Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:24

KarinvdM schreef:
Als ik geen chips meer in huis haal dan heb ik een probleem en waarschijnlijk een echtscheiding. :D
Manlief eet dat altijd in het weekend en het liefst vaker... Inmiddels heb ik het zo ver dat het doordeweeks netjes in de la blijft, 50 van de 52 weken.

Hier ook hoor, ik word gelyncht als ik niks te snacken in huis haal. Sinds we samenwonen is mijn vriend al overgegaan op volkorenbrood en -pasta, minder bier en frisdrank en meer groente en fruit. Als ik dan ook nog alle chips ban is het huis te klein -:). Mijn vriend gaat pas laat op de avond op bed en dan snap ik het wel dat je om 23.30 nog zin in iets hebt. Vaak als ik net op bed lig, hoor ik alle kastjes en laatjes even open en weer dicht gaan en weet ik dat er iemand op jacht naar voedsel is :Y).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:25

Nee, m'n borreltje laat ik niet staan Bhris, dat vind ik inderdaad echt een genietmomentje 's avonds. :)
Snoep als winegums en zure matten doen me helemaal niks en het meeste snoep kan ik wel laten staan. Maar een keer lekkere zacht zoete drop, of honingdrop.... :9 En op zich kan ik er prima vanaf blijven, maar als het open is, dan is het ook zo op en dat is met chocolade nog erger. :+ En daar baal ik van. Ik kan niet 1 dropje nemen of het bij 1 blokje chocolade houden...

Ik denk dat het ook wel uitmaakt hoe er vroeger bij je thuis met dit soort dingen werd omgegaan.
Tegenwoordig verbaas ik me er wel over dat kinderen dagelijks een bakje chips of wat anders krijgen...

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:31

Haha dankje voor het compliment Many :o ... Maar diep van binnen ben ik gewoon helemaal obsessief over alle lekkers ter wereld aan het nadenken, en dan krijg je zo'n veruitwendigingen :')

Daar heb je wel een punt Karin. Ik ben het zo gewend dat er altijd wel iemand iets ongezonds naar binnen aan het werken is, of dat er schaaltjes snoep op tafel staan. Ik ben dan weer een echte 'sociale eter'. Alles MOET gevierd worden met eten en drinken, of het is beslist geen feest. Als er mensen langskomen moet ik ze ook allerlei lekkers toestoppen en eet ik mee, anders vind ik het zo ongezellig.

Ik ben eerder een eter dan een drinker, maar door jouw posts krijg ik steeds vaker zin in een glaasje 43 of een Baileys :D

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:33

Dat van die hapjes herken ik heel erg. Als ik mensen over de vloer heb komen de tapas schaaltjes tevoorschijn en maak ik er iets leuks van. En ja, dan eet je gezellig mee :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:36

Ja, wat anders ontbreekt er iets, toch -O- En dan vergeet ik ook even al mijn strenge eetregeltjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:37

Ik kreeg zo'n honger van jullie berichtjes dat ik nog een paar lepels B&J heb genomen :Y)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:37

Ja, ik ook hoor. Het moet wel leuk blijven natuurlijk :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:39

Dat is denk ik zeker belangrijk Karin :j Hier ging de koektrommel na 1 koekje weer dicht, en nog steeds zit er bij mij ingebakken dat je na één of twee koekjes stopt. Dat 'hoort' voor mij gewoon zo. Maar als je ouders bijvoorbeeld echte bourgondiërs zijn, dan kan ik me voorstellen dat je een hele andere perceptie hebt.

Bhris, dat heb ik ook wel een beetje. Maar ik wil dan wel altijd graag mijn gasten speciale dingen voorzetten. Dus geen zak chips open trekken, maar zelf iets lekkers en bijzonders maken. Ik denk dat ik er gewoon van hou om met eten bezig te zijn, of dat nou het kookproces of het opeten is, dat maakt niet zoveel uit :))

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:39

Anoniem schreef:
Ik kreeg zo'n honger van jullie berichtjes dat ik nog een paar lepels B&J heb genomen :Y)

Sorry! Y;(

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:43

Haha Many, je laatste zin, zo ervaar ik het dus ook :D

Arme Gast7391... Maar als het een troost is: door jouw lijstje heb ik dan weer zin in Ben & Jerry's... En ik heb nog een pot Vermonster staan...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:48

Dat heb ik nou nooit in huis trouwens, B&J! Ander ijs ook maar zelden.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:13

Wat een geweldige omschrijving Bhriseis!! :')
Erg herkenbaar KarinvdM, ik kan ook geen 1 blokje chocola eten, als iets op is moet het op :')
Ik vind bakken ook onwijs leuk, dan zondig ik lekker mee, en voor taart heb ik echt een zwak. <3
Een drankje op zijn tijd vind ook heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:21

Bhriseis schreef:
Haha Many, je laatste zin, zo ervaar ik het dus ook :D

Arme Gast7391... Maar als het een troost is: door jouw lijstje heb ik dan weer zin in Ben & Jerry's... En ik heb nog een pot Vermonster staan...

Oooh dat is mijn favoriet!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:38

Het is beslist. Ik bezwijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:44

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:47

Omg... die MOET ik maken!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:48

Het ziet er lekker uit, morgen ga ik me maar eens buigen over de vertaling... Ik ben bijna 100 en mijn Engels laat te wensen over...

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:50

Even snel voor ik ga slapen mijn lijstje nog, ik lees morgen via pc even bij :)
O: 80 gram havermout, 10 gram haverzemelen, 10 gram lijnzaad, 175 ml ongezoete sojamelk, 1 mineola
L: 2 zuurdesem crackers (kipfilet, jam), appel met kaneel, eiwit van gekookt ei
T: 150 ml magere yoghurt, 100 gram kwark met 1 kiwi, 50 gram blauwe bessen
A: mosselen (2k voor 3 personen), schep krieltjes, schepje vk pasta, halve pistolet, bord salade (sla, komkommer, feta, olijf), wat wortel, paar radijsjes, schep verse knoflooksaus
T: 2 raketjes, veel kauwgom
D: veel water, 1 koffie, spa rood, 0.4L cola light, 2 thee
B: 30 day shred L2

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 00:37

Veel te weinig gegeten vandaag.. laat wakker + werken..

O: rijstwafel paté + plakje ontbijtkoek + glas versgeperst sap appel/kers
L + A: 2 broodjes filet american.
T: glas sinas + glas ice tea en 2 brownies

beweging; 6 uur gewerkt horeca.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:15

Mooi lijstje Lis :)

Ik heb gisteren geen ananas meer gehad, en ook geen speltpannenkoek, maar wel een halve pot Ben & Jerry's :o

Vandaag ben ik ongesteld en moet ik mijn thesisverdediging voorbereiden, dus ik doe alvast een poging om het netjes te houden...

O: 80 g haver, 200 ml bio sojamelk, water, beetje amandelschaafdel, lijnzaad; glas soja intens
B: Paarden verzorgen en boodschappen doen
L: 50 g donker meergranenbroodje, dubbel belegd, met brie, tomatentapenade, gegrilde courgette en tomaat, als toetje wat ananas
T: Schaaltje watermeloen, dubbele kop groene thee
B: BR Workout 6, 20 min. cardio aansluitend
A: ?
T: Chocolademousse van avocado

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:27

Lijstje van gister := vergeleken met m'n andere festival dagen een slecht festival dagje :=
O: Havermoutpannekoek van 35 gr. Havermout/1 ei/ paar rozijntjes/kaneel/1 eetlepel lijnzaad/175 ML melk en 170 gr. Aardbeien
T: Mandarijntjes
L: 110 gr DB brood met kaas
T/A: kroketbroodje van AH
Half frietje mayo halve frikandel met ketchup
Halve pizza mozzarella
Halve zak chips
3 wijn en 1 sangria

Vriendinnetje is al tosti's aan het bakken dus daar begin ik zo mee. Vanavond iig weer lekker sporten :) !

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:52

O : 3 volkoren broodjes met lijnzaad, confituur, half glas spa fruit en handje vol blauwe bessen
T : /
L : halve meloen, paprika, broodje met lijnzaad en confituur
T : /
A : Kalkoen met preipuree
T : Grote mok thee

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:01

Ik be ook zo'n type dat alles viert met ladingen voedsel :') Ik ga dan ook gerust 2 dagen in de keuken staan om alles perfect, lekker en mooi te maken, het liefst nog zonder hulp van anderen.
Wij zijn aankomende september 5 jaar getrouwd en ik ben nu al een uitgebreide high tea voor ons aan het plannen <3 Met een extra moeilijkheidsgraad, namelijk dat ik voor mezelf overal een vegan versie van moet maken. Dat vind ik nou echt heel erg leuk om te doen :)

Planning:

O: breakfast burrito: kleine tortilla, 70gr avocado, 25gr rucola en basilicum uit eigen tuin, 1 cocktail tomaat, 15gr gekookte sojabrokken met 15gr gesmolten edelgist, zout en peper

Afbeelding

B: fietsen naar de markt met mannetje en weer terug (30 minuutjes)
T: Fruitsalade van 1 perzik, 1 banaan, 200gr ananas, 15gr walnoten
B: Killer Abs, dag 9
L: Pot Alpro yoghurt Bosbes, 15gr walnoten
A: 200gr witte bonen in tomatensaus, 2 geroosterde Tarvo boterhammen, 100gr gestoomde tempeh, roerbak van paprika, uitjes, champignons, taugé, groen uit eigen tuin, 10gr kokosolie en verse kruiden
T: 200gr aardbeien en verscheidene kopjes thee

1999kcal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:05

Lekker ontbijt Phor!