Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:31

O: 2x dubbele oberlanderboterham (4 boterhammen dus..) > 1x pindakaas, 1x kaas + pesto
T: -
L: havermout met appel, lijnzaad en havermelk
T: hapje brood met kaas, tomaat met pesto, grapfruit
A: stukje kip, aardappeltjes uit de oven, haricot verts

B: 15 min fietsen, 45 min wandelen, 15 min NTC

Comments zijn welkom!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:40

Chernique _/-\o_ Wat een mooie foto's en wat zie je er goed uit! Je mag echt heel trots op jezelf zijn! (Enne, wat een mooi jurkje, waar heb je die vandaan?)

phormicola schreef:
Wat een leuke baan heb jij trouwens, Many :)

Op mijn website gekeken? :D Die ligt alweer even stil omdat ik inmiddels als tekstschrijver werk voor een communicatiebureau, maar het werk is nagenoeg hetzelfde. En net zo leuk :))

Sonja_vR schreef:
yoga meltdown, wat vond je er van ?
ik zoek iets yoga-igs maar dan wel ietsje pit er in zeg maar, puur voor balans, bladiebla ;)
voor dalijk naast mijn twee keer per week actieve revalidatie bij de fysio en het lopen op de crosstrainer + heul veul lopen met de hond.

Yoga Meltdown is leuk! Het is jammer dat er maar 2 filmpjes van zijn, op een gegeven moment word je die wel een beetje beu. Level 1 vond ik weinig uitdagend, maar level 2 bezorgde mij wel wat spierpijn :D Het is geen gehups zoals Phor zegt, balans en kracht zijn het belangrijkst. Ik zou het gewoon eens proberen!

Phor, je lunch klinkt echt heerlijk. Ik geloof dat ik die hash browns ook maar eens moet testen :))

Gast7391, ik vind het een mooi lijstje!

Mijne van vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacaopoeder, kaneel, lijnzaad en agavesiroop; appel
T: kom courgettesoep
L: mini hartig taartje met tomaat, basilicum en kaas
T: banaan
A: nog een kom courgettesoep (moest op :+ ), 2 volkoren wraps met zwarte bonen, paprika, courgette, tomaat, ui, ijsbergsla en kaas
T: 1 chocoladetruffel bij de thee

B: middag rondlopen op Paard & Erfgoed (daar compleet verkleumd dus eenmaal thuis wilde ik alleen nog maar onder een dekentje zitten. Ik heb de shred dus op dag 2 al verzuimd O:) )

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:01

O: 150 ml yoghurt, banaan
T: klein stukje millionaires shortbread
L: 1 bb met kaas, stuk komkommer
D: 2 opscheplepels bami, satéstokje, tjap tjoi, kip met zwarte bonensaus, stuk kroepoek
T: stuk fruit

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:15

Wat een nette lijstjes komen er voorbij! Die van mij ga ik maar niet posten.. weinig voedzaams en veel junk. Maar het mag, want het is vlaggetjesweek hierzo dus ik vind mezelf vreselijk zielig -O- Morgen weer aan de nette lijstjes!

Gast7391: wat moet ik me voorstellen bij oberlanderboterhammen? Ik heb ze zien liggen in de supermarkt, is het een soort roggebrood?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:20

Ik heb inmiddels een behoorlijke greep in een zak met drop gedaan, Daenerys... O:)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:21

Ik heb net een New York pizza op en er ligt een reep chocola op me te wachten.... ~~}>

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:23

Nee, Obelander is heel anders dan roggebrood. Het is zuurdesembrood, best een beetje apart. Ik vind roggebrood lekkerder, smaakvoller. Obelander vind ik ook al snel erg droog worden.

Bij sommige mensen zie ik nooit snoep, drop, chocolade oid staan.
Ik vraag me wel eens af of men dat dan écht nooit eet of dat het simpelweg niet genoemd wordt?!?
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 01-09-13 20:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:23

Daenerys schreef:
Gast7391: wat moet ik me voorstellen bij oberlanderboterhammen? Ik heb ze zien liggen in de supermarkt, is het een soort roggebrood?

Het is een soort Duits, stevig tarwebrood (zuurdesem). Wel tarwe dus, maar zonder broodverbeteraar en suiker etc.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:24

Ok, ik dacht idd dat het een soort roggebrood was maar dat is dus niet zo. Maar eens proberen dan :j

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:29

Hier vandaag een slechte dag w.b.t. eten, maar ik ga m toch posten:

O: 2 beschuitjes met hagelslag
L: 2 kampioentjes met kaas, 1 pompoenpitcracker met hagelslag, paar aardbeiden
T: 1 stroopwafel
A: patat met frikandel speciaal en als toetje tiramisu :+

Heb ook een batterij voor mn keukenweegschaal gescoord, dus ga morgen eens beginnen met afwegen om meer inzicht te krijgen in de porties die ik eet. En netjes eten en sporten morgen. :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:37

KarinvdM schreef:
Nee, Obelander is heel anders dan roggebrood. Het is zuurdesembrood, best een beetje apart. Ik vind roggebrood lekkerder, smaakvoller. Obelander vind ik ook al snel erg droog worden.

Ik vraag me wel eens af of men dat dan écht nooit eet of dat het simpelweg niet genoemd wordt?!?

Snoep eet ik bijna nooit, heel sporadisch een salmiak lolly oid. Drop is iets waar ik één keer per jaar naar snak en dan alleen dubbel zoute ruiten, dat het echt pijn doet als je het eet zeg maar :+ Chocolade vind ik heerlijk en normaal gesproken eet ik dat 1x per week, maar ik wil echt even aan m'n lijf werken de komende tijd, dus gewoon even helemaal niet :)

Ik post deze dingen trouwens wel als ik ze eens eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:38

Ik snoep ook nooit. Eet alleen zo nu en dan ijs.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:39

KarinvdM schreef:

Nee, ik snoep eigenlijk nooit, i.i.g. geen drop/winegums/zure matten etc. Haal het niet in huis, geen behoefte aan. Chocola wel, maar dan een extra pure variant en die noem ik ook in het lijstje. Chips eet ik ook nog wel regelmatig :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:45

Ik vind het best knap als je weinig tot niet snoept.
Het achterwege laten van chips en borrelhapjes als kaas, worst en toastjes met brie/salade etc etc overigens ook.

Ik lust zelf toch wel graag wat lekkers zo af en toe...

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:49

Hier hetzelfde; snoep en koekjes etc eet ik eigenlijk nooit. Als ik ze eet, dan is het meestal bij anderen. Thuis heb ik er geen behoefte aan en denk ik er ook niet eens aan, maar buitenshuis, als iedereen wat lekkers eet, doe ik wel gezellig mee :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:49

Voor hartige dingen ben ik wel een sucker en daar zou ik dan weer niet zonder kunnen :9. Maar dat soort dingen beperk ik wel tot het weekend.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:59

Ik heb hetzelfde al Plien, je kan mij echt begraven onder hartige snacks.. Zoet kan ik wel weerstaan sinds ik weet hoeveel troep erin zit, en ik heb eigelijk nooit koekjes, chocolade of snoep in huis. Als ik ongesteld ben gaat er vaak wel een reep chocolade of een rol koekjes naar binnen (zoals op dit moment :Y) ), maar ik krijg er nu alweer spijt van want ik voel me al misselijk worden %)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:03

Koekjes kan ik heel makkelijk laten staan, daar geef ik niks om. Maar chocolade vind ik echt heel lekker en een keer een handje drop vind ik ook lekker.
Als ik het niet in huis heb eet ik het niet, geen enkel probleem, maar als ik het wel eens in huis haal en het is eenmaal open.... Dan kan ik me ook zo ongeveer misselijk eten. :o

Maar ik wil ook niet altijd alles laten staan hoor. Bovendien ben ik niet alleen en mijn man is een echte bourgondiër die alles lekker vindt. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:05

Ik heb zo'n klein Nespressokoekje gehad. Stom, want het is puur en alleen omdat ik ongesteld word -O- Ik merk dat ik heel wat meer trek heb in zoete dingen nu.
(en ik at best veel aardappelpuree)

Chips eet ik zo om de twee maanden een keer. Vroeger greep ik dan sneller en sneller een handje, maar als ik nu echt begin te hunkeren sta ik mezelf toe om alle chips naar binnen te werken die ik wil. Met als resultaat dat mijn mond 's ochtends smaakt alsof er een kater in heeft gepiest en ik me erg misselijk voel, waardoor ik weer twee maand geen chips wil :))

Snoep lustte ik een half jaar geleden érg graag, en nu heb ik er heel af en toe psychologisch eens trek in. Dat eindigt dan met ik die op een Haribo knabbel, en hem onmiddellijk weer uitspuwt omdat ik het erg vies vind.

IJs, koek en taart zijn dan weer mijn valkuilen. Hoewel ik steeds minder en minder trek heb in koekjes, daar ben ik wel blij om. Nu wil ik meestal koekjes als ik me zielig voel of ongesteld word :o Maar ik bak ook érg graag, en een lekkere punt taart of een heerlijk delicatesse-koekje... Nee, daar zeg ik bewust geen nee tegen :+

En sinds het suikerafkickgedoe heb ik ook weer minder zin in chocolade. Ik vind het wel rustgevend in mijn hoofd, minder cravings :o

(edit: typo)

Edit: thanks voor het recept! Ga ik deze maand es uittesten Phor :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:10

Chips is echt iets dat ik eigenlijk nooit meer wil eten. Ik kan er net aan 2 handjes van op, daarna voel ik meteen m'n pootjes al opblazen van het vocht. Troep is het :(
Over het algemeen voel ik me gewoon slecht als ik ongezonde dingen eet dus als ik het doe doe ik het vaak gewoon allemaal op één dag dat ik er weer meteen van genezen ben voor minstens een maand _O-

Daenerys

Bhriseis schreef:
Chips eet ik zo om de twee maanden een keer. Vroeger greep ik dan sneller en sneller een handje, maar als ik nu echt begin te hunkeren sta ik mezelf toe om alle chips naar binnen te werken die ik wil. Met als resultaat dat mijn mond 's ochtends smaakt alsof er een kater in heeft gepiest en ik me erg misselijk voel, waardoor ik weer twee maand geen chips wil :))

Ik ga deze quote opslaan en lezen iedere keer als ik trek in chips krijg, dan gaat het vanzelf weg :)) :')

KarinvdM

Als ik geen chips meer in huis haal dan heb ik een probleem en waarschijnlijk een echtscheiding. :D
Manlief eet dat altijd in het weekend en het liefst vaker... Inmiddels heb ik het zo ver dat het doordeweeks netjes in de la blijft, 50 van de 52 weken.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:15

Daenerys _O-

Wij hebben dezelfde tactiek Phor!

Hier liggen de chips en snoep en (melk)chocolaatjes letterlijk rond mijn laptop, allemaal de oogst van vriendlief. Maar ik stel mezelf zo bewust mogelijk de vraag of ik er écht zin in heb, of ik er maar gewoon van wil snaaien, en meestal is het dat laatste. Ik eet ook wel redelijke porties, waardoor ik sowieso niet zo'n honger meer heb in ongezonds tussendoor.

Maar je bent hartstikke gezond bezig Karin, je hebt voorbeeldige lijstjes met superveel variatie in groenten en fruit. Als die paar handjes chips en drop en af en toe een blokje chocolade maken dat jij je gelukkig en prima in je vel voelt, geniet er dan gewoon van :) Als je er over post, klinken die momenten met je borreltje en je lekkers samen met je man zo ontzettend gezellig, dat ik niet inzie waarom je ze zou skippen, als je je toch goed in je vel voelt :)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:17

Snoep als in winegums, drop etc. eet ik echt bijna nooit, daar geef ik niks om. Maar ook ik zwicht voor de hartige snacks en koekjes vind ik ook erg lekker. Ik sta mezelf in het weekend altijd 1 dag toe om alles te eten waar ik zin in heb. Dat helpt goed,omdat ik weet waar ik aan toe ben en dat helpt me om het de rest van de week te weerstaan, ik heb er dan ook weinig behoefte aan.
Niks in huis halen is hier ook geen optie, want als ik het niet haal, haalt vriendlief het wel. Hij eet dagelijks chips en koekjes, maar komt niets aan.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:22

Bhris, schrijf alsjeblieft een boek over eten _O- er is niemand die dingen zo beeldend kan omschrijven als jij haha!

Hier liggen de laden ook vol met koekjes, snoep en chips, maar mijn broer is eigenlijk de enige die ervan eet. Misschien scheelt dat ook wel, dat er dus bijna nooit iemand naast me op de bank zit te snaaien. En net wat Bhris zegt, als je zelf graag eens chips of een stukje chocola eet en je daar prima bij voelt, waarom zou je het laten?