[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:28

Dit topic is om gezond te dieten, en dan staan we klaar om ideen en ervaringen te delen. Maar als iemand zijn lichaam kapot maakt kunnen we dat niet ok vinden.
dit topic heeft een voorbeeldfunctie... Dat jij je lichaam ongezond wilt maken is jou ding, maar dat iemand de ideetjes van je over neemt is een ander.

En de meningen zijn gewoon wetenschappelijk onderzocht, helaas geloven de gebruikers liever de valse propaganda.

benangelique

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:31

ik sluit me aan bij katia doom. jammer dat je gaat.

spui eens wat van die ideeen suus?

monica, een relatie is idd geven en nemen en dromen najagen hoort daar bij. waarom wil je een buitelandse studie doen als ik vragen mag?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:35

benangelique schreef:
ik sluit me aan bij katia doom. jammer dat je gaat.

spui eens wat van die ideeen suus?

monica, een relatie is idd geven en nemen en dromen najagen hoort daar bij. waarom wil je een buitelandse studie doen als ik vragen mag?

Een buitenlands studie is veel gezegd, ik studeer hier in België maar ga 15weken op stage in het laatste jaar, of bedoel je iets anders?
Waarom ik naar Zuid-Afrika wil is simpel, mij lijkt het 'prachtig'(misschien het verkeerde woord) om met straatkinderen te werken, ze helpen waar nodig, gewoon de hele bevolking te ondersteunen! En natuurlijk ook van het land de cultuur leren kennen, hoe ze leven... Bij Canda idem, daar zijn geen straatkindjes maar wel genoeg mensen die hulp nodig hebben! Het lijkt me gewoon een enorme ervaring die je niet zo snel krijgt :)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:38

Ik lees jullie adviezen en ervaringen aandachtig door en sla het ook echt wel in mij op.
Maar er zijn ook mensen met hele goede ervaringen, ik wil het daarom gewoon zelf proberen.
Ik vind dat je er dan pas over kan oordelen.

ook vind ik niet dat het weinig eten is..
Standaard 2 stuks fruit en 5 stuks crackers op een dag verdeeld en dan nog je 3 maaltijden op de dag ..
Ik moet het gewoon allemaal aanzien.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:39

buitenlandse stage bedoelde ik, maar je begreep het gelukkig al.
Voor de ervaring zit je goed idd.

ik zwaai af voor vandaag. tot later!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:43

@ Ingrid: Natuurlijk heb ik er wel wat bij gedronken ;), en mijn ochtendtussendoortje had ik ook een beetje laat genomen, dus had niet zo'n heel erge trek :o.
En ik weet ook dat het niet veel is, maar zit op moment echt eventjes vol!
Ik denk dat ik om een uur of 2 mijn eerste middag tussendoortje neem, en dan half 4 - 4 uur mijn tweede!

Mijn avondeten wordt:

Lente-bos uitjes soep :9, gehakt cordon blue, rauwkost, gebakken aardappels.

En ik heb mijn avond tussendoortje ook veranderd.

Ik neem namelijk rond een uur of half 8 nog een bakje vla of iets dergelijks!!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:46

doom schreef:
Ik lees jullie adviezen en ervaringen aandachtig door en sla het ook echt wel in mij op.
Maar er zijn ook mensen met hele goede ervaringen, ik wil het daarom gewoon zelf proberen.
Ik vind dat je er dan pas over kan oordelen.

ook vind ik niet dat het weinig eten is..
Standaard 2 stuks fruit en 5 stuks crackers op een dag verdeeld en dan nog je 3 maaltijden op de dag ..
Ik moet het gewoon allemaal aanzien.

Je zegt dat je 3maaltijden, of althans 2 bestaat uit die 5crackers?
Mocht je 3maaltijden hebben én je stuks fruit én je crackers zou ik zeggen: ok, weinig maar dat is beter!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:47

Doom,

Schrijf nou eens precies op wat je tot nu toe gegeten hebt, misschien krijgen we dan een beetje een beter beeld :j

En toch wil ik nog wat anders zeggen :o
Waarom zou juist dit topic nou een voorbeeldfunctie zijn? Omdat wat wij doen toevallig het beste is? Voor ons ja, maar dat wil niet zeggen dat het voor andere mensen ook werkt.

*edit* en als Doom notabene in een ziekenhuis min of meer begeleidt is dan snap ik niet wat er verkeerd aan zou kunnen zijn. Laat haar toch gezellig mee kletsen en in haar waarde
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 25-02-09 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:48

ga vanavond mango curry met grote garnalen eten hmm

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:50

SAKKIA schreef:
Doom,

Schrijf nou eens precies op wat je tot nu toe gegeten hebt, misschien krijgen we dan een beetje een beter beeld :j

En toch wil ik nog wat anders zeggen :o
Waarom zou juist dit topic nou een voorbeeldfunctie zijn? Omdat wat wij doen toevallig het beste is? Voor ons ja, maar dat wil niet zeggen dat het voor andere mensen ook werkt.

*edit* en als Doom notabene in een ziekenhuis min of meer begeleidt is dan snap ik niet wat er verkeerd aan zou kunnen zijn. Laat haar toch gezellig mee kletsen en in haar waarde

Een crash dieet is voor niemand het beste je organen krijgen een enorme impact je sterft jonger en je metabolisme word helemaal kapot gemaakt. Is gewoon wetenschappelijk bewezen.
En ja mensen weten niet hoe ze moeten dieten dus dit topic is een voorbeeldfunctie.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:53

Oke hierbij nog een keer mijn schema.

Ochtend: 175 gr yoghurt (e.v.t ook met een stuk fruit maar dat kan je verplaatsen naar een ander tijdstip van de dag) dit heb ik dus gedaan ;)

Tussendoor: Appel en 1 cracker.

Lunch: 100gram kip en 125 gr groente ( dus kipreepjes, sla tomaat en komkommer theelepeltje van bepaald soort dressing)

Tussendoor: Appel ( of ander stuk fruit , in mijn geval nu even een appel)

Avond: gewogen groente ( weet niet precies meer aantal gram) en stuk vlees dacht voor vanavond tartaar

Ik heb dus mijn standaard maaltijden O, L, A en daarnaast dus 2 stuks fruit en 5 crackers tot mijn beschikking (knackebrod)
Ik mag zelf bepalen wanneer ik die dus doe.
Ik wil dus voor elke dag 2 crackers gebruiken voor bij mijn avondeten.. en de andere 3 op de tijden dat ik het moeilijk krijg.
mijn 2 stuks fruit gewoon altijd standaard als de tussendoor.

Ik moet het liefst 2 liter water op een dag drinken, daarnaast cola light, thee koffie .. zonder suiker.

Hoop dat het zo duidelijk genoeg is ?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:54

Nee dit topic heeft geen voorbeeld functie :n Het is gewoon een topic met meiden die een manier hebben gevonden om hun lichaam in balans te kunnen brengen, voor de één werkt dat wel en voor de ander niet. Er zijn hier ook al heel wat mensen vertrokken omdat ze niet afvielen met deze methode.
In bijvoorbeeld het Sonja Bakker topic zitten ook genoeg mensen die niet meer aan Sonja Bakker doen, maar gewoon naar een dietist gaatn.
Maar er zit bijvoorbeeld ook iemand die meer als 50 kilo is afgevallen en al bijna een jaar super op gewicht blijft. Is dat dan ook een voorbeeldtopic? nee in mijn ogen niet, op een forum als deze bestaan gaan voorbeeldtopics.
Vind het bijna arrogant om het te denken :o

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:57

Volgens mij wil jij echt lezen wat je zelf wil sakkia, dit topic heeft veel bijlezers en mensen die dan hun planning op meestal benangelique sokje baseren. Dus ja heeft wel degelijk voorbeeldfunctie. Er zijn zoveel topics waar mensen hun handelingen op baseren dus bokt heeft wel degelijk andere voorbeeldfunctie topics

Welk label jij er dan aan wil plakken mij goed, er zijn mensen die gezonder eten dan doom aangewezen. En daar is nooit zo een probleem van gemaakt als jij nu doet.
Dit is gewoon een topic waar mensen gezond afvallen en gelukkig maar hun lichaam zal ze dankbaar zijn.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:59

Laat maar want jij wil mij duidelijk ook niet begrijpen.
Jammer

:evaw:

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:03

Wil me niet al teveel in de wel of niet voorbeeldfunctie mengen…
Maar wat ik denk, dit topic heeft niet zozeer een voorbeeldfunctie voor alle dieettopics op bokt, maar draagt wel de boodschap: gezond/minder eten en meer bewegen leidt tot afvallen. Zo is er ook het Cambridgedieet topic, Sonja bakker, op MW loopt nog een topic voor jojo’ers, allemaal prima, die dieten werken voor die mensen :j
Maar hier, in dit topic, wordt gehandeld naar het gezonder eten-idee, en dan kun je imo een reactie daarop verwachten als je hier met zo’n crash-dieet binnenkomt.

Daarmee is niet gezegd dat dit topic heilig is met zijn boodschap, idd voor anderen kan bijv. Sonja Bakker wel werken, maar het is ook bewezen dat SB niet gezond is, en wordt daarom hier niet echt gewaardeerd.

Overigens is dit stuk wel algemeen bedoeld, dus geen aanval op Katia of Saskia ;)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:03

Dames, ik moei me niet in de discussie maar kan het op een ander onderwerp? Het is absoluut niet fijn om te gaan 'ruzie'maken :n

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:04

Ik denk dat we beetje langs elkaar heen praten nu.
Ik vind ons topic geen voorbeeldfunctie, ik vind het wel een topic waarin veel mensen goed weten waar ze mee bezig zijn en dat iedereeen het zo goed en gezond mogelijk probeert te doen. We proberen elkaar te helpen en ervoor te zorgen dat niemand wat tekort komt en op een gezonde manier afvalt :)

Doom: uiteraard ben je hier van harte welkom, velen zijn het alleen niet met je dieet eens of iig zijn van mening dat het niet gezond is voor je lichaam. :) Daar ben ik er zelf ook een van, maar als jij het graag wilt uitproberen dan ben ik de laatste die jou tegen kan houden. Blijf lekker komen hier om mee te kletsen en voor wat steun, mocht je dieet toch niet zo lekker bij je passen zijn wij wel de eerste die je willen helpen!

Nu weer lief zijn voor elkaar allemaal! :D ik ga lekker richting stal :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:05

Nou meisjes ik ben er echt wel klaar mee hoor.
Ik bedoelde eigenlijk precies hetzelfde te zeggen als Ingrid, blijkbaar ben ik niet duidelijk genoeg of wat harder met mijn bewoordingen :n

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:05

Ik sluit me aan bij Sizzy :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:06

En Doom, zijn het gewoon droge knackebrodcrackers die je eet? Want als je er dan bijv. slankie smeerkaas opdoet ofzo, wordt het al iets voedzamer :)

En in het kader van dit topic:
Als je iets van ontbijtgranen/muesli door die yoghurt zou doen, tussen de middag je salade iets rijker met groente etc, en ‘s avonds gewoon lekker veel groente en idd iets van een tartaartje…dan komt het imo al veel meer in de buurt van een goede dag :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:10

Mij goed hoor :) ik weet dat sommige mensen jullie dag als voorbeeld nemen dus ik vind het wel een voorbeeld.

Ik kan het gewoon niet mee eens zijn dat hier crashdieten voorbijkomen, het is ook niet omdat iets werkt (wat verwacht je op 500 ckal) dar er andere gevolgen zijn. Je word imo ongezonder dan als je dikker was.
Als hier crash dieten worden besproken kan ik gewoon hier niet meepraten, ik weet wat het doet bij mezelf, andere, en weteschappelijk bewijs. Dus zo is het gewoon voor mij :)

Vind spijtig is altijd zo gehamerd op gezond eten, zelfs mensen weggegaan voor degene die minder gezond eten.
Maar dat een extreem crash is meer aanvaardbaar.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:10

Dan wil ik niet rot doen katia of met modder gaan gooien, maar volgens mij zijn jouw dagen ook meestal verre van op een normale hoeveelheid kcal :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:12

Dat weet ik en daarom zet ik ze nietmeer behalve als het in de buurt komt :)
Dat heb ik al duizend keer gezegd trouwens, had ik mijn eigen metabolisme niet kapot gemaakt was dat ook niet nodig geweest.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:13

xingridx schreef:
En Doom, zijn het gewoon droge knackebrodcrackers die je eet? Want als je er dan bijv. slankie smeerkaas opdoet ofzo, wordt het al iets voedzamer :)

En in het kader van dit topic:
Als je iets van ontbijtgranen/muesli door die yoghurt zou doen, tussen de middag je salade iets rijker met groente etc, en ‘s avonds gewoon lekker veel groente en idd iets van een tartaartje…dan komt het imo al veel meer in de buurt van een goede dag :)

Het zijn idd droge crackers..
Die granen krijg ik juist ook binnen door de 5 crackers die ik op de dag eet.
Ook mag ik deze e.v.t verpulveren door de joghurt heen, er zijn meerdere mogelijkheden.
maar omdat dit mijn eerste dag is moet ik gewoon met de dag bekijken wat het beste bij mij past zodat ik goed en netjes de dag doorkom.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:13

Dan is iemand als doom toch ook gewoon welkom? Ook al komt ze niet in de buurt van de goede dagplanningen (welke ook voor iedereen verschillend zijn!) :)

Dan heb ik het duizend keer gemist, sorry.