de eetbare tuin vervolg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:22

DemDeempel schreef:
Weet iemand waar ik nog moestuinplantjes kan kopen?
En dan met name boerenkool

Ik wil dit weekend een deel leeg trekken en er wat winter groentes inzetten maar ik heb zelf niks voorgezaaid

Weet niet of de planten outlet in helmond/bakel nog open is? Die hadden een ruim assortiment

DemDeempel

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 16:33

Helaas heb ik zoals verwacht geen boerenkoolplantjes meer kunnen vinden maar ik heb twee zakken plantuien en een zal plant knoflook gekocht. Dus de tuin staat niet leeg deze winter

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:58

Jammer dat je geen plantjes meer kon vinden!

Knoflook doe ik dit jaar niet, ik heb nog 2 vlechten hangen met enorme bollen dus voorlopig heb ik meer dan genoeg.

Mijn gigantische saffraanoogst van vandaag :Y)

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:48

Wat zou dat beetje saffraan normaal kosten? Het is toch aardig wat, heb je nog meer staan?

Mijn stambonen hebben een 2de bloei, ben erg benieuwd of dat nog iets gaat worden. Verder heb ik nu behoorlijk wat sla staan en wortels. Augurken zijn op het einde aan het raken, hoop nog 1 pot te kunnen inmaken. Sla moet ik dooreten, want daar moet de knoflook komen. :))

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:49

Oh saffraan, wat leuk! Ik heb er naar gekeken maar voor 5 bollen 5,50 euro plus 10 euro verzendkosten vond ik het iets te gek worden.

Edit* Ik zie dat ze op meer plekken te koop zijn, misschien dat ik ze toch ga proberen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:49

Neonlight schreef:
Wat zou dat beetje saffraan normaal kosten? Het is toch aardig wat, heb je nog meer staan?

Ja er staat nog meer, ik denk dat ik nog 2-3 keer zo'n portie kan oogsten de komende paar weken :j

Als ik Google geeft ie 10,95 voor 1 gram biologische saffraan, maar dat is dit nog làng niet. En het moet ook nog gedroogd worden dus het wordt nog lichter :Y)