt want ik hoor er zeer wisselende meningen over

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 21:25

Ik ben net terug van de film, The Game Changers, en hij was érg interessant! Zeker een aanrader.
De zaal was niet afgeladen vol, maar toch wel halfvol, en vooral de hoeveelheid jongere mannen viel me op. Een goede ontwikkeling :j Ik verwacht wel dat de film voor wat verandering zorgt.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:37