Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:43

Lekker uitgeslapen vandaag. Hoef pas vanavond weg voor een feestje dus lekker tijd voor mezelf :)
Wilde eigenlijk al een lijstje plaatsen, maar weet nog niet waar ik zin in heb vandaag. Mijn buik staat nog op slaap stand gok ik :P. Dus begin maar met havermout en fiets dadelijk eventjes naar de grote zaterdagse markt eens overheen strompelen. Echt al maanden geleden :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:50

Ik had gisteren even een dipdagje was zelfs te moe om bokt te checken dus hier nog mijn lijstje :)

O: 80 gram havermout, 10 gram haverzemelen, 10 gram lijnzaad, 175 ml ongezoete sojamelk, 123 gram mineola
T: verantwoord mueslireepje, 1 appel, 47 gram radijs, 78 gram bospeen, 8 kauwgoms..
L: 50 gram rode bessen, 50 gram blauwe bessen, 1 zuurdesem cracker met 10 gram appelstroop, 10 gram pittenmix, 87 gram bospeen, 1 ei gebakken zonder boter/olie met wat knoflookpoeder
A: 1 groenteschijf, 150 gram (na koken) vk spaghetti, 2 scheppen sperziebonen
T: 6 dropjes, 175 gram magere kwark met 50 gram blauwe bessen
D: 1x koffie, 2x thee, glas spa rood, veel water
1710 kcal, dus ruim boven mijn BMR (rond de 1400) maar vandaag ga ik denk ik toch nog hoger.
B: uur flink gesport bij de fysio, 25 min fietsen. Niet gek veel en toch voelde ik me helemaal moe en slap.

Die bloemkoolpizza is een van de weinige dingen van de recepten die voorbijkomen zijn die ik nog niet heb gemaakt. Klinkt echt heerlijk Bhri! Maar ga overmorgen weer naar mijn vader en daar mag ik niet koken voor mezelf. Dus wordt wachten tot over twee weekjes bij mam of tot ik op kamers ga en al mijn eigen eten kan koken *\o/*
En Bhri wat weet je veel over het vervoer van fruit! Interessant hoor :j

Geniet ervan Chantal! :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:18

Heerlijk gegeten maar wel dik over de 2000 gegaan gisteren!
O: 4 vk crackers met hero delight (gaan we niet meer doen, zit er niet vol van)
t: appel
L; 200 ml volle yoghurt met frambozen, aardbeien en 2 eetlepels eat natural
t: vk cracker met kaas
a: vooraf 3 coquilles met broodkruim en een glas prosecco, hoofdgerecht tong met kappertjessaus en een glas witte wijn, met 4 gebakken aardappeltjes en courgette. Dessert: gruwelijk foute chocoladetaart! Daarbij een glas dessertwijn. Op terras daarna nog 2 1/2 pints cider. Fout maar errug lekker. Dus zo maar snel sporten :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:35

@ Chantal: Hier gaat het bij een bezoekje aan de frituur echt om de frietjes zelf, met een grote klonter mayo er op :)) Velen eten daar dan stoofvlees bij (vlees met een saus van donker bier, ui en laurier), of soms balletjes in tomatensaus.
Verder zie je hier vooral veel frikandel special (een curryworst doormidden gesneden met ui, ketchup en mayo), en andere snacks gemaakt uit die typische 'vleespasta' (viandel, kipcorn, boulet in schijfjes, etc). Ook kaaskroketten, satés en Bicky burgers zie je vaak.
Nu ik er over nadenk hebben wij ook wel een vleeskroket, en dat is een 'kroket' met een soort van gehaktachtige substantie in?

Mmm Millionaires shortbread, lijkt me echt een keer lekker!

@ Lis: Mijn mams werkt in de horecasector, dus maak ik vaak praatjes met leveranciers en groentenboeren :o

Snap ik volledig Plien!

Klinkt lekker Danoesje!

Hier best een ondeugend dagje (nou ja...), maar ik probeer het te compenseren met veel beweging.

B: 5 min. instappen, 25 min. hardlopen
O: 2 spiegeleitjes, sla, halve tomaat met 60 g meergranenbrood (donker); 1 helft belegd met een likje boter en een beetje honing, 1 helft met verse nectarinenconfituur met erg weinig suiker van mijn mams <3 ; 1 koffie met melk
T: 1 koffie met melk en 3 kleine koekjes met crème au beurre :oo Om 9.30!
B: 15 min. wandelen
B: BR Workout 5 (stuiter stuiter van de koffie en de suiker)
L: 100 g havermout, tl honing, el verse rabarberconfituur, kaneel, 250 ml soja intens, water, lijnzaad, 5 g amandelschaafsel; 1 hapje ongesuikerde speltpannenkoek; dubbele mok thee
B: Hele middag naar de paarden toe, inclusief bekappen en half uurtje knolhobbelen; aansluitend boodschappen doen
T: 2 nectarines, 3 hele kleine groene pruimpjes
A: Bloemkoolbodempizza met olijf, artisjok (op olie), paprika, champignons, en stukjes tomaat ipv tomatensaus
T: Schaaltje met watermeloen en ananas

Edit: Wat ben je op dreef Phor, in je laatste blog _O- Maar wat een pretentieuze opmerking was me dat zeg... Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, laat het vooral niet aan je hart komen!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:33

Zo, net thuis. Lekker even op pad geweest. Op de markt wat fruit en champignons gehaald.
Was daar de Ekoplaza ingelopen om 's rond te kijken op basis van wat ik hier wel 's voorbij zie komen :P Had Bio pindakaas en Tahin meegenomen. Pindakaas is echt wennen puur alleen op basis van pinda's maar smaakt lekker. Tahin weet ik nog niet echt wat ik er van vind. Apart smaakje. Even wennen, houmous vond ik ook maar gek en ben daar nu gek op dus wie weet.

O: 50 gr havermout/melk/1 eetlepel zemelen en 1,5e eetlepel lijnzaad
T:/
L: 1 appel, paar aardbeitjes, 2 BB (1 met bio pindakaas en 1 met tahin).
T: 2 mandarijntjes
A: Berg gewokte bladspinazie (moet op :P ) met champignons, 100 gr. gerookte paling met pasta of brood.
T: Magere yoghurt en op feestje nog paar wijntjes en misschien wat lekkers nog.

B: net 1 uur gefietst gok ik en vanavond heen 45 minuten en terug 45 minuten fietsen van feestje.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:29

Ja, echt een idiote opmerking he? :)) Alsof je jezelf meteen uithongert als je wil weten hoeveel je nou eigenlijk in je lichaam stopt.

Wij gaan vanavond even naar de kroeg, ik gok dat ik twee jenevertjes ga drinken en wat spa rood, dus ik heb alvast een uurtje paard gereden extra om dat te compenseren :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:05

Phor snap trouwens wel wat je bedoelde met brood eten dat je niet vaak onder de 1600 kcal zit. Heb mijn valtaf.nl ingevuld en de tahin en bio pindakaas trok inderdaad mijn kcal flink omhoog zie ik. Normaal pak ik vaak kipfilet e.d. Komt ook goed uit want zat redelijk laag dus mijn broodbeleg en vette vis zorgt voor een mooie balans. Handig dan die biopindakaas als aanvulling voor als ik moeite heb met mijn kcal omhoog te krikken. :)

Gezellig dat je de kroeg nog eventjes induikt. Alhoewel jenever echt vies is haha. Ik zal jou site ook weer 's kijken :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:05

chantal, ik eet tahin alleen ergens doorheen, puur vind ik het een beetje to much
gaat eens een blik op het blog werpen :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:10

Hoe verwerk je tahin? Want ze vertelde dat je het ook in curry's etc. kunt doen. Maar hoe ik dat dan moet verwerken?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:12

ik gooi het eigenlijk alleen door de hummus , maar die maak ik dan van kikkererwten, of limabonen, of cannelinibonen, of...whatever, als het maar een boon achtig iets is...
of pompoen :+

schijnt ook erg lekker te zijn door iets als bloemkoolsoep met een scheutje citroensap er door

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:18

Ik vind tahin zo op zichzelf ook te smerig voor woorden, gebruik het eigenlijk alleen in de hummus :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:45

Tahin vind ik ook echt niet lekker om 'zo' te eten, ik doe het eigenlijk alleen in hummus. Ik heb het ook wel eens als dressing over een salade gedaan, aangelengd met olie, citroensap en kruiden, maar daar was ik niet erg weg van.

Phor, wat een belachelijke opmerking zeg! Waren er maar meer mensen zo bewust met hun voeding bezig als jij, dat zou een hele hoop overgewicht schelen.

Goed om te weten, dat van die ananassen! Ik koop ze meestal gewoon in de supermarkt of op de markt, en eigenlijk zijn die altijd lekker. Heb nog nooit een ui-achtig, wit geval gehad in ieder geval :))

Lijstje vandaag:
O: havermout met rijstmelk, banaan, amandelpasta en kaneel
T: appel
L: anderhalve kom courgettesoep, 1 roggebroodje met hummus en komkommer, halve boterham met hetzelfde
T: 2 nectarines, 5 pecannoten, paar rozijnen
A: bloemkool, erwtjes en tofu met zilvervliesrijst en een lepeltje paprikatapenade
T: naar een vriendin, dus vast wat nootjes etc

B: 30DS level 1, halfuurtje fietsen, halfuurtje wandelen + 2 uur winkelen/door de stad lopen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:58

Nou, ik heb net weer naar de ananassen gekeken, hier bij de Coop en ze hadden allemaal al een witte waas :( Zijn idd ook geprijst per stuk. Ik zal maandag eens naar de markt gaan, daar hebben ze altijd heerlijke ananasjes <3

Many ook aan de Jillian :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:18

Ik ben maar weer vol goede moed begonnen :)) 30DS en Ripped heb ik al helemaal eens gedaan, 6w6p, yoga meltdown en BR ben ik ooit mee gestart, maar nooit afgemaakt. Dus nu gewoon weer shredden! Elke dag gaat denk ik niet lukken, maar ik zie wel!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:44

haha jullie vinden Tahin dus helemaal niet lekker zo. Ik zal 's gaan kijken of ik er aan kan wennen met tomaatjes en komkommer enzo. En anders door sausjes of zelf maar houmous proberen te maken :-) .

Many goed bezig, 3 x pw is ook best prima toch. Ben je toch lekker bezig.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:45

Wat een leuke baan heb jij trouwens, Many :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:49

Jullie wilde nog foto's toch......... Nou ik heb er superveel! *\o/*

Alle resultaten van de shoot van TruePhotographs:
[ITP] Thema fotoshoot van Paromé en mij door TruePhotographs

En al een aantal resultaten van de shoot van Marit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ontopic:

O: Vanilleyoghurt + 3 el cruesli + 4 el eat natural
T: - (stond wat later op en moest vroeg werken)
L: 3 bth + boter + grillham/komkommer/sla/tomaat, speculoos en aardbeienjam
T: Pakje time-out
A: Gekookte aardappels, groenteschijf en broccoli, 2 el appelmoes
Planning:
Toetje: Schaaltje luchtige vla
T: 2x fruit, 1 groot tussendoortje en een glas sap

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:05

Supermooie foto's *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:08

O: havermout met appel, lijnzaad en rijstmelk
T: havermout met lijnzaad en rijstmelk
L: dubbele bruine boterham met pindakaas, 2 bananen
T: -
A: 2 wraps met guacamole, tomaten-salsa, kip, paprika, ijsbergsla en creme fraiche

B: 20 min fietsen, 45 min lopen, 40 min paardrijden, misschien nog 15 min NTC

Mooie foto's Chernique!!
Laatst bijgewerkt door FCSA op 31-08-13 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:12

:j hele mooie foto's chernique. Trouwens die met Love is erg leuk! En je ziet er goed uit. Mooi ook in dat avond? zonnetje :)

Gast7391 quacamole, lekker! Zelfgemaakt?

Met het opruimen van mijn fruit in de koelkast kwam ik nog de doos met resten van de high tea tegen.. De chocolade muffin is toch nog gesneuveld O:) . Hij was echt heel lekker. Maar goed dat ik vanavond nog flink ga fietsen haha. De rest maar weggemikt in de prullenbak.
Nou ik ben der van tussen! fijne avond allemaal dames :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:18

Many schreef:
Ik ben maar weer vol goede moed begonnen :)) 30DS en Ripped heb ik al helemaal eens gedaan, 6w6p, yoga meltdown en BR ben ik ooit mee gestart, maar nooit afgemaakt. Dus nu gewoon weer shredden! Elke dag gaat denk ik niet lukken, maar ik zie wel!

yoga meltdown, wat vond je er van ?
ik zoek iets yoga-igs maar dan wel ietsje pit er in zeg maar, puur voor balans, bladiebla ;)
voor dalijk naast mijn twee keer per week actieve revalidatie bij de fysio en het lopen op de crosstrainer + heul veul lopen met de hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:19

Yep! Zelfgemaakt: 2 avocado's, 1 tomaat, peper, zout, citroen en nootmuskaat.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:22

De Yoga Meltdown ia vrij pittig, maar geen gehups enzo :)

Ik krijg helemaal tortilla-zin van je lijstje, Gast7391 :D

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:58

Wat een mooie foto's chernique :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:15

phormicola schreef:
De Yoga Meltdown ia vrij pittig, maar geen gehups enzo :)

dat klinkt goed :P
ik ben sowieso niet van het gehups, en voorlopig mag ik niet eens veel hupsen
nog 1 week en 5 dagen voor ik weer gipsloos , ga ik weer bij de fysio aan de bak, crosstrainer ook ipv hardlopen, dat mag even niet met de gewrichten rechts, en ik zoek dus iets waar je wel spieren gebruikt, maar liefst ook iets met een hoop stretch and burn zeg maar ;) maar geen gehups :D