[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Patriciaa

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:19

Ik ga avondeten & Daarna naar de paarden ;D !
Tot vanavond meiden :wave:

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:22

Blinnii schreef:
Ingrid, sorry dan heb ik daar zeker overheen gelezen! :oo
Gelukkig maar dat het een positieve vooruitgang lijkt te zijn en ik ben trots op je wat je standvastigheid nu betreft, goedzo meis.
Ik blijf vooralsnog natuurlijk gewoon duimen voor een goede afloop voor jou. :*

Doom, uitsluitend positief. :)
Ik vind Wiseguy echt een ontzettend knap paard en jullie zijn een onwijs leuke combi.

Dat vind ontzettend leuk om te horen :D *trots* :o

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:49

Zo even snel bijgelezen.

@ Doom: Wat is WiseGuy een mooi paard :~

Ik kwam even mijn dagplanning voor morgen hier neer zetten!

Ontbijt 1 volkorenboterham met halvarine en halvajam, kopje thee met 1 schepje suiker
Tussendoor Stuk fruit, en een glas melk.
Lunch 2 volkorenboterhammen, met halvarine, en beleg, wat voor beleg weet ik nog niet precies, en een kopje thee met 1 schepje suiker
Tussendoor Stuk fruit, kopje thee of koffie met 1 schepje suiker.
Een koekje of iets dergelijks!
Avondeten Gehaktbal,gekookte aardappelen, 1 lepel jus, gestoofde andijvie,
Tussendoor Schaaltje met vla of iets dergelijks, later op de avond 1 of 2 glaasjes light drinken!

Ik heb ook nog ff een vraagje, ik ben van plan om buikspier oefeningen te gaan doen, doet iemand van jullie dit ook?
En zien jullie ook effect?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:13

Ik wil ook weer gaan beginnen met thuis oefeningen doen. Heb van de fysio wel hele fijne mee gekregen die ook wel wat voor je buik doen. :j

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:15

Doom, mag ik even zeggen dat ik ontzettend trots op je ben?? +:)+ +:)+
Je eet nog wel erg weinig maar het is al positief! Doe je verder ook nog aan beweging? Zoja, schrijf dat gerust erbij!!

Mijn dagje dus:

l: ei met krispolis 3x stuks
t: fruitwafeltje
a: macaroni met kaas en hesp + 2 mandarijntjes
t: watermeloen :P

Willen jullie even schieten? Wat ik zelf denk is dat mijn lunch te weinig is? Ik heb geen ontbijt en T1 omdat ik nog in mijn bed lag :P

Ok, ik had jullie al verteld dat ik vandaag naar een psychiater ging, ik ken hem al een jaartje of 2?(ben niet goed in tellen :o ) en ik vond het ontzettend fijn om eens met iemand te praten. Het heeft dus enorm goed gedaan. Ik was eerst bang dat het gesprek niet op gang zou komen, integendeel! Ik was een echte waterval. We hebben afgesproken dat ik niet met hem individuele gesprekken zou hebben maar dat ik doorverwezen wordt naar een vrouwelijke psychiater. Toppie! Dat is in hetzelfde centrum ook :j Ik blijf gewoon bij de huidige psychiater gaan maar dan met mijn ouders :) Het is ook beter dat ik bij iemand anders ga, wordt misschien té verwarrend en ivm het beroepsgeheim.

anyway, heb dus vooral gepraat over de relatie, hij gaat super, dat niet maar ik heb soms het gevoel dat ik mijn vriend zijn 2e moeder ben. Hij is enorm kwetsbaar, vraagt veel affectie en kan zeer moeilijk praten over zijn gevoelens. Ik heb ook verteld dat hij me moet loslaten en dat ik mijn vriend ook aanmoedig om wat vaker met zijn vrienden weg te gaan maar dat hij het niet doet :)
Al bij al, het doet goed om je ei bij iemand kwijt te kunnen! Ik ga nu 1x per maand bij de vrouwelijke therapeut en indien nodig, wat vaker :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:22

wat is krispolis armaris?
je middagtussendoortje is ook weinig...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:24

Waarom psychiater voor gesprek en geen psycholoog? Wel leuk dat het je zo goed is bevallen.

verder net van de dokter cronische keratonose en ontsteking van de huid, en daarom kan ik niet meer zitten.
lang leven afvallen :')
Laatst bijgewerkt door lesilla op 25-02-09 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:24

Ell_en schreef:
Ik heb ook nog ff een vraagje, ik ben van plan om buikspier oefeningen te gaan doen, doet iemand van jullie dit ook?
En zien jullie ook effect?

Ik doe het nou sinds een maand ongeveer en ik zie zeker wel effect! :j Ik doe maar één oefening: plat liggen, en dan je benen gestrekt omhoog en naar beneden -net boven de grond- en dan weer omhoog. Ik begon met 10 x :P En dan was ik helemaal verrot. :') Na een paar dagen werden dat er 20, en nu doe ik iedere avond minimaal voor het slapengaan 30. Als ik veel energie heb soms 50. En als ik een vrije dag heb doe ik ze ook 's ochtends.
Maar met elke avond 30 van deze oefeningen ga je na ruim een maand wel verschil zien! :j

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:31

katiavl schreef:
Waarom psychiater voor gesprek en geen psycholoog? Wel leuk dat het je zo goed is bevallen.

verder net van de dokter cronische keratonose en ontsteking van de huid, en daarom kan ik niet meer zitten.
lang leven afvallen :')

Tja, waarom? Zou het iets uitmaken? Of niet?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:35

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:37

Als ik de afbeelding zie ken ik het ook, van naam had ik het nooit kunnen herkennen.

Nee het maakt niet, maar voor psychotherapie gaat men meestal meer dan de psycholoog. Daarom vroeg ik het me af. Gewoon interesse :j

Vind je het niet ambetant met je ouders erbij?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:41

katiavl schreef:
Als ik de afbeelding zie ken ik het ook, van naam had ik het nooit kunnen herkennen.

Nee het maakt niet, maar voor psychotherapie gaat men meestal meer dan de psycholoog. Daarom vroeg ik het me af. Gewoon interesse :j

Vind je het niet ambetant met je ouders erbij?

Mag ik nou vragen wat psychotherapie bij jullie betekent? Het komt op mij ehm..pijnlijk over :=
Geeft niet dat je het vraagt :) Wat ik aan jou dan weer wil vragen: waarom gaat men meer naar een psycholoog? Wat doet hij/zij beter/anders?

Ik heb vroeger niet zo'n goede band gehad met mijn ouders, ben op de PAAZ terechtgekomen eerst en dan opgenomen in een centrum voor jongeren met gezinsproblemen en dankzij hun zijn we bij deze man belandt :) dus neen hoor, vind het zelfs goed om 1X per maand een gesprek te hebben met mijn ouders :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:42

een stuk fruit, een boterham, zoiets..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:47

chique woord voor therapie het gewoon praten.

Ze doet niks beter, maar voor het praten is het moeilijker om bij een psychiater te geraken zeker inverband met wachttijden enz en is ook goedkoper. Maar nu ik je weg lees is het logisch.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:48

katiavl schreef:
chique woord voor therapie het gewoon praten.

Ze doet niks beter, maar voor het praten is het moeilijker om bij een psychiater te geraken. Maar nu ik je weg lees is het logischer.

Ok ik snap je vraag nu :) Ik heb alleen maar bij psychiaters geweest eigenlijk dus voor mij is het ook niet meer dan logisch :) Ik dacht dat je alleen bij een psychiater als je medicatie nam

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:20

armaris, ik weet niet of het al gezegd is maar een spychiater mag alleen maar medicatie uit schrijven en dat mag een spycholoog niet maar je mag wel gewoon naar een spycholoog om te praten hoor als je medicatie gebruikt.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:24

Ik lees niet bij op het moment gaat mij te hard aangezien ik het te druk heb op het moment. En zou de komende dagen ook vrij weinig reageren waar kan lees ik wel gewoon mee. Eten gaat bij mij op het moment niet vet moet ik maar helemaal uit mijn lijstje schrappen en ben nog een beetje zoekende wat ik wel en niet kan en wil eten.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:34

Zo, ben ik ook weer !
half uurtje met poownie gewandeld :+: !
Ze begint wel echt in te vallen door dr dracht, dus rijden zit er voorlopig niet meer in..

@armaris; Gelukkig dat het zo'n fijn gesprek was :j !

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:36

is er geen dietist waar je naartoe kan gaan in het ziekenhuis

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:49

Dag allemaal,

Ik schrijf mijn dag vandaag niet op. Heb te weinig tussendoor gehad naar wel 3 goede maaltijden. Ben morgen weer van de partij!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:04

hello lady´s,

Mijn dag is verder prima verlopen ;) en dag 1 is me best meegevallen.

Op de linesse pate op 1 cracker, 2 pepermuntjes en een manderijntje na :D

ik heb een eigen paard waar ik wedstrijden mee start, dat is dus mijn grootste sport.
Verder ben ik sinds deze week begonnen om met mijn hond te gaan fietsen, zodat hij ook genoeg zijn energie kwijt kan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:06

wat lees ik nu? zouden mijn dagplanningen als voorbeeld dienen voor anderen? ik voel me vereerd, maar waarom?

doom, wat ik me afvraag; hoe kom je aan dit dieet? ik begrijp dat het via familie en kennissen is gegaan, maar wat zijn de vereisten om deze begeleiding vanuit het ziekenhuis te krijgen? moet je bijvoorbeeld een bepaald aantal kg overgewicht hebben oid?

ben je op zoek naar een nieuwe baan patricia? succes met je gesprek in ieder geval morgen!
let op je suiker en vetinname. in gebraden gehakt zit veel vet en in mango's ook. zeker wanneer je deze combineert met een banaan. probeer niet meer dan 2 mango's in de week te eten (tip van de dieetiste)

belinda, jij vroeg steeds om mijn nijntjes, dus die foto's waren wel een beetje speciaal voor jou ja. Leuk, shoppen in Maastricht zeg! gezellie met mams op pad.

monica, fijn dat je je hart hebt kunnen luchten. alle zenuwen voor niets geweest dus! :D

katia, wat houdt die diagnose in? gaat het herstellen en hoe snel?

vanavond slecht gegeten: tussen de college's door snel een raspatatje en een kaassouflee. nu was mijn dag verder wel mager, dus kon in principe geen kwaad. morgenavond gezonde salade, want ga met een vriend lekker naar het elysium. heerlijk!
college over communicatie was zeer interessant en de supervisie daarna ook. Wel flink gejankt, want ze haalde de angel uit mijn problemen; diepgewortelde onzekerheid "ik kan het toch niet'. Was ff slikken om dat zo hardop te zeggen..
over 2 weken gaan we er op door. Voelt goed, voel me veilig in het groepje en bij de supervisant en krijg de ruimte of al dan niet de rem erop te zetten.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 01:12

Ik heb niet bij gelezen... sorry..

Vandaag weer slechte dag.. patat op bij m'n ouders.

Smorgens kwam de smid voor Pablo, hij was lekker vervelend, puber!
Daarna ging er een stalgenoot naar de kliniek met haar paard en ja zag er niet positief uit al.
Toen na stal langs mn ouders. Ze hadden nieuwe wasbakken e.d. bij de toiletten op de camping.
Maar goed was daar, kwam er een hele invasie met engelsen (ze hadden gezegd met minder te komen, maar kwamen met twee keer zoveel mensen) Ook uiteindelijk heel gedoe. Komt er op neer dat mn ouders ze morgen vertellen te moeten vertrekken (zouden week komen) dus.. is maar de vraag of dat zonder veel gezeik gaat.. Politie voor de zekerheid alvast ingelicht, die ook nog eens langs kwamen net
Ben net dus pas thuis..
En tussendoor kreeg ik ook nog 't nieuws te horen dat die stalgenoot haar paard heeft moeten laten inslapen ;(
Is al haar 3de paard! En dan koopt ze steeds expres jonge beesten, zodat ze iedergeval nog niet verpest zijn maar ze heeft zo ongelofelijk veel pech! Hij was pas 6, en ze heeft er alleen nog maar gedoe mee gehad. Nu waren ze er achter dat hij aangeboren hoefkatrol in beide voorbenen had... Echt zo sneu voor haar, dat een iemand zo veel pech moet hebben!

Morgen weer hard aan 't werk een dagje en verder weer vrij tot en met 't weekend.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 01:26

:wave:
Meld me heel even, had beloofd vanavond bij te lezen, maar ben er niet aan toe gekomen :o Gewerkt tot 3 uur, toen naar de poown, ff gelongeerd. Liep ik met hem door de stalgang en greep een ander paard hem over de staldeur heen, die beet hem in z'n buik en liet niet meer los :\ Arme pony stond helemaal te gieren en te trillen van de pijn! Die schijtbok hield ook echt vast, Tryggur kon geen kant op :\ Flinke knal gegeven dat beest!
Naja, toen al laat in de sportschool, uiteindelijk half 5 en ongeveer anderhalf uur cardio/krachttraining gedaan, toen eten en toen was buurmeisje hier alweer en hebben we het spandoek gemaakt en zitten kletsen enzo en zij is nu pas net weg := Dus ik ga lekker m'n bedje opzoeken :j

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:21

Wat een rotknol, Wen!

strakkies gesprek met mentor, dus eventjes wat dingen voorbereiden en laten zien wat ik af heb :j

Zal ook mn dag weer eens neerzetten:
O1: 1 bb filet americain
O2: 2 bb smeerkaas
T: banaan
T: bagel roomkaas/zalm
L: 2 bb kaas, 2 bb appelstroop
T: appel
T: timeout koekje
T: krentenbol
D: ?? vermoedelijk iets makkelijks :=