Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:51

Nee maar ik ben niet degene die hier kookt oid, ik heb redelijk veel inspraak maar niet op alles .
Rijd in elk geval 6x per week een minimaal uur paard, ga sinds kort naar de sportschool (2x pw ivm tijd), wandel af en toe met de hond en als ik zin heb ga ik ook nog joggen, meer tijd heb ik gewoon niet helaas.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:57

Ilse, hoe oud ben jij eigenlijk?

Nado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:03

Nado schreef:

Planning voor vandaag:
O: 2 boterhammen (meergranen) met Philadelphia light
T: niets
L: celavita aardappeltjes met rodekool/appeltjes en kipburger
T: chocomouse light. was in de aanbieding en kon het niet weerstaan
A: niets geloof ik

Even aangepast. Had avondeten naar lunch verplaatst omdat ik 's avonds vroeg weg moest. Alleen dus geen avondeten gegeten.

Voor vandaag:
O: 3 boterhammen meergranen met hagelslag
T: aardbeien
L: magere joghurt met cruesli en special flakes (AH-versie van special K)
T: niets of aardbeien
A: weet nog niet, maar denk iets met de tofureepjes die in de koelkast staan.

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:04

LittleAnn schreef:
Geen ei! Vreemd..... Wat is dan de gedachte daarachter?

Ik heb het gevraagd maar de exacte uitleg kan ik niet zo opnoemen, het is in ieder geval niet nodig om ei te eten sowieso had ik gelezen dat je maximaal 3 gekookte eieren mag eten in een week, omdat ei een negatief effect op het cholesterol zou hebben schijnt vooral het ei geel ook mee te maken hebben.

@Ilse, als je een volwassen vrouw bent dan heb je 2000 kcal nodig om te verbranden en aangezien je flink actief bent kun je dat makkelijk doen

Ik kom dagelijks op 2000 kcal, waarvan 100 eiwit (401 kcal), 325 koolhydraten (1300 kcal) en 33 vet (297 kcal). Iedere dag zit ik ongeveer rond dezelfde waarden, ze wijken maximaal 5 punten af naar boven of beneden. Het is belangrijk 'hoe' je aan de 2000 kcal komt.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:04

Sizzy schreef:
Ilse, hoe oud ben jij eigenlijk?

18, hoezo?

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:07

Ik vroeg het me gewoon af Dacht dat je ouder was.

Orri, ik meende juist gelezen te hebben dat ze erachter waren gekomen dat eieren eten geen negatief effect had op je cholesterol

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:07

Overigens weet ik nu toch wel zeker binnenkort weer eens een afspraak te gaan maken met een dieetiste, zit zo vast op het gewicht dat ik nu heb en zou het toch wel heel lekker vinden om weer wat groter te kunnen lunchen ik ben en blijf gek op eten .
Iemand die hier in omgeving Den Haag een goede weet?

kizz_rianne

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:08

Mijn planning....

O: 2 boterhammen met appelstroop
T: appel
L: 2 stokbroodjes met paté, kaassouflee (in totaal zo'n 500 kcal, het scheelt gelukkig dat ik ze in olijfolie heb gebakken, niet in de frietpan).
T: appel
A: denk dat ik het houd bij een soep met een salade vanavond.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:08

Sizzy schreef:

Dat is een vaker voorkomend 'probleem', wordt meestal ook wel 20 - 22 geschat, zowel in uiterlijk als in innerlijk.

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:09

Sizzy schreef:

Orri, ik meende juist gelezen te hebben dat ze erachter waren gekomen dat eieren eten geen negatief effect had op je cholesterol

Volgens mij was dat dus als je een maximum van 3 per week aan hield

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:15

Heb even beetje gegoogled:

Citaat:
Inmiddels hebben wetenschappers ontdekt dat een te hoog cholesterolgehalte ook een kwestie is van aanleg en niet het gevolg is van veel eieren eten. Wie aanleg heeft, moet goed opletten dat hij niet te veel vette dingen eet, vooral niet te veel verzadigde vetzuren. De verzadigde vetzuren zitten slechts in
geringe mate in eieren.

bron: http://www.blijmeteenei.nl/pages/total/ ... 5_p01.html
Citaat:
Cholesterolgehalte
Heel lang bestond het idee dat veel eieren eten slecht zou zijn voor je cholesterolgehalte. Maar na veel onderzoek is bewezen dat elke dag een ei eten helemaal niet zo slecht is. Teveel cholesterol verhoogt het risico op hart- en vaatziekten. Daarom mag je niet meer dan 300 mg cholesterol op een dag binnenkrijgen. Het wit van ei is vrij van cholesterol, maar de eidooier bevat 200 mg cholesterol. Dat betekent dat elke dag een ei eten niet slecht is, mits je ervoor zorgt dat je zo min mogelijk andere producten eet waar cholesterol inzit. Voedsel met veel cholesterol zijn vette vleeswaren en kazen, boter en margarines die hard worden in de koelkast, zoete snacks en tussendoortjes.

Bron: http://valtaf.nl/index.php?pxp=a3.s.m-a ... sitem-n454

Citaat:
De eidooier bevat cholesterol. Omdat vermoed werd dat het eten van veel cholesterol tot hart- en vaatziekten zou kunnen leiden, kregen eieren een slechte naam. Inmiddels (2003) is ontdekt dat een te hoog cholesterolgehalte weliswaar ongezond is, maar niet alleen veroorzaakt wordt door de voeding, maar vooral door de aanleg, en bovendien meer wordt veroorzaakt door het eten van te veel (verzadigde) vetten dan door het eten van cholesterol, dat in betrekkelijk geringe mate wordt opgenomen.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ei_(voeding)

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:18

Eieren verhogen zowel het goed (HDL) als het slechte (LDL) cholesterol. De verhouding hiertussen is belangrijk ivm hart- en vaatziektes. Er werd altijd gezegd dat eieren slecht zijn maar daar zijn ze inmiddels wel aardig vanaf gestapt.

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:21

Ik blijf lekker mijn gekookte eitjes eten, ik vind het altijd erg lekker om een eitje door de sla te doen Ik eet weer heeel weinig vlees...Super dat je het even hebt uitgezocht Sizzy!

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:31

Ik wist dat het idd het ei geel is dat de veroorzaker is Body builders hebben meestal een pot gekookte eieren zonder dooiers op water staan Ik gebruik alleen af en toe gekookt ei zonder ei geel in plakjes door de bietensalade

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:31

Ilse schreef:
suepergirl schreef:
Ik heb meestal heel erg donker brood van de bakker. Dat gooi ik dan thuis direct in de vriezer. 's morgens haal ik het er dan uit, gooi dr kaas op en stop het in een boterhamzakje. Dan is het zelfs 's middags nog echt heel vers.

Ik doe precies hetzelfde .

Hebben jullie enig idee wat er zou gebeuren als ik 'opeens' meer brood 's middags ga eten? (denk aan 3 tot 4 sneetjes ipv 2?)
Zou mijn stofwisseling dat net zoals bij Orri het juist positief bevinden of juist negatief in de zin van aankomen? Ik sport natuurlijk niet intensief maar kan me voorstellen dat als je lunch groter er vullender is je de rest van de middag eigenlijk heel weinig nodig heb als tussendoortjes?

Misschien kan je ze verplaatsen naar je ontbijt? Dan maakt het toch niet enorm veel uit hoeveel je eet, ten eerste schijn je al veel te verbranden met alleen al je lichaam weer wakker te maken en ten tweede heb je dan de hele dag nog

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:32

Ik vind het geel juist het lekkerst aan een ei... Hoe lang doe je dit al Orri?

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:37

Ik doe dit nu 2 maanden en ben 4 kilo af gevallen en 1% vetpercentage omlaag daarvoor liep ik al 4 maanden bij een dietiste, maar daar bleef ik van op gewicht (ik moest van haar ook al wel meer gaan eten dan ik deed). Ik kom nu nog steeds ook bij de dietiste, eens in de maand en overleg ook de vooruitgang met haar.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:46

Mocca schreef:
Planning;
O: Schaaltje magere joghurt met cruesli (oké, flinke schaal, het is zo lekker )
T: Appel, plak ontbijtkoek (en een handje schuddebuikjes )
L: 1.5 pannenkoek, raket ijsje
T: Kiwi
A: Snijboontjes, valess en gebakken aardappels
T: Café noirtje

Even aangepast.

Heb vanochtend een uur flink getennist, vanmiddag drie kwartier gefietst (naar stal), een half uur gewandelt met de hond, en ongeveer drie kwartier paardgereden. Eindelijk weer eens het bos ingeweest! Amo kan niet zo goed alleen van stal (lees; dan staat hij na 5 meter stil en vertikt het verder te lopen, óf hij raakt als je eenmaal in het bos bent zo in paniek dat er niks meer met hem te beginnen is) maar het was zo heet dat ik geen zin had in trainen en dus toch, koppig als ik ben, het bos in ben gegaan in m'n eentje. En het ging goed ! Meneer was wel opgefokt en bleef hinnikken, maar zo lief. Kon lekker met lang teugeltje rijden, heerlijk! En op de terugweg wilde ik een galopje inzetten, scheurt meneer er ineens vandoor. Oké paard, als jij je moe wil maken. Dus heerlijk ongeveer een halve kilometer in flinke rengalop gecrosst, en toen weer naar stal gegaan.

Dus beweging heb ik wel weer gehad.
Eten was een beetje raar, omdat ik tussen de middag op stal was heb ik net pas gegeten. Waren nog pannenkoeken over van gisteren, dus tja. En met dit warme weer een raket toe.

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:53

Klinkt goed mocca, zowel het ritje als de lunch

Ziolette

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:09

Nou, sinds gisteren ben ik weer officieel op dieet . Inclusief begeleiding, menu's, sportschool en wekelijks wegen. Had de afgelopen periode toch regelmatig te veel van het goede leven genoten tussen de afslankdagen door en heb even een stok nodig om ook daadwerkelijk verder af te vallen, was door de prednisonperiode ook al 2 kilo aangekomen. Van mijn mammie een nieuwe cursus gekregen om weer verder af te vallen .

Mijn menu voor vandaag:

o: 2 boterhammen, 1x slankie, 1x kipfilet, boter.

t: knackebrod met basterdsuiker*

l: 1 droge boterham (mocht smeerworst en boter maar had geen mes meegenomen ) en een halve eierkoek. 1 beker melk*

t: appel + opkikker

a: spinazie, aardappels, 100gr filetlap, tomaat/komkommersalade

t: bakje vruchtenvla

*niet op ivm ziekenhuisbezoek dus evt vanavond nog.

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:23

Succes Ziolette, lief van je mama! Ik moet eerlijk zeggen dat ik je dieet een beetje weinig vind. En je hebt zowel je tussendoortje als je lunch overgeslagen?

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:50

Ik eet mijn gekookte eieren altijd zonder dooier... vind de dooier namelijk echt heel smerig. Ik eet alleen de dooier in een gekluts gebakken ei, dan proef ik hem niet Maar dat is dus alleen voordelig voor mij als ik hem weglaat...

Ik ga denk ik ook rustigaan op de Orritoer Steeds een beetje meer eten en ik kom niet aan. Val ook niet af... mja dat doe ik ook niet als ik minder eet dus dan kan ik mezelf net zo goed niet kwellen.

Vandaag veel tussendoortjes gehad omdat ik de hele dag op school zat en met dit warme weer brood belegd meenemen niet zo zag zitten.

O: thuis cruesli light met magere melk en op school een bammetje (donker ontbijtkoek met zonnepitten)
T: cherrytomaatjes en een klein zakje snack a jacks.
L: 2 donkerbruine boterhammen met bladsla en kipfilet.
T: bammetje, wasa new sandwich (2 volkorencrackers met kaasspul ertussen)
A: kippensoep, salade, 2 donkerbruine boterhammen met kipfilet, sla en komkommer en als toetje verse aardbeien.
T: magere yoghurt met ananas.

Vanavond weer wat krachttraining en uurtje spinnen
Gister ook 2 uur lang intensief gefitnessed dik uur cardio en uurtje krachttraining. Als ik morgen weer ga sporten (en dat ga ik) ben ik deze week elke dag geweest en gun ik mezelf een weekendje rust in Den-Haag.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:08

Tussendoortje van vanmiddag (kiwi) schuif ik door naar vanavond en dan vaanvond geen koekje meer. Lunch was toch wel erg groot én erg laat, en moet al om 5 uur avondeten i.v.m. werken en anders heb ik dan geen trek.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:38

Klinkt als een heerlijk ritje Mocca.

Ik vind juist het eigeel het lekkerste van het hele ei. Het liefste zou ik het wit laten staan maar dat is helemaal zou ongezond. Soms neem ik wel eens van die dubbeldooiers dan heb je lekker veel eigeel.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:42

Ik vind het eigeel ook zo lekker.
Daar zit naar mijn idee de smaak aan.