Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzy schreef:Mijn dagplanning, beetje minderen ivm weekend
O: magere yoghurt met muesli
T: halve komkommer, kleine appel
L: 2 cracottes met linesse en tomaat en een met filet americain en tomaat, salade met beetje yoghurtdressing en een groentenbouillon
T: 2 cracottes met linesse, kleine appel, opkikker noedels, wasa cracker
D: penne met groenten, tomatensaus en 2 gebakken eitjes
Bew: stage
ladyjoy schreef:Vandaag:
O: 40 gram muesli met 30 ml Sojamelk
T: 125 gram komkommer, appel
L: 1 meergranen boterham, kipfilet. Volkoren beschuitje, Nutella
T: 2 rijstwafels, Slankie 20+ smeerkaas. 3 hapjes rijst met saus
A: aardappelen, bloemkool met kaassaus, beefburger
T: halve galia meloen (klein), 2 plakjes ontbijtkoek
Beweging: paardrijden, 40 minuutjes fietsen in het avondzonnetje
holly schreef:Pascaline, misschien heb ik er overheen gelezen en had je het al verteld, maar je bent 17?
Hoe groot ben je en hoeveel weeg je?
Kijk eens of je het volgende kunt bereiken elke dag:
Ontbijt, tussendoortje(fruit bijvoorbeeld), lunch, tussendoortje, avondeten en eventueel daarna ook nog een tussendoortje. Dan eet je dus 6 keer op een dag.
Post elke dag wat je eet gewoon hier en bespreek dat met ons. Samen is het leuker en gemakkelijker dan alleen, toch?
Je hebt een eetprobleem gehad, vertelde je?
At je niet, at je ongezond, at je te veel, hield je niets binnen (perongeluk of expres),
kun je daar iets meer over vertellen?
Wat ben je gaan veranderen en wat wil je nog veranderen?
happyjoyce schreef:O: Optimel vanille yoghurt met een beschuitje erin.
T: Peer.
L: Tarwebolletje met halvarine en filet american, knackebrot volkoren met ham.
T: Appel, festini aardbei ijsje, mandarijntje
A: Aardappels, bloemkool, kipfilet, sla met yoghurtdressing.
T: Pakje sultana peer/kaneel
Beweging: Naar school, 1 paard rijden, half uur fietsen
Pascaline schreef:holly schreef:Pascaline, misschien heb ik er overheen gelezen en had je het al verteld, maar je bent 17?
Hoe groot ben je en hoeveel weeg je?
Kijk eens of je het volgende kunt bereiken elke dag:
Ontbijt, tussendoortje(fruit bijvoorbeeld), lunch, tussendoortje, avondeten en eventueel daarna ook nog een tussendoortje. Dan eet je dus 6 keer op een dag.
Post elke dag wat je eet gewoon hier en bespreek dat met ons. Samen is het leuker en gemakkelijker dan alleen, toch?
Je hebt een eetprobleem gehad, vertelde je?
At je niet, at je ongezond, at je te veel, hield je niets binnen (perongeluk of expres),
kun je daar iets meer over vertellen?
Wat ben je gaan veranderen en wat wil je nog veranderen?
Waah, tgaat hier weer veel te snel voor mij![]()
Ik ben 16jaar, ben 1m61 en weeg tussen de 49kg en 52kg
Deze morgend was het 50,7kg...
vandaag at ik:
O: 1sandwich met kaas
L: 300gr 'kant en klare' vegetarische sla (sla met tofu en wat pasta en sausje enzo)
T: 1Kiwi
A: Chinees
Over m'n ES: ik at redelijk veel, vooral veel koeken en snoep enz, en wou altijd wel wat vermageren (woog toen rond de 60kg voor 1m60) toen besloot ik dus geen koeken meer te eten maar dat lukte niet echt, dus toen ik m'n 'schema' niet kon volgen braakte ik, m'n moeder betrapte me en we gingen dus gezond lijnen, dit lukte redelijk hoewel ik nog af en toe braakte... Ben toen zo'n 10kg afgevallen, maar ik bleef wel braken+minder eten :S Nu krijg ik wel hulp van een psychologe enzo maar die traint meer 'het tonen van mijn emoties' en de thuis situatie dan het eetprobleem, wat ik nu wil bereiken is een gezond eetschema, geen 'vreetbuien' meer, want dat had ik ook soms, dat ik achteraf zelfs niet eens wist wat ik had gegeten...
Ik wil gewoon niets meer verbergen, met vrienden uit kunnen eten, af en toe genieten van een ijsje... Zonder bij te komen! Daar ben ik nog wel té veel mee bezig, 80% van de tijd denk ik aan wat ik zou eten en wat niet enz... Met resultaat dat het op school wel redelijk moeilijk gaat soms en dat ik vaak héél moe ben.
Achja, eigenlijk heb ik aan dat lijnen echt NIETS 'goed' gehad, alleen wat bewondering voor mijn lichaam, maar het heeft me meer kwaad dan goed gedaan, ik vind het trouwens knap om te lezen dat jullie het voor zover ik volg allemaal wel goed doen, en misschien kan ik een beetje een 'waarschuwing' zijn om niet in het extreme te keren, daar heb je echt niets aan