Hier ook wat bonenplantjes opgegeten door slakken dan wel aangevreten door mijn katten/ de buurkatten. In de voortuin zetten zorgt wel dat mijn eigen katten eraf blijven, maar ja, die buurkatten houden ook van bonenplantjes geloof ik...Hihi, die hond met zijn nieuwe 'speelgoed'
Ik heb de eerste zelfgekweekte courgette al gehad, was lekker door de macaroni, heel veel courgettes in de maak nu... Dus veel recepten verzinnen met courgette
(uit de oven met mozzarella, tomaat en paprika is erg lekker...)Gevulde courgette wil ik ook gaan proberen, nog nooit gemaakt, maar klinkt wel erg lekker

Mooi die grote bonenplanten hierboven! Mijn paarse bonen doen het nu wel aardig, ze staan wat hoger zodat mijn katten eraf blijven en er hangen bonen aan die al wel geoogst kunnen worden. Heb je het wel over een mini-oogst haha, maar ik heb dan ook alleen maar 1 pot met paarse bonen en een pot met gele bonen. Die gele gaan nog niet erg best (die slakken en katten dus...).

Vandaag poging 2. Ik heb gelukkig nog een litermaat vol kunnen plukken.
en ook een hoop pronkbonen. Er zitten er nog een hoop aan de struik, maar de mand was vol
Dat helpt hier meestal ook wel.

) de mail groeit goed en de tomaten starten met rijpen. Ik heb besloten niet echt iets te laten groeien voor de winter, ik heb nu al moeite met bijhouden (lichamelijke problemen, en ik heb maar een klein tuintje) wel moet ik nog uit zoeken hoe het met ui en knoflook zit voor volgend jaar. (eerste jaar dit, kon pas in voorjaar beginnen na de verhuizing) ik geniet er wel heel erg van. En ik krijg zo te zien Mega veel tomaten :p die ga ik deels tot basissaus maken en deels drogen voor op olie (ik heb een voedseldroger)