Rijd in elk geval 6x per week een minimaal uur paard, ga sinds kort naar de sportschool (2x pw ivm tijd), wandel af en toe met de hond en als ik zin heb ga ik ook nog joggen, meer tijd heb ik gewoon niet helaas.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nado schreef:
Planning voor vandaag:
O: 2 boterhammen (meergranen) met Philadelphia light
T: niets
L: celavita aardappeltjes met rodekool/appeltjes en kipburger
T: chocomouse light. was in de aanbieding en kon het niet weerstaan
A: niets geloof ik
LittleAnn schreef:Geen ei! Vreemd..... Wat is dan de gedachte daarachter?
Sizzy schreef:Ilse, hoe oud ben jij eigenlijk?
Sizzy schreef:Ik vroeg het me gewoon afDacht dat je ouder was.
Sizzy schreef:Ik vroeg het me gewoon afDacht dat je ouder was.
Orri, ik meende juist gelezen te hebben dat ze erachter waren gekomen dat eieren eten geen negatief effect had op je cholesterol
Citaat:Inmiddels hebben wetenschappers ontdekt dat een te hoog cholesterolgehalte ook een kwestie is van aanleg en niet het gevolg is van veel eieren eten. Wie aanleg heeft, moet goed opletten dat hij niet te veel vette dingen eet, vooral niet te veel verzadigde vetzuren. De verzadigde vetzuren zitten slechts in
geringe mate in eieren.
Citaat:Cholesterolgehalte
Heel lang bestond het idee dat veel eieren eten slecht zou zijn voor je cholesterolgehalte. Maar na veel onderzoek is bewezen dat elke dag een ei eten helemaal niet zo slecht is. Teveel cholesterol verhoogt het risico op hart- en vaatziekten. Daarom mag je niet meer dan 300 mg cholesterol op een dag binnenkrijgen. Het wit van ei is vrij van cholesterol, maar de eidooier bevat 200 mg cholesterol. Dat betekent dat elke dag een ei eten niet slecht is, mits je ervoor zorgt dat je zo min mogelijk andere producten eet waar cholesterol inzit. Voedsel met veel cholesterol zijn vette vleeswaren en kazen, boter en margarines die hard worden in de koelkast, zoete snacks en tussendoortjes.
Citaat:De eidooier bevat cholesterol. Omdat vermoed werd dat het eten van veel cholesterol tot hart- en vaatziekten zou kunnen leiden, kregen eieren een slechte naam. Inmiddels (2003) is ontdekt dat een te hoog cholesterolgehalte weliswaar ongezond is, maar niet alleen veroorzaakt wordt door de voeding, maar vooral door de aanleg, en bovendien meer wordt veroorzaakt door het eten van te veel (verzadigde) vetten dan door het eten van cholesterol, dat in betrekkelijk geringe mate wordt opgenomen.
Ilse schreef:suepergirl schreef:Ik heb meestal heel erg donker brood van de bakker. Dat gooi ik dan thuis direct in de vriezer. 's morgens haal ik het er dan uit, gooi dr kaas op en stop het in een boterhamzakje. Dan is het zelfs 's middags nog echt heel vers.
Ik doe precies hetzelfde.
Hebben jullie enig idee wat er zou gebeuren als ik 'opeens' meer brood 's middags ga eten? (denk aan 3 tot 4 sneetjes ipv 2?)
Zou mijn stofwisseling dat net zoals bij Orri het juist positief bevinden of juist negatief in de zin van aankomen? Ik sport natuurlijk niet intensief maar kan me voorstellen dat als je lunch groter er vullender is je de rest van de middag eigenlijk heel weinig nodig heb als tussendoortjes?
Mocca schreef:Planning;
O: Schaaltje magere joghurt met cruesli (oké, flinke schaal, het is zo lekker)
T: Appel, plak ontbijtkoek (en een handje schuddebuikjes)
L: 1.5 pannenkoek, raket ijsje
T: Kiwi
A: Snijboontjes, valess en gebakken aardappels
T: Café noirtje