Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:43

Phor: Je lijstjes zijn wel iets kariger dan een tijdje terug, maar niet schokkend. Ik denk dat je zelf wel goed weet wat goed voor je is. :)

Magli: Wat is er veelvraat aan? Ik zie voornamelijk gezonde dingen hoor! Veel fruit en groente. :)
Bhris: Wat fijn dat dat zo goed voor je werkt! You go girl! :D

O/L: Optimel yoghurt kers met 2 el muesli en superfoodmix(lijnzaad, pompoenpitten, gedroogde bosbes en appel, moerbeien, inca- en goijbessen), kapje met notenpasta
T: appel, pakje lu crackers, handje superfoodmix
T2: smoothie(magere yoghurt, ananas en mangostukjes), 2 sultana kokos knappers, 2 rijstwafels
A: Gewokte kipfilet met paprika, taugé, champignons, mais en cashewnoten met iets van tomatensaus. Misschien wat rijst
T: Raketje

D: Thee en Crystal Clear

Niet echt blij met dit dagje... Vanwege laat opstaan niet echt ritme, niet gesport en voor mijn gevoel heeeel veel tussendoor gegeten. Maarja, deze dagen komen ook voor, moet er toch aan wennen.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:53

Jeeh fijn bhri, je verdiend het met al het gezonde eten en sporten :D

Phor, goed dat je er bewust van bent. Lijkt me extra lastig wanneer je snel een vol gevoel hebt doordat de baby zo veel ruimte inneemt :P

Veel plezier op vakantie zodiacje!

Cheetah, absoluut niet veel hoor! Die smoothie klinkt lekker :D

Ik heb echt een heerlijk weekendje gehad, genoten maar wel aardig gezond gegeten :)
Eergister nog 2 desperados op en het verder gehouden bij wat druifjes, yoghurt en snoeppaprika.

Gister:
O: bakje magere yoghurt met muesli en sinaasappel kiwi smoothie van de jumbo (samen 410 kcal)
L: bruchetta met gegrilde groentes en mozzerella van de la place
T: skinny vanille latte bij starbucks
A: spelt met kipfilet, kidneybonen, mais, bruine bonen en paprika (1 bord), 170 gram griekse yoghurt
T: 2 garnaaltjes, paar stukjes biefstuk, klein stukje witvis, paar druifjes en aardbeitjes
T: (om 2u na stappen) klein bakje sla met kipfilet, wortel, olijfjes, feta
D: water, thee, flesje citroenwater, 1 cola light, 5 bier
B: de hele dag gelopen, 's avonds gedanst tijdens uitgaan

Vandaag (laat wakker):
O/L: 70 gram havermout, 8 gram lijnzaad, 5 gram zemelen, 200 ml ongezoete amandelmelk, 145 gram appel
T: 295 gram magere yoghurt met 18 gram banaan, 11 gram pompoenpitten, 3 gram cacao, 13 gram whey, 122 gram komkommer, 20 gram makreelsalade (voor de vetjes :P )
A: wordt fussili met groentes en rundergehakt
T:?
D: 1xkoffie, water, thee
B: 1 uur wandelen en stalwerk, zodadelijk killer abs L3

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:56

Cheetahfan: bedoel dat ik op vele tijdstippen eet, mss ook met examens dus dan loop je al vlugger eens naar de frigo en een uur later weeral. :) zie dat veel mensen hier van O naar L geen tussendoortje eten, ik zou echt slechtkomen van de honger :p (maar voor mensen die werken, kunnen wsl niet anders :), als ik school heb lukt het ook maar tijdens het leren zo'n honger (controverse)).

Vind je overigens wel een mooi lijstje hebben, met gezonde tussendoortjes :)

LisErm94: die ongezoete amandelmelk, is deze zelfgemaakt? Of van welk merk koop is die?

LisErm94

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:01

Die is van alpro, hebben ze bij sommige supermarkten :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:45

10.30: magere kwark met een schep whey en cacao nibs
12.00: havermoutpannenkoeken (havermout, boekweitmeel, havermelk en ei) met appelstroop
14.00: stuk Turks brood met mozzarella en tomaat; glas rivella
18.45: Marokkaanse stoofpot met aubergine, pompoen, paprika, ui, tomaat, kikkererwten en linzen; glas rosé
B: 40min wandelen, 4km hardlopen
Planning:
T: banaan

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:06

Vandaag een slecht dagje qua eten

O: 2 bh waarvan 1 met honing en 1 met een beetje pure hagelslag zonder boter
T: 1 appel, 2 kleine snelle jelle verdeeld over de morgen. 1 om 11 uur en 1 om half 1
L: 1 bh met honing en 1 cracker met honing en een banaan
T: 1 heel klein puntje aardbeientaart en 1 heel klein puntje frambozen cheesecake + in totaal 1 grote hand m&ms, 4 zoutstengels, 1 mini blokje kaas en een stuk of 5 choco rozijnen
A: een halve groentenburger, 1 klein stukje bloemkool en 10 krieltjes. Ik zit én vol én ben wat misselijk van de verjaardag.. :+
T: appel
D: thee, water en een half glaasje cola
B: 100 sit ups, 100 crunches en 30 day shred level 1

Bhriseis, ben je ook afgevallen door veel koolhydraten en weinig vet te eten? Wist niet dat je daar strakker van kon worden! Ik wil ook wat strakker worden. Daarom doe ik nu die 30 day challenge en 30 day shred..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:38

Geniet er toch lekker van ipv het een slechte dag te noemen...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:54

Ik een aparte dag :))

O - 2 volkoren beschuit met hummus, tapenade, spinazie, kalkoenfilet, kikkererwten en tomaat. Smoothie biet en sinaasappel
T - 2 tomaatjes, 5 dadels, 1 nectarine
A - 2 grof volkoren broodjes met hummus, omelet van 2 eieren, spinazie, tomaat, ui, gele paprika, plakjes kaas. Smoothie banaan, witte druiven, tomaat, blauwe bessen
T - 50 gr havermout met ongezoete sojamelk, honing, lepel pindakaas, walnoot

Ik ben dus na mijn ontbijt naar stal gegaan, daar even wat tussendoor gegeten en toen pas om vijf uur weer toen ik thuis kwam. Zo nog wat havermout eten dus. *\o/*

B - Hele dag rondgelopen op stal
D - Water

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:12

Ik heb hem al eens eerder gepost, maar ter aanvulling op Karin doe ik het nogmaals. Hij komt van puurgezond.nl:

Citaat:
‘Ik kan me helemaal vinden in de visie van PuurGezond. Zorg gewoon dat je eten goed is! Als je alleen maar calorieën zit te tellen, ga je voeding als een soort vijand zien. Ik zie in mijn praktijk veel mensen die willen afvallen. Zij denken in “goede” en “slechte” dagen, al naar gelang het aantal snacks en calorieën dat ze eten. Onzin natuurlijk. Vaak ontstaan snoepbuien juist omdat men in de basis veel te weinig eet. Mensen weten niet meer wat een normaal eetpatroon is. Zelf ga ik altijd uit van zes maaltijden per dag. Ontbijt, lunch en avondeten en dan nog 3 keer iets tussendoor. Dat tussendoortje kan bijvoorbeeld fruit zijn, een boterham, een handje noten, ontbijtkoek of een cracker met iets lekkers erop.’
‘We kunnen best een stapje terug doen. Kijk eens wat meer naar hoe je ouders vroeger aten. Chips, wijn en frisdrank was echt iets voor het weekend of de feestdagen. Nu zijn het producten voor elke dag. Er zijn nu veel te veel “feestdagen”. Het is toch jammer dat je op het werk maar weer eens een gebakje afslaat omdat er alweer een collega jarig is? Op die manier gaat het speciale er helemaal af en geniet je er minder van.’
‘Puur eten is lekker. Groenten mogen wat mij betreft weer de hoofdrol krijgen in de warme maaltijd. Net als vroeger, dan vroeg je: “Wat eten we vandaag?” En dan kreeg je als antwoord “witlof” of “andijvie”. Het mooiste is natuurlijk als je een eigen moestuin hebt, dat is pas echt vers en lekker. De groenten in de winkel liggen er vaak al dagen. Dan is diepvriesgroente of groente uit pot ook een heel goed alternatief. Maar wat te doen met alle verrijkte en bewerkte producten? Laat ze niet de basis vormen van je voeding. Zelf vind ik het soms ook lastig hoor. Moet je bijvoorbeeld roomboter adviseren of toch een halvarine uit een kuipje? Daar ben ik nog niet uit.’
‘De basis van de PuurGezond Piramide is bewegen en dat is voor mij ook écht de basis. Per dag wordt een half uur aanbevolen, maar dat vind ik echt een lachertje. Dat advies is nattevingerwerk. Je hebt minstens een uur per dag nodig. Wie genoeg beweegt, merkt effect op alle fronten. Je hebt meer energie, slaapt beter, zit lekkerder in je vel, hebt ook meer zin in gezond eten. En dan ontstaat een positieve spiraal. Overigens is mijn beste advies altijd: ga een uur eerder naar bed. Het voorkomt dat je ’s avonds verveeld op de bank zit te zappen en je vermoeidheid weg-eet. En het voorkomt de middagdip die je bestrijdt met chocolade. Voor veel van mijn cliënten is dat uurtje extra slaap echt een eye-opener

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:16

Helder stuk :)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:31

Ik heb er van genoten hoor Karin! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:42

Ik let in het weekend sowieso nooit op :D Heb dan altijd rare dagen, haha.

Gister:
O: whey shake met magere yoghurt en soyamelk + twee spiegeleitjes op een volkoren boterham + chocolade cakeje
T: Marsreep
A: Bak tomatensoep met twee witte bolletjes belegd met kaas
T: Twee glaasjes Malibu/cola, mini frikadel, mini loempia. Voor het slapen opgewarmde soya melk met honing en kaneel

Vandaag:
O: Whey shake met magere yoghurt, een schep ultra fine oats en water
T: Kaasstengel en drie andere zoutjes
A: Spaghetti met bolognesesaus en salade van ijsbergsla, komkommer en witte kaas blokjes
T: Bakje strawberry cheesecake ijs

Verder drink ik gedurende de dag wel altijd water (plat of bruis).

Weekend = genieten zonder zorgen.
Door de week = gewoon opletten met af en toe wat zondigen tussendoor :D

Ik sport genoeg dus moet kunnen!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:42

Hihi dank je dames :D

Espoir, voor mij werkt het :)

Ik heb een paar maand te weinig gegeten en te veel cardio gedaan. Daarbij rommelde ik met mijn hormonen nav een zwaardere pil, en ik begon echt op te zwellen rond mijn middel. Na een dag streng eten en sporten kon er zo +600 g bijzitten, die er niet meer af wou. Ik werd echt moedeloos want er kwam alleen maar blubber bij en er ging nooit iets af -O-

Inmiddels heb ik mezelf niet gewogen, maar ik heb deze ochtend een foto genomen om te vergelijken en ik ben op twee weken tijd een heel stuk strakker *\o/*
Ik heb elke dag op verbruik gegeten (en écht niet minder), met maar 45 g vetten max. en heel veel koolhydraten. Daardoor komt mijn verbranding weer op gang, en zou mijn testosteron moeten toenemen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet heel veel vetjes heb, en ik heb er geen idee van hoe het werkt voor iemand met een andere lengte/gewicht/whatever.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:51

Ik snap er niks van ...
Als ik doelbewust ga afvallen, gaat het langzaam en kost het me veel energie.
En nu eet ik gewoon naar mijn idee, en gaat het een stuk sneller? Onbewust? Je zou op zn minst verwachten dat ik vocht vast houd ?? Terwijl gisteren echt een normale dag is naar mijn idee, vroeger at ik dacht ik ook zo ... vroeger.

O: 1 bth, besmeerd met halvarine, besmeerd met een dubbele portie chocopasta.
T/L: La Place ontbijt: 1 glas aardbeien, 1 glas meloen/ananas/kers?, 1 chocobroodje, 1 bruinbroodje, 1 portie eiersalade
T: 2 bollen schepijs, koekjes smaak
T: 40g hazelnotenchoco
A: Spinazie à la crème, 2 eieren
T: Appelkoek

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:58

O: Grutten met amandelmelk, aardbeien, gojibessen, cacaonibs, cacao en omega-zadenmix, paar plakjes rookvlees, ontbijt was in 2x, voor en na het hardlopen
T: chocodadel
L: Groentesoep, de andere helft van de rode bietensalade van gisteren en een vk-roggecracker met rode pesto, kalkoenfilet, sla en paprika
T: Chocodadel en een milshake/ijsje van bevroren banaan, amandelmelk, whey perfection en cacao
A: Fritatta van 2 eieren met ham, champignons, knoflook, italiaanse roerbakmix, tuinerwtjes, rucola, tomaatjes, feta en parmezaanse kaas. Schaaltje geitenyoghurt met verse aardbeien en een dikke toef slagroom
T: Handje power-bessenmix en een borrel met zelf gemarineerde kip-borrelspiesjes
D: Thee, water, blauwebes/appel/limoensap en aanmaaksportdrink
B: 5.5 km hardlopen, paardrijden en 50 km op de racefiets

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:22

Morgen op de planning:
O: whey shake en een appel en een klein beetje volle kwark wat er van vandaag nog over is
T: 1 snee spelt desem met pindakaas
L: 250 gram volle yoghurt spaanse sinaasappel en 1 waldkorn cracker met smeerkaas
T: 1 snee spelt desem met pindakaas
A: 1 opscheplepel gekookte aardappelen, 2 opscheplepels rode bieten en een bal gehakt
B: kantoor
D: water, thee en in de ochtend een kop latte macchiato caramel met 1 schep suiker

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:51

LisErm94 schreef:
Vandaag (laat wakker):
O/L: 70 gram havermout, 8 gram lijnzaad, 5 gram zemelen, 200 ml ongezoete amandelmelk, 145 gram appel
T: 295 gram magere yoghurt met 18 gram banaan, 11 gram pompoenpitten, 3 gram cacao, 13 gram whey, 122 gram komkommer, 20 gram makreelsalade (voor de vetjes :P )
A: 150 gram (gekookt) fusilli met 70 gram gehakt, 169 gram paprika, 107 gram ui, 1/3 eetl olie
T: 300 gram magere yoghurt met kleine appel, 22 gram whey
T: 1 plakje magere fricandeau (15 kcal) & babybelkaasje (60 kcal)
D: 1xkoffie, water, thee
B: 1 uur wandelen en stalwerk, killer abs L3

Lijstje afgemaakt. Ietwat mager voor mijn doen maar ook laat op plus beweging is niet veel voor mijn doen. Met minder kcal wat moeite om gewenste grammen vetten en eiwitten te bereiken, maar kwam in de buurt 106 eiwit, 48 vet, 209 khd.

Emily, let je wel op dat er niet te veel afgaat?
Ik denk dat je eerst gewoon echt te weinig at en nu normaal. Misschien te weinig voor iemand die een tijd lang haar lichaam te weinig gevoed heeft.

Bhri, foto's geven sowieso een betrouwbaarder resultaat. Uiteindelijk moet je toch blij zijn met hoe je je voelt en wat je in de spiegel ziet. Getalletjes zeggen dan niets. Fijn dat je nu eindelijk iets gevonden hebt dat werkt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:40

Mijn lijstje:

O: 2 perziken, stukje witbrood met gesmolten kaas
T: -
L: hard spelbroodje met niets
T: bordje ingemaakte paprika met ui, bordje wortel/knoflook/olie, paar mini-soepstengels
A: groenten-paella
T: 2 bolletjes ijs - zonde, want slechte kwaliteit

B: halve dag lopen door de stad

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:44

phormicola schreef:
O: 3/4c havermout/haverzemelen/lijnzaad, hennepzaad, halfvolle melk en water, 1 ei, halve banaan, cacao nibs, 1el palmsuiker, stevia, volle tl pindakaas
B: 30min KT; benen en rug
T: half schepje creatine met water, stuk verse ananas
L: 4 mgb, 2 gebakken heirloomtomaten met edelgist en een gebakken ei, beetje kruidenboter, 1x leverworst met augurk, 1x roomkaas met augurk
T: 2 knackebrod, 1x pindakaas, 1x jonge kaas, plakjes komkommer en augurk en tomaat, mg kapje met een beetje pesto en 2 plakjes kaas
A: gehaktballetjes in tomatensaus met penne en nog meer heirloomtomaat :') + olijfolie, pesto en een beetje Parmezaan
T: bakje suikervrije banaan-pindakaasijs, stuk verse ananas, restje warme custard uit de pan geschraapt :+

D: 3 mokken zwarte koffie, 250ml halfvolle melk, 2 mokken groene thee, meerdere glazen water
B: zo'n 4u huishouden/opruimen/rommelen :+

Commentaar is welkom!

Volgens mij heb ik zo best wel een flinke hoeveelheid gegeten :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:36

Heeft iemand enig idee wat een goed alternatief voor koolzaadolie is?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:06

Gister geen lijstje van mijn kant, laten we het erop houden dat het zo'n 1000 calorieën teveel bevatte..

Vandaag weer een nieuwe start. Hoewel ik nog steeds erg vol zit van gisteren.

O: omelet van 2 biologische eieren en wat groene kruiden, 1 sneetje rogge-zuurdesembrood
T: /
B: stalwerkzaamheden
L: 40gr havermout met ongezoete sojamelk, kaneel, beetje honing, eetlepel chiazaden
B: 60 min wandelen
T: stuk watermeloen
A: op mijn werk wat de pot schaft (maar probeer wel altijd iets fatsoenlijks op tafel te zetten met extra groente enzo)
T: 2 mandarijnen

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 08:31

Tiggs, waar wil je de olie voor gebruiken? Ik gebruik eigenlijk altijd kokosolie, dat kan tot hoge temperaturen verhit worden. Voor koude bereidingen pak ik meestal olijfolie.

Gister mijn verjaardag gevierd:

O: havermout met rijstmelk, appel, kaneel, lijnzaad en hennepzaad
T: flinke punt sinaasappeltaart
L: 1.5 kom courgette-muntsoep, paar scheppen rijstsalade met mango, paprika, bosui, peper, pinda's en kokos, 4 stokbroodjes met kruidenboter
T: appel
A: gele curry met aardappel, bloemkool en paksoi, 3 stokbroodjes
T: cornetto

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:07

O: Havermout, sojamelk, chia, lijnzaad, moerbessen, chocolade poeder
T: 4 chocolade granen koekjes
L: 3 x volkoren knackebrood smeerkaas sambal
T: Appel, mandarijn
A: Lasagne, stokbrood, salade
T: Snack a jack

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:46

Een taartje sla ik nooit af, precies omdat het iets speciaals is wat je niet dagelijks krijgt voorgeschoteld. Let op je werk maar eens op; degenen die altijd afslaan, zijn meestal de dikste mensen. :D

Gisteren:
Omdat ik veel in de auto heb gezeten en de hele dag van huis ben geweest een beetje raar dagje. Ik wist pas op het laatste moment dat ik tussendoor niet meer thuis zou komen, dus heb ik s ochtends maar van wat in mn tas gegooid.

O: flink groot stuk zelfgebakken cake (kokosmeel, kokosmelk, banaan, ei, zout, bakpoeder, kokosolie, cacao nibs en kokosbloesemsuiker
T: aardbeien en snoeptomaten
L: weer dezelfde cake
T: nog meer aardbeien en snoeptomaten
T2/A/T: op verjaardag: stukje slagroomtaart met aardbeien, komkommer met brie, rauwe worteltjes, naturelchips, halve kom versgemaakte broccolisoep, halve kom versgemaakte tomatensoep, stukjes brood met roomkaas, rijstzoutjes

B: uur stevig gewandeld, paarden verzorgen
D: 2 l water, 2 droge witte wijn

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:05

Planning voor vandaag:

O: 2/3c havermout en haverzemelen, 1 ei, halfvolle melk en water, 1el pindakaas, 1 volle tl appelstroop, halve banaan
B: 30-60min KT; borst, armen en voorkant benen
T: 1/3 schepje creatine, aangelengd met water
L: half blikje tonijn op water, 1/3c groene linzen, halve ui, 2 heirloomtomaten, komkommer, augurk, azijn, citroensap, olijfolie, kruiden
T: verse ananas, 1 glas watermeloen slushie, 1 mgb waarvan 1 helft met jonge kaas en de andere helft met leverworst, augurk
A: 2/3 schouderkarbonade, aardappelpuree, rode kool
T: 1 glas watermeloen slushie

D: 250ml halfvolle melk, 3 mokken zwarte koffie, 2 mokken thee, meerdere glazen water
B: huishouden